Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kirkkoon kuuluminen/ ei kuuluminen  (Luettu 131286 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #60 : 04.04.2006 21:12:33 »

heh, täräytänpä siulle YV:tä Ippuska!
tallennettu
Mio
Astroholisti

Ea Mai

Profiili
« Vastaus #61 : 04.04.2006 21:16:39 »

Sehän siinä onkin kun nykyajan kulttuuri on tukahduttanut hengellisyyden ettei monille ole sitten kuin kirkolliset ja seurakunnalliset touhut joista saada yhteyttä sieluumme  angel

Pitäisi luoda mahdollisuuksia ja avointa asennetta uskonnollisuuteen suhteessa ihmisten tiukkaan arkeen..

Vallitseva ilmapiiri on niin kriittiinen kaikkea Todellista kohtaan että sitten epätietoisuudessaan ihmiset leimataan sitten vaikka miksi kun ollaan materialismin pauloissa ja oman persoonallisuuden kehittämisen ristitulessa ettei oikein osata antaa arvoa ajattomalle ja kestävälle henkisyyden pohjalle..  Huh
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #62 : 04.04.2006 21:39:13 »

Olet niin oikeassa Lumor. Jospa/kunpa pikkuhiljalleen palailisimme takaisin Lähteelle  angel smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Mio
Astroholisti

Ea Mai

Profiili
« Vastaus #63 : 04.04.2006 22:07:23 »

Kotia kohti  Cheesy  smitten

(http://a1259.g.akamai.net/f/1259/5586/1d/images.art.com/images/-/You-Are-Here---Solar-System-Poster-C10290351.jpeg)
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #64 : 04.04.2006 22:16:02 »

Minä voisin kuulua mihin uskontoon tahansa tai yhtä hyvin en mihinkään uskontoon. Kamala pakana!

Olen miettinyt joskus eroakin. Mutta onko se nyt yhtään parempi. Ei ole ollut syytä erota. Tai oikeastaan yksi hyvä syy. Mieheni loukkaantuisi jos eroaisin kirkosta. Ja miksi loukkaisin miestäni. En ainakaan tarkoitushakuisesti.

Jokainen uskonto on jonkinlainen kanava tai..
hitonmoinen instítuutio pitämässä järjestyksessä näitä hulluja ihmisiä.

Luulen että tätä maailmaa ei olisi ilman uskontoja. Uskonnot ovat luoneet jonkinlaisia kehyksiä olla koossa. Olen kiitollinen niille erinäisistä syistä, mutta olen myös yhtä pettynyt niiden valheellisuudesta, vallanhalusta ja muusta, siis kaikesta mistä ihmisen vahvuudet ja heikkoudet ovat heijastuneet.

Huh huh Embarrassed ja  uglystupid2
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #65 : 04.04.2006 22:21:56 »

Olen muuten joskus toiminut kirkon oppaana. Kuvitelkaa, että olette yksin isossa kirkossa ulkona sataa vettä ja jossain hieman etäämmällä käy ukkonen...

Tätä neljä tuntia... Aika huikeaa.

Tai kuvitelkaa, että menette aamulla töihin ja siellä on juuri käynnissä hautajaiset. Ja sinä olet se, joka tilaisuuden jälkeen menee korjaamaan pois arkun alusen ja kyntteliköt ja muut. Se tunnelma, mikä tyhjässä kirkossa on hautajaisten jälkeen omaisten poistuttua muistotilaisuuteen on jotain aivan uskomatonta. Se suru mikä siellä leijailee oli jotain todella mykistävää.

Vaikka saarnaa en välittäisi mennä kuuntelemaan niin kirkot ovat kyllä pyhiä rakennuksia. Sekin kirkko, jossa olin oppaana on yli 200 vuotta vanha. Vaikka en silloin ollut tietoinen energioista tai muista, mutta silloin sen kyllä tunsi kun joka päivä vietti monta tuntia yksin siellä kun näitä kävijöitä ei niin kauheasti ollut. Paitsi toripäivinä.

Tämä siis siitä huolimatta, että myös ajattelen jumaluuden olevan jokapuollella,koko ajan kaikkialla ympärillämme.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2006 22:24:30 kirjoittanut Alzbeta » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #66 : 05.04.2006 10:48:11 »

Lainaus
Tämä siis siitä huolimatta, että myös ajattelen jumaluuden olevan jokapuollella,koko ajan kaikkialla ympärillämme.

Kirkkohan on rakennettu Jumalan palvelemista varten. Mainitsemassasi 200 vuoden iässä kirkossa on ehtinyt käydä paljon ihmisiä Jumala ja pyhyys mielessään, joten en yhtään ihmettele kirkkojen voimallista auraa ja tunnetta. Paikathan vetävät puoleensa ajatusenergioita ja pyhissä paikoissa sekä sotapaikoissa energiat ovat varmaan kaikista vahvimman tuntuisia.
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #67 : 05.04.2006 11:00:31 »

Kuulun kirkkoon vielä toistaiseksi. En käynyt rippikoulua, koska en nähnyt sitä tarpeelliseksi. Kirkossa käyminen on sinänsä ihan kiva rituaali, riippuu tietenkin onko papin puheet Jumalan kostolla pelottelua ja virret ihmisen kurjaa syntisyyttä vaikeroivia, vai puhuuko pappi Jumalan armosta ja rakkaudesta ja virsissä lauletaan kiitosta Jeesuksen kauniista teoista...  Wink

Olen aina uskonut Jumalaan, siis henkenä ja Jeesuksen teotkin ihan uskon. Juuri se, miten kristinuskoa on väännelty ja vääristelty, siitä on tehty pelottelua kiirastulella ja ties millä hömpötyksillä ihan vain kirkonmiesten rahanahneudesta (oliko tää joskus keskiajalla kun ihmiset tuli maksamaan kirkkoon aneita, jotta saisivat syntejään anteeksi?)... Ja Raamatusta poistettu kaikki jälleensyntymiseen liittyvä pois jne jne... Tämä uskonto ei ole suoraan Jumalalta tullutta sanomaa, vaan ihmisen kopeloimaa ja vääristelemää... Tosin Raamatussa on paljon kohtia, jotka kristinuskossa tulkitaan vähän oudosti, kun taas minulle ne loksahtaa ihan hyvin tähän minun näkemykseeni elämästä, kun vaan avaan niiden merkityksen erilaisella symbolisella tasolla...

Toki kirkkoon liittyy paljon epäitsekästä toimintaa, rahankeruuta oikeasti tärkeisiin asioihin. Se olisi ihan hyvä syy kuulua kirkkoon, mutta toisaalta jos ja kun eroan kirkosta, mikäpä minua estäisi osallistumasta hyväntekeväisyyteen muita reittejä pitkin. Kuulunhan nyt jo Uniseffin ja WWF:n tukijoihin...

Jos kirkossa käyminen tuo jonkun elämään hohtoa, se on hänen ilonsa, eikä minulta pois. Onhan niinkin, että monet alkoholistit ovat parantuneet kristinuskon avulla ja monille vanhoille ihmisille kirkossa käyminen on ennen kaikkea sosiaalinen tapa.  Yleensä jos kaveripiirissä puhutaan uskonnosta, jätän kantani sanomatta. Usko on jokaisen oma juttu, eikä ketään pidä tuomita sen perusteella tai provosoida turhaan.
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #68 : 05.04.2006 11:22:52 »

Minusta kirkossa veisataan jotain ihmevirsiä ja luetaan ihmisten ylöskirjoittamia sanoja sekä saarnataan hölöpötihöppäätä jostain menneistä joiden todenpitävyydestä en menisi vannomaan kun asioissa sattuu olemaan monta mutkaa matkassa...

Hih - joku mainitsikin, että lapset pitävät kirkossa käynnistä... Ei meillä...Meidän nassikka ilmoitti tiukasti, että hän ei ainakaan mene kirkkoon - on käynyt päiväkotilaisten kanssa ja siellä vaan hoilattiin ihme lauluja ja muutenkin oli niin ikävä paikka... 2funny 2funny 2funny
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #69 : 05.04.2006 12:08:51 »

Olen muuten joskus toiminut kirkon oppaana. Kuvitelkaa, että olette yksin isossa kirkossa ulkona sataa vettä ja jossain hieman etäämmällä käy ukkonen...

Tätä neljä tuntia... Aika huikeaa.

Tai kuvitelkaa, että menette aamulla töihin ja siellä on juuri käynnissä hautajaiset. Ja sinä olet se, joka tilaisuuden jälkeen menee korjaamaan pois arkun alusen ja kyntteliköt ja muut. Se tunnelma, mikä tyhjässä kirkossa on hautajaisten jälkeen omaisten poistuttua muistotilaisuuteen on jotain aivan uskomatonta. Se suru mikä siellä leijailee oli jotain todella mykistävää.

Vaikka saarnaa en välittäisi mennä kuuntelemaan niin kirkot ovat kyllä pyhiä rakennuksia. Sekin kirkko, jossa olin oppaana on yli 200 vuotta vanha. Vaikka en silloin ollut tietoinen energioista tai muista, mutta silloin sen kyllä tunsi kun joka päivä vietti monta tuntia yksin siellä kun näitä kävijöitä ei niin kauheasti ollut. Paitsi toripäivinä.

Puhuit kauniisti!

Kyllä minäkin uskon, että kirkoissa on jotakin erityistä. Olen käynyt ortodoksissa suurissa kirkoissa esim. Pietarissa ja kokemus jäi mieleen. Sellainen rakennus on niin täynnä aitoa toivoa, rukousta, kärsimystä, uskoa ja just sitä aitoa ihmistä, että siinä se pyhyys kiteytyy.

Pietarissa ystäväni opastuksella syleilin pyhäänjäännöstä, jota oli pääsiäisen aikaan jatkuvat jonot odottamassa hiljaisia, mietteliäitä ihmisiä. Kun pääsin paikalle, en suudellut sitä, vaan painoin otsani lasiin, jonka alla se luu oli , kuten olin nähnyt monien tehneen. Tuntui että otsaani poltti kova tuli. Niin paljon kiteytyi energiaa siihen.

Samoin samalla matkalla polvistuin erään munkin haudan edessä meditoimaan, enkä meinannun herätä jostakin kummallisesta rauhasta, ennen kuin ystäväni laski käden olkapäälleni.

Näitä kaikkia pyhiä paikkoja mielestäni pitää osata kunnioittaa ja lähestyä avoimena. Ei ole temppeliä eika paikkaa, mikä olisi vähempi arvoinen sen vuoksi, että uskonnolla on eri nimi. Kaikki pyhyys riippuu omasta asenteesta.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #70 : 05.04.2006 13:10:13 »

Meillä jokaisella on omat mielikuvat ja tuntemuksemme myös kirkosta. Jokainen kokee sen tavallaan.
Jotkut projisoi itse rakennukseen omat rahaan ja valtaan liittyvät 'harmistuksena', jotkut ei. Jotkut taas pyhät kokemuksensa.
Mutta kirkko on kirkko, eikä muuta. se on 'viaton' rakennus, se ei ole aiheuttanut meidän sisäisiä ristiriitojamme, eikä kaipuutamme pyhyyteen.

Itse kyllä olen kirkoissa, temppeleissä ja kappeleissani käydessäni aistinut 'pyhyyden', vaikka yhtä hyvin voin aistia sen saman, katsoessani tai kohdatessani kuralätäkköä/-kön tai voikukkaa/-kan.
Kirkossa olevat tapahtumat ja seremoniat antavat myös omanlaisensa fiiliksen/energian kyseiselle paikalle, kuten Alzbeta tuolla kauniisti kuvailikin.

Jokainen löytäköön sisäisen 'pyhyytensä ja ahneutensa' mistä haluaa tai olkoon löytämättä. Onneksi olemme erilaisia.
 Smiley
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #71 : 05.04.2006 13:16:47 »

Lainaus
Onneksi olemme erilaisia.

Mi-Olea,  Smiley

tuo herätti minussa huvittavan/kammottavan ajatuksen siitä, minkälainen tämä maailma olisi jos kaikki olisivat minun kloonejani... Se olisi kyllä ihan totaalinen helvetti maan päällä.. 2funny
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #72 : 05.04.2006 13:19:38 »

Tai ykseys!?
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #73 : 11.04.2006 05:51:56 »

Smiley

Wink

Nuo mahtavat rakennelmat, KIRKOT, ovat varmaankin

hartaudella tehty, ammattimiehet ( en syrji naisia, mutta

luulen - en tiedä - miehet niitä rakentelevat ) ja suunnit-

televat..     angel

Ihminen, ihmiset luovat sen systeemin joka valtaa alaa,

ja massat nöyrästi niskojaan taivuttaa..

EROTKAA POIS

uglystupid2
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
jam0
Vieras
« Vastaus #74 : 11.04.2006 07:53:33 »

Kuulun kirkkoon, mutten käy siellä. Tai en siis ole käynyt pitkään aikaan. Se mikä minua pitää kirkossa ja maksan niitä veroja, on tieto siitä että verorahoja käytetään kirkon hyväntekeväisyyteen, mitä ikinä ne rahoittaakaan. Ne menee ihan hyvään tarkoitukseen.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
  Tulostusversio  

Siirry: