Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kirkkoon kuuluminen/ ei kuuluminen  (Luettu 131255 kertaa)
0 jäsentä ja 22 vierasta katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #120 : 18.04.2006 22:02:11 »

Diamond  smitten

Vain tuollaisella rauhalla ja mielellä jaksaa, vaikka ympärillä maailman uskonnot väkivallalla valtaa raivaavat.
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #121 : 18.04.2006 22:43:43 »

Totta se on, diamond, ettei kirkkokaan ketään rakasta siten kuin voimme olla Rakkaita - ihmisenä toinen toisillemme. Sillä sisällämme elävä Jumala on se, joka vain voikaan rakastaa aidoilla teoillansa.  smitten

Kiitän myös tervetulotoivotuksestasi, diamond!  smitten
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #122 : 19.04.2006 22:57:21 »

Shocked

Keho, mitä ihmeitä nämä paljon mainnostamasi TEOT ovat??

Eiköhän me jokainen huolehdita omista TEOISTAMME, ilman

SINUN suurta, ja POhjolan Valon huolenpitoakin. AINIIN??

Onko tämä mainnos ,, POHJOLAN VOIMALLE, ??

Mikä häntä tuo lienee kurssi tänään on ??

2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #123 : 20.04.2006 10:49:47 »

Shocked

Keho, mitä ihmeitä nämä paljon mainnostamasi TEOT ovat??

Eiköhän me jokainen huolehdita omista TEOISTAMME, ilman

SINUN suurta, ja POhjolan Valon huolenpitoakin. AINIIN??

Onko tämä mainnos ,, POHJOLAN VOIMALLE, ??

Mikä häntä tuo lienee kurssi tänään on ??

2funny

Hm. Saanko vastata ymmärrykseni hänen sanoistaan? Suothan  coolsmiley

Ne teot ovat kaikki mitä SINÄ ITSE teet.

Ja tuo Pohjolan voimahan on hieno idea! Me vanhat noidat, maakuopissa asuneet tihrusilmäiset, takkutukkaiset peikot, niinkuin muinaisissa hisrtoriankirjoissa mainitaan, olemme idättäneet pimeissä mielissämme aivan omaa voimaamme luonnon kanssa. (Nyt lähtee jo minunkin mielikuvat laukkaamaan) Ja mitä siitä voi muuta kiteytyä, kuin aivan omaansa huumoria, sisua, näkemystä ja valoa, Pohjolan kirkasta yötäntä valoa. Kyllä siinä on jotakin erityistä mystiikka. On se sinussakin, Kotkansilmä, vaikka joskus lyöt sitä huumorilla ja terävillä silmäniskuilla. Usko pois!

Mutta kyllähän kevät saa meitä raapimaan välillä ärhäkkäästikin itseämme!
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #124 : 20.04.2006 10:56:09 »

Heh, tee muille se, mitä toivoisit itsellesikin tehtävän...
Mutta eipä liity otsikkoon... Kuulun kirkkoon, mutta en juuri koskaan siellä käy. Usko/henkisyys, hengellisyys ei ole mistään rakennuksesta kiinni. Minulle koko universumi on ikäänkuin kirkko.  :Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #125 : 20.04.2006 12:08:02 »

Mutta kyllähän kevät saa meitä raapimaan välillä ärhäkkäästikin itseämme!

Grin  Kiitos vaan, mutta raavitaan sitten, kun aika on kypsä, ja

Keho meistä puhdistuu, eli, orvaskesi, tuo pintakelmu

putoaa jo ajankin takia pois, tosin kevät, se saattaa

osaltaan auttaa, mihin ?? hyvä kysymys !!

2funny
tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
Bast
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #126 : 20.05.2006 17:32:32 »

Hei!
Erosin kirkosta 2001, enkä ole katunut. Se vain on niin minun kohdallani, että ajatusmaailmani ei kohtaa kristillisiä ajatuksia. Olen sitä mieltä, että jos maailmasi ei kohtaa kristillistä ajattelumallia, kannattaa erota. Saa sitten aivan rauhassa olla juuri sitä mitä tuntee, eikä sitä, mitä yhteiskunta meidän tahtoo olevan.
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #127 : 20.05.2006 18:41:24 »

Minäkin erosin kirkosta tuossa jonkin aikaa sitten...
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #128 : 20.05.2006 20:28:21 »

Hei kaikki Pohjolan noidat-paljon onnea euroviisuihin, pian ne tulee telkasta smitten
Diamond
tallennettu
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #129 : 21.05.2006 18:44:10 »

Hehee menninkäiset taisivat olla matkassa mukana viisuissa, vihdoinkin.  Cheesy

No mutta siis ihan tosissaan asiaan.

Kotkansilmä, näyttääkö maailma sinun mielestäsi siltä, että osaamme huolehtia itse omista asioistamme ja mitään pohjolan valoja tai muitakaan tulitikkuja ei tarvita?

Minun mielestäni ei. Päinvastoin tarvitsemme kaiken avun ja valon mitä maailmankaikkeus vain meille voi suoda.

Haluaisin erota kirkosta, mutta huomaan että mieltäni askaruttaa kysymys siitä, että haluaisin kuitenkin kuulua "johonkin"... muuhunkin kuin väestörekisteriin...
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #130 : 21.05.2006 20:30:38 »

Se kaikkeuden vValo tuleekin juuri täältä Pohjolasta, jota sinäkin "Nikita" näytät odottavan jostain "ulkopuolelta", vaikkei olekaan kuin sen oman Jumaluutesi Valo. Wink Smiley Ja se roihu on jo alkanut tehdä sitä alkemiallista muutosta siellä omassakin sydämesi kammiossa, josta se aloitta jokaiselle sen teon!  angel Smiley
tallennettu
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #131 : 21.05.2006 20:36:43 »

Rakas Keho, en odota että se Valo tulee mistään "ulkopuolelta", mutta odotan, että se Sisäinen Valoni loistaisi myös ulospäin.

smitten
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #132 : 23.05.2006 11:28:50 »

Juha Siltala on kirjoittanut mahtavan psykohistoriallisen tutkimuksen Suomalainen ahdistus, joka kuvaa herännäisyyden syntyä ja vaikutusta ihmisiin. Samalla siinä näkyy sitäkin miten kirkolla ja protestanttisella, kristityllä uskonnollamme on ollut ettenkö sanoisi litistävä vaikutus koko suomalaiseen mielenmaisemaan. Ei ihme että tähän valtaisan ihanasta kirkkoinstituutiostamme eroamiseni on tulevien päivien asia. Voin silti käydä kirkossa, onhan ne pystytetty vanhoille voimapaikoille kun "pakanuutta" korvattiin/syrjäytettiin kristinuskolla. Voi, tästä piisaisi juttua. Minä en vaan tykkää semmoisesta pakkopullasta ja vapauden/elämänriistosta mitä vuosisatojen saatossa on tapahtunut uskontomme nimissä.

:Smiley Valo
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #133 : 23.05.2006 16:31:24 »

Kotkansilmä, näyttääkö maailma sinun mielestäsi siltä, että osaamme huolehtia itse omista asioistamme ja mitään pohjolan valoja tai muitakaan tulitikkuja ei tarvita?

Minun mielestäni ei. Päinvastoin tarvitsemme kaiken avun ja valon mitä maailmankaikkeus vain meille voi suoda.

Haluaisin erota kirkosta, mutta huomaan että mieltäni askaruttaa kysymys siitä, että haluaisin kuitenkin kuulua "johonkin"... muuhunkin kuin väestörekisteriin...

Shocked

Grin

Wink

Näin on, ja miksi pitää seistä oman valonsa

edessä?  Kirkko tai jotkut muutkaan valot,

eivät aina aja ( ehkä ) sinun parastasi!??

Cry   angel

tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
Aniel
Vieras
« Vastaus #134 : 23.05.2006 21:38:19 »

Toivoisin siis saavani teiltä apua, kommentteja, mielipiteitä kun uskovaisten ystävieni kanssa tästä aiheesta on hieman hankala keskustella rakentavasti  Undecided

Hmmm... rakentavasti... no joo.  Wink

Minä erosin kirkosta neljä vuotta sitten, koska tutkittuani kristinuskon historiaa (kun Amerikka valloitettiin ja pistettiin inkkarit inkvisitio tuomioistuimeen) ja sitä valtaa mitä on käytetty / käytetään edelleen, kuinka uskonnolla oikeutetaan paljon epäoikeudenmukaisuutta ja suvaitsemattomuutta (naispapit, homot ym.)... tulin siihen tulokseen, että en voi allekirjoittaa kirkon kapeakatseisuutta.

Raamattu on TULKINTAA, jonka ovat tehneet MIEHET joskus kauan sitten. Raamattua kirjoitetaan uudelleen ja uudelleen - se muuttuu... mikä pyhä kirja se semmoinen on, joka ei PYSY SAMANA?

Uskon, mutta en tarvitse siihen kapeakatseista institutiota taustalle. Ainut hyvä asia on PYHÄ TILA, jonka kirkko tarjoaa ja siitä voisi jopa maksaakin, mutta sitten se tila täyttyy niillä kaksinaismoralistisilla papeilla... uuh ja aah. YUUK. buck2
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17
  Tulostusversio  

Siirry: