Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hiusten värimuutokset  (Luettu 11413 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« : 19.04.2007 08:02:15 »

Nyt täällä ollaan ihan ulkona ja pakko hieman vääntää vitsiäkin (blondi sellaisia), kun muutoin vetää totiseksi  Undecided
Parturini sanoi ekan kerran vuosi takaperin, jotta ohimoilla on juurikasvultaan aivan platinaisia hiuksia... heh, heh...ehkä ohi menevä juttu ja homma sivuutettiin. Nyt huomaan jo itsekkin kummatkin ohimoalueet täysin valkoista hiusta juurikasvultaan täynnä, ohimolahdekkeella myös ja hieman otsan päällä  Huh
Lapsena hiukseni olivat kellertävän vaaleat ja lasten jälkeen hiukset on aina tummunut entisestään  idiot2 aloin värjäämään, kun tukka meni melkein mustaksi päälaelta ja tykkään olla blondi  Cheesy
Oikeasti mietityttää ja ankarasti... Undecided olen vasta hieman yli 30v ja saamassa mummolook´n -kö?  angel
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 19.04.2007 09:20:01 »

Heips Jaspis!

Onko elämässäsi ollut vaikeita vaiheita viime aikoina? Ainakin itse nimittäin uskon, että ihminen vaikean elämäntilanteen puristuksessa sananmukaisesti harmaantuu "yhdessä yössä".
Näin kävi itsellenikin silloin kun tyttäreni sairastui vakavasti.

Oma kampaajani blondaa juurikasvuni niinkuin ennenkin, mitä nyt "valittelee" kerta kerralta harmaita olevan aina vain enemmän.  Smiley Mutta eipä ne juurikaan sieltä vaalean seasta erotu.  Jos kuitenkaan ei haluaisi värjätä hiuksia tai haluaisi luomumman konstin, niin nykyäänhän kauppojen hyllyiltä löytyy aineita, jotka vähitellen palauttavat hiusten luonnollisen, oman pigmentin. Eli hiukset tulevat alkuperäisen värisiksi ja harmaat peittyvät.

Mummolookista ei Jaspis tarvitse "haaveilla" vielä vuosikausiin.  Smiley
tallennettu

*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #2 : 19.04.2007 10:47:42 »

Enpä ole yhdistänyt huoliini, tätä valkoisten hiusten ilmaantumista... mutta olempa sitten herkkä jos tää sitä on  angel tai sitten hitsin kova, kun ei edes huomaa kun kengät kalvaa  crazy2 Tietty, myös sellainen "AHAA" lamppu on syttynyt päässäni ja muutoksia elämässä on tehty. Tietyn tyyppinen "valaistuminen" tuli koettua... jos tuo valo tunkee ulos  2funny
Mutta tottahan tuo murheiden summa on, olen kuullut ja kerran nähnytkin kuinka huolet syö ihmisen ja vanhentaa. Kiitos May´a ja toivottavasti tyttäresi voi taas hyvin   angel smitten

Mietin silti, voiko pigmenttimuutokset olla myös ihan ns. normaaleja ilmiöitä biologisen ajan syklissä ja ehkä suvun geenien sanelemia? Isäni harmaantui 40v. muutamassa vuodessa täysin ja isänäiti en edes muista muuta kuin valkohapsina, vaikka kuulemma oli ollut mustat hiukset  Shocked
Vai onko oikeasti punapää aina punapää, blondi aina blondi, brunette pysyy brunettena ja musta hiuksiset mustina. Nykyään kun kaikki värjää ja laittavat hiuksiaan niin paljon, ei näe ns. normaalia karvotuksen "vanhenemismuutoksia"  Smiley
Kaljuuntuminen testostereonin vuoksi voi alkaa jo 30v., mutta lähinnä miehet tästä pääsevät "nauttimaan", voisiko saman kaltaisia hormonaaliset muutokset olla myös väri muutosten takana?  idiot2
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #3 : 19.04.2007 15:15:23 »

Heh, mä kävin blondaamassa tuossa muutama viikko takaperin, ja eka viikko meni tosi vaaleilla hiuksilla ja olipa seassa hitusen harmaatakin. Kyllähän tuo ensin kauhistutti, mut nyt mulla on jopa ikävä sitä vaaleutta. PItää seuraavalla kerralla sanoa, että pistä suoraa sitä vetyperoksidia vaa  Grin
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 19.04.2007 16:43:23 »

Minulla on aina ollut ruskean punaiset hiukset ja kanssa tuli hilliton halu laittaa blondiraitoja hiuksiin ja niin tein ja kummasti piristi.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #5 : 19.04.2007 19:00:01 »

Voi että olikin homma saada se punapigmentti pois päästä, en ikinä värjää en punaiseksi.  Angry
buck2

Ah ja voih! Jos oikeasti valita sais, olis tää pää kirkuvan peruspunainen  smitten
Lähtee kampaajan laitamakin kestoväri pois pesussa kuin vesiväri  Sad tähän kampaajani aikoinaan totesi, jotta ei ole tän pään hiuksissa yhtään punapigmenttiä. Eli pakko olla toka paras vaihtoehto -BLONDI  smitten
Metkaa sinällään, jos oletetaan ettei hiukseni sisällä punapigmenttiä, niin miksi pisamat ja punanahka  Cheesy Toisaalta kerran yksi ihminen sanoi minun olevan heikosti albiinon tapainen  idiot2 Mitä sillä sitten tarkoittaneenkin, ei jäänyt tilaisuutta tiedustella...

Olen kuullut myös tuon kaljuuntumisen kulkeutuvan äidin puolen suvussa  angel
Muoks. mikä mahtaa aiheuttaa sen kun joillakin tummahiuksisilla on valkeita läikkiä päänahassa ja hiuksetkin saattavat olla pigmentittömät? Näin voi olla syntymästä asti tai tilanne muodostua vanhemmiten  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 19.04.2007 19:02:18 kirjoittanut Jaspis » tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 20.04.2007 15:50:00 »

Mäkin huomasin tuossa jonkin aikaa sitten juurikasvun joukossa lyhyen kokoharmaan hiuksen  Shocked.  Olen aina vitsaillut maantienharmaasta juurikasvustani, mutta tämä löydös oli ihan oikeasti harmaa. Oikeastaan olin aika innoissani asiasta! Niin se elämä kulkee ja ikää karttuu...

Saattoi kyllä hyvinkin johtua työstressistä, koska ikää on vasta 31. Sanonta harmaiden hiusten aiheutamisesta ei siis olekaan ihan tuulesta temmattu! Siitäkin jo ehdin vitsailla stressailun lomassa, mutta totta toinen puoli... Lips Sealed

Äitini harmaantui melko nopeasti neljänkympin jälkeen, mutta sairasti kovasti niihin aikoihin ja vanheni muutenkin ihan silmissä. Hänellä on luonnostaan tummanruskeat hiukset - itselläni vaaleamman ruskeat, mutta sama tuuhea hiuslaatu. Oikeaa väriäni en tosin enää muista kuin valokuvista, koska olen sävytellyt hiuksiani punaisiksi jo vuosia. Sopii paremmin jokakesäisiin pisamiin  Wink

Muoks... Onkohan muuten totta, että tummahiuksiset harmaantuvat nopeammin? Niin olen ollut huomaavinani, mutta saattaa tottakai johtua siitäkin, että tummassa harmaa erottuu paremmin?
« Viimeksi muokattu: 20.04.2007 15:53:48 kirjoittanut Minerva76 » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 20.04.2007 20:04:33 »

Mulla on muuten sama ongelma - hiukset kasvavat tosi nopeasti! Jostakin luin, ettei hiusten kasvunopeudessa olisi paljoakaan eroa, mutta höpö-höpö väittäisin. Itse värjään 3-4 viikon välein. Kuukaudessakin on jo roimasti maantienharmaata näkyvissä  Cheesy
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #8 : 21.04.2007 17:28:07 »

Itse värjään 3-4 viikon välein. Kuukaudessakin on jo roimasti maantienharmaata näkyvissä  Cheesy
Joo, näin tekee  smitten Paitsi noilta ohimoilta, joissa hiukset pukkaa platinan harmaata  Grin
Raskaudet ja odotus tyssäs kasvun ja pudotti karvat  Angry mutta nyt ollaan otettu takas ja kasvatetaan lettiä uudelleen  angel
Tuntuu het´ pareelta, kun kuulee muista varhaisharmaantujista   Wink Cheesy Grin
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 21.04.2007 21:58:16 »

Pari vuotta sitten taisi harmaa olla jopa muodissa.  :Smiley Grin

Jee, heti takaisin se muoti!

Ikuiseen blondaukseen täysin kyllästyneenä May  Smiley

tallennettu

mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 22.04.2007 11:11:08 »

Olenkin ihmetellyt kun on tapahtunut päinvastainen juttu väri muuttui, enkä ole värjännyt hiuksiani.
Hiukset olivat sellaiset maantien väriset, aurinko poltti kesällä edestä vaaleaksi, ja nyt ovat punertavan ruskeat ja kiiltävät.
Olisko huippu saavutettu ja nyt ollaan menossa taaksepäin, eli nuortumaan, sanotaanhan että  kauris on kuin viini paranee vanhetessaan  2funny

Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: