Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huoneissa 1-4 tunkua, ei kiinnostusta ulkomaailmaan  (Luettu 3422 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« : 20.04.2007 18:31:01 »

Usealla tutullani on tunkua 1-4 huoneissa ja he eivät ole lainkaan kiinnostuneita maailmanmenosta, uutisista tai päivän polttavista puheenaiheista. He eivät ole itsekkäitä mutta ovat enemmänkin keskittyneitä perheeseensä, lähipiiriin ja itseensäkin myös.
Se on jännää, sillä itse seuraan tiiviisti uutisia, luen lehtiä ja muutenkin olen kiinnostunut ulkomaailmasta mutta sen selittäneekin se ettei itselläni ole mitään 1-3 huoneissa, neljännessä on jupiter ja saturnus, vai  Huh
Eräs entinen työtoverini oli kahvipöydässä aina ihan pihalla mistä puhuimme, vaikka kyseessä olisi ollut "kaikille" tuttu ajankohtainen asia/uutinen. Hän sanoi ettei häntä vain kiinnosta uutiset tai se mitä muualla maailmassa tapahtuu. Ja eihän siinä mitään jos ei kiinnosta  Grin
Parhaan ystäväni kaikki planeetat paitsi yksi ovat huoneissa 1-3 ja hänelläkään ei riitä kiinnostusta kovin laajalti muihin kuin lähipiirin asioihin, mutta mitäpä siitä sillä tulemme silti loistavasti toimeen  Grin Kunhan puhumme asioista mistä molemmat tietävät ja ovat kiinnostuneita  Smiley
Onko muut huomanneet tätä? Olenko hakoteillä?
Ovatko ne ihmiset joilla nuo huoneet ovat täynnä tavaraa vähemmän kiinnostuneita ympäristöstään kuin muut?
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 20.04.2007 18:53:31 »

Minulla on eräs ystävä, jolla on jousimies-kauris stellium 1.huoneessa (Aurinko, Merkurius, Neptunus, Uranus, Saturnus, Kuu 2.huoneen puolella) ja hän on juuri tuollainen, hän inhoaa esim. kirjojen lukemista, ei koskaan lue uutisia eikä ole todellakaan tietoinen maailmanmenosta. Cheesy Olemmekin tässä hyvin erilaisia, minulle politiikka on jossain määrin intohimo ja kaikenlaiset yhteiskunnalliset asiat ovat todella lähellä sydäntä ja hänelle on välillä vaikea ymmärtää minulle hyvin yksinkertaisia sanojakin (demokratia jne.), mutta sitten selittelen hänelle ja siinähän sitten oppii viimeistäänkin. Cheesy 3.huoneessa (kommunikaation huone) hänellä mars - voisiko olla että tuo mars jotenkin estää ihmistä "keskittymään" tuohon kommunikaatiopuoleen esim. kirjallisuuden kautta, sillä pitäisi koko ajan olla enemmänkin actionia eikä hiljaisen rauhallista lukemista?

Minullakaan ei ole mitään 1-3 huoneissa, 4.huoneessa on Kuu ja loput ovatkin sitten horisontin yläpuolella, 7, 9, 10, 12 huoneissa. Kiinnostusta ulkomaailmaan kyllä todella on.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #2 : 21.04.2007 18:59:13 »

Hmm. Minulla suurin osa planeetoista + aurinko ja kuu ykköshuoneessa (Placidus, suuret 1. ja 7. huone), enkä ihan voi allekirjoittaa sitä ettenkö olisi ulkomaailmasta kiinnostunut. Uteliaana ihmisenä luen innolla kaikki juorulehdet ja uutisia seuraan yleensä päivittäin, viimeistään illalla telkun kymppiuutisista. Olen myöskin lapsesta lähtien ollut lukutoukka.

Tiedä sitten, onko tekemistä silläkin asialla, että sekä aurinko-, kuu- että nousumerkkini ovat sieltä zodiakin loppupäästä ja ns. yhteiskunnallisista planeetoista suurin osa on kuitenkin horisontin yläpuolella: Neptunus ysissä, Uranus ja Pluto seiskassa. Lisäksi kiinnostuksia laajentava Jupiter on yhtymässä aurinkooni ja se utelias Merkurius kuuhuni. Avomies taas, jolla kaikki paitsi Saturnus ja kuu huoneissa 3-5, ei ole niinkään kiinnostunut jokapäiväisestä maailmanmenosta eikä juuri lue päivälehtiä, eikä varsinkaan juorulehtiä. Yleissivistystä hänellä kuitenkin on paljon enemmän kuin itselläni, koska hän on minuakin pahempi lukutoukka, kiinnostunut tieteistä ja viihtyy myös netissä. Hän on kuitenkin aur-Skorppari ja Leijona nousee. Ilman Kaksos-kuutaan hän olisi varmaankin vielä vähemmän kiinnostunut maailmanmenosta. Grin

Tunnistan kuitenkin sen, että vaikka maailmanmeno sinänsä kiinnostaakin, en erityisemmin jaksa innostua poliittisista tai globaaleista aiheista, vaan enemmänkin henkilökohtaisista, tiettyjä ihmisiä koskettavista asioista, kuten ykköshuonepainotukselle sopiikin. Katselen telkusta mieluummin Punaista lankaa ja Inhimillistä tekijää kuin mitään politiikkaan tai yhteiskunnallisiin asioihin liittyvää - jollei sitten kysymys ole jostain sosiaalipsykologiaan linkittyvästä aiheesta. Ja siinä mielessä on tosiaan vakka löytänyt kantensa, että meillä kumppanin kanssa on molemmilla planeetat sijoittuneet tuonne horisontin alapuolelle. En tutkaillut vielä kavereiden karttoja tästä näkökulmasta, mutta palaan aiheeseen jos ehdin.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 22.04.2007 17:19:44 »

Mukava kuulla kokemuksianne ja kommentteja, lisääkin saa kertoa  Smiley

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio