Buddhalaiset kutenkin myöntävät, että kylmässä ilmastossa lihan syöminen on tarpeen ja tämän vuoksi tiibetinbuddhalaiset - myös munkit ja nunnat - syövät kohtuullisesti liharuokia, eikä niiden katsota vaikuttavan karmaan, kun kerran ilmasto moista vaatii.
Dalai lamalta kysyttiin kerran, mitä hän tekee jos hyttynen istuu käsivarrelle. Hän vastasi: "Ensimmäisellä kerralla puhallan sen lempeästi pois, toisella kerralla hätistän sen lempeästi kädellä pois, kolmannella kerralla... hehhehhehh."
Dalai lama on loistava hengellinen johtaja siinä, että hänellä on reippaasti huumorintajua ja hän antaa sen näkyä.
Buddhalaisuudesta:
Buddha itse ennusti, että tulee dharman päättymisen kausi (dharma ending age), jollon dharma (=buddhalainen oppi) alkaa tuottaa kärsimystä sen sijaan että se poistaisi sitä. Hän kuitenkin kertoi samalla, että ei hätää, tulee uusi opettaja / uusia opettajia, jotka antavat uuden dharman joka sitten niissä oloissa toimii.
Pyörittyäni tuommoinen 7 vuotta sitten pitkään buddhalaisella keskustelupalstalla - kävin läpi aiemmin buddhalaisena viettämiäni inkarnaatioita juuri siihen aikaan ja mietin, josko se olisi minulle sopiva filosofia tässäkin inkarnaatiossa - ja luettuani dharman mukaisesti elävien ihmisten viestejä suuren määrän, tulin siihen tulokseen että se dharman päättymisen aika on jo täällä. Dharma näyttää sekä tuon palstan lukemisen, että monen muun kuulemani jutun perusteella, tuottavan nykyisin vähintään yhtä paljon kärsimystä kuin se poistaa.
Oma intuitioni sanoo, että se Buddhan lupaama 'uusi opettaja' ei ole kukaan yksi ihminen, vaan itse asiassa kaikki se tieto, jota tällä hetkellä kanavoidaan toisilta tasoilta lukuisien kanavien toimesta. Mutta korostan vielä, että tämä on vain oma intuitioni ja oma tieni. Ja varmasti osalla porukkaa dharma edelleen toimii, sillä nykyisin mikä tahansa aiemmin ollut voi toimia uusien juttujen lisäksi. Omalla kohdallani buddhalaisuuden aika on selkeästi ohitse, sen sain selville tuon 'projektini' aikana.