Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mielikuvissasi: Minne olet matkalla?  (Luettu 12906 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15 : 10.04.2009 20:13:58 »

Sen teen  angel

Elää heimon kanssa -sarja oli myöskin aivan mahtava. Harmi vain, etten ehtinyt nähdä kaikkia jaksoja. Samoin Santiago de Compostelasta kertovasta suomalaista sarjasta sain kiinni vasta viime metreillä. Kuvallinen kerronta ja eläminen mukana vaeltajien tunteissa ja kokemuksissa teki jotenkin todemmaksi kaiken sen, mitä olen kirjoista ja lehdistä lukenut. Tuntui kuin olisi itsekin ollut siellä. Kulkemassa ja kokemassa.

Jonkinlainen pyhiinvaellus houkuttelisi kyllä minuakin, mutta nilkkani on jo kohta vuoden ollut "ei-vaelluskuntoinen". Mutta mutta... eihän sitä koskaan tiedä, minne elämän tiet vielä vievät  Wink
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 10.04.2009 21:10:09 »

Onnea matkallesi, Tiigris! smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #17 : 11.04.2009 02:59:21 »

Mä meditaatiossa jouduin matkalle esihistorialliseen Egyptiin ja kaipaan sitä niin...
yritän päästä aikamatkalle sinne.  Wink
Vai olisko se ollut joku entinen elämä siellä?
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #18 : 11.04.2009 05:57:21 »

Laosiin. Cool
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 11.04.2009 06:52:28 »

Sen teen  angel

Elää heimon kanssa -sarja oli myöskin aivan mahtava. Harmi vain, etten ehtinyt nähdä kaikkia jaksoja. Samoin Santiago de Compostelasta kertovasta suomalaista sarjasta sain kiinni vasta viime metreillä. Kuvallinen kerronta ja eläminen mukana vaeltajien tunteissa ja kokemuksissa teki jotenkin todemmaksi kaiken sen, mitä olen kirjoista ja lehdistä lukenut. Tuntui kuin olisi itsekin ollut siellä. Kulkemassa ja kokemassa.

Jonkinlainen pyhiinvaellus houkuttelisi kyllä minuakin, mutta nilkkani on jo kohta vuoden ollut "ei-vaelluskuntoinen". Mutta mutta... eihän sitä koskaan tiedä, minne elämän tiet vielä vievät  Wink

Jep! Elää heimon kanssa -sarjaa olen minäkin muutaman jakson verran seurannut. Todella hyvä. Kuten on Avara Luonto ohjelmakin Smiley Tulee kyllä niin eläydyttyä mukana noissa, että ihan kuin ois ittekkin mukana siellä menossa ja tutkimassa.

Missäs Minerwa oot nilkkas talonnu? Wink
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #20 : 11.04.2009 17:49:23 »

Missäs Minerwa oot nilkkas talonnu? Wink

Nyrjähdyksestähän se lähti, muttei tunnu kunnolla parantuvan. Kiinalaisessa lääketieteessä nilkkavaivat yhdistetään elämän hallinnan ongelmiin ja yhtä kauan kun nilkka on vihotellut, on niitä hallinnan ongelmiakin ollut  :Smiley  Katsotaan sitten, kun saan taas asiani järjestykseen... ehkä jalkakin alkaa toimia, uskon niin  Wink

Mä meditaatiossa jouduin matkalle esihistorialliseen Egyptiin ja kaipaan sitä niin...
yritän päästä aikamatkalle sinne.  Wink
Vai olisko se ollut joku entinen elämä siellä?

Minullekin tulee meditaatiossa joskus mielikuvia vieraista maista, mutten välttämättä tunnista paikkaa ja aikaa. Ihania ovat joka tapauksessa... Matkalla jossain  Smiley  Ehkä siellä entisessä elämässä, tai tulevassa? Tai ehkä vain unelmissa? Kuka tietää...
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 12.04.2009 08:27:46 »

Nyt kun kysyit, päästän hetkseksi sisäisen antropologini irti  Wink

Nykyäänhän kaikista kulttuureista alkaa jo olla näitä ihan perusetnografisia kuvauksia elämäntavoista, arjesta, talouskäsityksistä sun muista ja tutkimus on erikoistunut ja keskittynyt enemmänkin tuonne vertailevalle puolelle. Se itseasiassa juuri kiehtookin! Länsimaisessa ajattelu- ja toimintatavoissa on loppujen lopuksi paljon haitallisiakin elementtejä, mutta täällä kaiken keskellä kun elää ja asuu, niitä pitää automaatioina ja itsestäänselvyyksinä. Itse uskon, että meillä olisi paljonkin opittavaa ns. primitiivisempinä pitämiltämme kulttuureilta. Esimerkiksi käsitykset ajasta, arvostuksista ja yhteisöllisyydestä kiehtovat. Nykyään alkaa kyllä selvästikin olla kysyntää myös pehmeämmille arvoille täällä länsimaissakin; olisikohan vastareaktiona vuosia jatkuneelle suorittamiselle ja saavuttamiselle?

Enkä nyt halua rakentaa mitään vastakkainasettelua: muu maailma hyvä - länsimainen kulttuuri paha, koska eihän se niin mene  Grin   vesimies haaveilee pikemminkin yhdestä suuresta maailmasta, jossa meille jokaiselle olisi tilaa omine tapoinemme ja kulttuureinemme niin, etteivät yksittäiset ihmiset, ryhmät ja kansat vahingoittaisi toisiaan (utopia?). Parhaana työkaluna tämän haaveen toteuttamisessa näen tiedon levittämisen "meistä ja muista". Eli pienillä maailmanparannus-haaveilla on lastattu tämäkin laiva,  vesimies kun olen  Cheesy

Tämäpä on kaunis unelma. Ei kun vaan unelmien purjehdusmatkaan smitten Tästä tuli mieleen Kookossaari, joka on (esp. Isla del Coco) on lähes asumaton saari Tyynessä valtameressä Costa Rican edustalla. Minerwa kun tuonne purjehtis. Katsoin tässä taannoin Nigel Marvenin luontoseikkailuja teeveestä, niin siitä nappasin tuon ajatelman.  Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #22 : 12.04.2009 13:40:23 »

Kuulostaa ihanalta!!! Eräs näkijä muuten kertoi joskus mielikuvasta joka hänelle tuli minusta: Seison rannalla, katselen purjeveneitä aavalla ulapalla ja mietin... "josko minäkin vielä..."  Rannalla olen jo seissyt monet kerrat, joten mikäs siinä - ei muuta kuin tuumasta toimeen. Isla del Coco here I come  Wink
tallennettu

T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #23 : 13.04.2009 07:28:16 »

Kuulostaa ihanalta!!! Eräs näkijä muuten kertoi joskus mielikuvasta joka hänelle tuli minusta: Seison rannalla, katselen purjeveneitä aavalla ulapalla ja mietin... "josko minäkin vielä..."  Rannalla olen jo seissyt monet kerrat, joten mikäs siinä - ei muuta kuin tuumasta toimeen. Isla del Coco here I come  Wink

Tässäkös unelmiesi laivanmatka sitten ois odottamassa siellä jossakin tulevaisuudessa Wink
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Adele
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #24 : 13.04.2009 10:17:50 »

Smiley tämä on ihana aihe ja myös yksi minun lempiaiheistani.

Uskon niin vakaasti, että ajatuksen voimalla voit saavutta melkein mitä tahansa ja olen nähnyt monien ihmisten todella saavuttava unelmansa  smitten Opiskelin alaa, jossa saimme paljon harjoitusta juuri "vetovoiman laista/manifestoinnista/ajatuksen voimasta" tai miksi kukakin sitä nyt haluaa kutsua. Ja tuolta opiskeluvuodeltani todella monet rakkaat ystäväni ovat nyt siellä, mistä silloin haaveilivat ja se oli heille vain kaukainen saavuttamaton haave  Smiley osa on vasta matkalla sinne, mutta kukin omalla aikataululullaan.

Itsekin elän juuri nyt sitä elämää, jonka sillon visioin ja tein tuosta aarrekartan ja hupsista kun katson nyt aarrekarttaani...minulla on se kaikki  Shocked
Uuden autonkin halusin siihen aarrekarttaani  Grin enkä uskonut sitä kyllä saavani, mutta annas olla..jouduin kolariin ja autoni meni lunastukseen ja nyt minulla on uusi kiva auto.

Minulla on nyt niin hyvä ja mielenkiintoinen vaihe elämässäni kaikin puolin, että en halua ajatella tästä eteenpäin ainakaan hetkeen. Toivon tietenkin, että yritykseni tuottaa niin hyvin, että minulla on varaa matkustella tulevaisuudessa niin paljon kuin haluan. Toivon terveyttä ja hyvää kuntoa edelleen. Toivon rakkautta ja miestä ja turvallista elämää...paljon mukavia hetkiä, matkoja, iltoja ja päiviä   Grin
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 16.04.2009 14:01:25 »

Smiley tämä on ihana aihe ja myös yksi minun lempiaiheistani.

Uskon niin vakaasti, että ajatuksen voimalla voit saavutta melkein mitä tahansa ja olen nähnyt monien ihmisten todella saavuttava unelmansa  smitten Opiskelin alaa, jossa saimme paljon harjoitusta juuri "vetovoiman laista/manifestoinnista/ajatuksen voimasta" tai miksi kukakin sitä nyt haluaa kutsua.
Itsekin elän juuri nyt sitä elämää, jonka sillon visioin ja tein tuosta aarrekartan ja hupsista kun katson nyt aarrekarttaani...minulla on se kaikki  Shocked
Uuden autonkin halusin siihen aarrekarttaani  Grin enkä uskonut sitä kyllä saavani, mutta annas olla..jouduin kolariin ja autoni meni lunastukseen ja nyt minulla on uusi kiva auto.

Voi että, kuulostaa jännältä Smiley Minä uskon myös, että ajatuksenvoimalla voi saada aikaan, varmaan mitä vaan. Siinä samalla kulkee mukana se tahdonvoimakin.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: