Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia käyttö rekrytoinnissa.... kokemuksia?  (Luettu 14108 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
K.SA
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 25.04.2007 14:04:29 »

Kiinnostaisi tietää onko kenelläkään kokemusta astrologian käytöstä osana työpaikan hakuprosessia??? Siis joko työnhakijan tai -antajan rooleissa?Huh

Kuten jo aiemmin jossain olen maininnut, tämä varsin uusi ja mielenkiintoinen alue minulla ja nyt kun olen uusia henkilöitä palkkaamassa, kiinnittyy huomio väkisinkin hakijoiden syntymäaikaan  Wink

Tiedän, että huoneet 6 & 10 ovat varsinaisia "työhuoneita", mutta mihin muuhun kiinnittäisitte huomiota? Haluaisin löytää hyvän asiakaspalveluhenkilön, joka pystyy itsenäisesti hoitamaan työnsä. Sittenhän tietty tulee nämä normivaatimukset, mitä joka paikassa nykyään on, eli joustavuus, tarkkuus, monipuolisuus, sosiaalisuus....huh, välillä hirvittää kuinka täydellisiä tyyppejä nykyään pitääkään kaikkien olla... idiot2
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 25.04.2007 14:48:20 »

Hmm, vaikea juttu. Kaikilla merkeillä on omat huonot piirteensä ja kaikissa on aina jotain, mikä voi olla ongelmana. Vaikka esimerkiksi tunnollisuus ja ahkeruus ovat kauriin hyveitä, niin tiedän myös monia kauriita, jotka ovat aikamoisia lusmuja jne. Samoin myös kaikista muista merkeistä voi sanoa samaa, esim. vaikka kalat ei ehkä ole kaikkein tunnollisin merkki, niin joku kalat saattaa ollakin varsinainen työmyyrä. Itselläni on kyllä 10.huoneessa Kauriissa Neptunus, Merkurius ja myös se rakas Aurinko, joten sen verran voin sanoa, että kyllä se 10.huone ainakin loistavasta työmotivaatiosta kertoo - mutta se on sitten siinä, että mitä planeettoja siellä on jne...kaikki merkitsee. Smiley

Ehkä kuitenkin kannattaa katsoa sitä karttaa kokonaisuutena ja sitten miettiä eniten sitä kuvaa mikä itsellä on siitä ihmisestä.

Tosi mielenkiintoista kyllä. Olisi kiva itsekin työpaikkaa hakiessa lykätä oma kartta esille ja osoitella kuinka tunnollinen ja hyvä työntekijä olisin - se onkin ainoa hyvä mikä minun kartallani on todella hyvä, lopuissa asioita niitä ongelmia sitten onkin.  Grin
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #2 : 25.04.2007 15:03:06 »

Tästä on ollut joskus muinoin jotain juttua foorumilla - mutten muista oliko se tämän vai aiempien foorumien aikaan. :Smiley

Astrologian käytöstä rekrytoinnissa ei ole kokemusta, mutta sinänsä parista rekrytointiprosessista kyllä (päätöksentekovastuu ei ollut minulla, mutta sain kertoa mielipiteeni). Kokemuksen perusteella ja erityisesti pienessä organisaatiossa mielestäni melkeinpä yhtä tärkeää kuin henkilön sopivuus työhön, on myös henkilön sopivuus työyhteisöön, eli kannattaa ehdottomasti katsoa asiaa myös siltä kantilta. Jos on joitain sellaisia henkilöitä, joiden kanssa tämän tulevan työntekijän on tultava toimeen ja tehtävä yhteistyötä, niin vertailu myös heidän karttoihinsa olisi vähintäänkin suotavaa.

Nuo "työhuoneet" kertovat tietysti siitä miten henkilö suhtautuu työhönsä ja vastuisiin, mutta toki kartta kokonaisuutena on huomiotava ja katsottava sitä perusluonnettakin, eli millainen tyyppi ylipäätään on kyseessä. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Rohana
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #3 : 25.04.2007 15:07:29 »

Välillä tulee itsellekin mieleen tässä lapsilomilta työelämään takaisin palatessani ja työhakemuksia rustatessa mieleen hupaisa ajatus omakuvauksen kohdalle kirjoittaa "tuplakaksonen, kuu oinas...."  Wink Tehokkuutta kun monessa työssä peräänkuulutetaan. Voisi siinä moni työnantaja olla ihmeisään ja vipata hakemuksen siltä seisomalta roskikseen. Cheesy Tai sitten kiinnostuisi että hei, ERILAINEN työhakemus!  2funny
Minkäs alan töitä muuten K.SA sinulla olisi tarjota?  Wink
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #4 : 25.04.2007 15:19:00 »

Mielenkiintoinen asia joo. Minähän olen rekrytoinut ja toki vilkuillut karttoja siinä sivussa. Ei muuten ole aivan yksinkertaista!

Joku juttu nyt on selvä, esim. minulla oli eräs työntekijä, joka alussa vaikutti hyvin innokkaalta. No hänellä oli kartallaan T-risti siitä rankemmasta päästä ja tämä kääntyikin lopulta häntä vastaan. Hän oli sen verran nuori ettei osannut käsitellä omia sisäisiä ristiriitojaan vaan toi ne työpaikalle. Ei ole enää töissä.

Henkilökemia on tärkeää ja minulla itselläni on siitä mielenkiintoisia kokemuksia että itselleni parhaat työkaverit ovat Leijonia. Miksihän?
Itselläni Leijonaa on vain IC, mutta suuri ja painottunut 5.huoneeni ehkä tuo myös itsessäni olevaa Leijonaa esille.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
K.SA
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 25.04.2007 17:04:36 »

Lainaus käyttäjältä: Aamunkoitto linktopic=16382.msg138909#msg138909 date=1177506449
Minkäs alan töitä muuten K.SA sinulla olisi tarjota?  Wink

Alamme on aika suppea, joten en voi oikein sitä tässä tarkemmin kuvailla  Wink mutta ainakin työhakemuksesi takuuvarmasti kiinnittäisi minun huomion... Cheesy

Olen samaa mieltä siitä, että tärkeimpiä juttuja on tuo yleinen sopivuus tiimiin, varsinkin kun meilläkin on aika pieni sellainen...

Hmm, vaikea juttu. Kaikilla merkeillä on omat huonot piirteensä ja kaikissa on aina jotain, mikä voi olla ongelmana. Vaikka esimerkiksi tunnollisuus ja ahkeruus ovat kauriin hyveitä, niin tiedän myös monia kauriita, jotka ovat aikamoisia lusmuja jne. Samoin myös kaikista muista merkeistä voi sanoa samaa, esim. vaikka kalat ei ehkä ole kaikkein tunnollisin merkki, niin joku kalat saattaa ollakin varsinainen työmyyrä.

Ebenia, mielenkiintoinen pointti tuo mainintasi kauriista ja niiden ahkeruudesta.....meillä kun on yksi varteenotettava hakija juuri kauris -syntyinen ja juuri ajattelin, että no NYT saadaan sitten ahkera työmyyrä  2funny  Hänen kartalla muuten 10 & 6 huoneet tyhjät?

Jotenkin kyllä toivon saavani vähän "äksöniä" peliin, johtuneeko siitä
että juuri palkkasin  aurinkoharka tyypin ja itse kun olen  aurinko jousimies  Grin

tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 25.04.2007 17:23:41 »

K.SA Kauriit ovat usein omistautuneita työlleen, siinä olet kyllä oikeassa. Kuitenkaan pelkästään Aurinko-merkistä tai 10 ja 6 huoneiden tyhjyydellä ei voi sanoa, että tyyppi on "oikea" teidän työyhteisöönne. Smiley Aurinko-Kauris voisi kyllä ihan hyvin sopia Aurinko-Härän ja Aurinko-Jousimiehen kanssa ainakin, mutta en sitten tiedä mitä muita tyyppejä teillä on töissä. Smiley

Ehkä kannattaisi katsoa Venusta ja Marsia ja sekä Kuu-merkkiä. Kuu-merkki vaikuttaa selvästi siihen että miten siihen työyhteisöön sitten sopeutuu, Venus sitten tukee tai vaikeuttaa asiaa ja Mars kertoo myös tehokkuudesta ja tällaisesta.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #7 : 25.04.2007 17:27:53 »

Ehkä kannattaisi katsoa Venusta ja Marsia ja sekä Kuu-merkkiä. Kuu-merkki vaikuttaa selvästi siihen että miten siihen työyhteisöön sitten sopeutuu, Venus sitten tukee tai vaikeuttaa asiaa ja Mars kertoo myös tehokkuudesta ja tällaisesta.

Kuumerkki! Jos haluat iloa ja naurua työpaikalle niin ota Rapu-Kuu. Itse kun olen välillä ihan hervoton, varsinkin väsyneenä saatan vääntää vitsiä milloin mistäkin ja muutaman kerran olen joutunut poistumaan ulos nauramaan kun en ole saanut kohtausta loppumaan...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #8 : 25.04.2007 18:06:20 »

Hei

Löysin tällaisen googlesta
Horoskoopit ja Ammatit haulla
- löysin heti yhden virheen Vaa´an kohdalta
- Jousimies puuttui kokonaan listasta = Huh

HUOM!!!! http://www.uniluoto.com/yleisesti.html

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/1.html = Oinas

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/4.html = Härkä

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/7.html = Kaksonen

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/10.html = Rapu

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/13.html = Leijona

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/16.html = Neitsyt

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/19.html = Vaaka
­Vaaka on veden merkki, johtava merkki. = Vaaka on ilman merkki

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/22.html = Skorpion

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/28.html = Kauris

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/31.html = Vesimies

http://www.uniluoto.com/horoskoopit/34.html = Kalat

Tästä listasta puuttuu Jousimies = Huh

http://www.uniluoto.com/horoskoopit.html

smittenElämänilo    smitten
« Viimeksi muokattu: 25.04.2007 21:38:01 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
K.SA
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #9 : 25.04.2007 18:10:48 »

Kuumerkki! Jos haluat iloa ja naurua työpaikalle niin ota Rapu-Kuu. Itse kun olen välillä ihan hervoton, varsinkin väsyneenä saatan vääntää vitsiä milloin mistäkin ja muutaman kerran olen joutunut poistumaan ulos nauramaan kun en ole saanut kohtausta loppumaan...

Vaikeaa, kun ei tietysti tiedä ko. hlön tarkkaa syntymäkellonaikaa....
vai onko teillä joku "kikkakakkonen" mitä käytätte, jos kellonaikaa ei tiedossa... idiot2Huh??

Itse olen kuukaksonen ja pidän kyllä huumorista työpaikalla(-kin).
Tuli mieleen aikojen takaa juttu, jolloin silloisessa työpaikassani haettiin uutta henkilöä. Pomoni(paras ja huumorintajuisin pomo ikinä  smitten) istui meidän muutaman alaisen kanssa samassa huoneessa ja sain silloisen työkaverin kanssa päähänpiston kirjoittaa työhakemuksen, joka oli (sairaan) mielikuvituksemme tuottama hlö, Phyllis Tötsä. Hän haki töihin ja hakemus muotoiltiin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan mutta sisältö olikin jo ihan "puuta heinää potaskaa"  Grin. Se sitten oikein postitettiin pomolle ja jännittyneinä odoteltiin koska posti tuo sen hänelle... En koskaan unohda hänen naaman ilmeitään, kun hän luki kirjettä.... 2funny 2funny 2funny
Lähdin sitten ko. paikasta kohti uusia haasteita ja soittelin vuosien päästä ex-pomolle kysyäkseni häntä suosittelijaksi erääseen työpaikaan. Hän lupautui ja kertoi siinä samalla, että Phylliksen hakemus on hänellä edelleen tallella  Grin
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 25.04.2007 18:32:54 »

Tiedän, että huoneet 6 & 10 ovat varsinaisia "työhuoneita", mutta mihin muuhun kiinnittäisitte huomiota?

Kymppihuoneen planeettailotulitus on tietysti kiva löytö ja kertoo henkilön olevan hyvin motivoitunut oman uransa rakentamisessa. Toisaalta ajatellen sekä itseäni (Au-Merk-Onnenpiste 10. huoneessa) että lukuisia muita karttoja, 10. huoneen painotuksen omaava henkilö ei välttämättä ole paras mahdollinen työntekijä - tai ainakaan pitkäikäinen - sillä "valoisan" kymppihuoneen omistava haaveilee yllättävänkin usein yksityisyrittäjyydestä. Ja usein myös saa haaveensa toteutumaan. Joten työpaikka toisen palveluksessa voi olla pelkkä ponnahduslauta ja siten et saa pitkäaikaista työntekijää. Eihän tämäkään mikään sääntö ole, mutta melko usein näyttää menevän näin. Itsekin olen ollut lähes 20 vuotta yrittäjänä.

Omien havaintojeni pohjalta olenkin tullut siinä mielessä "toivottomaan" tulokseen työnhakijoiden kartan suhteen, että mitään varmaa ei voi kenestäkään povata. Ja jos työyhteisössä on monia työntekijöitä, niin takuuvarmasti  hakijan kartta sointuu kivasti yhteen muutaman kanssa töksähtäen taas ikävästi useimpien muiden karttojen kanssa. Eri asia on, jos vertaa hakijan karttaa esim. vain omaan karttaansa - mutta tämäkin taas edellyttää sitä, että hakija on tulossa lähimmäksi työtoveriksesi...

Jos kyseessä on asiakaspalvelutehtävä, niin jonkinlaisena nyrkkisääntönä voisi ajatella, että hakijalla olisi hyvä olla painotusta horisontin yläpuolella, miksei vielä länsipuolellakin (DC) kuin että olisi kovin minäkeskeinen tai ylipäänsä subjektiivinen. Toisaalta jos ei tiedä hakijan syntymäkellonaikaa, niin karttojen eri puoliskoiden painotustakaan ei voi tietää...  crazy2

Kiesus, tämä vastaushan on kuin suoraan Skepsiksen sivuilta - ihan yhtä pessimistinen astrologian suhteen  crazy2

Kiinnostava juttu mm. astrologiasta rekrytoinnissa
http://www.city.fi/artikkeli/Huuhaa+Suomi/370/

tallennettu

K.SA
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 25.04.2007 19:35:45 »

Kiitos Elämänilo linkeistä...tietty just jouskari puuttui, miksiköhän Huh idiot2 knuppel2

May, osuit juuri oikeaan tuossa kartan yhteensovittamisessa. Toisten ihmisten kanssa vaan tulee juttuun ja toisten ei.... Minulla muuten 10.huoneessa  kuunsolmu oinas Mitäs se sitten kertoo?Huh
Oli muuten mielenkiintoinen, mutta aikas skeptinen artikkeli antamassasi linkissä...

Jos kehtaisin, niin ehdottaisin omille pomoilleni astrologin käyttöä rekrytoinnissa. Me käytetään jonkin verran psykologisia testejä apuna ja voin kertoa, että metsään on menty niiden kanssa pariin otteeseen  Angry Itse aiemmin luotin niihin kovastikkin, mutta nykyisin suhtaudun kyllä varauksella  crazy2
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 25.04.2007 19:58:41 »

asiakaspalveluun ottasin henkilön jolla on kaksosta kartallaan jossain muodossa,mielellään henkilökohtaisia planeettoja,
sosiaalisista planeetoista jupiter voi tehdä kaksosen ominaisuksista liiankin vilkkaan ja yliampuvan,asiakas parka ei saa edes suunvuoroa..
mutta muuten kaksonen olisi sopivan "kepeä", (asiakaspalvelussahan ei tartte olla syntyjä syviä tutkiva psykologi,joka heti pureutuu toisen
tunne-elämän ongelmiin)sosiaalinen,vesimiehessäkin on ilmavuutta muttei
välttämättä sitä kaksosten vilkkautta,palvelualtiutta varmaan löytyy molemmista, merkurius kaksoset voi pälättää liikaa,parempi härässä tahi ravussa tuo,
jos akseleita ei saa selville,niin jossain muodossa tarkkaa neitsyttä ja
sopuratkaisuun pyrkivää vaakaa,jompi kumpi nousevana ois aika hyvä,
maamerkki pysyy "nahoissaan" paikallaan (aattelin itteäni  askendentti jousimies,en ikunas jaksais istua tuolissa paikallaan 8 tuntia päivässä,silti teen palveluhommaa mc vaa alla,
toisensorttista)
ilmanmerkki antaa tilaa toisellekin?
oinaasta ripaus aloitekykyä ja älykkyyttä,
leijonalla pitää itellään olla se "hovi",ei se palvele muita,
skorpioni on erakko,joka ei osaa puhua ryhmässä,
saturnus kyllä sopii sinne hyvinkin vastuuta kantamaan,
kauris muistuttaa aina niukoista resursseista ja vie asiakkaalta viimesenkin toivon,
kalat taasen näkee päiväunia kesken kaiken ja maalailee asiakkaalle utopistisia unelmia,
että  kaksoset,
härkää,oinasta ja rapua,
ja  impi-ihalaista ja lempi-lihavaista,
ja
en kuunaan oo tehny mitään rektyttityyointia-apua mikä sanakin!
eipäs,oonpas tehnytkin itseasiassa kaverin yritykseen,
hoitajan haku oli päällä,
kaveri halus tietää miks se natsaa hänen kanssaan niin hyvin yhteen,
vaikka valtataisteluhan siitä loppujen lopuks tuli..
ja
kosmiset voimat jättäsin vähemmälle huomiolle,
ne on isompia kokonaisuuksia,sukupolvien juttuja

tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #13 : 25.04.2007 21:00:40 »

Nikin kanssa olen tässä samoilla linjoilla, Kaksosta kannattaa asiakaspalvelijalla olla tai vähintäänkin hyvin aspektoitunut, mieluusti ilma-merkkinen Merkurius. Viestintätaidot ovat aivan olennaiset siinä työssä. Veikkaan, että itselläni on pelastanut paljon tuo Merkurius-kuu Vesimiehessä, sekstiilit Venukseen. Wink Minä kun kymmenettä vuotta asiakaspalvelun parissa toimivana omaan täysin vastakkaisesti painottuneen kartan, kun May tuossa juuri kuvaili. Grin Tosin koen kyllä "joutuneeni" tehtävääni, en niinkään halunneeni - se on selkeästi ollut yksi oppiläksyistäni tässä elämässä. Noususolmu Jouskarissa työntää neuvomishommiin.

Myös komppaan nikkiä siinä, että maata on hyvä olla "maadoittamassa", eli että henkilö jaksaa pysyä paikallaan. Lisäksi empatiakyky ei ole hullumpi sekään, riippuu tietysti tehtävän luonteesta, mutta en ole omaa Kalat-aurinkoani kokenut useinkaan haitaksi työssäni (vaikka työasiat eivät koskekaan henkilökohtaisuuksia, vaan aivan "kuivaa asiaa"), päin vastoin. Jos työ on "vastaanottavaa", on merkkienkin hyvä olla vastaanottavia. Jos työ on ulospäinsuuntautuvaa, kontaktia ottavaa, tarvitaan hiukan erilaista energiaa.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #14 : 25.04.2007 21:48:01 »

Hei

Täällä on lisää astrologisia luonnekuvauksia.

http://www.filppa.com/horoskooppi/index.php

smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: