Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keskosen kartta  (Luettu 3438 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
SatuT
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 25.04.2007 15:17:33 »

Mites on, pitääkö kartta kovinkin paikkansa, jos katsotaan aikasempaa syntymäaikaa? Eikä sitä laskettua-aikaa? Itse olen juuri tällainen tapaus. Puolitoista kuukautta aikaisemmin olen syntynyt. Toisinaan tuo neitsyen astrologi tökkii aika lailla. Ei oikein löydä siitä itseään.
tallennettu

aurinko merkurius mars pluto neitsyt,
kuu jousimies,
venus jupiter neptunus skorpioni,
saturnus härkä,
uranus askendentti vaaka,
keskitaivas leijona
Valkoinen Planetaarinen Taikuri
Metalli Koira
Paju
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 30.04.2007 08:16:29 »

Heips! Mielestäni lasketulla ajalla ei ole merkitystä vaan ihan sillä todellisella maailmaanputkahtamisajalla - oli se sitten ennen tai jälkeen laskettua aikaa. Kukaanhaan ei synny tännä sattumalta eikä sattumanvaraisena hetkenä vaan juuri silloin kun tarkoitettu on saadakseen juuri itselleen sopivan elämänsuunnitelman (syntymäkartan) haasteineen ja lupauksineen. Näin uskon ma.  Smiley

Aurinkomerkki - sinun tapauksessasi ilmeisesti Neitsyt - on vain pieni siivu koko kartasta, josta sitten varmasti löytyy paljon neitsytmäisyydestä pois repiviä tekijöitä Neitsyen merkin jäädessä siksi itselle aika vieraaksi.
tallennettu

Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 30.04.2007 11:15:51 »

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan. Uskon vahvasti, että me synnymme maailmaan juuri sillä hetkellä, kuin on tarkoitettu, oli se sitten ennen tai jälkeen lasketunajan tai juuri prikulleen sillä hetkellä. Itse asiassa vain hyvin, hyvin pieni osa meistä syntyy juuri laskettuna aikana, sehän onkin vain laskennallinen keskiarvo, joka antaa lähinnä viitteitä mahdollisesta syntymäajasta. Suurinosa meistä syntyy raskausviikoilla 38-42 ja se onkin raskauden ns. normaali kesto ja kaikkia tämän vaihteluvälin sisällä syntyneitä vauvoja voidaan periaatteessa pitää täysiaikaisina. Esim omat lapseni ovat syntyneet raskausviikoilla 40+5 ja 39+6, molemmat ihan "täydellisinä", vaikkakin hyvin eri kokoisina (viikkoa varhemmin syntynyt painoi lähes kilon enemmän!)

Tietenkin keskosen syntymä on vähän eri juttu. Vauva on ns. ennenaikainen ja vähän ajankohdasta riippuen kenties hyvinkin "keskeneräinen". Jotenkin kuitenkin itse ajattelen niin, että kaipa silläkin joku (meille monesti käsittämätön) tarkoituksensa on ollut, että näin on käynyt ja niin ollen syntymähetki on kohtalon kannalta oikea juuri silloin, eikä lapsi siis tavallaan olekaan syntynyt ennen aikojaan, vaikka onkin.

Paljon on mietitty sitäkin, että miten on käynnistettyjen synnytysten ja/tai keisarinleikkausten laita. Mulla on kuitenkin tunne, ettei ihmiskäsin pysty kohtaloa muokkaamaan kuin tietyissä rajoissa, sellaisissa, joissa on alunperin ollut tarkoituskin. Siksi mielestäni myös käynnistyksen tai leikkauksen seurauksena syntynyt lapsi on syntynyt "oikeaan aikaan".

Voisin ajatella, että kyvyttömyytesi samaistua aurinkomerkkiisi Neitsyeen, voisi johtua tulisesta kuumerkistäsi. Itse olen nimittäin  aurinko-Neitsyt ja  kuu-Oinas ja muistutan huomattavasti vähemmän oppikirjojen mukaista merkkikuvausta, kuin esim. paras ystäväni, joka on  aurinko-Neitsyt  kuu-Kalat ja muutoinkin karttansa hyvin neityspainotteinen
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 30.04.2007 19:01:43 »

Samaa mieltä kuin edelliset.

Olen itse viikon yliaikainen, mikä tosin ei muuttaisi aurinkomerkkiäni miksikään. Mieheni on keskonen, ja hänen laskettu aikansa olisi osunut Skorpioniin. Mielestäni hänessä ei kuitenkaan ole järin vesimerkeille tyypillisiä piirteitä, vaikka joskus on toki vaikea erottaa Vaa'an päättämättömyys vesimerkin tietynlaisesta epävarmuudesta. (Tosin uskaltaudun väittämään että vesimerkkien "epävarmuus" on vain näennäistä, todellisuudessa vesimerkki kyllä tasan tarkkaan tietää mitä tahtoo, mutta empii vain tuoda tahtoaan esille muiden seurassa...)

Wink
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
SatuT
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 01.05.2007 13:26:11 »

Vai tulinen kuu merkki. Voihan se tietysti sekin vaikuttaa.Ehkäpä se aikaa myöten alan hyväksyä. Itse olen syntynyt yli 6 viikkoa aikaisemmin, kuin olisi pitänyt syntyä.
tallennettu

aurinko merkurius mars pluto neitsyt,
kuu jousimies,
venus jupiter neptunus skorpioni,
saturnus härkä,
uranus askendentti vaaka,
keskitaivas leijona
Valkoinen Planetaarinen Taikuri
Metalli Koira
Paju
Sivuja: [1]
  Tulostusversio