Kuulin siskoltani asiasta tänä aamuna ja minä, joka olen aina ollut kamalan kiinnostunut eri planeettojen roduista sekä eläin- ja kasvilajeista, innostuin tietysti yli kaiken!
Maailmankaikkeudessa on tosin minun käsityksen mukaan eri rotujen määrään nähden hyvin vähän sellaisia planeettoja, joilla elämä esiintyisi fyysisessä muodossa kuten Maassa ja silloinkin kyseessä on melko usein Maan kehitystasoa alempana oleva planeetta. Ei tietenkään aina, ei saa yleistää, mutta melko usein - Maata kehittyneempiäkin fyysisiä planeettoja on olemassa.
20 valovuotta ei minun mielestäni ole edes kamalan pitkä välimatka Maan ja uuden planeetan välillä. Yleensä puhutaan vähintään sadoista ja tuhansista valovuosista. Tähtien tuikkima valokin jonka näemmä nyt on lähtenyt tähdestä matkaan Maapalloa kohti tuhansia vuosia sitten.
Vesi on tietysti edellytys elämälle, mutta vain ihmisten elämää mahdollistavien käsitysstannardien mukaisesti
Itse uskon, että vedettömilläkin planeetoilla voi olla elämää. Sen elää hyödyntää vain jotain muuta kuin vettä, mahdollisesti elämä ei siellä olekaan enää fyysistä vaan astraalista.