Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oma ala  (Luettu 8126 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 26.04.2007 00:33:15 »

Tuli tuossa aiheessani, jossa pohdiskelen Tampereelle muuttoa esiin paljon opinnot. Opinnot todellakin olisi ihana päästä aloittamaan pian! Olen kiinnostunut historiasta, viestinnästä, taiteesta ja omalla tavallaan myös psykologiasta. Vapaa-ajalla lueskelen historian lisäksi elämän filosofiaa, sosiaalipsykologiaa ja miestieteitä.

Silti olen ainakin tällä hetkellä melko tietämätön siitä, mikä loppujen lopuksi voisi olla oma opiskelu alani. Jokainen kiinnostuksen kohteeni pitää sisällään hyviä ja huonoja juttuja. Esimerkiksi viestintä, lähinnä journalistiikka - rakastan toimittajan työtä ja olen siinä kehumatta sen enempää todella hyvä ihan omasta takaa, mutta en tiedä, jaksaisinko opiskella viestinnän teorioita 8 vuotta (toimittajan työhön ei tosin vaadita journalistiikan tutkintoa). Pidän valtavasti myös historiasta, mutta historiaa opiskellessa päätyy melko suurella todennäköisyydellä ennen pitkää opettajaksi, eikä opettajan ammatti voisi vähempää kiinnostaa. Taiteet olisivat myös ihana ala, mutta en tiedä soveltuisinko viralliseksi taide-opiskelijaksi. (Hitto, en tiedä soveltuisinko opiskelijaksi ollenkaan! Grin)

Osaisiko joku vähän selventää tätä asiaa minulle oman karttani perusteella? Itse en valitettavasti osaa tulkita/lukea sitä tuon enempää.

Kiitoksia!

P.S. Huomasin myös, että 4. Huoneessa (kodissa) on Keskiyö Kaksosissa. Selittäisikö se osaltaan sen, miksi minun TÄYTYY päästä vaihtamaan kotia vähintään 3-5 vuoden välein tulematta hulluksi? Cheesy (Vai liittyykö se jotenkin Huoneen 8:n sisältöön?)
Katsokaa nyt, alan hiljalleen astrologisoitua tässä seurassa! Grin Grin

(https://www.astro.fi/images/radix/23.03.1983_04:44_0_-02:00_62.533_-27.401_00.png)
« Viimeksi muokattu: 26.04.2007 01:02:05 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #1 : 26.04.2007 06:42:16 »

Kartastasi en paljo pysty sanomaan, kuhan hämmästelin samantapaista huonejako kuin omassani  Wink Sinulla on vain 1. ja 7. huoneet isommat  Wink
Eikös huoneet 6. ja 10. kerro jotakin mahdollisista hyvistä ura/työkuvioista?
Siitä sitten tulikin mieleen, jotta oletko koettanut opiskella avoimessa yliopistossa? Siellä opiskelu on omaehtoista, joten 8-16 rytmiin ei tarvitse mukautua  :Smiley (sanoo aamunuokku ja illan virkku  Grin)
Siellä voisit opiskella lisää itseäsi miellyttävistä aineista ja saat vielä todistuksen, josta on varmasti hyötyä haet sitten koska ja mihin opiskelemaan  angel
Jostakin nousee mielikuva muutamasta Suomalaisesta naisesta jotka tekevät työtä maailmalla matkaamalla... Elisabeht Ren ja se toinen joka työkseen tunnistaa vainajia  angel
Nyt siten mietinkin pistänkö tämän, mutta anteeksi etukäteen, jos loukkaa  Lips Sealed
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #2 : 26.04.2007 08:58:14 »

Ahaa, aihe oli jo täälläkin - kommentoin muutamaa juttua jo tuonne Tampere-ketjuun. Smiley AthaMaaritin kartta näyttää minullekin tutulta, koska akselimme ovat samat, niin myös huonejaot sillä erotuksella, että Athalla kakkosen kärki on Oinaassa, minulla vasta Härässä. Myös tunnistan omasta menneisyydestäni ihan saman ongelman päättää, mitä lähtisi opiskelemaan, koska niin moni asia kiinnostaa, eikä haluaisi rajoittaa pänttäystä vain yhteen alaan. Itse aikanani mietin psykologiaa, sosiaalipsykologiaa, viestintää/journalistiikkaa ja matkailualaakin, mutta päädyin omaksikin hämmästyksekseni kauppaopistoon. Myöhemmin olen tajunnut, että sinne minun "kuuluikin" mennä, jotta olisin nyt missä olen ja tuntisin ne ihmiset, jotka tunnen. Ja olihan koulu tosi yleissivistävä (oikeusoppia, palkanlaskentaa ym.) ihan normaalielämänkin kannalta. Nyt sitten useamman työssäolovuoden jälkeen "otan takaisin" ja opiskelen avoimessa verkon kautta sosiaalipsykologian perusopintoja. Wink

Ongelmasi on siis itselleni tuttu "Jouskari-ongelma", houkutus yrittää haukata liian suurta palaa kerralla. Sinulla vielä tuo Jupiter MC:llä maksimoi vaihtoehtoja ja kiinnostuksen kohteita entisestään. Todellisuudessa on melkein sama, minkä noista vaihtoehdoista valitset, jos teet sen intuitiolla. Smiley Aikaa on aina vaihtaa ja myöhemminkin elämässä opiskella muuta. Joka tapauksessa saatat päätyä jonkinlaisiin neuvonta-/opetustehtäviin, "matkasaarnaajaksi" jollekin alalle. Aloitteikkuutta sinulta löytyy Oinas-auringon ja Oinas-Marsin muodossa ja vastuita kannat rapumaisen huolehtivasti (6. huone Ravussa). Yläsolmun sijainti on tärkeä elämän yleisen suunnan kannalta, sinulla se on viimeisessä asteessa Kaksosia ja 5. huoneessa - tämä selittää taiteen vetovoiman. Wink Kaksoset merkkinä sopisi esim. sarjakuviin ja hiukan tämäntyylistä (manga yms.) taidetta kai teetkin? Luovuutta kohti vaan ja luovaa ilmaisua, huomiota yksityiskohtiin eikä liikaa energian hajoittamista yleisen hyvän (tai ystävien hyvän, 11. huone) vuoksi. Sinulla on Neptunus täsmälleen alasolmulla, mikä voi kertoa jostain karmallisesta jutusta, joka hieman haittaa yläsolmua kohti pyrkimistä. Käänsin juuri erästä Pat Geislerin nettiartikkelia (http://www.zodiacal.com/articles/geisler/dragon.htm) kuunsolmuista, jossa hän toteaa:
Lainaus
A planet conjunct the south node shows the individual pulled by the hopes and experiences of the past who will reap less benefit from activity it indicates than would otherwise be the case. Often, events ruled by the south node contact bring failure or one's efforts fail to prosper.
Myös sijainnit viimeisissä asteissa kertoisivat jonkin asian saattamisesta päätökseen.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 26.04.2007 09:17:38 »

Juu, kyllä taiteilla tulee olemaan suuri merkitys elämässäsi, voisit opiskella jotain grafiikkaa tai vastaavaa. Sitä en tiedä kuitenkaan, onko siitä ihan leipätyöksi asti. Noususolmu on niin ikään Kaksosissa, joten etköhän sinä kirjoittele elämäsi loppuun asti, sait siitä sitten leipäsi tai et.

Itse olen saanut huomata lukemattomia kertoja, että Saturnusta ei pidä unohtaa ura-asioissa. Nythän sillä on erityinen merkitys kartallasi, koska askendenttisi on Kauriissa ja näin ollen ko. planeetta on koko karttasi haltija.  saturnus lymyilee kahdeksannessa huoneessa Skorpionin merkissä yhtymässä Plutoon. Jos sinulla olisi mitään kiinnostusta johonkin taloustieteisiin, niin saattaisin suositella sitäkin. Tosin karttasi on tietyllä tapaa minä-keskeinen, joten hommanasi on oppia tuntemaan itsesi mahdollisimman hyvin ja sitä kautta oppia tuntemaan myös muut. Kuuhan on deskendentillä Ravussa, joten kyllä sinulla empatiaa riittää muitakin ihmisiä kohtaan.

Noista annetuista vaihtoehdoista kallistuisin sen psykologian tai sosiaalipsykologian kannalle. Ajatus taitaa opiskella jälkimmäistä  alaa, kysy mielipidettä! Muutkaan tekijät eivät töki vastaan.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
sarru81
Kohtuuastroilija
**

Runous syntyy kun kaksi sanaa kohtaa toisensa

Profiili
« Vastaus #4 : 26.04.2007 09:19:18 »

Elisabeht Ren ja se toinen joka työkseen tunnistaa vainajia 

--eikös hän ole helena ranta.. tosi hyvät vibat tulee siitä naisesta jostain syytä
tallennettu

Nouseva : leijona
aurinko oinas
kuu: leijona
merkurius: oinas
venus: oinas
mars: oinas
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #5 : 26.04.2007 10:20:32 »

Todellisuudessa on melkein sama, minkä noista vaihtoehdoista valitset, jos teet sen intuitiolla. Smiley Aikaa on aina vaihtaa ja myöhemminkin elämässä opiskella muuta. Joka tapauksessa saatat päätyä jonkinlaisiin neuvonta-/opetustehtäviin, "matkasaarnaajaksi" jollekin alalle.

*Tuo oli minusta hyvä vinkki, itse en vaihtaisi alaa mutta esim kun olen ollut journalistien kanssa tekemisissä, se ala huvittaa minua, toisaalta olen kirjoittanut lehtiin ja haluan kirjoittaa enemmän tulevassa. En hae& tarvitse siihen mitään koulutusta kuitenkaan. Nyt pitäisi painaa jatko-opintoja mutta tuli vähän näitä juttuja taas..

Eli löysin oman työn rinnalle toisen työn, lisäksi kolmannet voi tulla tulevassa. Minun ammatistani ihmiset lähtevät soveltamaan vaikka mitä, tiedettä taidetta matkakohteita, että siinä mielessä hyvä homma..

Pyydä ohjausta. Tai tee raaka valinta. Opiskele kahta?  smitten
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #6 : 26.04.2007 17:05:04 »

Jotenkin minulle nousi mieleen auttaminen, ehkä rikoksen uhrien auttaminen psykologisessa mielessä, joko keskustelun kautta tai heille kirjallisesti vastaten. Ei välttämättä rikosten uhrien auttaminen vaan uskon, että sinulla riittäisi syvällistä ymmärrystä kaikkia vaikeassa elämäntilanteessa olevia henkilöitä kohtaan.

Tuo empaattinen Rapu-Kuu 7.huoneessa pitää hyödyntää juuri ihmissuhteissa ja kyvyssä ymmärtää toisia.

Napakka älysi ja Merkurius, varsinkin  merkurius aspect_sex chiron antaa kykyä kommunikoida vaikeistakin asioista.

Kyllä minä heittäisin jotain psykologiaan tai sosiaalipsykologiaan viittaavaa. Uranus MC:llä tuo varmasti omaperäisyyttä ja omia vahvoja ajatuksia, vieläpä Jouskarissa ne pitävät olla perusteltuja ja sinulle henkilökohtaisesti merkittäviä. Mikään yleisten muotitrendien seuraaja et missään nimessä ole, vaan haluat julistaa ja tehdä sitä, millä on itsellesi merkitystä.

Olet hyvä kirjoittaja, mutta todellakin -jos toimittajan pitää olla kiinnostunut kaikista julkkisten tempuista- niin voisit ihan hyvin kirjoitella ilman toimittajan ammattitutkintoakin. Niin minäkin teen, kirjoittelen novelleja omaksi ilokseni ja välillä jokin lehti julkaisee niitä pientä korvausta vastaan.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 26.04.2007 17:33:34 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #7 : 27.04.2007 14:20:15 »

Mie en ehtinyt lukea kaikkia vastauksia kun hössötän Ranskaa niin kiireellä, että nämä kommentit ovat voineet tulla jo aikaisemmin, mutta hauskaa miten lähes kaikki persoonalliset planeettasi ovat ylennyksessä ja aurinko vieläpä ariespointissa eikä venuksesikaan tuon kotoisammassa paikassa voisi olla eli kanavia  voimavaroihin piisaa yllinkyllin.

Anne Brunila- viitekehys

Saturnuksen ja pluton liitto tuo rutkasti rohkeutta ja toisaalla karttasi hallitsia = kauris pystyy pitämään pään kylmänä ja naaman peruslukemilla vaikka voimakas  kuu kotonaan ravussa välittää runsaasti lämpimiä etiäisiä.

Hyvän onnen  jupiter on ripustettu kauniisti koreimmalle kohdalle keskitaivastasi niin ikään kotiinsa jousimieheen. Sopisiko sinulle sellainen työ ja ura missä matkustetaan paljon ja ehkä hyvinkin kauas?

Rahan ja resurssien oppositio huoneissa kaksi ja kahdeksan sekä miesvaltaiselle alalle(ja sänkyyn) hyvin  sopiva mars oinaassa oppisitio pluto/saturnus klimppi opettelee voimankäytön rajat tässä elämässä ja kun valoon on matkalla niin ei voi epäonnistua angel

Näillä eväillä passittaisin tämän kartan hahmon www.hse.fi

Ei siinä mittään  Smiley hyvä siusta tulee avaa vain siivet, luota ja lähde lentoon. smitten
« Viimeksi muokattu: 27.04.2007 23:21:10 kirjoittanut Theus » tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 28.04.2007 19:20:35 »

Oi, onpa ihanan rohkaisevia näkymiä kartallani siis! ^________^ Olenkin aina ajatellut, että haluaisin VÄHINTÄÄN kaksi ammattia. T'llainen ihmisten autteleminen, eräänlainen keittiöpsykologia, on kulkenut tahtomattaankin mukanani ihan pienestä pitäen. Haluaisin matkustaa työssäni paljon.

En tiedä, olisiko minusta rikollisten auttajaksi. Olen vähän huolissani, että ottaisin rapumaisella tavalla liian henkilökohtaisesti mukaani toisten ongelmat, enkä jaksaisi sitä raadollisuutta.

Siis jos ymppää yhteen kaikki aiheet, jotka minua kiinnostavat niin paljon, että haluaisin opiskella niitä, ei ihme, jos olen vähän ulalla minne pitäisi mennä!
Historia, kulttuurihistoria (esim. käyttäytymisen, yhteiskunnan nprmien ja sääntöjen sekä sosiaalisuuden historia), evoluutiopsykologia, psykologia, sosiaalipsykologia, miestiede, naistiede, myytit, sota- ja aseteknologian historia, ritarikausi, viikinkikausi, esi-historia, arkeologia, palentologia, seksologia, tähtitiede, taiteet, sarakuvat, parapsykologia, elämän filosofia, ufologia,  journalistiikka, yleinen viestintätiede, graafinen suunnittelu, omalla tavallaan kirjallisuus (kirjoittaminen), matkustaminen, näytteleminen...

Ja unohdin ihan taatusti tuosta jonkun kiinnostuksen kohteen! Cheesy

Lisää tulkintoja saa heitellä ihan vapaasti! ^_____^ Pistän tuon avoimen ylipiston mieleeni hyvin tarkasti. Se olisi erittäin mukava vaihtehto, ei liian sitova. Työharjoitteluihin ja töihin olen ajatunut aina tähän mennessä viestintään päin. Smiley
tallennettu
tuulenviemää
Kohtuuastroilija
**

Life is a neverending story

Profiili
« Vastaus #9 : 29.04.2007 13:30:52 »

Heips.

En ala tuon karttasi perusteella sanomaan mitään, kun en osaa, mutta kiinnostuksen kohteitasi ja toiveitasi ajatellen olisi ehdotuksia:

Minun tietääkseni monet filosofian maisterit, historiaa pääaineenaan lukeneet päätyvät myös toimittajan hommiin.

Jos olet erityisen kiinnostunut historiasta, niin mikset hakisi yliopistoon lukemaan historiaa, valitsisit sitten sivuaineeksi esim. jotain viestintään ja yhteiskuntatieteisiin liityvää, niin voisit hyvin päätyä jonkinasteisiin toimittajan hommiin tms.

Voisithan lukea sitten sivuaineena myös esim. psykologiaa, taidehistoriaa ja muita kiinnostavia aineita.

Yliopistoissa on kuitenkin yleensä tuota valinnanvapautta ( Tietyin ainekohtaisin rajoituksin)

Ja pääaineen vaihtokin voi myös onnistua jos tuntuu ettei sittenkään loksahda.

Kokeilemalla sen ainakin parhaiten tietää.

Joka tapauksessa onnea etsintääsi, varmasti löydät itsellesi sopivat opinnot smitten

Terveisin: Tampereelle muutto edessä, ja hakupaperit yliopistossa Smiley
tallennettu

aurinkoaspect_conmerkurius  vesimies(1.huone)
askendenttiaspect_conuranus jousimies(1.huone)
kuu          leijona( 8.huone)
marsaspect_convenus   oinas(2.huone)

"Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia"
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 29.04.2007 15:08:18 »

Historiaa yritän tänä vuonna päästä opiskelemaan. Valinta on vain erittäin tiukka, kun hakijita on 500 ja uusia oppilaita historiaankin otetaan päälle 20, kuten varmasti hyvin tiedätkin! Cheesy
tallennettu
tuulenviemää
Kohtuuastroilija
**

Life is a neverending story

Profiili
« Vastaus #11 : 29.04.2007 20:28:20 »

Juu, paljonhan noita hakijoita on, mutta tilastoja ei kannata liiaksi tuijottaa. Mukana on varmasti paljon kovatasoisia hakijoita, mutta paljon mahtuu myös mukaan niitä jotka vain kokeilevat, tai hakevat puolitosissaan. Yleensä jo kokeisiin osallistuneita on paljon vähemmän kuin itse hakijoita, mikä kertoo jo paljon.

Tuolla Tampereen yliopiston sivuillahan on nuo tilastot, olet varmaan jo katsonutkin? Kannattee katsoa enemmän sitä saraketta, että paljonko kokeeseen osallistuneita on.

Historiaanhan on mielestäni se yksi pääsykoekirja, niin kun kunnolla lukee sen ajatuksen kanssa, sisäistäen ja kokonaisuuden hahmottaen niin on varmasti hyvät mahdollisuudet.

Itse haen muuten psykologiaan.

Onnea ja lukuintoa sinulle Smiley
tallennettu

aurinkoaspect_conmerkurius  vesimies(1.huone)
askendenttiaspect_conuranus jousimies(1.huone)
kuu          leijona( 8.huone)
marsaspect_convenus   oinas(2.huone)

"Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia"
astroilija
Vieras
« Vastaus #12 : 05.05.2007 15:53:42 »

Ainahan voi opiskella uusia juttuja jos ekat valinnat eivät tuota sinulle sopivia tuloksia.. pääasia on oikeasti se että teet juuri niinkuin mitä tykkäät eniten  Smiley

Olen samaa mieltä Elwynin kanssa  Smiley

Olen itsekin opiskellut monenlaista (erit. muusiikkia, tanssia ja taidetta), ja tällä hetkellä mm. yliopistossa filosofisia ja yhteiskunnallisia aineita. Nyt monen opiskeluvuoden jälkeen alkaa tie selkiytyä - ilmeisesti pitänyt saada kokeilla ja tutustua eril. asioihin ja luoda kokonaiskuvaa...  Grin

Sekaan vaan! Wink kyllä kaikesta mitä opiskelee ja tekee kuitenkin sitten jossain vaiheessa on hyötyä! Grin

t: tuliruusu 
(uusi astroilija)
« Viimeksi muokattu: 05.05.2007 15:58:23 kirjoittanut tuliruusu » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: