Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä elokuva herätteli?  (Luettu 31753 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**

Let love be your energy

Profiili
« : 27.04.2007 08:47:02 »

Ajattelin kysyä,kun itselläni tulee usein elokuvista voimakkaista "ymmärryksen" ja "näkemisen" hetkiä,jos niin voi sanoa. Toisinaan voimakkaita tunne-elämyksiä. Taiteessahan on usein tämä puhdistava,katharttinen voima. Elokuva on mielestäni tässä eritttyisen voimakas, niin hyvässä kuin pahassakin vaikuttava.

Mutta haluaisin nyt kysellä kaikilta,mikä/mitkä elokuva teki lähtemättömän vaikutuksen ja miksi?

« Viimeksi muokattu: 27.04.2007 16:47:06 kirjoittanut Tähdenvalvoja » tallennettu

Aurinko leijona,askendentti skorpioni, kuu oinas,merkurius leijona, venus leijona, mars rapu, jupiter leijona, saturnus neitsyt
ametist
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 27.04.2007 09:23:30 »

Se elokuva joka tuli vähän aikaa sitten joku "Anna hyvän kiertää" se pojan vilpittömyys ja aitous  smitten   Ja onhan noita muitakin ja paljon, mutta tuo tuli tällä hetkellä päällimmäisenä mieleen.
tallennettu
Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**

Let love be your energy

Profiili
« Vastaus #2 : 27.04.2007 16:46:40 »

SAqirlat,mieluummin useampia jos vaan tulee mieleen.Itse en varmaan muista kaikkien nimiä tai miten vaikuttivat mutta tiedän että ne ovat vaikuttaneet kehitykseeni.
tallennettu

Aurinko leijona,askendentti skorpioni, kuu oinas,merkurius leijona, venus leijona, mars rapu, jupiter leijona, saturnus neitsyt
*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 27.04.2007 17:17:17 »

tosiaan tämän kysymyksen vastaus taitaa olla hieman omasta mielialasta kiinni....

Taru sormusten herrasta trilogia voisi olla ainakin yksi...se kuinka pienessäkin voi olla sitä kaiken ratkaisevaa voimaa ja tietenkin se haltijoille tehty kieli vetoaa ainakin jotenkin itseen.

titanic sanalla sanoen  Cry Cry smitten

sitten toisesta päästä voisi olla vaikka coyote ugly...hiljainen ja rauhallinen tyttönen muuttuu hyvinkin itsevarmaksi aikuiseksi ja jollain tavalla puhkeaa kukkaan

tätä listaa nyt hetken miettimällä voisi jatkaa vaikka kuinka ja paljon....
tallennettu

Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**

Let love be your energy

Profiili
« Vastaus #4 : 27.04.2007 22:09:11 »

Minuun ovat tehneet vaikutuksen ainakin: "kaikki elämäni aamut", "Amadeus,"Orlando","Karhu". Tietenkin monia muitakin. Elokuvat jotenkin hautautuvat muiden muistojen allekin osin mikäli ne eivät ole omakohtaisesti kiehtoneet mieltä ja tunteita. Mulla näin.
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 27.04.2007 22:36:12 »

Voi niitä onkin toodella paljon... Mietintämyssy päähän täälläkin... Noin äkkiseltään tuli kuitenkin mieleen kolme elokuvaa:

Löysin tuohon viimeiseen sen oikean trailerin...

« Viimeksi muokattu: 27.04.2007 22:39:03 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**

Let love be your energy

Profiili
« Vastaus #6 : 27.04.2007 22:41:10 »

Hui! Minä en ole uskaltanut kahta viimeistä elokuvaa katsoakaan. Ehkä pitäisi kuitenkin uskaltautua.
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 27.04.2007 22:43:07 »

Hui! Minä en ole uskaltanut kahta viimeistä elokuvaa katsoakaan. Ehkä pitäisi kuitenkin uskaltautua.

Suosittelen, mutta ehdotan myös varaamaan kokonaisen nenäliinapaketin mukaan...  Cry
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 27.04.2007 22:46:08 »

juu itse kanssa voisin tuosta rakkauden valon listasta laittaa myös omaani tuon ensimmäisen

toisesta olen katsonut ensimmäisen 10min kun riitti...mielestäni jotenkin hyväästä aiheesta tehty kauhea elokuva...
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 27.04.2007 23:36:09 »

Myös tuo Tanssii susien kanssa ja Passion of Christ kuuluvat niihin,jotka olen hankkinutkin.

Maanantaina telkustakin tullut Viimeinen samurai oli hyvin vaikuttava.Nessuja meni. Cry  Cry

Samoin elokuva Vihreä maili.Se on ehkä kaikkein eniten vaikuttanut ja itkettänyt.En muista ohjaajaa.

Shogun,Pikku Buddha.Voi,niitä on niin mahdottomasti. smitten
tallennettu

Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**

Let love be your energy

Profiili
« Vastaus #10 : 28.04.2007 15:05:03 »

Minä pystyn kyllä katsomaan juuri jotain Hellraiser-tyyppisiä kauhuelokuvia. Koska silloin kun kauhu on melko överiksi vedetty,se vain naurattaa lähinnä. Schindlerin lista ja muut tositapahtumiin perustuvat leffat tuntuvat juuri sen toteen pohjautumisensa takia niin ylipääsemmöttämän pelottavilta.Elokuvassa joutuu kohtaamaan myös liikkuvan kuvan, mitä ei kirjoihin sisälly (vielä).
Yksi hauskimpia elokuvakokemuksia on Rocky horror picture show. Siinähän yleisö on toiminnassa mukana,heitellen riisiä,vettä,tanssien ja muutenkin osallistuen. Olen ollut pari kertaaa mukana, ja voisin mennä uudelleenkin,milloin vain. Mutta ei siitä nyt mitään varsinaista katharsista tainnut tulla. Tosin sellainen akillisen kevenemisen tunne hetkeksi.
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 28.04.2007 19:50:44 »

Tuo kolmoselta tänään tuleva "Hiljaiset sillat" kuuluu myös niihin joista olen pitänyt. Cry

Siinä kuvataan niin kauniisti tavallisen kotiäitinä elämänsä viettäneen naisen muutos,minkä ihastuminen tai kait rakastuminen saa aikaan.
Meryl Streep kun vielä on yksi suosikki näyttelijöihini kuuluva,niin nessupaketti on tarpeen. smitten

Ja löytyy Eatswoodistakin pehmeyttä,vaikka on tottunut häntä erilaisissa rooleissa katsomaan.

Tämän päivän mielialaani erittäin sopiva,elikä nessut,kynttilät ja hyvää naposteltavaa viereen,niin nautinto on taattu. smitten
Aina ei elokuvassa tarvitse niin kauheasti tapahtua,kun siitä saa paljonkin tunteita irti.
Ehkä oma ikäni myös vaikuttaa juuri tämän leffan kohdalla,,, smitten
tallennettu

Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 28.04.2007 21:51:47 »

Vaikea nimetä vain yhtä elokuvaa... niin moni on koskettanut omalla tavallaan  smitten  Yleisesti ottaen tykkään elokuvista, jotka herättävät tunteita ja vievät mukanaan tarunhohtoiseen maailmaansa. Milloin kaipaan itkua, milloin naurua - parhaimmista löytyy molempia!

Ihania elokuvia tässä on jo mainittukin. Lisään jonon perään muutaman suosikkini:

Amelié
Pieni suklaapuoti
Vuosi nuoruudestani
Enkelten kaupunki

Tykkään tosi paljon myös suomalaisista elokuvista, esim. Kuutamolla, Nousukausi, Rentun Ruusu, Matti, Badding... puhumattakaan vanhoista, nostalgisista Suomi-filmeistä  Kiss ... Ihania!
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 28.04.2007 22:17:58 »

Tuo elokuva pitää ilman muuta nähdä  smitten

Lisäsin tähän vielä Ameliestakin:
http://www.youtube.com/watch?v=sECzJY07oK4
« Viimeksi muokattu: 29.04.2007 10:04:04 kirjoittanut Minerva76 » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #14 : 29.04.2007 10:34:57 »

Samoin elokuva Vihreä maili.Se on ehkä kaikkein eniten vaikuttanut ja itkettänyt.En muista ohjaajaa.

Oi, tuo onkin tosiaan loistava elokuva.

tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: