Sivuja: [1] 2 3 ... 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pohjolan valo  (Luettu 81191 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
hopeatähti
Vieras
« : 17.12.2005 15:48:14 »

Hei Keho.

Minulta on jäänyt kokonaan selkeätä kuvaa tuosta pohjolan valosta ja mitä
se oikein tarkoittaa ja pitää sisällään?

Onko kyse kanavoinnista, perimätiedosta vai mistä tämä tarina on kotoisin?

Muistan, että aikonaan vanhalla foorumilla puhuit että suomen kansa ja maana on ensimmäisten joukossa puhdistaneet karmansa ja että mestareita on tänne syntynyt.

Haluaisitko kertoa asiasta lisää meille, olisi mielenkiintoisaa tietää asiasta  Wink
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 17.12.2005 17:31:46 »

En tiedä puhummeko me nyt samasta asiasta, mutta laitappas googlen hakusanaksi siniset ajatukset  ... sieltä ainakin löytyy tietoa Shocked pohjolan valosta ...
Liekö sitten sama asia???
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #2 : 18.12.2005 08:51:05 »

Itse olen siinä käsityksessä, että koko maaplaneetta ja sen asukkaat on muuttamassa muotoaan ja kristallisoitumassa.

Kaikille tuo kristallinen muutosprosessi ja ominaisuus on aina mahdollisuus kasvunsa jossain vaiheessa, ei itsestäänselvyys?

Eikö kuitenkin ole tarkoitus löytää oma sisäisen Itsensä ja uusia ratkaisuja kun seurata raamattua ja sen tulkintoja?

Tällä tarkoitan sitä, että eikö ole kuitenkin tarkoitus rakentaa uutta kuin kääntyä vanhaan ja hakea vastauksia sieltä?

En kiellä vanhojen teosofisten kirjoituksia, puhumattakaan raamatusta, paljon on vanhaa viisautta kirjoitettu josta voi löytää hyviä ohjenuoria, mutta eikö kuitenkin ole juuri tarkoitus irtaantua vanhasta ja luoda kokonaan uutta?

Minusta tässä vain ei ole kovinkaan paljon uutta ja ihmeellistä, juuri tuon takia, että se ei paljon kerro ihmisille miten voi löytää Itsensä ja tasapainon, ei tuo mitään oleellisia ratkaisuja tai muutosvoimaa, halua tai innostusta.

Kuullostaa toki hyvin kauniilta.

Eikö kristus ole jo ottanut jokaisen omakseen? Olemmehan kaikki jumalan lapsia?
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #3 : 18.12.2005 10:41:40 »

Niinpä. Näissä, kuten muissakin käsitteellisissä teorioissa ja uskomuksissa on aina se 'vaara' tosiaan, että ihmisen sisäisen prosessin mielen-aikaan sidottuja käsitteellisiä ja symbolisia 'tapahtuma-kertomuksia' luetaan vain mielen kautta ja tehdään siitä mielen matka mielen-ajassa.

Periaatteessahan monen symboliikan takana on yhden yksilön sisällä tapahtuva prosessi. Omien kokemusteni mukaan uskonnot ovat juuri sitä. Myös monet ns.'henkisen alueen' tälläiset käsitteelliset ja symboliset uskomukset ja tulevaisuuden kuvat sekä menneet tarinat ovat myös sitä.
Raamattu, koraani, uudet ns'kanavoinnit tulevaisuudesta' yms, ovat symbolinen ja käsitteellinen tarina siitä, mitä olisi hyvä tapahtua yksilön sisällä, jotta vapautuisimme mielen-ajasta.

Sen tähdenhän on useita eri näkemyksiä ja uskomuksia, koska yksilöitäkin on paljon. Ihminen laumasieluna kuitenkin helposti uskoo 'muiden totuuksia' suoraan mielensä kautta. Ei ole olemassa 'yhtä oikeaa' tietä, ja sen jokainen ymmärtääkin. Ja on nähty mitä tuhoa sellaisella saadaan aikaan, kun tehdään käsitteistä uskonto mielelle.

Kun ihminen sitoo nuo symboliikat mielensä aikaan ja tekee niiden mukaan 'tulevaisuuden kuvia', hän ei välttämättä eheydy sisäisesti, vaan jatkaa kauemmas itsestään mitä koristeellisimmin ja juhlavimmin sanakääntein.

Meillä on täällä tavallaan kaksi aikaa päällekkäin. On tämä luonnon-oma aika, joka kulkee luonnonlakien mukaan. Auringon, kuun, ja kaikkea mikä liittyy vuodenaikojen vaihteluun. Sellaista luonnollista rytmiä, yhteistä säveltä elämän kanssa. Tätä todellisuutta.
Mieli on keksinyt tähän päälle toisen ajan ja jopa ajanlaskun. Se sivuaa tätä luonnollista aikaa ja sen rytmiä, mutta se ei ole sitä.
On keksitty kello, joka tukee mielen luomaa ajanlaskua ja sitä, että kaikki tapahtuu ihmisen ulkopuolella tietynlaisessa ajassa, opiskellen, jaotellen ja odotellen jotain ajan portteja. Ikävä kyllä nämä ns'portitkin', ovat mielen aikaan sidottuja.
Kyllä ne Mayat ovat viisaita.. angel

smitten Ja kaunista Joulun aikaa kaikille myös!
Toivon jokaiselle hetkiä, jossa voitte ja saatte hiljentää mielenne ajanlaskun ja ottaa vastaan sisäisen ja luonnon oman rytmin!   Kiss
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #4 : 18.12.2005 11:41:56 »

Minua vierastaa ainoastaa se käsitys, että me kansana olisimme mitenkään
ns valta-asemassa, koska jos otamme sen käsitteen, että olemme "ensimmäisten joukossa" ja kuulutaan "uuden ihmisrodun" ainoana edustajina, aiheuttaa se enemmänkin erijakoisuutta kuin yhtenäisyyttä kaikissa kansoissa ja sieluissa.

Mielestäni se luo myös sen käsitteen, että jossain muualla ei olisi näitä sieluja jolla olisi valmius ja mahdollisuus valaistua ja auttaa.

Toinen huomionarvoinen asia on se, että vaikka meillä kaikilla on ns mahdollisuus omata kristallinen ominaisuus ja kasvaa, jopa valaistua, niin jos painotetaan, että kaikille se on ja sitten sen kautta mieleemme luodaan ihmisissä ennakkoasetelmia ja odotuksia, ja kun ei ne täyty, aiheuttaa se enemmän pettyneisyyden tunteen kuin se, että, jos ohjataan yhtenä kansana koko maapallon väestön kanssa löytämään ratkaisuja olla sovussa ja luoda uutta rauhassa.

Tarkoitan vain, että suuria odotuksia on koskien tähtiportteja ja niiden mukana tulleilla energiolla, mutta todellisuus on kuitenkin aina toinen, koska työ on tehtävä itsessään ja aika kovaakin, puhumattakaan ylläpitää kristallista ominaisuutta.

Varmaan aika moni on täysin tietämätön mitä vastassa voi olla jos avataan kanavia ja lähdetään ns puhdistamaan itseensä, vaikkain työn lopputulos on aina palkitsevaa, mutta matka sinne voi olla täynnä kuoppia ja vaikeitakin asioita, tuolloin tuntuu että hyvätkin neuvot olisi hukassa monilla.

Nyt en suinkaan kohdista tätä tekstiä pelkästään sinuun Keho, vaan ihan maanläheisellä tarkastelutavalla ja mihin itse ja muuta voivat törmätä matkansa aikana.

Vastuu ja vastuun ottaminen muiden ohjeistamisessa.

No, näitä olen tässä pohdiskellut ja vaikka ne hattarapilvet ovat aivan ihania ja kauniita, niin maanpinnallehan ne on osattava tuoda ja siten, että ne voisivat olla tueksi, ilman että mieli menisi liian korkealle ja loisi liian suuria odotuksia.
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #5 : 18.12.2005 12:02:23 »

Niin taidetaan olla. Wink
tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #6 : 18.12.2005 12:21:11 »

Niin taidetaan olla. Wink

Tai sitten emme ja muutenkin väitös on perätön.
Mutta näinhän on kaikissa mielipiteisiin ja mielikuvituksiin perustuvissa jutuissa.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #7 : 18.12.2005 12:44:32 »

Lainaus
Kyllä olivatkin, sillä he olivat me!  Grin

Oman kokemukseni ja näkemykseni mukaan, Mayat eivät olleet me, emmekä me ole he.
Meidän sisältämme saattaa löytyä 'evoluutiomainen energia piste', joka laadultaan ilmennettynä kuvastaa ja ilmentää samaa laatua meissä, mitä oli heissä.
 smitten
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #8 : 18.12.2005 12:49:33 »

"Te, ensimmäisen ylösnousemuksen aallon työntekijät, tulette siirtymään ryhmänä tietoisuuden yhdeksänteen ulottuvuuteen. Täällä ankkuroitte tietoisuutenne Kristustietoisuuden tasolle. Mikä lahja se onkaan! Ensimmäinen suuri ryhmä (korkeammalle tietoisuudentasolle) siirtyneitä aikuisia" 

Hopeatähdeltä kysynkin, että miten tästä sanoisit nyt Mikaelin Jumalle, että valehteleeko Hän?
Tämä  on ote omasta lainauksestasi tuosta Arkkienkeli Mikaelin "kanavoidusta" joulukuun enrgioita koskevasta viestistä, joten mitä eroa tässä on siihen, miten sen itse kerroin???

Mistä sinä nyt tuon valehtelun poimit?  :Smiley

Minä ainostaan yritin rakentaa keskustelua "pohjolan valosta" ja pohdiskelen sanomaasi ja sen osittaista lähdettä joka löytyi netistä ja on myöskin otettu esille teosofisten kirjoituksien kautta.

Ihan samalla lailla olisin voinut aloittaa keskustelun raamatusta.

Luen toki paljon kanavoituja tietoja mutta en väitä kukaan valehtelevan, sen sinä nyt toit esille.

On minulla kokemusta muista taajuuksista mutta myöskin pohdin omaa osuuttani, ja myöskin niiden osuutta jotka ovat matkan jo taittaneet jonkun aikaa.

Kyseenalaistan myöskin omia ajatuksia, tapoja, luettuja tekstejä ynm
(olkoon kirjastosta tuotuja tai netin kautta löytyneitä).

Niinkuin tuossa aiemmin viittasin, olen pohtinut kanavoitujen tietojen osuutta meidän kasvussa ja mihin ne voi johdattaa tai aiheuttaa, lisäksi olen valmis asiasta keskustelemaan.

Moni ei tiedä edes mitä valaistuminen edes tarkoittaa, puhumattakaan mitä sen eteen on tehtävä ja mitä tarkoittaa "olla valmiina vastaaottamaan uusia energioita", joten kyllä, kyseenalaistan myöskin itse levitettyä tietoa, vaikkakin minulla on ollut kokemuksia
ns "uusista energioista".

Myöskin itse koen, että olen paljolti ihan uusien vastuuksien edessä, sekä siinä, miten autan muita tai ohjaan muita jotka ovat asiasta kiinnostuneita.

Mikään valmis paketti minä en ole ja olisi mukavaa asiallisesti keskustella niistä monistakin asioista jotka voivat olla joko esteenä, tai muuten vain hämmästyttää matkamme aikana.

Moni varmasti tietää miten energiat esim toimivat ja että ne aiheuttaa hyvää olo jne, mutta esim kuinka moni tietää, että energiahoidon yhteydessä voi nousta paljonkin vaikeita asioita käsiteltäväksi, jos ei esim ole valmiita niitä kohtaamaan.

Nyt asia lipsui, mutta yritin itselleni selventää omaakin vastuutani, ja jos te jotka olette pidemmällä matkallanne ts enemmän kokemusta, olisin toivonut jotain ajatuksia, ilman että otetaan ajatuksiani liian henk.kohtaisesti.

Mirjamin ajatukset olivat itselleni ajatuksia herättäviä.

Ja kyllä, minä kyseenalaistan myöskin ns mestareiden ajatuksia ja viisauksia.
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #9 : 18.12.2005 13:42:08 »

Mielstäni siinä on suuri ero jos sanoo, että suomen kansa on ainoa ja ensimmäisten joukossa kun taas muiden ulkomaalaisten sanomat (käännetty suomeksi) ovat vain ns meille tarkoitettua vaikkakin, tuo koko prosessi on kaikilla mahdollista.

Eihän missään muualla päin maailma on edes puhuttukaan kanavoiduissa kirjoituksissa pohjolan valosta? (en ole ainakaan huomannut)

Siihen en ota kantaa, onko suomi ainoa maa joka on karmansa sovittanut.

Ja uskon koko sydämmestäni vieläkin, että esim amerikassa tai muualla voi valaistua siinä missä me suomalaiset täällä suomessa  Smiley

Varmasti on heitä jotka ovat eläneet mayjojen aikaan jossain muuallakin päin maailmaa.

Hmm.. taasko me ei kuunnella?  coolsmiley

Mutta kuuluuko Reiki ja Karuna tähän pohjolan valon sanomaan ja miksi niistä ei muualla puhuta, vai onko reikiympäristön omia nimitettyjä energioita?

Mitä sinä oikeasti haluat meille kertoa pohjolan valosta ja valastuneista mestareista, ja heistä jotka ensimmäisten joukossa ovat vapauttamassa maapalloa sen harhasta?

Ollaanko todella vain ja ainoastaan me suomalaiset siihen kykeneviä?

Eikä ns dna muutokset ja uuden ihmisrodun edustajat (esim kristalli lapset) muualla kuin suomessa?
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #10 : 18.12.2005 13:56:34 »

Lainaus
Kyllä olivatkin, sillä he olivat me!  Grin

Oman kokemukseni ja näkemykseni mukaan, Mayat eivät olleet me, emmekä me ole he.
Meidän sisältämme saattaa löytyä 'evoluutiomainen energia piste', joka laadultaan ilmennettynä kuvastaa ja ilmentää samaa laatua meissä, mitä oli heissä.
 smitten

Luojamme ensimmäiset jakautumatko eivät ole Kaikki mitä ON?  coolsmiley

Tuota en ihan ymmärtänyt, eikö ole niin, että kaikki me ollaan se mitä ON, eikä vain ne ensimmäiset jakautumat?
tallennettu
faust
Vieras
« Vastaus #11 : 18.12.2005 13:58:10 »

Mitähän mieltä monivammainen olisi teidän kirjoituksista?
tallennettu
faust
Vieras
« Vastaus #12 : 18.12.2005 14:02:15 »

Sillä minä olen monivammainen enkä edes halua ymmärtää Teidän kirjoituksianne, herr siili.
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #13 : 18.12.2005 23:13:51 »

coolsmiley

Edelleen menee vähän ristiriitaiseksi ja huopaamiseen, joko ollaan erikseen siinä
"pohjolan valon porukoissa" tai sitten ei.

Niin minkä harhan poistettiin?

No, olkoon tältä erää tässä ja kyllähän tästäkin asiasta tuli ihan tarpeeksi kertomusta tuosta pohjolan valosta ja sen porukoista.

Illan jatkoja.
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #14 : 19.12.2005 10:00:49 »

Mikä on ns viittä vaille valaistuneen vastuu vai vapautuuko vastuusta sen sijaan, että ymmärtäisi sen kasvaneen?
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
  Tulostusversio  

Siirry: