Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: suolakidelamput  (Luettu 23689 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 22.12.2005 19:56:44 »

Totta töriset!  santa_afro Suolalamput ovat tosiaankin pahainen kevytversio kokonaisista suolahuoneista....
tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #16 : 22.12.2005 20:52:40 »

santa_azn
Hei, mukava vaihtaa lakkia päähän!

Sain hoitolahjana eräältä fiksulta ihmiseltä suolakidelampun tuikulle. Koska mieheni yskii joskus paljonkin yöllä, hän innostui siihen ja sytyttää siihen tuikun joka yöksi. Ja kas kummaa, yskänkohtaukset ovat melkein loppuneet. Jos hänen yskänsä johtuu esim. pölystä (jota varmasti kodissani on), niin suolaionit helpottaa huoneilmastoa.

Syksyn ahkerasta marjanpoiminnasta sain selkääni tulehduksen, jota ei sitten tohdittukaan oikein hieroa. Sain ohjeeksi käyttää kuumennettua suolasäkkiä kipeällä kohdalla ja voi kun se tuntui hyvältä. Antibiootteja en ole tarvinnut.

Kyllä suolalla on hyvä vaikutus. Kävin kerran Puolassa eräässä suolakaivoksessa ja siellä jo kuulin, kuinka terveitä nuo työntekijät olivat olleet.

Käyttäkää vain sitä, mutta tuikku päivässä. Silloin sen vaikutuksen voi vasta huomata. santa_rolleyes
tallennettu
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 18.04.2011 20:31:59 »

Mä ihastuin jo vuosia sitten näihin oransseihin suolakidelamppuihin niiden tunnelman ja värin takia, tietämättä että niillä ois terveydellisiä vaikutuksia mutta hauska kuulla. (Kuvassa en ole minä, nappasin sen vaan jostain).
tallennettu

.
Tanita79
Vieras
« Vastaus #18 : 18.04.2011 22:55:25 »

Mulla on sängyn vieressä, ja se jää päälle usein öisin,..olen kuullut sen neutralisoivan sähkömagneettista säteilyä, vaikkakin sähkölampulla toimiva on tämäkin, mutta television säteilyn takia ostin,. Alkuun huomasin nukkuvani sikeitä unia, oliko sitten kuvitelmaa vai ei,..mutta onhan se luonnon omaa 'alkuainetta', miksei se voisi toimiakin? Voisin ajatella että kynttilätuikulla olisi kenties 'maadottavampaa'..

Ja onhan se aivan ihanan rauhoittavan näköinen smitten
tallennettu
Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #19 : 19.04.2011 17:54:04 »

Hihi, kylläpä minullakin on se suolalamppu jöpöttänyt jo parivuotta ja lähestulkoon aina päällä. Uskon, että ainakin energiatasoon vaikuttaa. Samoin saunassa on riippumassa kiukaan yllä samannäköisiä suolalohkoja astiassa. Humpuukia tai ei, niin  ihan ok ja kaunista  Smiley
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #20 : 19.04.2011 23:04:42 »

En jaksa muistaa, olenko tästä jo maininnut aiemmin, mutta sain
suolahuoneista luettuani idean jauhaa morttelissa merisuolaa
mahdollisimman hienoksi, ja laittaa sen sitten tyhjään muoviseen
luontaistuotepurkkiin.

Kun avaan purkin, ravistan sitä suun lähellä ja vedän pölyä hiemaan
keuhkoihin, saan ainakin muutaman tunnin lievityksen miltei
jatkuvaan keuhkojen ärsytystilaan, joka on ajoittain melko voimakas
 sisäilman epäpuhtauksien johdosta.

uglystupid2
« Viimeksi muokattu: 19.04.2011 23:06:39 kirjoittanut sideman » tallennettu
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 24.04.2011 21:41:17 »

Oisko suolatuilla Taffel-perunalastuilla vastaavilla mitään tollasta vaikutusta? Tongue Niihin tulee ainakin hirvee himo....

Itse tykkäisin varmaan suolakidelampun valosta ja tunnelmasta pitkin yötä, mut mä olen sellanen etten voi nukkua jos mikään vähäinenkään tuikku on päällä, tietsikan modeemin pienet vihreet valotkin joudun peittämään mustalla huivilla.
Ja näin kesän kynnyksellä harmittaa se et herään aina hirveen aikasin ku aurinko nousee.

Tietynlainen "suolalamppu" mulla on pieni keinojoulukuusi jota pidän päällä iltasin melkeen vuoden läpi, se luo myös aivan ihanaa tunnelmaa.
tallennettu

.
Nimble
Kohtuuastroilija
**

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 26.04.2011 22:58:46 »

Suolallahan on paljon kaikenlaisia vaikutuksia ja sitä käytetään paljon erilaisissa hoidoissa.

-Kurkkukipuun kurlataan kurkkua suolavedellä
-Jotkut saavat apua migreeniin uimalla merivedessä
-Suolalla itsensä peseminen puhdistaa "paskaisesta energiasta", jota kertyy kehoon
-Suolalampuilla on tuntunut olevan kanssa joku taika ainakin kaverini luona. "Painostava ilmatila" katosi kämpästä. Itse en omista vielä.
-Jotkut energiahoitajat puhdistavat käsiään suola sumutteella hoitojen aikana, jotta käsistä lähtisi kaikki "negatiivinen energia" pois.
-Ihottumiin suola kylpyjä
-ym ym ym...
tallennettu

sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #23 : 11.05.2011 11:44:20 »

En jaksa muistaa, olenko tästä jo maininnut aiemmin, mutta sain
suolahuoneista luettuani idean jauhaa morttelissa merisuolaa
mahdollisimman hienoksi, ja laittaa sen sitten tyhjään muoviseen
luontaistuotepurkkiin.

Kun avaan purkin, ravistan sitä suun lähellä ja vedän pölyä hiemaan
keuhkoihin, saan ainakin muutaman tunnin lievityksen miltei
jatkuvaan keuhkojen ärsytystilaan, joka on ajoittain melko voimakas
 sisäilman epäpuhtauksien johdosta.

uglystupid2
               Tästä ideasta on naapurini iloinnut ja riemuinnut muutaman päivän.Hengitys kulkee,ja se ikuinen yskä on helpottanut.Sanoi vähentävänsä hiukan suolansyöntiä,vetelee  suolat henkeensä mieluummin..   terveisiä naapurilta ideanikkarille,sanoi hän !
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija

Lips!

Profiili
« Vastaus #24 : 11.05.2011 19:27:34 »

Saatiin lahjaksi kavereilta. Perustelut: "Ootte kuitenkin niin hörhöjä, että tykkäätte varmaan tästäkin."  Cheesy Kaunis se on, mutta en ole mitään vaikutusta huomannut mihinkään.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #25 : 27.02.2012 22:29:22 »

En minä usko, että tuo suolakidelamppu on välttämättä hörhöilyä. Kyllähän suolakiteiden neutraloiva ja puhdistava vaikutus on tuttu monistakin asiayhteyksistä; itse esim. olen kokenut tehokkaimpana keinona puhdistaa vuorikristallini ja muut kiveni niin, että laitan ne yöksi merisuolakiteiden sekaan muhimaan. Ja kyllä toimii  santa_grin

Paljon olet sitä merisuolaa laittanut,kun olet puhdistanut kiviä?Oletko laittanut suolan ja kivet,johonkin astiaan yöksi?Kysyn tätä siksi,kun löysin pitkän etsimisen jälkeen kateissa olleen kaulakoruni, missä on yksi vuorikide,yksi tiikerinsilmä ja kaksi haukansilmää.Ajattelin tehdä kiville kunnon puhdistuksen,kun en ole käyttänyt korua yli kolmeen vuoteen.Tässä juuri puhdistan kiviä kynttilänvalossa,mutta ajattelin vielä kokeilla tuota suolajuttua.Pitääkö kynttilöitä polttaa koko yö vai riittääkö tunti?Muuten mitä yhteisvaikutuksia on vuorikiteellä,haukansilmällä ja tiikerinsilmällä?
Tuli mieleeni noista suolakidetuikuista.Hankin itselleni tänään sellaisen ja täytyy sanoa,että todella kaunis esine.Tuikun terveysvaikutuksista en osaa sanoa mitään.Tämä menee nyt aiheen vierestä,mutta olen huomannut, että aina kun käyn Jalokivigalleriassa oloni on sieltä tullessa rentoutunut.Johtuuko se paikan sisutuksesta vai mistä? Liikkeesssä on aina ihana tunnelma ja kaupassa voisi viihtyä,vaikka koko päivän. Muita kohtalontovereita?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #26 : 28.02.2012 21:13:32 »

Kyllä mä luulen että ihan kuin tuo suolakidelamppu vähän tekisi huoneilmasta kevyemmän. Ja kaunis se on. smitten
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Fawn
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #27 : 28.02.2012 22:02:05 »

Mullakin tuola hyllyssä nököttää lahjaksi saatu lamppu. Tiedä sitten sen vaikutuksista.. En tosin oo päälläkään pitänyt sen jälkeen kun sain kirkasvalolampun, josta näin talviaikaan on enemmän minulle iloa Smiley
tallennettu

"Rakasta elämää, rakasta lähimmäistäsi, rakasta eläimiä, rakasta puutarhaa ja kukkia! Rakasta, rakasta! Siinä on ratkaisu elämän arvoitukseen."
-Carl Larsson

Aurinko vaaka, nouseva skorppari
Sininen Sähköinen Yö
kosmonautti
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #28 : 29.02.2012 19:46:07 »

Mulla on myös noita suolakidelamppuja, en vaan aina muista käyttää niitä, sillä neillä ei ole perheessä allergioita. Niitä ilmeisesti pitäisikin polttaa jatkuvasti, että niistä on apua. Toimivat todella kun lämpiävät niin muodostuu negatiivisiä ioneita ilmaan jne. Sähköisistä laitteista kuten Tv ja tietokoneista tulee ilmaan positiivisia ioneita ja huonontavat huoneilman laatua. Itsekään en aluksi oikein uskonut koko hommaan ja ajattelin että taas tullut joku villitys ja bisnes.
Eräällä tuttavallani on erittäin paha kissa-allergia ja hän joutui yöpymään paikassa jossa oli monta kissaa ja koiria. Hän ei tiennyt lemmikeistä etukäteen. Hän pelkäsi koko ajan että 'tukehtuu' yölä yms., mutta talon emäntä lohdutteli, ettei ole mitään hätää kun todellakin joka huoneessa oli ko. lamppuja. Mitään allergiaoireita tuttavani ei saanut, vaikka kissa oli jopa maannut hänen sängyllään. Eli kyllä toimii, varsinkin jos on oikein painavat lamput ja niitä on useampia. Ja luovathan ne tunnelmaakin!
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Fawn
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #29 : 29.02.2012 21:51:49 »

No tunnelman luojina ne on mahtavia!  smitten Ja jotenki alko kuulostamaan hyvältä ne negatiiviset ionit, suurimman osan päivästä kun vietän tietokoneen seurassa...
tallennettu

"Rakasta elämää, rakasta lähimmäistäsi, rakasta eläimiä, rakasta puutarhaa ja kukkia! Rakasta, rakasta! Siinä on ratkaisu elämän arvoitukseen."
-Carl Larsson

Aurinko vaaka, nouseva skorppari
Sininen Sähköinen Yö
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: