Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Minne olet matkalla nyt?  (Luettu 16087 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 01.05.2007 17:07:04 »

Olen sanaillut ja kysellyt erilaisista matkoista, astrologisista ja mielikuvien matkoista.

Mutta ollaanpa jalat nyt ihan maan kamaralla. Kesä tulossa ja kaikkea!  Cheesy

Ihan oikeasti nyt 'Mihin olet matkalla', mihin suunnittelet matkaa, minne lähdössä?

Miten te liikutte, mitkä maisemat ja kuvat viilettävät teidän vieressä?

Itse olen tällä kertaa matkalla Petroskoihin, neljän päivän reissu. Vähän vain tiedän Venäjän nykytilanteesta, saatikka Venäjän Karjalan tilanteesta, kulttuurista siellä. Hyvin avoimena ja uteliaana sinne suunnistan. Astrologia lupaa vauhtia positiivisella tavalla, mielikuvaa ei ole. Joten katsotaan pelkillä aisteilla!  :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 01.05.2007 17:37:57 »

itse ainakin koitain lähteä tämän kesän aikana lähteä käymään tuolla pohjoisemmassa suomessa ja ruotsissa hieman ystäviä katsomassa... sitten tietenkin turussa olisi taas ne ihanat keskiaikaiset markkinat...jotenkin veri vetää kesä toisensa jälkeen myös sinne.

mutta onpa taas mielenkiintoista nähdä kesän päätyttyä että pääsikö sitä kuitenkaan mihinkään ja jos pääsi niin mihin...

itsellä on ainakin taipumusta hieman sellaisiin impulssiivisiin reissuihin...olen todella huono suunnittelemaan omia reissujani monta kuukautta etukäteen.
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 01.05.2007 18:19:55 »

Hieno juttu, tuo impulsiivinen matkustaminen...kannatan!  smitten

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 01.05.2007 18:25:37 »

niin itse tykkään ainakin elää elämääsi tässä ja nyt miksi ottaa kauheasti tressiä siitä että suunnitteli kaikki menonsa monta kuukautta etukäteen vaan pian huomatakseen ettei niistä ainakin miun kohdallani syystä tai toisesta tullutkaan mitään...

olen myös huomannut että tuolla tietynlaisella impulssiivisuudella saa monista matkoista enempi irti kun ei ole niin väliä milloin menee ja minne menee...
tallennettu

Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 01.05.2007 18:30:46 »

Ulkomaan matkat varaan yleensä jo hyvissä ajoin etukäteen, koska minulle suunnittelu, haaveilu ja odottelu on puoli iloa  Smiley ... Koti- ja naapurimaihin tuleekin sitten lähdettyä ihan ex tempore. Joskus ajelimme pitkin poikin Suomea sen mukaan, minne säätiedotus milloinkin lupasi aurinkoista. Toimi!

Olen nyt jo jokusen kerran suunnannut toukokuussa Kreikkaan; niin nytkin, tällä kertaa mantereelle. Eräänlainen varaslähtö kesään siis!! Jokin siinä maassa kiehtoo... Tykkään vaellella pikkukylien ja -kaupunkien kujia, imeä itseeni ääniä, makuja, tuoksuja ja tunnelmia, tutkailla elämänmenoa ja hakea ripausta arkipäivän mytologiaa niiltä paikoilta, jotka tavalla tai toisella liittyvät antiikin Kreikan tarustoihin ja menneisyyteen. Enkä ollenkaan pistä pahitteeksi ihanaa auringonpaistetta ja toukokuisia rusketusraitojakaan  Grin

Lomaa odotellessa, "aamukampaa" harvennellessa... Muillekin mukavaa loman odotusta!
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #5 : 01.05.2007 18:40:19 »

En ole mitään vielä lukkoon lyönyt, lähinnä sellaista utuista haaveilua, mitä kaikkea mahdollista sitä voisi tehdä ja nähdä kesän aikana.
Pikkuisen olen ajatellut jotain etelän-aurinkoa jossain välissä, mutta sekin jää sitten äkkilähdön varaan. (Kreeta tai sitten ihan jotain muuta välillä)
Toisaalta asun nyt itselle ihan uudessa kaupungissa ja tutustun uusiin ihmisiin, joten voisi olla ihan hauskaa viettää kesää täälläkin.
Olen kuullut, että täällä on vaikka mitä hienoa kesällä....jospa minulla sattuisi vielä olemaan ihan oma "opaskin" uudessa kaupungissa...  smitten
Ehkä jazzailua jossain välissä... vanhojen tuttujen tapaamista ja vanhan kaupungin näkemistä "turistin silmin". Wink
Lasten kanssa jotain kivaa varmaan keksitään..kotimaan kamaralla ja sitten on ihan oma maailmansa tuo ihka oma kahden viikon loma.  smitten

Kaikki suunnitelmat ovat yhtä orastavassa vaiheessa vielä kuin kasvit jotka nostavat maasta versojaan. Nekin on yllätyksiä, muiden istuttamia. Mutta minun kesäni kai on suurimmalta osalta itse istuttamaani. Tosin, en halua niin olevan kokonaan, vaan on hienoa jos muiden versot ja tulevat kukinnot tulevat sitä värittämään.
Jotenkin tuo ajatus ulottuu jokaiselle elämän ja kokemuksen tasolle tulevalle kesälle ja nähtäväksi jää...
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #6 : 02.05.2007 11:38:12 »

Höh, tällaisia kysellään nyt, kun kerrankin on sellainen kesä edessä, ettei ole yhtään matkaa varattuna! Tongue

Tällainen outoakin oudompi tilanne elämässäni tosin johtuu ainoastaan siitä, että parhaimmista kavereistani peräti kaksi on menossa naimisiin, joten tulee suhailtua ainoastaan tätä Suomenmaata ristiin rastiin polttareiden ja muiden hääjärjestelyjen takia. Kaikki kun asumme eri paikkakunnilla ja etäisyyttä on satoja kilometrejä. Mutta mikäs tässä Suomenkaan kesässä, ainakin Tammerfest on aina sellainen festari, jonne voi ex temporekin pyyhältää. Ja vanhempien luona maallahan sitä voi kuljeskella varpasillaan ja ottaa rentoutumisen mallia laitumella lekottelevista lehmistä. Cool Yksi hyvä matkustusvaihtoehto on VR:n Lomapassi (http://www.vr.fi/heo/hinnat/flomapassi.htm), jonka edut tosin ovat tupanneet vuosien aikana melko reippaasti rajoittumaan.

Syksyllä toivottavasti ehditään vielä suunnata ehkäpä jonnekin Kreikan saaristoon, tai jonnekin muualle jossa ei ole vielä tullut käytyä. Jos jollain on hyviä ehdotuksia matkakohteeksi syys-lokakuussa, niin otetaan mielenkiinnolla vastaan. Smiley Mielellään sisältäen paikallista elämänmenoa sekä kulttuuria, pelkkä rannalla makoilu ei riitä matkan motivaatioksi.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 02.05.2007 15:26:40 »

Mitään en ole lukkoon lyönyt.Lähden kun sellainen olo tulee.
Kryonpäivät on ainut tapahtuma heinäkuun lopulla jonne olisi taas tarkoitus suunnistaa.

Ystävä kutsunut Nauvoon.Kutsu avoin,milloin ja mihin vrk:den aikaan tahansa.Jospa merikotkan näkisin,, smitten

Yhtä saaressa olevaa mökkiäkin jo kävin katsastamassa ja vaikutti ihan kivalta.

En kuitenkaan taida tänä vuonna vakituista kesämajaa hommata,ellei eteen pukkaa.Katson mitä eteen tulee ja lähden kun mieli tekee.
Kissallakin on nyt aina taattu hoitopaikka,joten haistelen tuulien kutsua.
tallennettu

Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 02.05.2007 17:28:18 »

Ajatus, syys-lokakuussa hyvä matkakohde voisi olla Kypros. Kreeta yllätti viime syksynä tuttavapariskunnan kunnon syys-myterillä; sää on niin kovasti tuurista kiinni, mitä pidemmälle syksyä mennään... Kyproksella sen sijaan saattaa vielä marraskuussakin olla helle - testattu (+30) ja hyväksi todettu  Smiley
Piipahdimme omalla Kyproksen reissullamme Nikosiassa ja Troodos-vuoriston pikkukylissä. Suosittelen  smitten
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 02.05.2007 18:01:52 »

jos jollain on hyviä ehdotuksia matkakohteeksi syys-lokakuussa, niin otetaan mielenkiinnolla vastaan. Smiley Mielellään sisältäen paikallista elämänmenoa sekä kulttuuria, pelkkä rannalla makoilu ei riitä matkan motivaatioksi.

vaikea sanoa ajatus kun ei tiedä missä olt jo matkustellut.

mutta itse voisin suositella Teneriffan saarta sillä periaatteella että et valitse kohteeksenne sitä suurinta turisti rysää ja uskaltaudut auton vuokraukseen.

saari kun on pieni niin sen ehtii jo viikossakin kiertää moneen kertaan ympäri ja matka kannattaa suunnata niihin pieniin kyliin ja vuoristoon sieltä mielestäni löytyy se aito teneriffalainen tunnelma.

tietysti Teneriffa tarjoaa myös hienoja mahdollisuuksia nähdä eläimiä aina papukaijoista ja pingviineistä lähtien delfiineihin ja valaisiin...

itse löysimme myös sieltä viime reissulta aivan mahtavan off road safarin vuoristossa ja varjoliitoa yms. jos hiukka tuollainen extreme puoli teitä kiinnostaa...
tallennettu

täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #10 : 02.05.2007 19:58:13 »

Minä matkaan tammikuun puolessa välissä (siis piina-aikaa paljon) Krapille Thaimaaseen ystäväni kanssa joka täyttää siellä pyöreitä kymppejä. Vaan me kahdestaan paratiisiin....ja toivoen siel on kivaa Cheesy
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 02.05.2007 20:10:29 »

Parga on ihana  smitten
tallennettu

Freyja
Vieras
« Vastaus #12 : 02.05.2007 21:57:32 »

Ladakhiin kesällä smitten

(http://www.ashextourism.com/jammukashmir/images/ladakh1.jpg)
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #13 : 03.05.2007 10:22:58 »

Oi kiitos *Minerva*, Jadeania ja annalilja suosituksista! Pistetään korvan taa. Kyprosta ollaan joskus mietittykin (hyvä tietää, että on vielä marraskuussakin lämmintä!), Teneriffallakaan ei ole tullut käytyä ja tuon Akheron-joki jutun muistan kyllä, kiitos myös linkeistä!

Ladakh - vau, mikä kohde. Tällaista löysin Wikipediasta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ladakh
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 03.05.2007 11:36:50 »

Linnunradalla mainittiin, että Kreikan matkalle olisi pari peruutuspaikkaa jäljellä...

Olisi ollut mukavaa lähteä, mutta taloudellinen tilanne vaatii pitäytymään kotimaan kamaralla.... buck2
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: