Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: sänkyjä  (Luettu 6179 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« : 02.05.2007 08:33:51 »

parina yönä olen nähnyt vuoteista unta,
toisessa oli sokkeloinen makuuhuone ,jossa oli oma parisänkyni heti oven suussa ja tyttären sänky kulman takana piilossa,
naapuri kuljetti huoneen poikki lantakuorman traktorilla kompostiin,
ajankohtainen asia mutta ihmettelin toimintaansa,
lattia oli likainen,
ja tytär oli siirtänyt kerrossänkynsä (ei todellisuudessa kerrossänkyä)
kiinni omaani,muita kalusteita vaaleassa steriilin oloisessa (paitsi
renkaiden lantajurmut)huoneessa ei ollut

toinen uni viime yöltä
satoi vettä ja olin tutussa maalaistalon pihassa,
työnsin skootterini liiteriin sateensuojaan ja aattelin jäädä siellä olevaan valtavaan vanhaan siskonpetiin nukkumaan,
pieniä tyttöjä oli nukkunut siinä 5 vierekkäin,emännän lapsenlapsia,
sade kuitenkin lakkasi ja halusin kotiin omaan sänkyyn,
emäntä tuli siivoamaan tuota "liiteriä",
siellä olikin pirtinpöytää sun muuta,
siistiksi se tuli mutta minua häiritsi sen toimimattomuus sisustuksellisesti,
samalla ihmettelin miksi heillä on sänky liiterissäkin,koska pihassa on
2-kerroksinen aittakin ja 4 makuuaittaa ylhäällä,oikeestikin,
emännän tytär tuli myös uneen selittämään jotain (häneen olin vasta yhteydessä,lapsuudenystävä)

parisuhde liiterinnurkassa?
tallennettu
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #1 : 02.05.2007 15:58:23 »

voipipas olla että muistelet äidin kuolemaa noilla sänkyunillasi  idiot2
sehän kuvaa lepoa, lapsuutta, sairautta, kuolemaa ja seksiä. Mietittävä on miten ne liittyy nyt sun elämäntilanteeseen?

Viisi on luonnon vertauskuva. Ihmisruumiissa on viisi uloketta, raajat ja pää, ja käsissä on viisi sormea....
Tai 5.päivä, 5e, 5 vuotta, 5 kk.....

En nyt aattelis liiterinnurkka sekstailua, ekä mieluummin mietintää siitä miksi sängyt olivat tyhjiä ja miksi siivottiin?
Liittyykö seksiin jotain sellasta josta ei puhuta, esim tyttären kanssa?
Tyhjät sängyt - tyhjä seksielämä
Tyhjyys - yksinäisyys
Tyhjä sänky - pelkoa siitä että jää yksin
Pelot ja toiveet yksinäisyyttä kohtaanko, kö
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 02.05.2007 22:20:38 »

ei liity äitiin,
eikä levon tarpeeseenkaan tällä hetkellä,
skorpioni-tyttärelle taasen voipi puhua niin kuolemasta kuin seksistäkin
kuin yöunen tärkeydestä,
ehkäpä kyse onkin siitä minne oikeesti haluaisin tuon sänkyni sijoittaa,
vaihtoehdoista,
toisaalta unen ihmiset ovat niitä joihin minun pitäisi ottaa yhteyttä,
muistutus tavallaan,
muistutus siitäkin että lapsen tarpeetkin olisi hyvä huomioida?
enpä tiedä,
yhessä unessa päiväpeiton poimuista karkas myrkkyhämähäkin poikasia pitkin huushollia,
oon tuonut niitä tuliaisina viinaan säilöttynä merten takaa,
sain lahjaksi vanhalta mieheltä joka oli ne itse pyydystänyt ja säilönyt,
hämähäkkejä on nyt vaan ilmestynyt nurkkiin,
vaiko mieliin?
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 03.05.2007 09:36:06 »

Kasittaisin asian nain, etta sinua hairitsee alitajuisesti liikahuolehtiminen lapsestasi?
Numero 4 edustaa kuitenkin persoonaalisuuden kokonaisuutta ja 5 symbolisoi myos luontoa ja elamaa, joten  vuode liiterissa on mielestani "varauloskaynti" omaan elamaan.
Sade vilvoittaa  turhia huoliasi ja saa tutun pihamaan kukoistamaan, mutta hamahakki varoittaa sinua unessasi(kutoo verkkoa) sulkemasta pois oman vapauden ja elaman.
Elama on tarkoitettu myos ITSELLEMME elattavaksi, kylla loytyy polkuja lapsesi huolehtimisesta.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 03.05.2007 13:49:37 »

periaatteessa minua häiritsee päinvastoin se etten huolehdi lapsestani juuri lainkaan,
hän seurustelee tiiviisti ja viettää kaiken mahdollisen ajan kultansa kainalossa,kuulun taustajoukkoihin nyt,
toisaalta hän on  kuu oinas josta Tanhua sanoi joskus että hälle pitääkin antaa itsenäisyyttä jo varhain,mikä on kyllä pakostakin toteutunut eron jälkeen kiitettävästi..
tuo hämähäkki kyllä sopisi kuvastamaan sitä että myrkytän skorpionimaisesti itse itseni,verkossa?
ja
sänkyunet jatkuivat
näissä on nyt joku sanoma,kehityksen kaari,
olin kotipaikalla,ystäväni poika naapurista tuli viereeni nukkumaan,
sellanen murrosikäinen,
isäni touhusi jotain sivummalla,
tuo lapsuudenystäväni tuli aamulla hakemaan poikaansa ja oli minulle silmittömän vihainen siitä ettei hälle oltu ilmoitettu missä hänen lapsensa oli,
minä luulin että hän tiesi,että isäni olisi ilmoittanut,
hän lähti vieden poikansa ja katkaisi välimme siihen paikkaan..
(tuolla ystävällä on muuten tänään synttärit,muistutus?)

kerrossänky,sisaret?
siskonpeti,lapsenlapset,naisen rooli eri ikäkausina?
ystävän rooli,
laiminlyönkö nyt ylenmäärin ihmissuhteitani?
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #5 : 03.05.2007 14:11:54 »

Sänky on hyvä enne. Sängyn petaaminen tuo uuden rakastajan, nukkuminen vieraassa sängyssä yllätysvieraita. Eläin vuodekumppanina tuo paljon huolia.

Tiesitkö, että mustaa hämähäkkiä on pidetty pahana, ruskeaa hyvänä, valkoinen on tiennyt kuolemaa ja keltainen rahaa? Alkujaan hämähäkkiä pidettiin pahan enteenä. Käsitys muuttui kristinuskon myötä, kun ristilukin ristissä alettiin nähdä "oikeaoppisuuden" symboli. Kumpikin näkemys on kuitenkin elänyt rinnan, mistä johtuu eläimeen liitetty uskomusten vastakkaisuus niin meillä kuin muuallakin maailmassa.

Monesti hyvän ja pahan enteen ero kytkeytyy vuorokauden aikaan: hämähäkin näkeminen aamulla on tiennyt hyvää, mutta illalla huonoa onnea. Jos hämähäkki tuli ihmisen luokse tätä koskettaen, niin se oli hyvä merkki, mutta jos sen havaittiin lähtevän ihmisestä poispäin, oli odotettavissa kuolema. Kun taas hämähäkin nähtiin kulkevan kuolleen yli, seurattiin sen liikkeitä tarkkaan, sillä uskottiin eläimen näyttävän, minne vainaja oli kätkenyt varallisuuttaan ennen kuolemaansa.

Se, joka tappoi hämähäkin, tappoi samalla myös onnensa. Ruotsissa tunnetaan sanonta "Jos haluat onnea elämässäsi, anna iltahämähäkin elää". Meillä Suomessa ehkä tunnetuin hämähäkkiin liittyvä uskomus on se, että vanhemmat - isä tai äiti - kuolevat, jos tappaa hämähäkin.

Karjasuojasta hämähäkkejä ei ole missään tapauksessa häädetty, sillä niiden uskottiin voivan imeä itseensä ilmasta myrkylliset aineet. Hämähäkillä on myös oletettu olevan erinomainen suunnistusvaisto, jos se vietiin vaikka kuinka kauaksi talosta, uskottiin sen löytävän aina takaisin.

Kansanlääkinnässä hämähäkillä ja sen seitillä on ollut laaja käyttö, mutta ehkä yleisimmin niillä on torjuttu kuumetta tai tyrehdytetty verenvuotoa. Itse hämähäkkiä on myös nautittu sisäisesti lääkkeeksi pahaa silmää vastaan. Hämähäkkiä tai ristilukkia seuraamalla on pystytty ennakoimaan jopa tulevia ilmoja. Jos ristilukki on paikallaan verkkonsa keskellä tai kutoo sitä ahkerasti, tietää se kaunista säätä. Mutta jos se laskeutuu verkostaan alas, tietää se sadetta samoin kuin hämähäkin tappaminen. Silloin kun hämähäkki repii verkkonsa tai istuu sen reunalla, on tulossa myrsky. Ja jos hämähäkki kutoo verkkonsa uunin lähelle, se ennustaa hallaa. Sumu on tulossa silloin, kun se virittää verkkonsa ikkunan lähelle.

Vendien parissa uskottiin, että vampyyrit voivat omaksua hämähäkin muodon. Jo muinaiset kreikkalaiset uskoivat, että erittäin ahkerasti kehräävä nainen saattoi muuttua hämähäkiksi. Ristilukki muutti muotoaan, jos sen heitti tuleen, sillä se ei palanut, vaan lensi tiehensä kärpäsenä.

Hämähäkki - Valvova silmä
Hämähäkki näkee 8:lla silmällään joka paikkaan ja sen jalat ulottuvat joka paikkaan yhteiskunnassamme. Valvontakamerat ovat jo useimmissa paikoissa arkipäivää ja kuten hämähäkin kahdeksan silmää ne valvovat niin hyvässä kuin pahassakin meitä kansalaisia.

Tuossa oli monenmoista näkökulmaa.... hämmäreistä.

(http://www.salonidea.com/t_sikeasti.jpg)
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 03.05.2007 14:54:06 »

Silloin yhdistin alitajuisen laiminlyomisen vaarin lapseesi ja ne ilmeisesti ovat ihmissuhteita-jonka toi jatkouni mielestani myos vahvistaa.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: