Nouseva leijona täällä -ja leijonoituu koko ajan enemmän. Huomionkipeyttä ja ylpeyttä on vaikka muille jakaa (vaikka taitaisi se palvonta sopia oinaallekin
Olen huomannut myös miten vaikeaa on käsitellä skorpioni-nousuisia/-aurinkoisia ihmisiä. Suhteeni heihin on joko tai: ylimpiä ystäviä/rakastajia tai sitten _todella_ verisiä vihamiehiä/naisia. Olen myös miettinyt liittyykö tämä toimeen tulemisen hankaluus siihen, että itselläni kuu löytyy skorpionin merkistä...
Pitkästä aikaa lueskelen näitä kommentteja. Luenko nyt oikein, että kirjoittaja on Windy..?
Tärkeämpää luonnollisesti on tuo nousumerkkisi ja yhdistelmä aurinkosi kanssa, Kuitenkin kiinnitän huomioni Kuu-Skorppariisi. Tämä tekee sinusta alitajunnan virtauksia lukevan. Siinä ehkä piilee Skorppareitten ilo/into tai uho/ itsesuojeluvaisto /viha, kun he Sinut kohtaavat. Skorpioni ei mielellään paljasta syvimpiä tuntojaan, koska he ovat sisimmältään perin herkkiä ja siksi suojelevat itseään kipeän pistävällä piikkisyydellään /piikillään, jos joku heidän lävitsensä näkee. (Olen tehnyt näitä havaintoja, kun Skorpparit mieluusti tukeutuvat minuun, onhan Saturnukseni Skorpparissa ja osana Daavidin tähteeni kuuluvaa tasasivuista kolmiota kartallani... Hmm... Tässä kohtaa ei tainnutkaan olla Yod'ia, mutta jotenkin muistelen ... Tjaah, taisi ollakin muuan asteroidi, joka Skorpparista käsin on osallisena Yod'iin.)
Kuitenkin sanon, että Skorppareissa on lojaalisuutta avuntantajille suhteessa avuntarvitsijoihin vaikka muille ehtymättömäksi taikinajuureksi jakaa, jos ja kun joku apua tarvitsee.
Leijonan ja Oinaan piirteistäsi tekee mieli sanoa:
Oinaan tehtävä on olla ensimmäisenä, avata tietä uusille asioille. Onhan oinas melkoisen innovatiivinen / sankarillinen, kun vapaasta tahdostaan auttaa. Vaatimuksesta tehdystä avusta hän laskuttaa aivan täyden summan (ja vähän ylikin, vain saadakseen avunlypsäjät kaikkoamaan - onhan oinas mieluiten ammattiauttaja ja todellisessa hädässä ensimmäisenä paikalla. Siitä eteenpäin onkin itsekenenkin pärjättävä omillaan - tai sitten maksettava ihan tappiin, onhan kyse ammattiavusta sen jälkeen).
Leijona -vaikka sen kuuluisi olla aurinkona taivaalla- viihtyy parhaiten ihailun polttopisteessä, saaden siitä glamuröösin valoisuuden kehän ympärilleen. Mutta katsopa Leijonaa, jonka itsekeskeisyys on saanut kolauksen. Tuskin murjottavaisempaa tai komentelevaisempaa löydät maankamaran tallaajista, mitä hidalgo/primadonna silloin on.
Itselläni on Leijona laskevana (kuvannee henkilöitä joita usein kohtaan) - ja kyllä olen törmännytkin vaativaisiin immeisiin elämässäni. Liekö olleet vielä henkisesti murrosiän epävarmassa kasvuvaiheessaan, tai muuten vain omineet nousukkaitten vaativaisuuden (=itsemäärätty ylemmyydentunto, vert. 'rytsölät' siis itärajan takaiset).
Tasapainossa Leijona on kunnioitettava, osaava ja kyseistämätöntä arvovaltaa nauttiva. Saa ihmiset kuuntelemaan ajamaansa asiaa hjelposti (hih, tahaton virhe) ja siten pystyy edistämään useita hankkeita vallan mainiosti. Sopii siis lobbariksi tai headhunteriksi - vastaväitteittä.