Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia pysähtyneistä planeetoista?  (Luettu 44902 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #45 : 14.05.2007 17:14:28 »

Seppohan on joskus tutkaillut Petri Gerdtin karttaa. Löytyy tuolta Arkiston aarteista. Tässäpä vielä kopio. Viisi perääntyvää planeettaa, onpa satoa kerrakseen....

17.4.1983

Valitettavasti Petrin kellonaikaa ei ole tullut tietooni, mutta jo näilläkin eväillä syntyy melkoisen vaikuttava tähtikartta. Pluto ja Saturnus konjuktio oppositiossa Aurinkoon ja Vestaan Oinaassa viestittää astrologille hyvin syvällistä ja samalla salaperäistä sanomaa tämän henkilön tehtävästä maan päällä. Neptunuksen ja Kuunsolmun oppositio rakentaa kartalle mystisen suorakaiteen, joka aikanaan pakotti tämän nuoren tutkimaan elämän ja kuoleman salaisuutta. Henkisen tason alkemisti eli mestari harrasti siviilissäkin kemiaa ja toteutti oman alkuräjähdyksensä hätkähdyttävällä tavalla. Väkisinkin tulee mieleen, että tällä hetkellä jo taakse jäänyt Pluton ja Saturnuksen oppositio (syksyllä 2001) on varmasti vaikuttanut voimallisesti tähän nuoreen mieheen.

Tapahtumahetkellä vaikutti Uranuksen kolmio syntymäkartan Plutolle sekä sekstiili Auringolle ja Vestalle. Myös Saturnus on teki sekstiiliä Auringolle ja kolmiota Plutolle Kuunsolmun päällä, joten innostus ja kekseliäisyys lienee ollut huipussaan. Elämme kuitenkin äärimmäisen voimakasta muutosten aikaa, joka koettelee kokemukseni mukaan kaikkien hermoja. Kun liikutaan henkisesti vaativilla alueilla (Elämän ja kuoleman mysteerit), niin paineetkin ovat sen mukaiset. Tätä karttaa katsellessani vaistoan jotakin siitä hädästä ja suuresta epätietoisuudesta, jota Petrin on täytynyt kokea innostuneiden oivallustensa keskellä tätä latausta suunnitellessaan.

Räjähdyshetkellä Kuu oli Petrin alasolmulla ja Mars neliössä Saturnukseen yläsolmulla. Painetta on ollut melkoisesti ja kun Raimo Nikula vielä laski Myyrmannin progressiivisen kuun osuvan samaan pisteeseen tapahtumahetken kuun kanssa niin kylmät väreet hiipivät niskavilloihin. Kuka osaisi koskaan selittää, miten ja miksi Myyrmanni liittyy niin voimakkaasti tähän traagiseen tapahtumaan? Asiasta saattavat tietää jotain ne, jotka ovat olleet paikalla Petrin toimiessa harjoittelijana/kesätyöläisenä, mutta eivät välttämättä hekään.

Maailmankaikkeuden matemaattinen systeemi pistää meikäläisen hiljaiseksi. Mitähän minä luulen tietäväni tästä elämästä? Mitä minulla on kerrottavana ihmisille, jotka tulevat tulkinnalle silloin kun elämä käy ahtaaksi? Mitä minä olisin sanonut tälle kaverille, jos hän olisi tullut luokseni 10.10 ja kysynyt eväitä tulevaisuutensa varalle?

Kartta ei tietenkään tee pommimiestä. sadoilla ihmisillä on täsmälleen samanlainen kartta (kun kellonaikaa ei tiedetä), mutta vain yksi pommi räjähti. Suomessakin sama kuvio on monella samoihin aikoihin syntyneillä. Astrologi joutuu aina nöyrtymään elämän salaisuuksien edessä. Mitä on tapahtunut näille muille alkemisteille? Minäkin kirjoitan Petristä muiden medioiden tapaan siksi, että hänen juttunsa ylittää uutiskynnyksen. Siksi, että hän teki jotain riittävän suurta, jonka tehtävänä on herättää meidät kunnioittamaan omaa elämäämme ennen kuin on liian myöhäistä. Stressi syntyy lapsille, nuorille ja aikuisille niin monista tekijöistä ettei sitä pysty kukaan kunnolla hahmottamaan. Eikä ainakaan ulkopuolinen. Kun paine kasvaa riittävän suureksi niin minäkään en voi mennä takuuseen itsestäni. Kuka voi?

Mistä minä tänään murehdin? Voi pyhä Sylvi sentään. Minä murehdin sitä, että tämä sivusto ei etene haluamallani tavalla. Sitä että rahat eivät riitä laskujen maksuun. Sitä että en millään jaksa osallistua viikonloppuna pidettävälle kurssille. Minulla ei siis ole pienintäkään syytä murehtia mitään. Kenellä tätä lukevalla on? Kuka on ratkaisemassa elämän ja kuoleman mysteeriä niin että silmissä pimenee? Jos joku on niin soittakoon minulle, minulla on varmasti aikaa miettiä sitä hänen kanssaan, koska ei oikeastaan ole mitään muuta tärkeää tekemistä
tallennettu

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #46 : 20.05.2007 22:21:43 »

on se jännä että omaa karttaansa on tuijotellut muutaman vuoden ja alati sieltä löytyy uutta,
totesin tuon kuunsolmu-uneni myötä että minun kuunsolmuni perässä
lukee direkt,
tuon huomasin tuolta astro comista,
ja eikä eräällä tulostetulla kartallakaan ole solmun perässä tuota rx:ää
vaikka se on sitten merkitty venuksen perään,
astro com antaa vähän eri asteluvun,
mutta siis kun solmuni on yhtymässä kuuhuni,niin se onkin menossa sitä kohti eikä siitä poispäin, aspect_opp saturnus vesimies,
ja nousukuun kvinkunsseista innostuneena,
tuo noususolmu tekee tarkan  aspect_kvi jupiter kalat 2 huone,
numeroliginen 22 mestarisminuutti kaaressa annettu?
haadeksen portilla ei huolitakaan sisään?
what on earth means it?
pallaskissa
kertoisitko kaverisi etiäpäin menevästä solmusta?
aspekteja? näkyy elämässä miten?
miten tämän tulkitsee karmankin puolesta?
8 huoneessa okkulttisia solmuja availlen? peace of cake?
ja
onko kellään havaintoo syntymästä,jossa napanuora on kaulan ympäri
ja hengen lähtö lähellä jo syntymässä?
pysähtynyt merkurius vaiko jupiter?
jotenkin tämäkin näkyi kartalla,en vaan muista miten,
Nummelakohan siitä mainitsi..
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #47 : 21.05.2007 13:11:18 »

Lainaus käyttäjältä: nikki
pallaskissa
kertoisitko kaverisi etiäpäin menevästä solmusta?
aspekteja? näkyy elämässä miten?

Kävin läpi Astro.comiin tallentamiani syntymäaikoja ja sieltähän löytyi monta etenevää kuunsolmua  Shocked, muun muassa veljenpojaltani (11. h  oinas aspect_con jupiter ja väljemmin  aurinko), ystävältäni JA hänen pojaltaan, kahden eri ystävän tyttäreltä, lapsemme kummilta ja ystävättären avopuolisolta. JOS nyt jotain yhtäläisyyksiä pitäisi kaivaa, niin jokaisella aikuisella näistä löytyy jonkin asteisia menneitä päihderiippuvuuksia  Tongue, siis vaikeita aikoja elämässä joiden läpi on menty.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
julyette
Vieras
« Vastaus #48 : 21.05.2007 20:12:50 »

tuosta pysähtyneestä neptunuksesta,
se on vaa assa tuolla henkilöllä,
hän ei tiedosta  käyttävänsä alitajuntaansa niin lahjakkaasti kuin käyttää,hän ei usko minkään sortin huuhaahan mutta silti
kuuntelee intuitionsa ääntä ilmentäen sitä vaistonvaraisesti

Minulla aivan sama, pysähtynyt Neppari Skorpionissa, alitajunta hyvin voimakas mutta en koskaan tiedosta käyttäväni sitä ellei joku ulkopuolinen huomauta siitä. Älyllistän paljon asioita enkä takuulla usko minkään sortin "huuhaa-juttuihin"  Hyvä kun edes astrologiaan jotenkin  Cheesy
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #49 : 22.05.2007 11:53:14 »

pallaskissa
en tiedä onko tuo etenpäin menevä kuunsolmu sitten harvinainen,
minäkin bongasin sen kahdelta kartalta itseni lisäksi,
molemmat  aurinko harka (vastamerkkini,liekö väliä?)
toinen on rakas lapsuudenystävä,kuin pikkusisko,ilmeisesti meidän elämämme on tarkoitettu nivoutua yhteen,
toinen on tyttäreni poikaystävä,jonka  askendentti leijona osuu kuulleni ja samalla myös tuohon solmuun,
kaikella on ilmeisesti syvempi tarkoituksensa,
ehkä aika antaa ymmärrystä lisää,
ja
jotenkin nämäkin solmut jotenkin "aktivoituvat"
juuri loppuneessa kuunpaluussa oli tuo etenevä kuunsolmu,
merkittävä kuukausi ehkä unien puoleenkin,
ja ehkä lopullinen merkitys aukeaa tuolloin 8.9. jolloin  mars:ni
menee "naimisiin" pysähtyneen venuksen kanssa ja progekartalla on tuolloin eteenpäin menevä solmu huoneessa 7 29 astetta rapua ja
MC-IC akseli on tuolloin radix  askendentti-DC paikalla,
karmallinen velka suoritettu?
(tuosta velan olemassaolosta on näkijä minulle sanonut,en sitä muuten
osaisi niin aatella,minut on pelastettu ennen ja nyt on minun vuoroni maksaa velkani,liittyen ihmissuhteeseen)
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #50 : 28.05.2007 21:10:29 »

tein tuota tutkimusta lisää eteenpäin menevästä kuunsolmusta ja suurimmalla osalla läheisimmistä ystävistäni on tuo  kuunsolmu direkt,
elikkä omassa lähipiirissä se ei ainakaan ole harvinainen,
ja omassa elämässäni se on ollutkin sitten direkt merkittävien tapahtumien aikaan,esim. tyttäreni syntymä,
(tuolloin  kuunsolmu on ollut jo kaloissa ja mateve joskus kirjoitti hyvin kalojen esoteerisesta merkityksestä,mm. tuon karman kohtaaminen ja
henkinen johdatus,elikkä tapahtumat tavallaan vievät kohti oman kuunsolmuni täyttymistä)
tyttären poikaystävällä oli kesällä  kuunsolmu direkt kuunpaluussa(kuten syntymäkartallaankin) heidän kohdatessaan

toinen jännä havainto oli tuo pysähtynyt  neptunus,
löysin sen ex-miehen kartalta, :neptunus:s (D)  skorpioni,
ja toiselta rakkaalta löytyi tuo  neptunus s (R)  vaaka,
ja kun minulla itselläni on  :venus:rx perääntymässä kohti neptunusta,
niin tuli mieleeni että nämä miehethän ovat olleet parkkivalot päällä pysäkillä oottamassa minun onnistunutta peruuttamistani,
ex-mies tuli asteluvuissa vastaan mutta pyyhälsi sitten ohi,
ja tämä toinen,who knows..
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #51 : 28.05.2007 23:00:25 »

Jos oikein osaan tulkata, niin  neptunus stoppasi tuossa viikonloppuna, ja on nyt aloittanut perääntymisen?

Mulla tarkassa aspect_opp nat aurinko aspect_con merkurius -
tuntuu, kuin jokin uusi aikakausi olisi nyt alkanut:
siivosin huushollin ja laitoin paperi järjestykseen,
sekä hoidin pois kaikki, jopa puoli vuotta rästissä olleet kirjoitustehtävät. knuppel2

Onko se neptunus vaikutusta? idiot2
Nataalilla neptunus jousimies 5.huoneessa -
samoissa asteissa -5 kuin just nyt Cheesy
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #52 : 29.05.2007 11:13:48 »

pysähtynyt  neptunus oli tuossa 24.5. elikkä viime torstaina,
22 astetta  vesimies annaliljan antaman taulukon mukaan,
elikkä haahuilut stoppas vähäksi aikaa,
mielikuvitukselle ei sijaa,kuva pysähtyi tuokioksi muutamaksi,
josko entinen jumala putos helvettiin Hectorin sanoin,
oliko taivaassa iso reikä?
skootterini oli sisäänajohuollossa tuolloin,
ei löytynyt edes mielikuvituksella vikoja,
laskussa 75 euroo oli ihan tarpeeksi mielikuvitusta minun kukkarolleni..

ikitosi
onkos sulla mielikuvitusjumala tuolla  neptunus  jousimies
vitosella?
pelaamassa Las Vegasissa pokeria?
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #53 : 06.06.2007 05:49:43 »

tein tuota tutkimusta lisää eteenpäin menevästä kuunsolmusta ja suurimmalla osalla läheisimmistä ystävistäni on tuo  kuunsolmu direkt,

Selailin tärkeimmät ja läheisimmät ihmiset ympäriltäni ja ainoastaan miehelläni ja lapseni kummilla oli direkt Smiley. Näissä porukoissa siis aika harvinainen ilmestys.

Miehelläni (h.2) tarkka konjuktio kuuhun ja puolineliö perääntyvään neppariin, neliötä marsille ja oppositiota jupiteriin.. etc. Smiley.

Nuorimmaiselta lapseltani löytyi pysähtynyt pluto kakkos huoneesa Wink.
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #54 : 08.09.2007 22:10:39 »

ja illat ovat pimenneet..
 venus leijona 16,35 on pysähtynyt,
mitenkä tuo on näkynyt,tuntunut?
oma marsini on 16,43  leijona,
henkilökohtaisesti ei kummempia tänään tapahtunut,
isän n. 100 vuotias talo sai uudet "silmät",ehostuksen uusien ikkunoiden myötä tänään,paikalleen asennus,
tutkailin noita vanhoja eristeitä jykevien raamien sivustoissa,
kuivattua luonnon sammalta puolukanvarpuineen,pellavanrievettä,
säkkikangasta,kaikki luonnosta vanhassa hirsitalossa,
ja mitä siihen nyt pursotettiinkaan,
putkilosta polyuretaania helposti ja nopeasti,
ei tuntunut hyvältä,ei,
ihan kuin ois pettänyt vanhan talon sielun,
but its not mine`..
kuu on yhtymässä tuohon venukseen myös,
pistin merkille erittäin kauniit punertavanvioletit pilvet illan kajossa,
venukseni etsii kauneutta ja harmoniaa,
tuo venus aktivoi  venus aspect_squ mars aspektini,
ja tän piti olla mun hääpäivä...pah!
viheltelin koko päivän,
isäntä siihen,"ei taida asiat huonommin olla kun noin viheltelet.."
itseasiassa eihän ne olekaan,
vaikka eilen oli pysähtynyt pluto ja melancoly day
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #55 : 09.09.2007 19:32:19 »

Kappas.
Tämän perusteella minulla on  saturnus pysähtyneenä  neitsyt merkissä ja huoneessa 9... Ja mikäs sen ihanampaa kun nyt on menossa  saturnus  aspect_con  saturnus..
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #56 : 09.09.2007 20:03:11 »

Nikulan Astrologian ihmiskuva kertoo seuraavaa Stationary Saturnuksesta: "... suurta tyytymättömyyttä omaan minään tai saaavutuksiin. Yksilön minäkehitys vaatisi suuria näyttöjä ulkomaailmassa mutta toisinaan tarvittava pitkäjännitteisyys puuttuu. Oman minän toteuttaminen voi johtaa ylivertaisiin ponnistuksiin tai hajottaviin yrityksiin."

Kartallani pysähtynyt Saturnus jouskarissa ja ym. teksti kyllä uppoaa minuun.  Ja kun se vielä on 9. huoneessa niin voitte kuvitella kuinka mun opiskelujen on aina käynyt - ei oikein meinaa jaksaa pitkäjännitteistä ja keskittynyttä opiskelua vaan usein ote herpaantunut. Haluja ja innnostusta opiskella kyllä löytynyt, mutta se toteutus... ja jatkuva tyyttymättömyys, josta pitää poisoppia.
Heipä hei! Minulla sama asetelma, paitsi erona meissä taitaa ola se että olen tehnyt PÄINVASTOIN. Elikkäs olen tietoisesti poissulkenut häiriötekijät opiskelujeni tieltä, koska tiesin etten voi keskittyä täysipainoisesti ellen sitä tee. Näin oli lukiosta ammattiopintoihin. Ja nyt kun olisi aika mahdollisesti jatkaa opiskelua niin olen kahden vaiheilla koska tiedän mitä kaikkea mahdollisesti "menetän" jos haluan uuden tutkinnon.... Toisaalta voisin kyllä nauttia tuosta akateemisesta vapaudestakin vähän enemmän. Helpompaa olisi nääs, ei tressiä. Yksi tutkinto takana niin on selusta turvattu. Olisihan se mukavaa....välillä opiskella ja välillä töissä. Ehkä...

Onkos lm tuo sinun saturnuksesi osana missään erikoiskuviossa? Mulla se on osa kultaista kolmiota, johon kuuluu  chiron  harka huoneessa 6 ja  merkurius  kauris huoneessa 2.

Meruska
tallennettu

meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #57 : 09.09.2007 20:17:14 »

Ok, no nyt selkis. Tuo kirjain R tarkoittaa tosiaan retrogradea, eli perääntyvää. Pysähtyneen eli stationaryn lyhenne on S ja eteenpäin liikkuvan tietenkin direct eli D. Yleensä näistä erikseen merkitään vain peräytyvät. Esim. kaikilla 1975 syntyneillä taitaa tuo Neptunus olla peräytyvä, minullakin. Taidat olla jotakuinkin samaa ikäluokkaa?

Tarkistin, että Astro.fi ei tosiaankaan edes näytä pysähtyneitä planeettoja. Astro.com ei siis myöskään muuten, ainoastaan siitä Forecastin allaolevasta taulukosta ne löytyvät. Perääntyvät eli retrogradet yleensä on merkitty karttataulukkoihin, tosin Astro.fi:n kartalla kirjaimia ei näy taulukossa, vaan vain siinä itse karttapiirroksessa (ja ehkä siinäkin hiukan epäselvästi).

Kiitos tästä! Olen jo pitkään pohtinut mitä tuo ihme R oikein meinaa Jupiterissa ja solmussa ja cheronissa. Ovat siis ainoat perääntyvät planeetat! Danke!
« Viimeksi muokattu: 09.09.2007 20:49:37 kirjoittanut meruska » tallennettu

meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #58 : 09.09.2007 21:07:03 »

Myös pluto on  pysähtynyt.  neliöi  uranus  merkurius ,kolmioi  saturnus  venus (joka myös pysähtynyt) ja tietysti myös  kuu. Opposition muodostaa  mars kanssa. Mitäköhän on tulossa...
tallennettu

Lia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #59 : 10.09.2007 09:05:33 »

Meruska,
mulla  Saturnus osana kultaista kolmiota jossa myös  aurinko  kalat  ykkösessä ja  uranus  rapu  kutosessa.
Sinä ehkä suhtaudut vakavammin opiskeluihin kuin minä sillä   merkurius  kauris on kait ahkerampi ja tunnollisempi kuin  merkurius   kalat  (minä)
lm
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  

Siirry: