Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mielenterveysongelmat, sielu, aivot  (Luettu 10150 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
slslsl
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 15.05.2007 16:50:46 »

Täällä kun ei paljoa materialisteja (filosofisessa mielessä) pyöri, niin vaikuttaisi oikeahkolta paikalta jakaa pohdintojani, tai lähinnä kysymyksiä.

Pohdintani koskevat siis mielenterveyden ongelmia henkiseltä kantilta. Eteen tulee muutama ongelma, johon haluaisin "vastauksen" (siis lähinnä mielipiteen. Voitte myös laittaa tähän henkisen tien asiantuntijoidenkin kannanottoja jos sellaisia on löytänyt).

Mielenterveyden ongelmat ovat yleistyneet kasvavaa vauhtia, tai ainakin niitä on alettu diagnosoida urakalla. Yleisin näistä on masennus, jota sairastaa tälläkin hetkellä liki 200 000 ihmistä. Elämänsä aikana masennukseen sairastuu viidennes suomalaisista. Muut mielenterveyden ongelmat ovat harvinaisempia, joskaan eivät harvinaisia, sillä psykoosinkin sairastaa prosentin väestöstä.

Useimpiin mielenterveyden ongelmiin, etenkin masennukseen, tarvitaan jokin laukaiseva tekijä. Tämä on aika selkeä juttu ja kuulostaisi yksinkertaiselta, jos se olisi yksinkertaista. Monimutkaisuus ilmenee sillä, miten näitä sairauksia hoidetaan. Yleisintä on lääkehoito, joka masennuksessa tarkoittaa serotoniinitason nostamista sen laskettua masennuksen vuoksi. Eli yksinkertaisesti ajatellen joillakin ihmisillä suru, menetys tai pettymys laskee aivojen serotoniinitasoa, joka sitten ei palaakaan normaaliksi toivottuna aikana.

Elikkä:

1. Mikä on mielenterveysongelmien tarkoitus? Onko sillä tarkoitusta vai onko se vain harhahyppy sielun matkassa?
2. Miksi on olemassa aineita, jotka parantavat masennuksen vaikuttamalla aivoihin ja miksi ne ovat niin salattuja, että vasta kovin hiljattain ihmiskunnan historiassa ne on löydetty?
3. Millainen on mielestäsi sielu, jos aivotoimintaa muokkaamalla voidaan vaikuttaa mielialaan ja täten myös osittain persoonallisuuteen?
4. Onko sielulla ja aivoilla yhteyttä? Minkä verran meissä kuolemattomana henkenä on aivojemme tuotosta ja tuhoutuuko kaikki se kuollessa?

Toivoisin vastauksia niiltä, jotka uskovat kuolemanjälkeiseen elämään.
tallennettu
slslsl
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 15.05.2007 16:53:20 »

Lisäisin vielä sellaisenkin seikan, että aivotoiminnalla on kuitenkin oltava aika suuri vaikutus itseemme, sillä esim. maailmankuva vaihtuu lievästi sanottuna radikaalisti terveen ihmisen sairastuessa vakavaan masennukseen.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 15.05.2007 19:21:32 »

Erittäin hienoja ja syvällisiä kysymyksiä slslsl! yritän itse vastata niin hyvin kuin pystyn kysymyksiisi.

Ensin kuitenkin haluan sanoa, että mitään tiettyä yhtenäistä henkistä syytä mielenterveysongelmille ei ole, vaan jokainen sielu on yksilöllinen. Aivan samoin kuin mieli voi sairastua eri syistä, on olemassa erilaisia henkisiä syitä siihen, miksi mieli sairastui. Syynä voi olla esimerkiksi sielun ikä, sielun liiallinen keskittyminen omiin ongelmiin, ennen syntymää tehty valinta käydä mielenterveysongelmia läpi tässä elämässä, ympäristön vaikutus jonka sielu on ottanut itseensä (sillähän on vapaa tahto ja siksi jokainen voi itse päättää miten esimerkiksi reagoi ikäviin tilanteisiin - joku voi valita surevansa ja surevansa niin kauan, ettei mieli enää jaksa, vaan se sairastuu. Esimerkkinä vaikka masennuksen saanut äitini, joka valitsi itselleen uhrin roolin ikävän tapahtuman johdosta ja joutui lääkitykselle).

1. Mikä on mielenterveysongelmien tarkoitus? Onko sillä tarkoitusta vai onko se vain harhahyppy sielun matkassa?

Mielenterveydellä ja sen sairastumisella on oma merkityksensä sielulle, sillä maailmassa ei tapahdu koskaan mitään turhaa. Kaikelle on tarkoituksensa.

Sielu, joka potee mielenterveysongelmia, varsinkin jos ne ovat aina olleet osa sielun elämää, on mitä suuremmalla todennäköisyydellä valinnut itselleen mielen sairastumisen ja sen kanssa elämisen jo ennen syntymäänsä. Miksi sielu näin tekee, sitä on vaikea mennä yleistämään, sillä jokainen sielu on yksilöllinen ja sillä on oma historiansa eri elämistä. Sielu voi mahdollisesti hyvittää jotain menneen elämän tapahtumaa valitsemalla mielenterveysongelmat tähän elämään tai vastaavasti se hakee kokemusta siitä, millaista on omistaa sairastunut mieli ja elää sen kanssa. Sielulle tärkeintä on kokea elämän kaikki osa-alueet läpi.

Huomattavaa on myös se, että sielun ollessa kehistysmatkallaan tällaisen keski-ikäisen sielun  oppitasolla tähän ikään/oppitasoon kuuluvat mielenterveysongelmat. Syynä on se, että vastasyntyneen, lapsen ja nuoren sielun iässä olleessaan sielu on puuhastellut elämästä toiseen ja tehnyt valintoja, jotka ovat jääneet osaksi hänen karmaansa. Karmaa ryhdytään suorittamaan pois kaikkein voimakkaimmin ja pontevammin sielun keski-iässä. Haaste on kova ja  elämään valitut tehtävät ja haasteet sen mukaisia. Siksi moni keski-iän sielu ei jaksakaan täysillä, vaan stressaantuu ja ahdistuu niin, että mieli sairastuu. Tämä kuuluu asiaan, eikä siinä ole mitään pahaa tai huonoa henkiseltä näkökannalta katsottuna.

Toinen asia, joka voi vaikuttaa minusta mielen jaksamiseen on se, että ennen syntymäänsä sielu valitsee oppaiden avustuksella paljonko omasta 100%:n sielunenergiastaan se ottaa mukaansa, kun sielu syntyy. Oppaat antavat suosituksia, mutta lopullinen päätös on sielulla, eikä siihen puututa. Jotkut sielut arvioivat energian tarpeensa väärin ja synnyttään maan päälle liian vähäiset energiavarat aiheuttavat ongelmia, kuten mielen sairastumista.

Vähän tätä samaa asiaa sivuten on myös sellainen seikka, että sieluhan valitsee itselleen persoonan ennen syntymäänsä. Persoona voi olla hyvinkin haastava ja sielu saattaa huomata synnyttyään, että persoona on liian vaativa. Vähän kuin yrittäisi kesyttää tiedostamattaan villihevosta, jotta sillä voisi ratsastaa. Ihminen hämääntyy, masentuu ja ahdistuu, joskin henkimaailmasta ollaan auttamassa mahdollisimman paljon tuollaista sielua.

Kuten sanoin tuossa alussa, sielu voi myös itse valita tunteensa ja ajatuksensa. Jos tietoisesti valitsee "en jaksa, en pysty, en voi, en kestä, ei tule mitään jne jne" mentaliteaatin elämän kovimpiin haasteisiin ei ihme, että mielikin siinä samassa sairastuu. Me saamme sen, mitä ajattelemme. Sielu voi myös valita tuhoavansa aivotoimintansa päihdeaineilla ja saavansa sitä kautta mielensä kipeäksi. Meillä on vapaa tahto tehdä juuri niin kuin haluamme.

Rankoissa tapauksissa, sellaisissa, jotka vaativat elämän pituista sairaalahoitoa, on mahdollisesti käynyt niin, että syystä tai toisesta ylimmät chakrat ovat avautuneet liikaa ja tämä ihminen alkaa nähdä henkimaailman puolelle. Kun pihamaalla vilistää pieniä sinisiä miehiä, joita kukaan muu ei näe ja joita fyysisten lakien mukaan ei ole olemassa (koska niitä ei voi laittaa purkkiin ja tutkia tieteellisesti), ei ihme, jos mielikin kuormittuu niin paljon, että sairastuu. Skitsofreniassakin voi olla joskus kyse siitä, että menneiden elämien persoonallisuudet lähtevät mukaan niin voimakkaasti, että ne alkavat jälleen elää tässä kehossa.

Valitettavaa on, että henkimaailman puolen asiat luokitellaan edelleen yliluonnollisiksi ja ei-olemassa-oleviksi. Olenkin nauranut usein, että jos minä esimerkiksi menisin kertomaan, mitä näen, kuulen, tunnen ja millainen on maailmankuvani on, minut passitettaisiin vähintään tosi kovalle lääkityksellä ja mitä suuremmalla todennäköisyydellä heitettäisiin suljetulle osastolle hoitoon! Grin

2. Miksi on olemassa aineita, jotka parantavat masennuksen vaikuttamalla aivoihin ja miksi ne ovat niin salattuja, että vasta kovin hiljattain ihmiskunnan historiassa ne on löydetty?

Koska Maapallo on ennen kaikkea fyysinen asuinpaikka ja aivot toimintoineen fyysiset, on täysin luonnollista, että meille on annettu myös fyysisiä lääkkeitä hoitamaan fyysisiä vaivoja. Ihminen on fyysis-psyykkinen-sielullinen kokonaisuus ja jos ihminen sairastuu on tärkeintä hoitaa koko ihmistä, ei vain sairauden oiretta. Luonnosta löytyy varmasti vaikka kuinka paljon lääkkeitä, jotka auttavat masennukseen ja käsittääkseni esimerkiksi aromaterapiassakin on omat tuoksunsa mielelle.

En tiedä, ovatko nämä lääkkeet olleetkaan koskaan salattuja. Enemmänkin uskon, että me ihmiset olemme vain unohtaneet ne. Kun Atlantis romahti, romahti siinä mukana aivan käsittämätön määrä tietoja ja taitoja, joita kaikkia emme ole vieläkään saaneet takaisin ihmiskunnan yleiseen tietoisuuteen.

Lääketeollisuuden kannalta on tietenkin karmaisevaa, jos jokin vaihtoehtoinen tai luonnollinen lääke löytyy, olipa se sitten mihin sairauteen tahansa, koska se uhkaa lääketeollisuuden markkinoita ja taloutta. Tällaiset asiat pyritään painamaan usein villaisella ja ainoastaan sitten, jos lääketeollisuus itse hyötyy jostain löydetystä kasvista niin, että sen pohjalta voidaan ryhtyä tekemään lääkkeitä, se saattaa tunnustaa tuon kasvin vaikutuksen.

3. Millainen on mielestäsi sielu, jos aivotoimintaa muokkaamalla voidaan vaikuttaa mielialaan ja täten myös osittain persoonallisuuteen?

Ensiksikin on tärkeää erottaa persoonallisuus ja sielu toisistaan. Sielulle ei varsinaisesti ole persoonaa, vaikka se onkin omalla tavallaan persoonallinen. Sieluun vaikuttavat menneet elämät ja se kuinka kauan se on jo kiertänyt elämästä toiseen. Mutta persoonallisuus niin kuin se maassa ymmärretään on vain Maapallolle ominaista.

Kuten kerroin hetki taakse päin, kun sielu syntyy se valitsee itselleen kehon, vanhemmat, kasvuympäristönsä, nimen, astrologisen kartan jne. jotka kaikki vaikuttavat persoonan syntymiseen ja sen ominaisuuksiin. Kun sielu kuolee, kuolee myös sen persoona samalla.

Esimerkiksi AthaMaarit, joka tässä vastaa sinulle ja omaa tällaisia ja tällaisia persoonallisia ominaisuuksia, kykyjä, piirteitä ja paheita, lakkaa olemasta, kun AthaMaarit kuolee. Minä Itse sen sijaan en  kuole, koska olen sielu. Ennen AthaMaaritin elämää elin 1900-luvun alkupuolella Vietnamissa miehenä, joka kuoli 36-vuotiaana ampumiseen. Tuon elämäni persoona, vietnamilainen mies, kuoli kehon mukana, mutta minä Itse vaihdoin vain kehoa ja persoonaani. Persoonani piirteet ovat vaihdelleet hyvinkin rajusti äärilaidasta toiseen eri elämissä. Löytyy sekä saditista sotajohtajaa, kunniakasta soturia, itsekästä rikasta naista, ruttoon kuollutta poikaa, katulasta, kreivitärtä, soturin puolisoa, legioonalaista/spartalaista (en ole ihan varma kumpi vai kenties molemmat), tanssijatarta jne jne.

Samoin aivot kuolevat. Aivothan ovat fyysinen elin ja aina, kun sielu syntyy uudelleen se saa uuden persoonan ja uudet aivot.

Sielu on osa universaalia energiaa, josta kaikki, korostan, kaikki olemassa oleva koostuu. Fyysinen keho on perusenergialtaan samaa kuin sielumme, ainoastaan sen värähtelytaajuus on niin hidas, että se ilmaisee itseään kiinteässä muodossa. Samoin aivot ovat energialtaan samaa kuin sielu - valoa.

Sielulla ei varsinaisesti ole mitään mielialaa - se vain on. Jos jollain mielialan ilmaisulla pitäisi sielun oloa kuvata, se olisi onnellisuus. Siihen sielu pyrkii ja kaikki negatiiviset kokemukset ovat minusta pohjimmiltaan lähtöisin egosta, joka on sielun maallinen vastakohta ja osa persoonaa. Kun keho kuolee, sen mukana kuolee persoonan lisäksi myös ego.

4. Onko sielulla ja aivoilla yhteyttä? Minkä verran meissä kuolemattomana henkenä on aivojemme tuotosta ja tuhoutuuko kaikki se kuollessa?

Sielu ja aivot koostuvat pohjimmiltaan samasta energiasta, kuten äsken kerroin, mutta sielu ei ole sama asia kuin aivot. Aivot eivät ole sielun tuotos, eikä sielu ole aivojen tuotos.

Sielu ei myöskään ole mitenkään sidoksissa aivoihin tai muuhun osaan kehoa. Sielu on kiinni eräänlaisella elämän langalla kehossa ja kun lanka katkeaa sielu siirtyy henkimaailmaan ja keho kuolee. Minun käsitykseni mukaan sielu ei sijaitse mitenkään erityisen tietyssä kohtaa kehossa, vaan se kattaa kehon sisäpuolen, ulkopuolen sekä sellaiset osat kehoa, jotka eivät ole meille näkyviä. Sielu on kaikkialla.

Aivojen kohdalla sijaitsevat kuitenkin henkisesti korkeimmalla olevat chakrat eli otsassa Kolmas Silmä ja päälaella Kruunun chakra. Kolmas Silmä vastaa mm. selvänöästä, intuitiosta, sisäisestä havaintokyvystä ja kyvystä nähdä asioita, jotka eivät ole fyysisille silmille näkyviä. Käsittääkseni avarakatseisuus liittyy myös Kolmanteen Silmään, mutta saatan olla väärässä Grin Kruunun chakra vastaa puolestaan yhteydestä Korkeimpaan sekä Kristustietoisuuteen, Jumalallisesta opastuksesta ja ajattomasta viisaudesta.

Olen lukenut jonkin verran mainintoja siitä, että aivoissa oleva käpylisäke olisi henkiseltä kannalta fyysisen kehon tärkein osa, joka yhdistää henkistä ja fyysistä puolta ihmisessä toisiinsa.

Kun aivot tuhoutuvat kuollessamme, niiden fyysinen toimivuus vain loppuu. Kaikki kokemukset ja ajatukset mitä meillä on, siirtyvät sielumme mukana henkimaailmaan, koska ne tallettuvat sieluumme.
Jos aivot vahingoittuvat elämän aikana, se vaikuttaa luonnollisestikin fyysiseen kehoon. Osa aivoista ei enää toimi kunnolla, jolloin myös fyysisen kehon toiminta häiriintyy. Sielu ei saa enää otetta tuohon viottuneeseen osaan aivoista ja siksi esimerkiksi muisti saattaa kadota. Vähän sama juttu, jos yrittäisi paistaa isoja lettuja pannulla, josta puuttuu palanen. Letuista ei tule pyöreitä ja taikina valuu hellalle. Samoin viottuneista aivoista valuu sielun käsky/pyyntö jonnekin muualle, eikä keho toimi kokonaisena. Sieluun itseensä aivojen vahingoittuminen tai tuhoutuminen ei vaikuta mitenkään, ainoastaan vain persoonaan, joka on siis yhtä kuolevainen ja haavoittuvainen kuin kehokin.

Lopuksi haluan sanoa vielä, että fyysinen ja henkinen eivät syrjäytä toisiaan vaan toimivat yhteistyössä. Sanoisin, että on mahdollista, että sellainen henkilö, jonka sielullinen ja fyysinen tasapaino on järkkynyt eivätkä sielu ja keho pysty syystä tai toisesta toimimaan yhteystyössä keskenään, sairastuu mitä todennäköisemmin johonkin mielenterveyden ongelmaan.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2007 19:28:52 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
BlueRose
Kanta-astroilija

I Love Yuo Mom

Profiili
« Vastaus #3 : 15.05.2007 19:42:25 »

Samaa ajattelen kuin AthaMaarit smitten yksi osa mikä tuo sitä sairautta enemmän on tämä nopeasti kehittyvä maailma jossa vaaditaan enemmän ja enemmän, eli ihmiset tekevät itsensä kipeäksi jatkuvalla tekemisellä, että pysyy egonsa mukana, ajattelematta sielunsa tarkoitusta knuppel2 pinnallisuus tulee niin vahvasti esille monessa, täytyy olla kaunis, edustava,määrätietoinen,haluttu,vahva jne jne...ei kaikista siihen ole ja siksi tavoitteet on asetettu liian korkealle, kun ei pysty niitä täyttämään, niin romahdus on taattu mielentasolla buck2
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 16.05.2007 13:09:53 »

Mielenkiintoista tekstiä AthaMaarit! Itse läheltä skitsofrenistä läheistä tarkkailleena allekirjoitan kyllä ajatuksesi.

Hmmm. Nykyään diagnosoidaan mielenterveyden ongemia enemmän kuin ennen, siis voisiko sanoa suurimman osan maapallon sieluista nousevan nyt sinne keski-ikään?

Katson myös sairastuneen toteuttavan sitä omaa karmaansa ja vaikuttavan voimakkaasti läheisiinsä, jotka tavitsevat myös tätä kokemusta kehittyäkseen.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 16.05.2007 17:42:15 »

Lainaus
Hmmm. Nykyään diagnosoidaan mielenterveyden ongemia enemmän kuin ennen, siis voisiko sanoa suurimman osan maapallon sieluista nousevan nyt sinne keski-ikään?

Näkisin itse asian samoin, varsinkin nyt, kun kehitystasoa on nopeutetu ja maan päälle on alettu viime vuosikymmeninä laskemaan hiljalleen yhä vahvempaa energiaa, joka edesauttaa tätä kehitysvauhdin nopeutumista.

Esimerkiksi Suomi onollut ainakin 70-luvulta lähtien pääasiassa keski-ikäisten ja vanhojen sielujen maa (yleensäkin Skandinaavian maat olivat jostain syystä aika vanhanpuoleisia). Suomessa mielenterveyden ongelmat ovat vain lisääntyneet koko ajan ja valitettavasti johdamme itsemurhatilastoja heti USA:n jälkeen - nuorten itsemurhatilastoissa (ja olikohan vanhustenkin) olemme johtomaa....

Uskoisin myös, että tuon korkeamman energian tulo maahan lisää sielun voimakkuutta, jolloin kaikki rutiinit, pakkopullat ja oravapyörät, joissa on totuttu juoksemaan alkavat ahdistaa, mutta hyvin monet ovat vielä niin kiinni näissä, etteivät uskalla päästää irti ja hypätä tyhjin käsin tuntemattomaan. Tämä rohkeuden puute, pelko, huoli, epävarmnuus jne. lisää vain osaltaan mahdollisuutta kuormittaa mielensä sairastumispisteeseen asti.
tallennettu
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 16.05.2007 22:27:40 »

Ja jos tuohon oravanpyörään jne lisätään jotain sellaisia kokemuksia, jotka haavoittavat syvältä ja joille ei ehkä löydy purkukeinoa (uskallusta, halua) niinkuin esim.insesti, en ihmettele yhtään jos ei jaksa.
Mielenkiintoinen aihe. Mistähän sitten johtuu että "hulluus kulkee suvussa" sukupolvi toisensa jälkeen sairastuu.. Shocked ?
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 16.05.2007 23:58:15 »

Lainaus
Mistähän sitten johtuu että "hulluus kulkee suvussa" sukupolvi toisensa jälkeen sairastuu..

Näkisin asian niin, että kyse on mahdollisesti sukukarmasta. Meillä jokaisella on omien haasteidemme ja tehtäviemme lisäksi myös suvun tuomat haasteet ja tehtävät tässä elämässä. Yksi pyrkimys onkin, että vapautuisimme myös suvun karmasta niin, että sen ketju katkeaisi. Esimerkiksi äitini puolelta sukukarmaksi voidaan lukea korkea verenpaine ja sokeritauti, isän puolelta sydän- ja vatsavaivat sekä naisten liikalihavuus.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #8 : 23.05.2007 09:14:56 »

Hmm... minusta kaikkia ei pidä nostaa neroiksi sen perusteella, että on taipuvaisuutta masennukseen. Tunsin itsekin tällaisen. Maailmaa he ehkä osaavat parantaa. Oikeastaan jokaisella ent miehelläni oli jossain vaiheessa masis, eräs oli 6 kk lamaantunut, toisella oli ollut depis ennen minua ja kolmas   kauris nyt oli muuten vain masis.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #9 : 23.05.2007 09:18:57 »

En kokenut heitä erityisen viisaiksi!  2funny Jokainen ihminen saattaa olla depiksessä, mutta joukkari oli kyllä lähes aina VALOISA paitsi ääritilanteessa (ja masentuneena teki tyhmyyksiä), ja SE veti puoleensa. Se masentuminen oli rasittavaa eräissä. No oli heillä oivalluksiakin.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2007 09:26:13 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
kaiko
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #10 : 23.05.2007 09:35:58 »

Minä olen usein masentunut, joskus se kestää pitkään ja luulen etten selviä siitä, joskus taas olen onnistunut karistamaan masennuksen nopeastikkin pois. Lääkkeitä olen joskus kokeillut, mutta en tuntenut että niistä olisi ollut apua.Minä olen syrjäänvetäytyvä mietin asioita paljon omassa päässäni ja harvalle kehtaan mietteitäni kertoa koska toisen korvaan ne olisi varmasti aivan hullun puheita, kuten esimerkiksi joskus se tunne että minä odotan jotakin mutta en tiedä mitä. Joskus olen varma itsekkin siitä että olen tullut hulluksi (aika hullulta kuulostaakin). Nyt sekosin ajatuksissani, mutta tärkeintä on,että nyt olo on ihan hyvä ja normaali. Smiley
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 23.05.2007 22:37:55 »

Eihän tuo kirjoituksesi tuntunut lainkaan hullulta,vaan perin tutulta.
Tai sitten toinen hullu täällä kokee yhteyden siihen hulluun ja ollaan niin viksuja. 2funny

On ihmisiä jotka haluavat miettiä yksin,toiset tarvitsevat kuulijan.
Ehkä tuo yksin miettiminen on hitusen raskaampaa,mutta luulisin että myös rehellisempää tulosta tulee.
En sentään vielä niin hullu ole,että itselleni viitsin asioita väännellä.Ainakaan tietoisesti,,, idiot2

Tuon mitä itsestäsi ja ajatuksistasi kerroit,,Ei sen perusteella tarvitse hiljaa olla.Moni kuuntelisi varmaan mielenkiinnolla mielipiteitäsi.

AthaMaarit:Mielenkiintoisia ja loogisia näkemyksiä ja vastauksia toit esiin.Kiitos. smitten

tallennettu

Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 24.05.2007 01:16:39 »

Kiitos kiitos!

Kaikolle sellaisia lohduttavia sanoja, että forumilla sana on vapaa. Täällä voi jakaa päänsä sisällä pyöriviä asioita oman mielensä mukaan, esimerkiksi Yleistä- tai Muita Kokemuksia-osioissa. Moni muukin on kirjoittanut sinne tyyliin "Nyt on pakko avautua" tai "Ei minulla mitään tämän ihmeellisempää, piti vain saada tämä asia nyt ulos jotenkin". Wink

Kirjoittaminen on yksi terapiamuoto ja kun vain istahtaa ja kirjoittaa ulos ihan kaiken, mitä sieltä vastaan tulee, niin siinä sitä asiaa tulee purtua ja käsiteltyä. Jos et halua kirjoittaa julkisesti tänne foorumille, suosittelen lämpimästi kirjoittamaan ajatuksia kotosalla itse Itsellesi. Voit vaikka muotoilla kysymykset paperille, jotka päässäsi pyörivät ja ryhtyä sitten vastaamaan niihin. Kirjoitustapoja on monia!
tallennettu
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 24.05.2007 08:16:01 »

joskus itekki miettiny näitä asioita...päälääkärillä käyntikin oli ihan turhaa kun totes vaan et oon analysoinu asiani ja itteni niin pitkälle että niihin tuloksiin päästään yleensä vuosien terapian jälkeen, kumpi sitten lienee hullumpi, mää vai tohtori  uglystupid2

univaikeudet jatkuivat vaikka varsinaista masennusta ei kuulemma sitten enää ole, aikasemmin unen tulo oli helppoa, monasti nukahdin kävellessäni "puutarhassani" (mielessäni) jossa tapasin henkioppaitani. Lääkityksen jälkeen en oloe enää yhteyttä saanut  Huh

toisaalta ehkä jollain tavalla heikkona en uskalla ominpäinkään lääkkeitä lopettaa kun kaikkialla varoteltu masennuksen uusitumisvaarasta ja välillä tuntuu että näin voi käydäkkin, mulla kun on tapana masentua asioista oille en voi mitään (sairaudet, muiten tekemiset tms). Koen oppineeni senkin läksyn muta silti tilanne uusiutuu, tiedä siten mitä pitäsi tehdä.

Koen että masennus tavallaan pysäyttää ihmisen joka ei ehkä ymmärrä itse niin tehdä, näkee asiat uudelta kantilta kun pino kaatuuu ja polvillaan iitä palasia etsii ja saa ne uudelleen kasaan, entistä ehommaksi ja kestävämmäksi. Seuraava koettelemus sitten onkin vähän helpompi kestää kun arvomaailma on mennyt uusiksi  smitten
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 24.05.2007 09:43:01 »

Masennuslääkkeet, kuten  muutkin lääkkeet, voivat tukkia meiltä kanavat henkioppaiden ja enkeleiden puolelle, joten siksi ei kannata ihmetellä, miksi oppaita ei enää näy. He kyllä ovat siellä kanssasi koko ajan, mutta heidän on  vaikampaa saada sinuun yhteyttä lääkityksen takia. Mahdotonta se ei kuietnkaan ole!

Tuollainen "nukahtelu" mielessä on itseasiassa meditointia! Wink Meditointi on hiljentymistä, sitä että sulkee kaiken muun ympäriltään pois ja keskittyy ihan 100% johonkin muuhun. Ihmiset meditoivat tietämättään todwella paljon - joku unohtuu hoitamaan puutarhaa, toinen lukee, kolmas urheilee, neljäs heittäytyy loikoilemaan, viides virkkaa jne.

Lainaus
Koen oppineeni senkin läksyn muta silti tilanne uusiutuu, tiedä siten mitä pitäsi tehdä.

Niin kauan kuin sama asia palaa elämäämme uudestaan ja uudestaan, emme ole vielä hoitaneet/oppineet sitä todella. Asiat voi tajuta mielessään, esim. "tämä johtuu tästä", mutta se ei vielä tarkoita, että asian olisi oppinut. Sen on vain hoksannut ja seuraavaksi on ryhdytävät tekoihin. Smiley Huomaan tmän saman omassa elämässänikin, esimerkiksi minulle yksi kovimmista läksyistä on oppia kunnioittamaan omaa feminiinisyyttä ja neiseuttani - olla nainen, ilmentää feminiisitä energiaa maskuliinisen rinnaLLa. Tiedän tuon, mutta kyllä se edelleen vaan jatkuu tuo asian toteuttaminen käytönnössä Cheesy Voin kuitenkin jo ilolla sanoa, että parempaan päin ollaan jo menossa Grin

- uh, siellä on varmaan kamala kasa kirjoitusvirheitä, rustaan tätä silmät ristissä ilman silmälaseja kamalien menkkaoireiden kourissa, jotka ovat taas yksi mahdollinen muistutus siitä, että feminiinisyyttä enemmän kehiin!-
« Viimeksi muokattu: 24.05.2007 09:44:57 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: