Jotakuinki noin olen ajatellut itsekin, mikäli vastaukset löytää kysymyksiinsä, niin mihin sitä opettajaa sitten tarvitsisikaan. Täältähän löytyy myöskin opettajia minulle, siis täältä astrosivuilta.
Kirjoista ja internetistä on saatavilla mielettömät määrät tietoa. Sen kanssa nykyaikana tosiaankin pärjää todella pitkälle ja saa aikansa hyvin kulumaan.
Henkilökohtaisen opettajan etuna haluan mainita lisäksi sen, että saa vastauksia myös niihin kysymyksiin, mitä ei osaa itse kysyä. Saa myös sellaisia aavistuksellisia vastauksia, joita ei voi sanoiksi pukea (nettiopettajia ei siis voi tähän laskea). Livenä muita ihmisiä tavatessa ei ole myöskään oman mielikuvituksen varassa. Näitä kaikkia saa mielestäni live-tilanteesta luonnollisesti ja vaikuttavasti enemmän kuin kirjaa lukemalla, vaikka kirjaakin lukiessa voi myös päästä hyvin lähelle kirjoittajan intiimiä maailmaa, ja saada myös rivien välistä tietoa.
Olen muutamia tavannut ja aina olen ollut tyytyväinen, että tuli mentyä. Jotain uutta tai innostavaa tuntuu aina tarttuvan mukaan. Kovin usein heitä ei pääse tapailemaan, eikä ihan huvin vuoksi, kun pikkupaikkakunnalla asuu ja on muita velvoitteita kuten lapsia. Jotkut eivät ehkä koskaan pääse lähellekään, eikä kai ole tarkoituskaan. Suosittelen kyllä kokeilemaan, ja jos tykkää niin voi mennätoistekin. Esimerkiksi yhden puheen jälkeen huomasin olevani tavattoman rauhallinen vielä seuraavanakin päivänä. Yksi toinen taas, kun kuuntelin häntä, ei kertaakaan katsonut minuun, vaikka meitä oli vain parikymmentä huoneessa. Sitten aloin ajatuksissani komentaa, että katso minua silmiin. Tein ja testasin sitä noin viisi kertaa ja joka kerta hän välittömästi otti minuun katsekontaktin. Omituisia pikku-juttuja. Mitä lieneekään? Henkilökohtaista sessiota en kenenkään kanssa ole pitänyt.
Ja opettaa ja tietoa voi jakaa itse niin paljon kuin huvittaa, - ainakin täällä netissä.