Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: t-ristit ja t-neliöt  (Luettu 36979 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
astroilija
Vieras
« : 23.05.2007 16:51:46 »

Moi!

Päätin aloittaa uuden aiheen aiheesta joka on vaivannut jo pitkään ja josta en lukemieni tekstien perusteella ole tullut juuri viisaammaksi.

ELI: suuret neliöt ja ristis syntymäkartalla- eli siis t-neliöt ja t-ristit toiselta nimeltään.

Onko kenelläkään kokemuksia? tulkintoja? omista tai tuttujen kuvioista?

Näitä t-ristejä on sukulaisilla paljonkin, taitavat olla yleisiä? Ja yhdellä ystävälläni on t-neliö kartallaan. Itselläni on t-risti kiinteissä merkeissä, kärkiplaneettana  uranus ,joka on myös nousevan merkkini  vesimies hallitsija (eli siis vissiinkin karttani hallitsija?)itselläni on tuo kärkiplaneetta kovin oudosti asemoitu  skorpioni 8.huone ja vähän hurjilta nuo mahdolliset tulkinnat vaikuttaa...

eli lötyisiköhän näistä kuvioista kiinnostuneita tai jopa kohtalotovereita? Smiley Smiley Smiley

Rakkaus on suurin
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #1 : 27.05.2007 11:25:43 »

Johtavan T-ristin onnellinen omistaja täältä kommentoi... Ensin vähän yleistä aiheesta:

T-risti tai isoristi (suuri neliö) JOHTAVISSA merkeissä:
Tällainen henkilö saattaa elää suurten paineiden alla, häntä pommitetaan joka suunnasta ja hänelle tarjotaan jatkuvia haasteita. Elämä ei ole helppoa, mutta siinä tapahtuu koko ajan ja haasteita riittää. Pahimmassa tapauksessa henkilö kuluu loppuun ja katkeroituu paineiden alla, parhaassa tapauksessa hän pystyy organisoimaan ja johtamaan sekä omaa että muiden elämää.

Esimerkkejä: Äiti Teresa, Sigmund Freud, Mihail Gorbatsov

T-risti tai isoristi (suuri neliö) KIINTEISSÄ merkeissä:
Tällainen henkilö rakentaa pakonomaisesti turvallisuutta ja varmuutta elämäänsä, yrittää vakiinnuttaa kaikkea. Parhaassa tapauksessa hän on se, johon muut turvautuvat hädän hetkellä, huonommassa tapauksessa henkilö ajautuu fanaattisuuteen ja materialismiin.

Esimerkkejä: Keisari Nero, Mao tse Tung, Mahatma Gandhi

T-risti tai isoristi (suuri neliö) MUUTTUVISSA merkeissä:
Tässäkin tapauksessa elämässä tapahtuu paljon, mutta muuttuvan luonteen mukaisesti henkilö saattaa olla itse kiertolainen, jonka on vaikea löytää omaa paikkaansa. Hän saattaa olla levoton sielu, etsiä ja hylätä tilanteita ja ihmisiä. Pahimmillaan hermostuu ja sortuu kriisien edessä ja menettää tahtonsa ja päämääränsä. Parhaimmilaan taas hän pystyy oppimaan valtavasti uutta ja käyttämään tätä kulttuurillisesti hyväkseen.

Esimerkkejä: Franz Schubert, Rudolf Steiner, Erich Fromm

Yhteistä kaikille noille on, että T-ristin omaavilla ihmisillä on todellakin kaikilla "oma risti kannettavanaan", se tarjoaa aina valtavia haasteita mutta on myös muistettava, että äärimmäisen menestyneillä ihmisillä on usein tämä kuvio. He ovat päässeet voitolle ja löytäneet vahvuutensa.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2007 11:27:30 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #2 : 27.05.2007 11:41:18 »

Ai niin, ne omat kokemukset. Olen kyllä huomannut tuon oman T-ristini, varsinkin silloin kun transiitti-Saturnus liikkuu johtavissa merkeissä niin silloin aina ajaudun aikamoisiin kriiseihin, joista ei tunnu löytyvän ulospääsyä. Aikamoista pään hakkaamista on ollut  knuppel2

En siis ole itse vielä mikään mestari noiden pulmien ratkomisessa, joten mielelläni ottaisin minäkin vinkkejä ja neuvoja T-ristin hallinnasta vastaan.

Sanotaan, että ristin kärkiplaneettan sijainnista löytyy ratkaisu omiin pulmiin. Sinullahan tuliruusu se on  uranus 8:ssa. Oletko keksinyt ratkaisua?

Isossa ristissähän ei ole kärkiplaneettaa, mutta silloin kannattaa etsiä kartalta kolmioita ja sekstiilejä, joiden kautta voi purkaa latautunutta energiaa rakentavasti.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
astroilija
Vieras
« Vastaus #3 : 27.05.2007 14:07:42 »

hei, kaurisenergiaa   smitten

olenkin miettinyt sitä miten nuo laadut vaikuttavat, mutta en ole tajunnut!  idiot2

(itselläni kiinteisä merkeissä.)tuon turvallisuden etsiminen, mikä kiinteisiin merkkeihin liittyy- saattaa olla että siinä on (joskus ollut) jotain perääkin, mutta nyt en tunnista. koen että tulkinta tulisi tehdä ainakin omalta kohdaltani enemmän sisäisen elämän kautta: varmaa perustaa - henkistä totuutta etsin suorastaan härkäpäisesti! muuten mielestäni en kaipaa "kiinteyttä" kovin paljon elämääni (muutos ainoa "pysyvä muoto")- mutta olen miettinyt hyvän yhtesöelämän muotoja ja edellytyksiä paljon.

en tiedä transiiteista paljonkaan. saattaa olla, että minullakin ne ovat vaikuttaneet. saturnuksen paluun myötä ( saturnus aspect_opp mars t-ristissä)on ollut helpompi hyväksiä "kiinteitä" asioita omiin kuvioihin- myös alkanut hyväksyä oman hyvinvoinnin/uran ajattelun osaksi omaa toimintaa ("muita" koskevien tiettyjen rakennustehtävien täytyttyä). Kiinteyttä en kovin paljon kaipaa! Liberty ! Liberty! Liberty!  Grin  Grin   Wink

sen kyllä olen huomannut, että ajoittainen vetäytyminen mietiskelemään, puhdistautumaan ja pureutumaan syvemmin olemassaoloonsa -ON EHDOTTOMAN TÄRKEÄÄ!!. Muuten itseasiassa kaikki alkaa mennä päin h..vettiä!!!  crazy2 crazy2 crazy2
tallennettu
astroilija
Vieras
« Vastaus #4 : 27.05.2007 14:10:04 »

hei vielä olisin sulta kaurienergiaa kysynyt

mitkä pleentat sun t-ristissä? sanotaan että oppositiota työstämällä asioita selviäs...  smitten
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #5 : 27.05.2007 14:30:42 »

Minulla onnettomalla on  aurinko  aspect_opp  kuu neliössä  saturnus.  Tuo Auringon ja Kuun oppositio ei ole minulle aivan auennut vielä..
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
astroilija
Vieras
« Vastaus #6 : 27.05.2007 14:53:06 »


 aurinko  aspect_opp  kuu mielenkiintoista...mitenhän sitä voisi lähteä avaamaan?

tuli mieleen että jotku astrologit ilmeisesti tulkitsee kuun edellisten elämien taipumuksiksi, niiden syvälle juurtuneiden tapojen ja kokemusten "varastoksi". aurinko taas kuvaa tämän elämän tietoista suuntaa, miten nyt pitäisi asennoitua.

eli olisit siis valinnut "vastakkaisen" suunnan nykyiselle elämällesi  Huh Huh siis tämän tulkinnan mukaan! lisää aiheesta:

www.thefutureminders.com

vinkki: voi lukea ilmaisia pätkiä omasta karma-analyysistä mm edm kuu-tulkinnan mukaan (ainakin itselläni tuli kuu-tulkintaa)
tallennettu
Malina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18



Profiili
« Vastaus #7 : 31.05.2007 21:09:36 »

Mielenkiintoinen aihe! Minulla on t-risti kiinteissä merkeissä, jonka koen vaikuttavan hyvin vahvasti elämääni. Osallisina ovat  kuu  vesimies kakkoshuoneessa jota vastapäätä on  uranus  leijona ja kärkenä  neptunus  skorpioni kympissä. Tulkinnan mukaan tällainen t-risti tuo psyykkisiä lahjoja, mutta myös myös ihmissuhteiden hajoamisen tunnetta varhaisesta lapsuudesta lähtien, ristiriitaista äiti-suhdetta, aikuisena vaikeutta luottaa kehenkään ja pyrkimystä täydelliseen vapauteen, jossa olla rauhassa maailman tunkeilulta.

Tulkinta pitää paikkansa sanasta sanaan.

Ratkaisu tuntuu löytyvän nimenomaan neptunuksesta, sieltä löytyvistä vapaista sieluista, joilla on selvästi ollut tervehdyttävä vaikutus. Ahdistavat ihmissuhteet olen raaàsti skipannut yli laidan.
tallennettu

Aurinko-Kalat
Asc-Jousimies
Kuu,Merkurius,Venus,Chiron-Vesimies
Mars-Härkä
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #8 : 01.06.2007 12:11:05 »

T-ristiä löytyy kartalta, mutta Saturnuskauden ollessa päällä, en osaa pohtia, mitä hyvää siitä olisi  buck2
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #9 : 01.06.2007 12:55:43 »

T-ristiä löytyy kartalta, mutta Saturnuskauden ollessa päällä, en osaa pohtia, mitä hyvää siitä olisi  buck2

......  Cry  Cry  Cry monia vuosia tätä samaa että olen " tänne lähtenyt T-risti muassani" ja neliötä on koko karttani pullollansa... Embarrassed

...... niin ihme on viimeiltään tapahtunut liekö iän... 2funny vai minkä myötä.... mutta  Kiss ...niin vain olen kuivannut viimein  buck2 kyyneleeni ....no meni siihen eräskin kapallinen kangasta ja tulipa räydyttyä kerta kerran jälkeen VAAN - nyt olen alkanut huomaamaan - että siinä on juuri se juju ~eli antautuminen ~suostuminen ja näin on nyt käynyt - en siis ole suostunut synkkyyteen ja räytymiseen vaan siihen mystiseen salaisuuteen jonka T-risti pitää sisällään ... vaikka tällaisena.... angel :


Kauneuden janosta kuihtuvalle
riittää kasteeksi, sateeksi
yksi ainoa hymy, katse:
Et ole ainoa
joka kaipaa
mahdotonta!

- Tommy Tabermann

.....  smitten t.aaviisuinen
tallennettu
astroilija
Vieras
« Vastaus #10 : 01.06.2007 15:34:13 »

Minulla on t-risti kiinteissä merkeissä, jonka koen vaikuttavan hyvin vahvasti elämääni. Osallisina ovat  kuu  vesimies kakkoshuoneessa jota vastapäätä on  uranus  leijona ja kärkenä  neptunus  skorpioni kympissä......Ratkaisu tuntuu löytyvän nimenomaan neptunuksesta, sieltä löytyvistä vapaista sieluista, joilla on selvästi ollut tervehdyttävä vaikutus.

Olen myös huomannut että t-ristin kärkiplaneetan alueelle kuuluvat asiat ovat paljon luontevampia kuin  aspect_opp planeettojen asiat! Sen viitoittamalla alueella tuntuu suorastaan olevan ruuhkaista! Ja se saattaakin muodostua ongelmaksi: Uranuksen "ylitoimintaan" liitettään hermostollisia häiriötä ja sairauksia - ja kyllä todellakin uranuksen kanssa liikaa "temmeltäessä" tuntee hermojensa kärsivän  Embarrassed Rentoutus hoidot on silloin n:o 1...


T-ristiä löytyy kartalta, mutta Saturnuskauden ollessa päällä, en osaa pohtia, mitä hyvää siitä olisi  buck2

onko sinullakin saturnus t-ristissäsi? itselläni se on leijonassa 7. huoneessa. läheisten ihmissuhteiden alueella "läheisyyden" puutetta - syvimmät tunteeni ja ajatukseni eivät saa vastakaikua, ja todellinen lämpö usein puuttuu (kumppanit ihastuvat, suorastaan obsessoituvat ulkomuodotani - mutta suhtautuminen syvempiin puoliini on tyyliä: "jotain henkistä höpötystä se hassu harrastaa".jne. jne. - paljon  Cry Mutta, mutta p..kemminkin   voisi olla! Toisaalta paljon paljon ihania asioita ihmissuhteissa  smitten
olen osittain hyväksynyt tämän saturnuksen tuoman rajoittuneisuuden ihmissuhteiden alalla elämääni kuuluvaksi...Se on helpottanut paljon asioita.Se on jopa vapauttanut ja asiat alkaneet mennä paremmin!

Nyt vaan tuntuu siltä että en voi loputtomiin sysätä syrjään maailmankuvaani ja syvimpiä kokemuksiani! Sehän olis hullua!  idiot2

- en siis ole suostunut synkkyyteen ja räytymiseen vaan siihen mystiseen salaisuuteen jonka T-risti pitää sisällään ...

Arkiviisu, luulen että ehkä ymmärän mitä tarkoitat... Kun lopetin taistelemasta t-ristin tuomia/ edustamia rajoitteita vastaan, asiat alkoivat pikku hiljaa luistaa paljon paremmin.


Jostain luin, että t-risti olisi "vaillinainen" t-neliö? 

Helpostusta jännitteisyyteen löytyisi "puuttuvasta jalasta" eli kärkiplaneetan "puuttuvasta" oppositiosta. Ongelma ratkaisua voisi hakea puuttuvan opposition merkin alueelta. Onko kokemuksia tai näkemyksiä?

Omalla kartallani "puuttuva jalka" osuu härkään ja sieltä löytyy myös planeettoja. Tunnen että se olisi kartallani alue, josta saan maadoittavaa voimaa ja tasapainoa.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2007 15:43:47 kirjoittanut tuliruusu » tallennettu
astroilija
Vieras
« Vastaus #11 : 01.06.2007 15:40:41 »

Lainaus: http://www.rosicrucian.com/sia/siaeng35.htm

The almost ominous implication of difficulty delineated by the T-Cross and Grand-Cross aspects has its resources in the fact that it pictures an internal or subjective, method of much needed focalization for correction of wasteful tendencies practiced through several past lives. In other words, these patterns picture a karmically conditioned gathering of forces which tell the astrological reader that those Principles that govern human destiny will not permit the person concerned--he who is represented by the chart--to continue with a program of relative wastefulness in attitude and activity. The present incarnation is thereby represented as the karmically timed opportunity, through a relative limitation of scope, to bring order into consciousness by a focus on concentrated experience. Charts which contain the T-Cross and Grand-Cross aspects portray life-patterns which always reveal a certain "circumscribing" or "fencing in" of experience in specialized ways; many, many years or, in some cases, an entire lifetime are utilized to experience personal application to some particular phase of activity, relationship, or problem. To the degree that the person can under- stand and agree with the necessity for that phase, as opportunity for discipline, training integration, or redemption, will he make use of his T- Cross or Grand-Cross pattern.

   But, to the degree that he continues to resist, resent and rebel against it will he continue to intensify the difficulties implied in the "circumscribing" quality of the experience. We must keep in mind that no planetary aspect has frustration or limitation as its purpose. It is we who have created the present feeling of frustration in not having walked with our experience in a balanced way in the past.


tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #12 : 02.06.2007 00:05:40 »

Niin Arkiviisu, olet täysin oikeassa: joustoahan tässä tarvittaisiin. Hyväksyntää asioihin ja tilanteisiin, eikä jatkuvaa vastaanhangoittelua. Mutta ottaen huomioon, että olen Härkä aurinkomerkiltäni, niin pään seinään hakkaaminen on jo enempi niinkuin elämäntapakin  Wink

Malina, luin kirjoituksesi kahteen kertaan, koska kuulosti samalta kuin omakin eloni - näin tämä T-risti taitaa alkamaan avautumaan minullekin, kiitos  Smiley

Tuliruusu, samankaltaisuutta kartoissamme hieman: Myös minun kartallani puutuva jalka ontuu Härässä, suurinpiirtein Auringossa lähes.... Kiinteät merkit ovat ristiriipunnassa pääsijalla: Mars  leijona huoneessa 11, Saturnus oppositiossa siihen 6 huoneessa  vesimies ja kolmas osapuoli on Neptunus  skorpioni huoneessa 3.

Saturnus tekee tällä hetkellä opposition syntymäkarttani Saturnukselle, joka on osallisena T-ristissä. Neptunushan puolestaan on yhtymässä siihen. Siitä onkin sitten mukava molempien tehdä neliötä syntymäkartan Neppariin.  Smiley

Mutta eihän tässä vielä kaikki - kun on valitsemaan päässyt, niin haastetta pitää löytyä emännässä  Cheesy

Eli Sepon karttasivu osoittaa näitä T-ristejä olevan kaikenkaikkiaan kolme:
kiinteissä merkeissä  saturnus  vesimies 6. huone aspect_opp  mars  leijona 11. huone aspect_squ neptunus skorpioni 3. huone
sekä  aurinko  harka 9. huone  aspect_opp neptunus skorpioni 3. huone  aspect_squ mars leijona 11. huone
ja  joustelevissa merkeissä: Ascille yhtyvä Pluto  neitsyt 12. huone aspect_opp chiron  kalat DC aspect_squ kuu  kaksoset MC

Tarkoittaako tämä tukijalkajuttu sitä, että minulle tuki löytyy työstä, kotoa ja filosofoinnista? Taitaa pitää aika pitkälle paikkaansa.

Kertokaa toki huomioitanne, jos jotain osuu silmään - itselleni kun ei vielä tämä täysin avaudu.  Undecided


« Viimeksi muokattu: 19.06.2007 09:05:09 kirjoittanut Elektra » tallennettu
astroilija
Vieras
« Vastaus #13 : 14.06.2007 16:29:39 »

Elektra,

sinulla on myös  mars  aspect_opp saturnus ,kuten itselläni. minulla vain juuri vastakkaisissa merkeissä  mars  vesimies ja  saturnus  leijona ! huoneet eivät sitten olekaan samoja.  mars sanoo kyllä ja saturnus sanoo ei... sisäistä jahkaamista.

tuo apex  neptunus

olisi mielekiintoista tietää, onko sinulla ollut jotain ns. "henkisiä" ilmestyksiä, enteitä tms... ? voisi ehkä viitata näkijän kykyihin.

takoitit varmaan  harka  aspect_opp  neptunus eikä  aspect_con ?

onko härkämäinen, konkreettinen ja käytännöllinen tieto ja 3. huoneen psyykkisesti avara ja mielikuvituksekas  neptunus mieli tasapainossa elämässäsi?



tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #14 : 14.06.2007 17:35:35 »

Heps.

Mulla oli viimevuonna auringonpaluu kartalla suurristi. siinä oli  neptunus  jupiter  mars ja saturnus . Kulmittain (keskenään oppositiossa siis)  saturnus  aspect_opp  neptunus
 jupiter  aspect_opp  mars

Merkeistä mukana oli
 jupiter  skorpioni huoneessa 2
  neptunus  vesimies honeessa 5
 mars  harka huoneessa 8
 saturnus   leijona huoneesa 11

auringon paluu karttojen sanotaan vaikuttavan koko vuoden tunnelmaan. Viime vuosi oli kyllä kieltämättä haastava jotenkin. Aika kultaa muistot tosin, enkä ihan tarkkaan muista asioita.  viime vuoden teemana oli kyllä tietynlainen paikalleen jämähtäneisyys. Asiat eteni hiukan vasta kun uusi ap-kartta alkoi vaikuttaa. En tiedä oliko ristin vaikutusta vai ei.

Mutta jos mun vuoteni oli hiukan hankala niin voin kuvitella millaisia ongelmia henkilö joutuu kohtaamaan elämässään ja varsinkin itsensä kanssa, jolla on kyseinen risti syntymäkartalla. Aika moinen haaste elämälle etten sanoisi.

Oppositiohan merkitsee voimakasta sisäistä ristiriitaa planeettojen energioissa, joka ilmenee ihmissuhteissa. Neliö taas merkitsee ristiriitaa joka tulisi tiedostaa tämän elämän aikana...

Hui!
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: