Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: t-ristit ja t-neliöt  (Luettu 37010 kertaa)
0 jäsentä ja 32 vierasta katselee tätä aihetta.
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #15 : 14.06.2007 17:44:17 »



T-risti tai isoristi (suuri neliö) KIINTEISSÄ merkeissä:
Tällainen henkilö rakentaa pakonomaisesti turvallisuutta ja varmuutta elämäänsä, yrittää vakiinnuttaa kaikkea. Parhaassa tapauksessa hän on se, johon muut turvautuvat hädän hetkellä, huonommassa tapauksessa henkilö ajautuu fanaattisuuteen ja materialismiin.

Esimerkkejä: Keisari Nero, Mao tse Tung, Mahatma Gandhi



Yhteistä kaikille noille on, että T-ristin omaavilla ihmisillä on todellakin kaikilla "oma risti kannettavanaan", se tarjoaa aina valtavia haasteita mutta on myös muistettava, että äärimmäisen menestyneillä ihmisillä on usein tämä kuvio. He ovat päässeet voitolle ja löytäneet vahvuutensa.
en osaa sanoa kumpaa edellinen vuosi oli fanaattisuutta (ei aki nyt sentään!!!) Mutta olen yrittänyt kyllä laittaa elämäni urat kohdilleen... Siinä onnistumatta. Mutta hetikun on lopettanut yrittämisen niin asiat hassusti loksahtelee paikoilleen. ehkä mun fanaattisuus on ollut luokkaa: Asiat tehdään näin! ja muuta vaihtoehtoa ei ole... tyyliin.

Haasteesta ainakin on kuse kun risteistä puhutaan syntymäkartalla.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #16 : 19.06.2007 09:24:25 »

Elektra,

sinulla on myös  mars  aspect_opp saturnus ,kuten itselläni. minulla vain juuri vastakkaisissa merkeissä  mars  vesimies ja  saturnus  leijona ! huoneet eivät sitten olekaan samoja.  mars sanoo kyllä ja saturnus sanoo ei... sisäistä jahkaamista.

tuo apex  neptunus

olisi mielekiintoista tietää, onko sinulla ollut jotain ns. "henkisiä" ilmestyksiä, enteitä tms... ? voisi ehkä viitata näkijän kykyihin.

takoitit varmaan  harka  aspect_opp  neptunus eikä  aspect_con ?

onko härkämäinen, konkreettinen ja käytännöllinen tieto ja 3. huoneen psyykkisesti avara ja mielikuvituksekas  neptunus mieli tasapainossa elämässäsi?

Kiitos Tuliruusu  Smiley

Korjasin tuohon kirjoitukseeni tuon konjunktion oppositioksi - tuli näpyvihre, hyvä kun huomasit!

Tuo sisäinen jahkaaminen on hyvin kuvattu - on jo toinen käsi ovenkahvassa ja jalka kynnyksellä, kun toinen käsi hieroo vielä kotiliettä ja anelee harkitsemaan vielä  Wink Se on uskomaton ristiriitatilanne ajoittain, ja sitä kuvaa mielestäni hyvin se vanha tarina kahdesta intiaanista:

He istuivat leirinuotiolla, ja vanhempi intiaani paljasti, että hänellä on ristiriitainen tunne. Aivan kuin kaksi villikoiraa vetäisi häntä eri suuntiin.
Toinen koira ilmaisee: - Tee näin, sinä pystyt siihen,
kun taas toinen koira ilmaisee: - Älä tee sitä, sinä et pysty siihen...

Aamulla nuorempi intiaani myönsi valvoneensa ja pohtineensa toisen ongelmaa. Ja hän kysyi sitten, että kumpiko näistä koirista mahtaa voittaa. Vanhempi intiaani vastasi tähän:

- Se koira, kumpaa ruokin.


Laitoitpa kysymyksinesi minut pohtimaan asiaa... ehkä minulla on mahdollisesti jonkinverran taipumusta tuohon 'näkemiseen'. Tuolla konkreettisella mielellä on valitettavasti taito rajoittaa sitä. Ja tämänhetkinen elämäntilanteeni on muutenkin eräänlainen vedenjakajamainen tilanne. Lieneekö Saturnuksen yhtymällä Saturnukseeni mitä osuutta asiaan.

Ehkä kuvaavaa näille Härkä-Neptunus kuvioissa olisi pyrkimys selvänäön sijaan päästä selvätietoiseksi. Tällöin voisivat yhdistyä molempien osatekijöiden todelliset vahvuudet.

tallennettu
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #17 : 25.06.2007 08:29:45 »

T-risti tai isoristi (suuri neliö) MUUTTUVISSA merkeissä:
Tässäkin tapauksessa elämässä tapahtuu paljon, mutta muuttuvan luonteen mukaisesti henkilö saattaa olla itse kiertolainen, jonka on vaikea löytää omaa paikkaansa. Hän saattaa olla levoton sielu, etsiä ja hylätä tilanteita ja ihmisiä. Pahimmillaan hermostuu ja sortuu kriisien edessä ja menettää tahtonsa ja päämääränsä. Parhaimmilaan taas hän pystyy oppimaan valtavasti uutta ja käyttämään tätä kulttuurillisesti hyväkseen.

Esimerkkejä: Franz Schubert, Rudolf Steiner, Erich Fromm

Ristinä kun on "Muuttuvat" kannettavana, on viime vuosina tuntunut ettei voimat riitä. Muut ovat lukeneet tämän itsekkyydeksi... Levoton elämä ei oo valinta - Se on Risti!
- Ehkä omat pelot on pitänyt mua liikaakin varpaillaan ja olen ylireagoinut?
- Ja muiden pelot on estänyt ratkaisujen tekemisen kokonaan!!!

Mulla:
 askendentti  (huone 12 pluto) neitsyt  aspect_squ Ic  jousimies (sekä pluto traspect_squ Dc  kalat sekä vertex  aspect_squ  keskitaivas  kaksoset (jossa lähellä huone 10 ceres  rapu ja  venus  rapu )

Onneksi toinen  pluto  on transiitti ja menee pois...
Tai tätä kovasti odotan.

Luulen että   keskitaivas venus rapu  aspect_opp pluto tr ei ole helpompi, mutta toivottavasti johtavissamerkeissä helpompi tulkita ja toteuttaa...
« Viimeksi muokattu: 14.07.2007 22:25:26 kirjoittanut helinä » tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #18 : 14.07.2007 21:01:24 »

Kartallani on T-risti, mutta missä merkeissä (johtavissa, muuttuvissa...?)? Voisiko joku sanoa T-rististäni jotain? Kiitos etukäteen!  Huh smitten
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6616


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 14.07.2007 22:08:36 »

ota vastuu omista tunteistasi ja siitä miten niitä ilmaiset sanoin,
älä pakene paikalta,älä suurentele äläkä vähättele,
käsittele
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #20 : 15.07.2007 01:52:20 »

ota vastuu omista tunteistasi ja siitä miten niitä ilmaiset sanoin,
älä pakene paikalta,älä suurentele äläkä vähättele,
käsittele

Olen nyt ehkä tyhmä, mutta oliko tämä tarkoitettu minulle nikki (en tiedä kenelle vastasit)? idiot2 Huh Smiley
tallennettu
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #21 : 15.07.2007 11:26:14 »

Ehkä vinkki oli meille kaikille...

Kartallasi on ajalle ominainen mahdollisuus selkeästi avattavissa, kun  kuunsolmu kulkee kaloissa availlen ovia....

Radix karttasi  aurinko ja  merkurius  kalat saa tuekseen transiitti   kuunsolmu voiman...
Saat mitä haluat: erityisesti luovuus, rakkaus yms huone 5 alueella!
Sen kun sanot mitä haluat - muiden ja erityisesti itsesi on itseäsi silloin helpompi auttaa...
Tosin jotta elämä ei menisi lasten leikiksi, niin Joudut ottamaan kaikki siihen liittyvät vastuut kannettavaksi.
 Katsoin, että  saturnus  skorpioni ja laskusolmulla on varmasti tuonut omaa kärhämää  neptunus vesimies aspect_opp saturnus leijona paineessa.
Matkasi olisi persoonallisella tasolla nousta kohti härkää (radix kartan  kuunsolmu ), jotta luulen että olet ollut itse elämäsi pahin jarru viime vuosina???
Voi olla että elämän tarjoamat mahdollisuudet on viimevuosina ollut surkeita, että paikallaan pysyminen onkin ollut parasta   Huh??  Huh
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6616


Profiili WWW
« Vastaus #22 : 15.07.2007 13:44:12 »

sinullepa hyvinkin,Fiona,
ja miksei meille kaikille,
elämän resurssit,olennaiset itämiskelpoiset jyväset/ajatukset
 saturnus skorpioni,karsi epäolennainen pois,
siinä oma henkinen pääomasi vaikka rahat oiskin loppu ja elämä muuten askeettista,
 chiron :kaksoset:tuo elämään vipinää ja vilskettä mutta se on ohimenevää,älä sido itseäsi johonkin,jonka tiedät kuitenkin lakastuvan,nauti siitä aikasi mutta heitä roskiin kun se on tehtävänsä tehnyt,kuihtuneet kukat eivät hivele kenenkään silmää?
 aurinko merkurius kalat lumpeen juuret työntävät vartta kohti auringonvaloa,kukka on sinun merkuriuksesi kuin myös aurinkosi,
tee sanoilla näkyväksi se mikä on pinnan alla,
älä jää pinnan alle,
opi aistimaan viestinnästä olennainen,
sekin mitä ei sanota,mutta minkä voi alitajunnallaan aistia,
puhuttu kieli kun on viestinnästä vain about 7 prossaa,
loput sitä äänensävyä,kehonkieltä,
minulle
t-ristisi laulaa:"pienet sanat,pienet sanat,sinua rakastaa,
sinua oi sinua,on helppo rakastaa.."
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #23 : 15.07.2007 17:32:51 »

Ehkä vinkki oli meille kaikille...

Kartallasi on ajalle ominainen mahdollisuus selkeästi avattavissa, kun  kuunsolmu kulkee kaloissa availlen ovia....

Radix karttasi  aurinko ja  merkurius  kalat saa tuekseen transiitti   kuunsolmu voiman...
Saat mitä haluat: erityisesti luovuus, rakkaus yms huone 5 alueella!
Sen kun sanot mitä haluat - muiden ja erityisesti itsesi on itseäsi silloin helpompi auttaa...
Tosin jotta elämä ei menisi lasten leikiksi, niin Joudut ottamaan kaikki siihen liittyvät vastuut kannettavaksi.
 Katsoin, että  saturnus  skorpioni ja laskusolmulla on varmasti tuonut omaa kärhämää  neptunus vesimies aspect_opp saturnus leijona paineessa.
Matkasi olisi persoonallisella tasolla nousta kohti härkää (radix kartan  kuunsolmu ), jotta luulen että olet ollut itse elämäsi pahin jarru viime vuosina???
Voi olla että elämän tarjoamat mahdollisuudet on viimevuosina ollut surkeita, että paikallaan pysyminen onkin ollut parasta   Huh??  Huh
sinullepa hyvinkin,Fiona,
ja miksei meille kaikille,
elämän resurssit,olennaiset itämiskelpoiset jyväset/ajatukset
 saturnus skorpioni,karsi epäolennainen pois,
siinä oma henkinen pääomasi vaikka rahat oiskin loppu ja elämä muuten askeettista,
 chiron :kaksoset:tuo elämään vipinää ja vilskettä mutta se on ohimenevää,älä sido itseäsi johonkin,jonka tiedät kuitenkin lakastuvan,nauti siitä aikasi mutta heitä roskiin kun se on tehtävänsä tehnyt,kuihtuneet kukat eivät hivele kenenkään silmää?
 aurinko merkurius kalat lumpeen juuret työntävät vartta kohti auringonvaloa,kukka on sinun merkuriuksesi kuin myös aurinkosi,
tee sanoilla näkyväksi se mikä on pinnan alla,
älä jää pinnan alle,
opi aistimaan viestinnästä olennainen,
sekin mitä ei sanota,mutta minkä voi alitajunnallaan aistia,
puhuttu kieli kun on viestinnästä vain about 7 prossaa,
loput sitä äänensävyä,kehonkieltä,
minulle
t-ristisi laulaa:"pienet sanat,pienet sanat,sinua rakastaa,
sinua oi sinua,on helppo rakastaa.."
ota vastuu omista tunteistasi ja siitä miten niitä ilmaiset sanoin,
älä pakene paikalta,älä suurentele äläkä vähättele,
käsittele

Kiitoksia Helinä ja nikki! smitten

Ihan ensimmäiseksi täytyy kysyä, että mikä on radix-kartta? idiot2 Elämän tarjoamat mahdollisuudet...surkeita omalla tavallaan joo henk. koht. elämässä, mutta opiskelussa ihan hyviä, varsinkin tällä hetkellä. Wink Smiley Olipa hieno laulu, nikki!  smitten
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #24 : 15.07.2007 18:51:10 »

Radix-kartta on se syntymäkarttasi  Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Fiona
Vieras
« Vastaus #25 : 16.07.2007 00:04:45 »

Radix-kartta on se syntymäkarttasi  Smiley

No niinpä tietysti...kiitos tiedosta, Ippuska!  Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #26 : 16.07.2007 00:25:47 »

Ole hyvä  Smiley

Jaahas, T-risti löytyy myös omaltani:
Kiinteissä merkeissä on Pholus  aspect_con  venus  vesimies ssä  huoneessa 12,  neptunus  skorpioni ssa huoneessa 7,  uranus  leijona ssa huoneessa 6.  knuppel2 knuppel2 Tämä on varmaan klassinen työttömän yksinhuoltajaäidin kuvio  crazy2
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #27 : 16.07.2007 20:10:10 »

Aika jännä tuo karttasi kuvio Ippuska. Ei kai kukaan tosin synny työttömäksi eikä YH:ksi, mutta kai sekin voi olla osa matkaa - osa räsymaton raitoja, tummia helmiä helminauhassa...tärkeä ja kouluttava sanoisin.

Terv. työ(/koti)uupumuksen kanssa taisteleva YHmamma.

Itelläni pitäisin syypäänä T-kuviotani:

  aurinko  rapu huone 10  aspect_squ  chiron  oinas huone 7  ,

sekä    aspect_squ uranus  vaaka huone 1


Voisin sanoa, että osittain osani on valinta - osittain oon pulassa vain siksi, kun  uranus tr. liikkuu huone 6:ssa.  En voisi olla Työ/lapsi/mies asioissa onnellisempi - pulassa hetkellisesti vain luulisin...
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #28 : 16.07.2007 20:43:22 »

Sellaista muistan joskus kuulleeni, että sen T-ristin "pöydän" puuttuva jalka merkkaisi jotakin, mulla se on siis  harka ja siellä kuun alasolmu  :Smiley :Smiley :Smiley

Kukahan muistaa/tulkitsee sen?
 smitten

ps. Helinä, minulle tuo YH on oma valinta - työtä saisi jo/taas löytyä, syksyllä siis  Wink Wink Wink smiley6600
« Viimeksi muokattu: 16.07.2007 20:45:33 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sanna
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #29 : 27.07.2007 17:36:26 »

Minun syntymäkartassani on Suuri risti
https://www.astro.fi/images/radix/30.07.1958_20:45_0_-02:00_60.272_-22.177_11.png

Suuri risti
Sinun kartallasi planeetat muodostavat erään astrologian eniten väärinymmärretyistä kuvioista. Kun vähintään neljä planeettaa ovat kaikki keskenään neliö-aspektissa ja vielä pareittain oppositiossa niin silloin olet suorittamassa todella suurta tehtävää tämän elämäsi aikana. Joskus tällaisessa tilanteessa tulee miettineeksi, että mikä ihme saa haukkaamaan näin ison palasen yhdellä kertaa, mutta mitä ilmeisimmin sinulla on tässä elämässä valmiudet tämän urakan hoitamiseen. Ehdoton päätehtäväsi on keskittyä vain ja ainoastaan oman elämäsi hoitamiseen ja järjestämiseen. Edellisten elämiesi aikana olet reilusti liian kanssa uppoutunut muiden asioiden hoitamiseen, jolloin oma henkinen ja sielullinen kasvusi on päässyt hetkeksi pysähtymään ihan totaalisesti. Moisesta kimpaantuneena olet sitten ennen tätä syntymääsi päättänyt käyttää niin monta elämää kuin tarve vaatii päästäksesi jälleen itsesi herraksi. Jos tämä viesti menee jakeluun niin sinulla on hyvät mahdollisuudet hoitaa ongelma pois päiväjärjestyksestä suhteellisen nopeassa tahdissa. Edellytyksenä on ehdottoman itsenäisyyden ja horjumattoman itsekkään asenteen omaksuminen kaikkien kohtaamiesi asioiden ja ihmisten kanssa. Vasta silloin, kun ajattelet aina ensiksi itseäsi ja ainoastaan seuraat mitä muille tapahtuu ja miltä heistä tuntuu, tulet kohoamaan elämääsi rasittavien vastoinkäymisten ja ongelmien yläpuolelle. Mitä enemmän huolehdit muiden asioista ja tunteista, sitä hankalammaksi elämäsi tulee muodostumaan kunnes et enää kerta kaikkiaan jaksa vaan sinun on pakko antaa periksi. Mahdollisesti kohtaamasi onnettomuudet, tragediat ja sairaudet ovat luonnon antamia viestejä siitä että et riittävästi ota itseäsi huomioon. Seuraavat yksittäiset aspektit ovat suuren ristisi osatekijöitä. Nämä tulkinnat on syytä lukea tarkkaan, koska niiden sisältämien ohjeiden avulla voit rakentaa elämällesi niin vankan pohjan ettei sitä pysty mikään mahti maailmassa horjuttamaan. Tämä on ollut suurten ja vaikutusvaltaisten ihmisten aspekti kautta aikojen. Käytä sinä tätä voimaa viisaasti ja ota paikkasi maailmassa.

HUI Shocked

Tässä koko kartta
https://www.astro.fi/images/radix_web/30.07.1958_20:45_0_-02:00_60.272_-22.177_00.png

Kumpa olisin tämän kartan saanut nähdä jo aikaisemmin.
Olen ensimmäistä kertaa muutamapäivä sitten saanut käsiini tämän.
Minulla kun jo ikää on karttunut aika paljon niin ei tässä elämässä enää mitää niin kovi suurta ehdi tehdä  idiot2 no jatkan sitten seuravassa elämässä Grin
« Viimeksi muokattu: 27.07.2007 17:43:13 kirjoittanut Nebra » tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: