Tosiaan, kävin noilla kahdella sivustolla ja niissä asiat selitetään maiden osalta "just päin peetä" eli siis lähdetään liikkeelle siitä että ko. maan astroginen hallitsija on esim maan itsenäisyyspäivä, joku perustamispäivä tai sodan voiton päivä.
Siis niinhän se ei mene, vaan kyse on siitä mikä on kunkin maan luonne, kulttuuri etc, luonto ja kansallinen mentaliteetti ja mitä astrologista merkkiä se vastaa. Tätä mä niinku etsin.
Tämä selvensi ainakin minulle, mitä ajoit tässä takaa. Maiden karttojahan on siinä mielessä mielenkiintoista tulkita, että se syntyajankohtahan määritellään niissä todellakin vain virallisen "syntymän" eli dokumenttien mukaan - ja niistäkin voidaan joissain tapauksissa kiistellä. Merkitykseltäänkin jo pelkät sanat "maa" tai "valtio" tuovat erilaisen mielikuvan.
Yhdysvaltojen karttahan löytyy tuolta Tritonin laittamasta linkistä (kiitos!
). Tai itse asiassa siellähän on
kaksi karttaa...liekö tuo kaksijakoisuus sitten nähtävissä tässäkin?
Kuitenkin ne ovat siinä mielessä mielenkiintoisia, että sama akseli on molemmissa, nousumerkki vain toisessa Jouskari ja toisessa Kaksoset. Kuu on Vesimiehessä ja Jouskari-vaikutusta vielä lisää tuo Jupiterin yhtymä aurinkoon. Jouskari-AC:n kartalla menisi kuu kolmoshuoneeseen ja Kaksos-AC:lla Merkurius...
Tokihan voidaan keskustella ihan vain sillä tasolla, että miltä merkiltä itse kukin maa
vaikuttaa. Mutta se taas ei perustu astrologisiin karttoihin, vaan lähinnä mielikuviin ja kokemuksiin.
Esim. minä en ollut kuullutkaan, että Yhdysvaltoihin jotenkin yhdistettäisiin erityisesti Kaksosten merkki, mutta en toisaalta osaa siellä koskaan käymättömänä sanoa, "sopiiko" tuo merkki kyseiselle maalle jotenkin erityisen hyvin vai ei. Ihan mielenkiintoisesti se silti tuossa AC-DC-akselissa näkyy, käytti kumpaa linkin karttaa hyvänsä.