Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä sinä teet kielelläsi?  (Luettu 13277 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #15 : 08.06.2007 22:22:14 »

Ei tohi kertoo  Tongue

2funny
Hui kauhee, kamalaa, täällä on mies lukijoitakin  2funny

Pääasiassa kielellä maistellaan. Nuollakkin sillä voi. Puhdistella ikeniä ruuan jälkeen, heilutella suussa ja suun ulkopuolella.

Se, mitä tohi kertoa ei, on se, ettei tohi. Sillä kaikkihan sen tietää  Wink 2funny

.... just näin  ... tuolla jo muutama vastaus taksepäin kerronkin ETTÄ ainaskin jäätelöä - joka kyllä harvinaista herkkua mulle ...  Cheesy vaan aina joskus ... maistelen - ja sitten on tietty tämä http://farm1.static.flickr.com/54/131867139_25e0198249.jpg ,,,vielä harvinaisempaa näinä nykyisinä G1 aikoina - vaan vielä on YKSI varsin oleellinen johon kieltäni käytän ... no tietenkin  Embarrassed  :Smiley  ... http://www.inuitdiabetes.ca/images/reduce-risk-healthy-eat.jpg eli hieron eli hienonnan ruokaa jotta se sitten sulavammassa muodossa jo jatkaa matkaansa ....  Tongue
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #16 : 09.06.2007 08:58:03 »

.......  Tongue  2funny

coolsmiley ... nooh irvistelen.... 2funny ...kuis kuvasta näkyy... crazy2
« Viimeksi muokattu: 09.06.2007 09:00:05 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 11.06.2007 21:42:52 »

No johan taas!  Grin

Kielessä on makuaistimme. Ihan totta. Minä rakastan sitä aistia.
Ei se kuitenkaan mikään loistava ole. En erota viinilajeja ja joskus hullunkurisesti erehdyn jotakin luulemaan toiseksi.

Mutta siltikin. Makuaisti on elämän eliksiiriä. Olen aina ihmetellyt, että kun on erikoistuvia lääkäreitä eri aisteille, niin ei ole makukliniikkaa eli kielikliniikkaa.

Siis eikö kieli, eikä makuaisti olekaan niin tärkeä! Olen usein ihmetellyt, onko olemassa hyvää makuaistia ja huonoa makuaistia. Ja onko siis hyvän kielen omaava ihminen onnellisempi kuin se jolla on huono? Siis onko olemassa parempaa ja vähemmän parempaa kieltä?

Hei! Meneekös tämä taas johonkin muuhun.... Embarrassed
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 03.04.2009 13:18:39 »

Mua on joskus suoraan sanottuna oikeen ällöttänyt kun jotkut ihan kunnolla nuolevat jäätelötötterön pintaa. Se on totta vie monen nautinto, niin minunkin, mutta kun nuollaan sillai niin himokkaasti että siihen tulee joskus ääntelyäkin mukaan Tongue Cheesy

tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 03.04.2009 20:49:37 »

Miten minulla tuli mieleen eräs keskustelu lääkärin kanssa.
Puhuimme dementiasta ja hän kertoi, että ensimmäisiä merkkejä dementiasta voi olla, että menettää kyvyn maistaa suolaista. Ja että maku aisti olisi todellisuudessa hajuaisti?

Mene ja tiedä... tutkinut en ole aihetta tarkemmin.

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 03.04.2009 21:04:12 »

Ohhoh! Tuollaista en ole kuullutkaan. Mahdollista, likekkäin ovat, ovatko lie erottamattomia jotenkin.

Mutta siltikin. Kun haistan hapansilakoita, nehän ovat ihan kamalia! Yök! Mutta kun maistan, ne ovatkin ihan hyviä! Cool
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 10.04.2009 15:39:08 »

Mitäs tarkoittaa kun ihminen työntää kielensä ulos, kun jokin asia tympii häntä? Tai miksi ihminen elehtii noin?

Jos en väärin muista, niin Tiibetissä on sellainen tapa tervehtiä uutta ihmista, että kieli työnnettiin ulos. :Smiley
Kyllä nolottaa nyt jos muistinkin ihan väärin. Cheesy
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Norna
Vieras
« Vastaus #22 : 10.04.2009 20:57:40 »

Mä nuolaisen usein huuliani, oon pannut merkille... Muuten kai tuo normitilanteissa suussa pysyy  Grin

Siis juu, kieli maistaa perusmaut suolainen, hapan, makea, jne niitä on kai 5? Nenä "maistaa" kaikki muut.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: