Kyllä kirjoitit täyttä asiaa Aaviisuinen.
Aivan kuin olisit elämästäni kertonut.
Häpeää ja itsesyytöksiä!
Miksen tajunnut?Miksen kuunnellut itseäni?
Mutta tällainen ihminen on äärettömän hyvä salaamaan todellisuuden.
Minä herkkänä kyllä vaistosin,että jokin on pielessä.
Tiesin sen koko suhteen ajan.
Sitä en tiennyt,että olin kolmas,jonka oli asiakkaistaan valinnut.
Nyt on menossa neljäs.
Tilanne on korni sikäli,että hän on psykologi ja terapeuttini pitkässä terapiasuhteessa.
Siksi pidin häntä ehkä jumala.
Hän teki kaikkensa siinä työssä ja jälkeenpäin olen ymmärtänyt,että myös paljon sellaista,jonka ammattietiikka kieltää.
Mutta minä masentunut pöljä,pidin häntä vain äärettömän hyvänä työssään.Välittävänä ihmisenä,joka hoiti poikanikin asioita.
Kaiken huipuksi ei hänellä sitten lopun viimeksi ollut edes teraupeutin koulutusta.
Seurustelusuhteen alettua olin onneni kukkuloilla!
Eihän tämä voi olla edes totta!
Mutta varsin pian huomasin,että tämä on aivan eri ihminen,kuin se,joksi olin häntä luullut.
Itseasiassa hän on ammatinvalintapsykologi,mutta piti enemmän terapoinnista,eikä kukaan tiedä,mitä psykologin huoneessa tapahtuu.
Mystiikkaan kiinnostuneena kokeiltiin hypnoosia ja vaihtoehtohoitoja ja voi luoja,en kehtaa edes kertoa.
Hän mainitsi kyllä rajatilapersoonallisuushäiriönsö minulle,mutta kuvittelin sen olevan vain jotain hyvin lievää.Sana rajatila,sillä rajalla,onko häikkää vai ei. Minä
Lopetin seurustelun jo vajaan 3 kk:n päästä,mutta ei hän luovuttanut.
Oli aivan epätoivoinen ja niinpä syyllisyydentunteesta jatkoimmme.
Oli muuttanut seurustelumme vuoksi kotikaupunkiimme.
Nyt tiedän senkin,miksi meni aivan paniikkiin,kun lopetin.
Hänellä ei ollut uutta katsottuna.
Hänen kauhunsa on elää yksin.Ei kestä elämää ilman naista,jonka kautta hän elää.
Mutta naisensakin pitää olla heikko,jotta hänellä on johtava rooli ja kyky tuntea itsensä tärkeäksi.
Hän kyllä tiesi sairautensa,mutta halusi kätkeä sen.
Pitää kaapissa pahan miehen ja elää fantasiamaailmassa.
Kun sitten kaivoin sen esiin,pelästyin sitä mikä sieltä tuli.
Se oli nopea ja sekava loppu.
Hän sanoi pistävänsä takaisin kaappiin sen,minkä väkipakolla esiin kaivoin ja menevänsä uuteen suhteeseen.
Niin hän tekikin.
Kaivoi kalenterista seuraavan asiakkaan numeron ja soitti tälle kotiin ja siitä se alkoi.
Astui pois ja aloitti uuden suhteen,johon kuului välitön yhteenmuutto.
Minä olin sitä vastaan harannut vuoden,mutta siinä vasta paljastui omituinen elämämme.
Hulluinta on,että hänellä on kyky fantasioida joku kummallinen käsitys liitosta,johon ei tule arkea.
Nainen on aina jumalatar ja hän pystyy kohdistamaan sen tunteen hänelle aitona ja totena siihen kehen kulloinkin haluaa.
Kaikki suhteet edellisiin naisiin oli katkaistu näin.
Uudet alkoivat runsaiden valheiden saattelemana.
Minkä kuvan minäkin sain edellisestä naisesta,josta hän kuulemma oli eroamassa ja siitä oli puhuttu.Vain asuntoa haettiin.
Kumma vain,tämä nainen ei tiennyt siitä mitään,kun hänen kanssaan jälkeenpäin juttelin.
Oli mukava ja fiksu.Mutta käynyt myös läpi helvetin tuon suhteen päättyessä.
Lapsensa hän jätti kaikki samalla tavalla.
Kun jäi äiti,jäi lapsikin,eikä niillä ollut enää sijaa hänen elämässään.
Vihasi vanhempiaan,oikeastaan kaikkea ja kertoi kummallisia tarinoita,jotka ensin tuntuivat niin tosilta ja säälitti ihmisen kovat kokemukset.
Taas minä.
En kirjoita enempää,koska tästä saisi äkkiä kirjan.
Miksen sitten suostunut vain olemaan se rakastettu jumalatar?
Höh,se oli todellisesta elämästä niin kaukana.
Enhän minä aikuinen ihminen jaksa teeskennellä olevani juuri rakastunut teini.
Ja kuten sanoin,vaistot kertoivat,että kaikki ei ole kohdallaan.
Minä luulin että suhde oli kahden aikuisen tasavertainen suhde.
Sellaista ainakin hain,mutta se oli kaukana siitä.
Ja kun en ollut enää heikko,kun minulla alkoi käydä asiakkaita ja kävin ihmisten kanssa pitkiä puheluja heidän ongelmistaan,tuli hänelle ongelma.
Ei kestänyt sitä.
Minun olisi pitänyt pysyä vakavasti masentuneena,jota saa terapoida koko ikäni,niin kaikki olisi ollut hyvin.
Kamala kokemus.Ja olenkin sanonut,että mieluummin alkoholisti tai narkkari (hän absolutisti)kuin tämä kokemus.
Heidät minä tiedän ja tunnen ja käytös on ennalta arvattavissa.
Tästä ei tiennyt yhtään mitään.Toiminta oli täysin päätöntä.
Sitä paitsi edellämainitut selviävät joskus,mutta tämä kun ei selvinnyt.
En kykene menemään hänen ajatusmaailmaansa.En ymmärrä sitä.
En edelleenkään ymmärrä muuta kuin sen,että näin hän aina on toiminut ja siihen kenttään kuuluu kaikki ihmiset hänen lähellään,omaiset.Ystäviä ei ollut.
Mutta muiden seurassa oli mitä huomaavaisin.Voi luoja miten osasi peittää kaiken.Ja näytelmää olisi halunnut muittenkin aikana,minä en suostunut.
Jos kaksi ihmistä rakastaa toisiaan,näkyy se heistä ilman jatkuvaa lähmimistä ihmisten ilmoilla.
Ja nyt tarinointi saa taas loppua.
Suokaa anteeksi kirjoitusvirheet,en nykyisin juuri koskaan jaksa lukea tekstejäni uudestaan.Ovat varmaan tosi kuivia,kun ei itsekään huvita lukea.