Athene!
Ei ole totta! Raskaat energiat ovat saaneet sinut otteeseensa. Ole vähän aikaa hiljaa ja anna yön haltuun pelkosi. Aamulla maailma näyttää toisenlaiselta. Eihän niitä papereita tarvitse vielä tänään postittaa. Eikä huomennakaan. Et varmaan ole muiden kuin itsesi harmina nyt. Älä anna median ja laman ottaa sinua otteeseensa.
En osaa lähettää muuta kuin tukea, muistan mitä se oli noiden papereiden kanssa, muistan työttömyyden ja nöyryytyksen.
Esmis
Kiitoksia.No nukuin yön yli ja aamulla kaikki meni hyvin tasan siihen asti, kunnes kännykästä katosi äänet.No ei kun ostamaan uutta vehjettä.Sainkin sellaisen 75 eurolla.Koko päivä on yhtä mustaa samettia enkä ole jaksanut mennä sinne nettiin sitä hakemusta täyttämään, kun aikaakin on 31.12 asti.
Minua jurppii se,että tämä tutkinto jota nyt opiskelen on järjestyksessä toinen ja en haluaisi olla mikään merkonomi/yhteisöpedagogi, joka päätyy työkkärin työllistämistilastoihin.
Murehdin asiaa jota pitäisi miettiä vasta valmistumisen jälkeen.Opinnotkin ovat vielä opinnäyte- ja projektiopintoja vailla.
Haluaisin vain olla etuajassa noiden töiden kanssa,jotta voisin tehdä opparia ja palkallista työtä samaan aikaan.Suurinosa työkokemuksestakin on työharjoitteluita ja sekös sapettaa.Palkallisissa hommissa on oltu tasan yhden kesän ja sekin puiston siistijänä.Jes mikä ansioluettelo!Olen oikea työnantajien unelma.
Sanaa lama en halua kuulla enää ikinä.Toivon todella,että se akavan erityisalojen sihteerin lähettämä viesti nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaajien työttömyydestä on vain vitsi tai kärsin vakavasta lukihäiriöstä.
Miksi kaikki muut luokkakaverit voivat olla niin rentoja, mutta minä en?Kukaan muu ei tunnu murehtivan tätä asiaa, kuin minä.
Vaikka saisin kympin paperit niin se ei takaa työelämässä vielä mitään.Ihmiseltä vaaditaan suurinpiirtein monen vuoden työkokemusta, mutta mistä saat sitä ellei sinua oteta töihin?Aivan et mistään.Silloin kun isovanhempani olivat nuoria ei tarvittu mitään papereita vaan töihin pääsi suurinpiirtein naampärstän perusteella.Silloin oli aivan sama oliko työntekijällä työkokemusta tai ei.
No niin ketä sapettaa tätä tekstiä lukiessa?Pilasinko jo kaikkien päivän?
Ehkä muutan valmistumisen jälkeen sinne Lapin erämaahan erakoksi ja en tule koskaan sieltä pois.Näin kukaan ei olisi minun kimpussani. Saisin olla yksin.
p.s Menkat tekevät minusta ailahtelevaisen ja vaikean!Saas nähdä,että millainen olen ensiviikolla..