hassua, minäpä alan seuravaksi tutkimaan sarkasmia....
siis oppisinko pitämään siitä.
minä vaan en ole koskaan pitänyt sarkasmista, kun minusta on tuntunut (niin, mutu,mutu....mutta mutu-näkökulmastani olen tietoinen)....että sarkastinen ihminen yrittää todistella älykkyyttään kaikella nokkeluudellaan, ikään kuin olisi epävarma siitä ja sitä pitää sitten esitellä, ja sarkasmin uhrina on joku toinen yksilö.
mutta tälläistä minulla ei ole tullut mieleen sinusta IN, vaan yleensä ihmisistä jotka hehkuttaa netissä sarkastisuuttaan, yleensä minulle tuntemattomista, joidenka tekstejä vaan luen mutta en tunne henkilökohtaisesti.
ehkä se on makuasia, minusta sarkasmi vaan on epämiellyttävää. usein tulee sellainen ole että puh, taas näitä, ollaanpas sitä nyt niiiiiiin sarkastisia
mutta ehkäpä sarkasmi onkin hieno oma taiteenlajinsa, jota minä en ole vaan vielä oppinut ymmärtämään ja arvostamaan.
niin no noista ystävistäsi en voi tietää, mutta jos ne sekoittaa sarkasmin piikittelyyn,
piikittely on yksi sellainen mitä en voi ystävissä sietää, ja sellaiset ystävät jää. good bye piikkipallot. kun tuntuu, että pitäisi osata sanoa negatiivinen kritiikki suoraan, eikä mitään ihme kiertoteitä.
kyllä minä tajuan sen piikittelyn, ei ole siitä kyse, jos en siihen reagoi :
en vaan pidä siitä. enkä jatka enää vuorovaikutusta, yleensä.
meni jo kovin paljon ohi IN:n jutuista ihan omiin kokemuksiin ja mielipiteisiin.
asia sarkasmi on vaan joskus mietityttänyt....
edit. no IN:hän olikin sanonut, että 'ehkä pitäisi hyökätä suoraan sen sijaan kuin vähän pistellä....'.....ehkä se olisikin hyvä. itse olen ainakin toivonut sitä, mieluummin kuin piikittelyä.
edit2. ja toisaalta, minä koen näin että jos on kaksikin ystävää, jotka ymmärtää oman persoonan ja kommunikointityylin hyvin, niin se on jo paljon! ehkei voi vaatiakaan isompaa joukkoa oikein hyviä ystäviä....varsinkin jos on jotenkin sellainen persoona joka herättää voimakkaita tunteita ja mielipiteiteitä, ei löydä niitä yhteensopivuuksia ihan kaikkien kanssa. joten jos on sarkastinen, niin sarkasmia sietämättömät jääköön kauemmaksi :
ehkä näin...
mutta tosiaan, kenenkään elämän asiantuntijana en tässä yritäkään esiintyä, kunhan vaan yksi kokemus....