Kuuhilda
|
|
« Vastaus #2145 : 19.02.2013 13:14:12 » |
|
Nää on ihania, kun joku saa päivän lounaansa nenänkautta nautittuna näistä kieliasioista. Kiintoisaa, että mikä ketäkin ärsyttää. Minua ei ärsytä juurikin, itseasiassa pidän siitä...minusta se korostaa vaikutelmaa että aivan näin, ihan, täsmälleen, tarkalleen. Se on tavallaan sama, kuin erittäin juuri : No mutta minä pidän siitä kun kieli muuttuu ja elää ja ulottuu uusiin juttuihin...mutta on joitain perussääntöjä, joiden muuttaminen on ihan järkyttävää minustakin; kuten nyt vaikka Ketä-kuka akseli. HYI!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Yep
Vieras
|
|
« Vastaus #2146 : 19.02.2013 14:15:21 » |
|
Nää on ihania, kun joku saa päivän lounaansa nenänkautta nautittuna näistä kieliasioista. Kiintoisaa, että mikä ketäkin ärsyttää. Minua ei ärsytä juurikin, itseasiassa pidän siitä...minusta se korostaa vaikutelmaa että aivan näin, ihan, täsmälleen, tarkalleen. Se on tavallaan sama, kuin erittäin juuri : No mutta minä pidän siitä kun kieli muuttuu ja elää ja ulottuu uusiin juttuihin...mutta on joitain perussääntöjä, joiden muuttaminen on ihan järkyttävää minustakin; kuten nyt vaikka Ketä-kuka akseli. HYI! Niin, kaipa niistä joku pitää, kun kerran käyttävät Minäkin pidän kielestä, sanoista, murteesta ja kielen muuttumisesta. Mutta se on juurikin parhautta ketä osaa käyttää kieltä rikkaasti. Jaksuhalit kaikille meille kielipoliiseille - ihquu kun annetaan kaikkien kukkien kukkia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
|
« Vastaus #2147 : 19.02.2013 14:37:18 » |
|
Mutta se on juurikin parhautta ketä osaa käyttää kieltä rikkaasti. Jaksuhalit kaikille meille kielipoliiseille - ihquu kun annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Voi Yep Ketä-kuka akseli tosiaan on kauhea! Hyi! Silloin kuin minä elin vielä maalla, ketä ja KEKKÄ oli monikkoja ja kuka oli yksikkö ja nihhh! Kukaan ei vielä maininnut sanaa voimaannuttava. Siksi lie mua se ärsyttää, kun en ite keksi koskaan paikkaa käyttää sitä. Mun mielestä asiat on piristäviä ja ilostuttavia mutta voimaannuttavia? Öömmömmm... möm...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Yep
Vieras
|
|
« Vastaus #2148 : 19.02.2013 14:44:55 » |
|
Mutta se on juurikin parhautta ketä osaa käyttää kieltä rikkaasti. Jaksuhalit kaikille meille kielipoliiseille - ihquu kun annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Voi Yep Ketä-kuka akseli tosiaan on kauhea! Hyi! Silloin kuin minä elin vielä maalla, ketä ja KEKKÄ oli monikkoja ja kuka oli yksikkö ja nihhh! Kukaan ei vielä maininnut sanaa voimaannuttava. Siksi lie mua se ärsyttää, kun en ite keksi koskaan paikkaa käyttää sitä. Mun mielestä asiat on piristäviä ja ilostuttavia mutta voimaannuttavia? Öömmömmm... möm... Ok. Korjataan asia; se on juurikin voimaannuttavaa parhautta ketä osaa käyttää...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Yep
Vieras
|
|
« Vastaus #2149 : 19.02.2013 14:47:55 » |
|
Ai niin vielä tämä; lopputulema! Tulemme siis siihen lopputulemaan, että... Mulle tulee väkisinkin aina mieleen miehen orgasmi. Eikös se ole varsinainen lopputulema?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #2150 : 19.02.2013 15:06:34 » |
|
Lopputulema No niin, minä vihaan innovatiivisia asioita, ja kaikkea muutakin yritysmaailman englanninkielisestä ammattislangista taittuneita sanoja...ärsyttäviä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
|
« Vastaus #2151 : 19.02.2013 15:11:08 » |
|
Lopputulemakin mainittu. Nyt sitten juttu on näin: Siitä pitää lähteä, että tähän on nyt tultu. Paitsi että mulla on seuraavana murheena tiskivuoro ja -vuori, joten en jouda puimaan tätä tulemisasiaa tämän innovatiivisemmin. Peeäs, mää en voi sietää Koto Living-lehteä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.02.2013 21:37:01 kirjoittanut Indium »
|
tallennettu
|
|
|
|
Yep
Vieras
|
|
« Vastaus #2152 : 19.02.2013 17:05:15 » |
|
Lopputulema No niin, minä vihaan innovatiivisia asioita, ja kaikkea muutakin yritysmaailman englanninkielisestä ammattislangista taittuneita sanoja...ärsyttäviä Voisitko vähän avata tuota? No niin, nyt sekin on mainittu
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
|
« Vastaus #2153 : 19.02.2013 21:36:26 » |
|
Avaaminen, joo-o Downshifting. Tai kankea käännöksenpuolikas downshiftaus. Blöö.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
body electric
|
|
« Vastaus #2154 : 19.02.2013 22:03:12 » |
|
Ja edellämainitun lisäks mua ärsyttää ihmiset jotka on niin kiireisiä et niiden täytyy kattoo kalenterista koska niillä on mahdollisuus viettää laatuaikaa, eli aikaa läheisten kanssa, tai yksinäisyydessä tai hiljaisuudessa. Oisko esim keskiviikkona pari tuntia että "oltais kaikki yhdessä ja kyseltäis toisten kuulumisia" ? Ja miten ois, oisko perjantaina tossa 18.00-19.30 jos päättäisin että olen nyt ihan yksin ja luen laaturomaania; ja tossa ens maanantaina 19.30-21.30 ajattelin nauttia ihan vaan hiljaisuudesta.
|
|
|
tallennettu
|
.
|
|
|
Indium
Vieras
|
|
« Vastaus #2155 : 20.02.2013 09:11:09 » |
|
^^ joo. Ko. ihmisten kanssa ei saa tehtyä spontaanisti oikein mitään! "Mulla on tää ja ens viikko NIIN täyteen buukattu, et jos käydään siel kahvilla ens viikon torstaina puol 5 ku sielt multa peruuntu yks toinen jutska?" Ja sit kun sinne kahville viimein pääsee, ei kerkiä olla hiljaa (jep, minä lähden kahville olemaan myös hiljaa) kun pitää kertoa montako rautaa siellä tulessa taas olikaan.
Ha, siinäpä lisää inhokkisanoja: "täyteen buukattu"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Yep
Vieras
|
|
« Vastaus #2156 : 20.02.2013 15:11:01 » |
|
Ja edellämainitun lisäks mua ärsyttää ihmiset jotka on niin kiireisiä et niiden täytyy kattoo kalenterista koska niillä on mahdollisuus viettää laatuaikaa, eli aikaa läheisten kanssa, tai yksinäisyydessä tai hiljaisuudessa. Oisko esim keskiviikkona pari tuntia että "oltais kaikki yhdessä ja kyseltäis toisten kuulumisia" ? Ja miten ois, oisko perjantaina tossa 18.00-19.30 jos päättäisin että olen nyt ihan yksin ja luen laaturomaania; ja tossa ens maanantaina 19.30-21.30 ajattelin nauttia ihan vaan hiljaisuudesta. Mun yks kaveri laittoi lapsensa päiväkotiin vuoden ikäisenä (vaikka ei ollut taloudellista pakkoa), koska lapsi oli päiväkotikypsä. Sanoi viettävänsä laatuaikaa lapsen kanssa iltaisin. Kun sitten soiteltiin töiden jälkeen, hän istutti lapsen Pikkukakkosta katsomaan ja antoi keksin käteen ruokaa odotellessa, jotta saatiin rupatella rauhassa. Laatuaikaa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nefarian
|
|
« Vastaus #2157 : 21.02.2013 18:19:15 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
..just go with the flow..
|
|
|
pikkari
|
|
« Vastaus #2158 : 22.02.2013 20:42:14 » |
|
Menis tää viikonloppu nopeesti ohi. Maanantaina saan sit lisää tietoa vaikka olen jo ihan tietoinen siitä mistä nää oireet johtuu. Haluun kuitenkin tietää lisää ristikkäisallergioista Tekis mieli vetää känni Raivostuttaa et vaikka olen paskaoloissain siivonnut, tuulettanut, pessyt pyykkiä, vaihtanut vuodevaatteet, heittänyt tekstiilejä menee ei nää yliherkkyysoireet katoa. Mulla on jopa hengityssuoja, ei mitään kirurginmaskii vaan sellanen missä on filtteri. Mä taidan olla olla oikeesti hullu. Tässä asunnossa olen kokenut niin fyysistä kuin henkistäkin väkivaltaa, kokenut paranormal ilmiöitä enemmän kuin tarpeeks sekä sairastanut pitkään. Silti en haluu lähtee ennen kun löydän täydellisen kodin. Turha kai sit vinkuu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ambrel
|
|
« Vastaus #2159 : 23.02.2013 00:59:25 » |
|
Jostain syystä ollut huono olo koko päivän, muttei oksua siltikään ole tullut. En ole kyllä kauheasti syönytkään tänää, mutta tuntuu ettei kauheasti pystykkään. Ja siitä toisesta huonosta asiasta en halua puhuakkaan.... hohhoijaa.
|
|
|
tallennettu
|
Viisain on se, joka tietää, mitä ei tiedä~
|
|
|
|