Tiedät varmaan, mutta muistutan karpalomehun erinomaisuudesta pissatuledukseen. Juo mielummin sitä, kuin pelkkää vettä. Ihan Salet ja Siwatkin myy sitä.
Tästä oli juttua muistaakseni Tiede-lehden sivustolla, asiaa on tutkittu:
Ne tavalliset Salejen ja Siwojen karpalomehut eivät auta virtsatietulehdukseen, ilmeisesti syy on joko pitoisuuksissa tai valmistusmenetelmissä. Sen sijaan luontaistuotekauppojen mehut joissa mehupitoisuus on korkea, auttoivat virtsatietulehdukseen.
Lisäksi voi sitten yrittää ihan vain vedellä, mutta tämä toimiin vain oireelliseen virtsatietulehdukseen: Tarkistin aikoinaan tämän neuvon silloiselta lääkäriltäni kun olin sen kuullut ja vastaus oli, että näin saa ilman muuta tehdä ja jos kirvely lakkaa, niin sitten ei tarvitse enää mennä lääkäriin, vaan se on merkki siitä että tulehdus on talttunut. Minulla on ollut vain yksi virtsatietulehdus johon tarvitsin antibiootit, se ensimmäiseni. Sen jällkeen karkotn alkavan tällä neuvolla 2 kertaa, sen jälkeen ei onneksi ole ollut yhtään.
Siis: Juo litrakaupalla vettä, veikkaan itse juoneeni muutamaan tuntiin 6-8 litraa. Tämä toki vaatii väkisin juomista ja vessan lähelle tunneiksi linnoittautumista. Suolatasapaino ei ehdi mennä tällä sekaisin sen vuoksi, että kun vettä tulee noin isoja määriä noin nopeasti, kroppa ajaa vain sen mahdollisimman nopeasti läpi ja virtsa on vähemmän suolaista kuin normaalisti. Helpotus on suorastaan ylimaallinen, kun viimeistään kolmannella rakontyhjennyksellä kirvely alkaa helpottaa ja noin viidennellä on kokonaan poissa. Tämän teho perustuu siihen, että virtsa yksinkertaisesti huuhtoo pöpöt pois. HUOM: Munuaisvaivaisille en tietenkään suosittele, tarkoitan siis kaikkia kroonisia tms. munuaisvaivoja.