Muutamia kommentteja:
Tästä foorumista on muodostunut jumalaa pilkkaava / halveksiva sekä ainoaksi oikeaksi julistettu pakana / shamani tietous.
Kun kysymyksessä on kanavoinnit, NIIN MITEN VOI TODISTAA, ETTÄ ESIMERKIKSI KRYON ON OIKEAA JA USKONNOT VÄÄRÄÄ.
En ole huomannut että kanavoinnit olisivat tulleet pilkatuksi, mutta Jeesus / Jumala ja uskonnot ovat melkein kuin kirosana tällä foorumilla.
Foorumi muodostuu käyttäjistään. Jos täällä sattuu olemaan enemmän ei-kristittyjä käyttäjiä, kuin kristittyjä, niin ehkä löydät jonkin toisen palstan tämän vastapainoksi (enkä nyt tarkoita että lähtisit täältä pois, vaan tämän foorumin lisäksi) joka on nimenomaan kristillinen.
Lisäys: Ai niin, minun puolestani muuten kaikkea saa ja voi pilkata. Pohjois-Koreassa ei saa, mikä riittänee kertomaan miksi olen tästä asiasta sitä mieltä kuin olen. Lainsäädännöstäkin poistettiin jumalanpilkka, joku vääräleuka totesi että jumalanpilkasta voitaisiin tuomita vain jos asianomistaja eli Jumala nostaisi syytteen. Eli siitä vaan pilkkaamaan kaikkia kanavointeja, Kryon etunenässään, minua moinen ei hetkauta niin sitten vähääkään.
Kukaan ei myöskään ole väittänyt että Kryon on oikea ja uskonnot vääriä. En minä ainakaan. Kunhan olen kertonut mihin itse satun uskomaan, kannattaa lukea tarkemmin jos luulee minun esittävän yhtään mitään ehdottomia väitteitä yhtään mistään uskoon tai rajatietoon liittyvistä asioista - niit kun ei voi kukaan todistaa mihinkään suuntaan. Minä en ota itseeni siitä että joku muu uskoo toisin kuin minä, miksi kenenkään kannattaisi siitä itseensä ottaa?
Täällä tiedetään mikä on ainoa oikea tieto/tapa. Oli sitten kyse uskonnosta tai per…n pesusta / pyyhkimisestä.
Ihmiset esittävät täällä omia mielipiteitään, joita sitten perustelevat faktoilla. Tämä on järkevää keskustelullisesti sen vuoksi että mielipiteissä ei ole olemassakaan oikeaa eikä väärää, mutta mielipidettään voi usein perustella faktoilla. Tämä foorumi muodostuu yksittäisten kirjoittajien kirjoituksista, joita en itse kyllä uskaltaisi yleistäen määritellä yhtään millään tavalla, koska jokainen kirjoittaa omista lähtökohdistaan niinkuin kirjoittaa. Kuka tahansa voi sitten itse kirjoittaa vastineen mihin tahansa mistä on eri mieltä, eikä sitä rajoita yhtään mikään muu kuin oma halu ja valmius hakea niitä faktoja perusteluksi jos kyseessä oli mielipide eikä tosiasia.
Eikä auta vastata ettei ole vastuussa toisten lapsista, sillä
JOKAISELLA KANSSAIHMISELLÄ ON VELVOLLISUUS OLLA ESIMERKKINÄ JA KÄYTTÄYTYÄ SIVISTYNEESTI VARSINKIN NÄIN JULKISESTI.
Tämähän viittaa suoraan minuun, sillä minä nimenomaan olen viimeisten parin viikon aikana yhdessä ketjussa kategorisesti kieltäytynyt ottamasta vastuuta siitä että laiskat vanhemmat eivät valvo lastensa netinkäyttöä. Moderaattorit kyllä puuttuvat asiaan, jos jotain oikeasti sopimatonta tulee eteen. (Tähän olisi muuten kiva saada se moderaattorin kommentti asiasta, vaikka sellainen taisi olla siellä toisessa ketjussa myös)
Tähän ei auta vastata, että minä teen miten haluan.
Sinulla niin kuin kaikilla muillakin on velvollisuus yhteiskunnan rakentamisessa / parantamisessa.
Mutta kuka määrittelee sen, millaista käyttäytymistä tuo velvollisuus pitää sisällään? Et sinä ainakaan, enkä allekirjoita sinun määritelmiäsi asiasta. Netiketti on se mikä rajoittaa ja tarvittaessa moderaattorit. Niin kauan kun noudatan netikettiä eikä moderaattoreilla ole huomauttamista,
minä edelleenkin teen mitä haluan. Kuinka moni tekee kuten veljeni, joka piti talon kaikki tietokoneet salasanan takana ja vaati nähdä internetin selaushistorian aina session jälkeen, tai muuten meni tietokoneenkäyttöoikeus veljenpojiltani määräajaksi? Veljeni teki näin kunnes pojat olivat täyttäneet 18. Tämä on siis täysin mahdollista, mistä syystä edelleenkään en osallistu toisten ihmisten lastenkasvatukseen sensuroimalla itseäni netissä sen vuoksi että joku sattuu sanomaan 'koska lapset.'
Jokaisella kanssaihmisellä on ei velvoite, mutta edullinen asia, muistaa että toisten ihmisten vapaaseen tahtoon puuttumisesta seuraa karmaa. Minä teen rakkaudellisesti kun en edes anna tehdä sitä karmaa itseni kanssa, vaan torppaan puuttumisyritykset heti kättelyssä.
Minä olen kolmannen polven kirkkoon kuulumaton ja toisen polven kastamaton. Minulla ei ole netikettiä kummempaa velvoitetta kunnioittaa mitään uskontokuntaa sen kummemmin, varsinkaan sellaisia jotka väittävät että joudun helvettiin koska en tunnusta juuri heidän omaa paikallisjumaluuttaan.