Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: IC ja 4. huone ihmissuhteissa  (Luettu 14922 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 06.06.2007 07:41:53 »

Kiitos Minerva vastauksestasi, olen yrittänyt opetella. Kyllä minulla kehokin kertoo kun on yrittänyt olla vahvana koko ajan. Sairastun vatsahaavaan tai vastaavaan... Nyt olen oppinut hoitamaan myös itseäni  Smiley
tallennettu
astroilija
Vieras
« Vastaus #16 : 06.06.2007 10:04:24 »

smitten   smitten   smitten   smitten   smitten   smitten   smitten

Itselläni on ollut aika vaikea lapsuus, sillä minua vähäteltiin "ihmisenä" aika paljon -vai suuret saavutukset olivat jotain (ja ovat edelleen: minut hyväksytään vain, jos saavutan merkittäviä asioita (en siis ihmisenä/lapsena ole hyväksytty  Cry )- toteutan vanhempieni haaveita ja paikkaan heidän huonoa itsetuntoaan!) Mutta periaatteessa tämä ei näy astrologiselta syntymäkartaltani.. ellei  mars aspect_opp saturnus lueta sellaseksi...)

4. huoneessa on minullakin pluto ja saturnus. En ole ainakaan ole vielä huomannut mitään merkittävämpää. Se on kyllä totta ettei kotiinsa kutsu ihan ketä tahansa ja aika menee läheisimpien ihmisten parissa :Smiley Nytpäs kun ajattelen niin taisin minä pienempänä olla se joka teki enemmän kotitöitä meistä sisaruksista.

Ilmeisesti siis pluto ja saturnus eivät välttämättä tarkoita erityisen vaikeita kotioloja, lapsuudessa tai myöhemmin?  Huh Vai olisko niin, että "poikkeus tekee säännön"? Liittyisikö kuitenkin ihmisen kehitystehtävä erityisesti sekä lapsuuden kokemuksiin (kotona) että myöhemppin "kotoisiin" ihmissuhteisiin? (Esim. tarve perustaa koti voimakas?) Ehkä kodin asiat koetaan henkilökohtaisesti erittäin merkitseviksi?  Huh Smiley Niinpä voisi kuvitella, että tällaisen henkilön odotukset / toiveet ym. ihmiissuhteessa jossa ollaan paljon kotioloissa saattaisivat olla korostuneet ? 

Aloin miettiä myös tuota 4. huoneen merkitystä muutenkin kuin kodin piirissä tapahtuvana - voisiko kyseessä olla ihmisen "lähipiiri" yleisesti? Että 4. huoneessa toimivat planeetat toimisivat tässä ihmisen lähipiirissä?

Saturnus 4. huoneessa siis kantaisi vastuuta lähipiiristään? Ja pluto 4. huoneessa ihminen kokisi lähipiirinsä vuorovaikutuksen syvällisesti muuntavan?   Huh 

Mietin tuntemiani ihmisiä ja tulin tällaisiin ajatuksiin - olisikohan näissä perää?  idiot2

Olisi valaisevaa kuulla myös muiden 4. huoneen planeettojen tulkintoja ja kokemuksia! Miten esim. venus ? Onko koti erityisen harmooninen?

Itselläni tuo huone on tyhjä... (IC ja 4.huone tosiaan kaksoset merkissä, joka näkyy myös lapsuuden kodissa - vanhemmat kovin puheliasta sorttia!  Grin Puhua paapattavat yhteen ääneen ja on todella vaikea saada suun vuoroa!  Grin Grin)

smitten   smitten   smitten   smitten   smitten   smitten   smitten   smitten
tallennettu
sunflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17 : 09.06.2007 15:30:17 »

minulla on venus kaloissa IC:llä ...ei ollut ollenkaan harmoninen lapsuudenkoti joten ei se varmaan sellaista voi merkitä. minulla tuntuu että se tarkoittaa sitä että arvostan kotia ja perhettä, ja ihmissuhteeni keskittyvät kodin ympärille. olen todellakin koti-ihminen ja pidän sisustamisesta ja yleensäkin kotona olemisesta ja tekemisestä.
tallennettu

aurinko: oinas
kuu: kauris
AC: skorpioni
merkurius: kalat
venus: kalat
mars: rapu
astroilija
Vieras
« Vastaus #18 : 09.06.2007 17:07:47 »

Niinpä. Voi, herran jumala! - tietääkö kukaan KETÄÄN jolla olisi muuten ylipäätänsä olisi ollut onnellinen lapsuus?!! Siis ihan TÄYSIN onnellinen?

Kaipa niitäkin on... Täyden kympin tyttöjä ja poikia, luokan suosituimpia -joiden isät ja äidit hukuttavat heidät ylitse vuotavaan rakkauteen ja opastavat korkeampaan tietoisuuteen!   Wink

Shocked Shocked Shocked 4. huone  Shocked  Shocked  Shocked

tallennettu
helinä
Kohtuuastroilija
**

Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)

Profiili
« Vastaus #19 : 19.06.2007 15:25:33 »

IC jousimies - meillä kotona arvojen on pitänyt olla kohdallaan.

Esimerkilliset täysraittiit vanhemmat löytyy. Suvun "häpeänä" on ollut kylähullut keksijät, mitä siis lapsuudessani vain osasin ihailla. Koti sai olla rempallaan, jos osasi perustella järkevästi syyt siihen (joku intohimo tai innovaatio oli lopulta tärkeämpi)...
Kauris ja vesta vesimiehessä kai kertoo, että rikkaita ei tosiaan oltu. Vesta tosin hieman kauriin kera luo pakkoa uurastaa kotona. Laiskuutta ei hyväksytty.
Tässä oon yrittänyt vanhemmiten olla erilainen ja tehdä kodista myös sen "Vapauden" pesäkolon. Ehkä oon vähän liian idealisti ja sen lisää vaikeuksia kun "elämän kokemus lisäntyy"...

"Onnellinen lapsuus teemassa on" voin väittää, että vaikka ideologiaa ja halua löytyy - Onnellisuutta lapsilleen on välillä mahdoton joskus toiselle antaa:

Pojallani on  IC neitsyt + chironkuunsolmu  vaaka huone 4. Huone 12 aika täynnä neliössä tähän... Mutta allekirjoitan kyllä, että lapset ovat täynnä tunteita vaikkei niitä osaa ulos kertoakaan...   
« Viimeksi muokattu: 19.06.2007 15:33:02 kirjoittanut helinä » tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #20 : 19.06.2007 17:27:27 »

Kuulin radiosta tossa eilen muuten kun joku sanoi että "onneksi kukaan ei kerro lapsille, että mitä vanhemmaks elät, sitä enemmän koet harmia/suruja/vastoinkäymisiä" tms. Musta se oli täyttä sontapuhetta, en itse ainakaan allekirjoita. Mielestäni lasten suruja ja ahdinkoja, tunteita ja pelkoja VÄHÄTELLÄÄN! He kokevat yhtä syvästi kuin minkä muun tahansa ikäinen ihminen, eikä heillä ole vielä kaikkia elämän varrella kerrättyjä selviytymiskeinoja tukenaan. Sorry off topic![/color]

Sinäpä sen sanoit! Olen samaa mieltä, joten jatkan hiukan vielä off topic  Wink Lapsi kantaa mukanaan eräänlaista ymmärtämättömyyden taakkaa ja lahjaa (molempia samaan aikaan). Toisaalta lapsen viattomuus ja tietämättömyys pahasta ovat rikkaus. Lapsen maailmahan on kaunis! Toisaalta lapsella ei myöskään ole käytössään valmiita ajatusmalleja eikä keinoja suojella itseään. Esimerkiksi aikuisten häilyvä käytös ja pahalta tuntuvat kokemukset voivat lapsen ajatusmaailmassa saada sydäntäsärkevän pelottavat mittasuhteet. Surullisinta on, jos lapsella ei ole lähellään turvallista aikuista, jonka kanssa näitä ahdistavia tunteita käsitellä.

Lapsen ja aikuisen vastoinkäymiset ovat erilaisia, mutta aikuisen keinot selvitä niistä paremmat. Sanotaan, että tieto lisää tuskaa, mutta enpä tiedä... Minusta se lisää ennen kaikkea ymmärrystä  Smiley
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
astroilija
Vieras
« Vastaus #21 : 23.09.2007 13:31:22 »

Täytyy nyt sitten kaikille astrolaisille julkistaa tämäkin kokemuksen kautta hankittu tieto tietyistä planeetta-asemista...

Kyllä se vaan nyt niin on kuulkaas, että tuo  mars 4. huoneessa vahvistettuna  pluto lla ja saturnus lla 4. huoneessa olisi kotiväkivaltaan taipuvan (miehen) merkki!

Suhteen alussa kun kartan tarkastin pisti kyllä heti silmään, mutta ajattelin että olisin hölmö jos vaan astrologiaan luottaisin...Viime keväänä sitten tuli paljon mietittyä, että uskaltaisiko tämän henkilön kanssa jakaa elämänsä ja muuttaa yhteen - tuo karttakin kun näytti viittaavan varsinaiseen pirttihirmuun... ja oli niitä ongelmiakin ilmennyt...

Muutettiin sitten kuitenkin sattumien summan kautta yhteen... buck2  buck2  buck2  buck2

Että tässä nyt ihan kokemusperäistä tietoa - kyllä vaan planeetta  mars pluto saturnus yhdessä tai erikseen 4. huoneessa voi hyvinkin merkitä väkivaltaisuutta, kontrolloimishalua, rajoittavuutta, tukahduttamista ym. kotioloissa

Beware or be  crazy2

tallennettu
helinä
Kohtuuastroilija
**

Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)

Profiili
« Vastaus #22 : 23.09.2007 16:26:02 »

Äidilläni on saturnus  vaaka huoneessa 4 ja kaurista huoneessa 6.

Eli jossain määrin - hänellä koti aina raskas paikka olla.

Lapsena se ei mua haitannut - suuremmin. Hänellä kuvion raskaus siis varmaan voimassa enemmän omassa lapsuudessaan (Alkoholisti isä - niin mukana huoneessa 4 hänellä myös  neptunus).

Aikuisena hänellä (mun lapsuus) se ilmeni niin, että äiti teki kotona töitä (samalla kun hoiti meitä kahta pentua). -niin ja me lapsen saatiin kanssa tehdä paljon kotitöitä.

Eniten ehkä tunnen surua siitä, että huone 4 kuvaa myös ihmisen ns. viimeisiä vuosia.
Nyt näyttää siltä että  saturnus huone 4 - kaurista huoneessa 6 - voisi viestiä pitkäaikassairaudesta (reuma). Siis pientä raskautta viimeisiin vuosiin luulen siitäkin koituvan äidilleni.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2007 16:34:09 kirjoittanut helinä » tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: