Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnus kartallasi  (Luettu 41900 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15 : 06.06.2007 21:33:40 »

Saturnus tuntuukin nyt yhtäkkiä kovin rakkalta, kun sitä innostuin tuolla toisissa ketjuissa kodin ja lapsuuden näkökulmasta pähkäilemään  Wink  Minulla siis:

saturnus rapu (IC)   aspect_opp   merkurius aspect_con venus kauris (MC, 9.huone)

Saturnus ulottaa rajoittavat lonkeronsa jopa nousumerkkiini ( kaksoset) ollessaan oppositiossa aksendentin hallitsijaan. Ja missäpä muussa tuo merkkari luuraa kuin Saturnuksen omassa merkissä  kauris:ssa...

Lapsuuteni ei ollut helppo ja tiedän tiettyjen arpien vaikuttavan elämässäni edelleen - nimenomaan rajaavasti. Minussa on myös nousumerkkini iloinen ja sosiaalinen puoli, mutta toisaalta saatan vetäytyä helposti kuoreeni tarkkailemaan maailmanmenoa etäämmältä. Välillä ryntään siis rohkeasti mukaan seikkailuun, välillä jarruttelen, emmin ja pähkäilen pääni puhki eri vaihtoehtoja - velvollisuudentuntoa unohtamatta. Ikäänkuin aaltoliikettä Merkuriukseni (+nousumerkkini) ja Saturnukseni välillä.

Samainen oppositio on mukana myös T-ristissäni, johon Saturnus siis myöskin tunkee sormensa. Vastuuta ja velvollisuuksia on riittänyt, kuten johtavien merkkien T-ristissä odottaa saattaa buck2 ...  Cheesy

Voimakas Saturnus on ikäänkuin kiviriippa, jonka kanssa on opittava elämään. Rajoitusten ja vastoinkäymisten lisäksi se liittyy kuitenkin myös sinnikkyytteen ja selviämiseen; Saturnus-läksystä voi siis aina myös oppia jotakin  Smiley  Minulle ainakin Saturnus on ollut karttani tärkein opettaja!
« Viimeksi muokattu: 06.06.2007 21:40:16 kirjoittanut *Minerva* » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 06.06.2007 22:18:13 »

Minun Saturnukseni on 9.huoneessa Jousimiehessä. Koska olen Kauris ja koska MC:ni on myös Kauris, on Saturnus minulle hyvinkin tuttu planeetta eikä vastuuntunto ole koskaan ollut minulle minkäänlainen kompastuskivi, vaan enemmänkin hyvin soljuvasti elämässäni oleva yksi elämän perusta. Olen hyvin vastuuntuntoinen (Kuten kunnon Kauriin täytyykin olla) ja se on minulle hyvin luontainen luonteenpiirre kaikin puolin.

Tuo Saturnus 9.huoneessa on sellainen, mitä en ole ihan täysin käsittänyt, enkä myöskään tuota että mitä Saturnus Jousimiehessä tarkoittanee - olen aina ajatellut että se jousimiehen vapaus jotenkin lieventäisi Saturnuksen vastuunkahleita. 9.huoneen Saturnuksesta olen kuullut vain sitä, että se kertoisi elämässä olevasta "guilt tripistä", eli jonkinlaisesta matkasäkistä, jota on kannettava koko elämän - minulla ainakin tämä pitää täysin paikkansa, sillä elämääni varjostaa eräs voimakas ja vaikea fyysinen sairaus. Olen myös lukenut että tämä huoneasetelma viittaisi siihen, että ihminen suhtautuu uskontoihin sun muihin hyvin objektiivisesti ja voi olla vaikeaa löytää sitä "todella omaa juttua" uskontojen ja elämänkatsomusten piiristä. En ole varma tästä omalla kohdallani, koska itselläni on aina ollut aika selvät sävelet näiden suhteen, mutta toisaalta tuo objektiivisesti asioihin suhtautuminen kuulostaa tutulta.

Muuten Saturnus tekee ihan hyviä aspekteja, trini Jupiteriin ja Aksendanttiin, mutta sitten onkin tarkka neliö noususolmuun ja oppositio chironiin. Tämä mielestäni viittaisi nimenomaan tuohon sairauteni aiheuttamiin ongelmiin, muuten en osaa noita tulkita. Jousimiesvaikutus on edelleen vielä hieman epäselvää, mutta sen näkee ehkä tulevaisuudessa. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 06.06.2007 23:05:19 »

Minäkin jäin tässä tutkimaan minulle vielä outoa planeettaa Saturnusta. Sehän on sosiaalisten resurssien planeetta. KUn se on minulla 8. transformaatioiden huoneessa, on se kait aika mielenkiintoinen.

Katselin varsin Tanhuan tulkintaa minun saturnuksesta.

Minulla on saturnus sulkeutuvassa kolmiossa voimakkaan Jupiterin kanssa. Se tukee minun vapaudenhaluani, laajentaa ja rikkoo rajoja. Siinä samalla varmasti olen myös tullut loukanneeksi monta, kun en ole suostunut tosikumppaniksi kovin herkästi.

Sitten saturnus tekee sulkeutuvan semisekstiilin Marssin kanssa. Se tukee kait organisaatiokykyäni ja päämäärähakuisuuttani. Pidän mielelläni sanani jos suinkin mahdollista. Ja saan luottamusta.

Saturnus on varmaan hyvä kaveri Pluton kanssa ja antaa minulle sellaista radikaalia liikkuvuutta murtaa joskus rajoja ja lyödä vanhoja raameja rikki. Mielityötäni, jos vain pystyn tekemään sitä ilman että kovin loukkaan ketään henkilökohtaisesti. Siis yleistä mielen sotaa.

Chiron antaa Saturnuksen kera taas tuota velvollisuudentunnetta, jota ilman olisin kait jo nuorena ollut aika hakusalla. Kun kuvio on vielä neliössä, tukee se henkistä kehitystäni.
Siis saan oppia Saturnuksen myötä joskus kipeänkin kautta.

Mutta eihän Saturnus sitten ole yhtään hankala kaveri. Tai kaikki riippuu siitä mitä elämältä haluaa. Jos nuorena olisin näitä juttuja lukenut, näkisinkin Saturnuksen aika haasteellisena juttuna.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #18 : 07.06.2007 13:21:53 »

Tuo Saturnus 9.huoneessa on sellainen, mitä en ole ihan täysin käsittänyt, enkä myöskään tuota että mitä Saturnus Jousimiehessä tarkoittanee - olen aina ajatellut että se jousimiehen vapaus jotenkin lieventäisi Saturnuksen vastuunkahleita.

Tuli tästä ekana mieleen, että rajoittaako sairautesi jotenkin esim. matkustelua, joka liitetään 9. huoneeseen? Tai kohdistuvatko pelkosi mitenkään 9. huoneeseen liittyviin asioihin? Saturnushan on sinulla tärkeä, koska se on auringon hallitsija ja siinä mielessä melko haastavasti sijoittunut täysin erityyppiseen merkkiin ja huoneeseen. Tietysti sairautesi on jo sinällään tietyllä tavalla vapautta rajoittava tekijä, joten jos olet joutunut esim. koulusta olemaan poissa sen vuoksi, niin sekin sopisi symboliikkaan --> opiskelut (9. huone) hankaloituvat/viivästyvät (Saturnus). Onneksi nuo aspektit kuitenkaan eivät ole tuon hankalampia. Smiley

Minulla Saturnus on väljästi kolmiossa sekä aurinkoon että Uranukseen, joka taas on kuuni hallitsija. On siis aina järki mukana äkkilähdöissäkin. Grin Neliössä se on sitten sekä Plutoon että Venukseen & Chironiin. Jos ajatellaan että Venus symboloi mm. rahaa, niin sitä ei todellakaan ole lapsena/nuorena ollut tuhlattavaksi asti ja tietynlaisesta niukkuus-ajattelusta on ottanut aikansa oppia pois. Anyarasta löysin myös osuvan sitaatin ko. kuviosta: "Täytyy myöskin laiskotella välistä ja välistä huvitella. Se on suuri siveellinen velvollisuus". (Minna Canth, Venus-Saturnus neliö). Wink

Huomasin muuten myös, että kaverillanikin on Saturnus T-ristin kärkenä Ravussa, mutta 5. huoneessa. Hänelläkään ei ole lapsia, eikä suunnitelmissakaan. Mietinkin, kun Saturnushan on tunnettu "viivästyttäjä", että heräämmekö sitten vanhana kaipaamaan jälkikasvua, vai kertooko Saturnus elinikäisestä "puutteesta" tällä alueella? Tosin varsinaisena puutteena en ainakaan itse sitä vielä ole koskaan kokenut, päin vastoin. Oma Saturnukseni on myös siitä jännä, että relokaatiokartalla se asettuu minullakin nykyisellä asuinpaikkakunnallani 5. huoneeseen. Olenkin tulkinnut, että jos muuttaisin kotiseudulle, niin lapsia saattaisi olla muttei työtä (6. huone). Täällä taas työtä on, muttei lapsia. Grin Toisellakin hyvällä kaverilla on Saturnus viitosessa, mutta ei osana T-ristiä. Hänkin lykkäsi esikoisen hankintaa tuonne kolmenkympin kriisiin asti (kuu myös Kauriissa). Niin ikään lapsettomalla siskollani taas on Saturnus osana T-ristiä ykköshuoneessa, ei kylläkään sen kärkenä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #19 : 07.06.2007 14:30:34 »

HA! Pakon edessä (Saturnus = välttämättömät resurssit) olen oppinut jos en nyt rakastamaan saturnustani, niin ainakin kunnioittamaan sen opetuksia ja arvostamaan niitä lahjoja, joita sen opetuksista versoo.

saturnus aspect_con pallas kaksoset 12. huone ja aspektit:
 saturnus aspect_tri pluto neitsyt merkurius aurinko  + uranus vaaka , 5. h
 saturnus aspect_opp jupiter neptunus  jousimies 6. h
 saturnus aspect_tri keskitaivas kuunsolmu  vesimies 10. h
 saturnus aspect_squ kuu  kalat 11. h

Eli sekä suotuisasti että haastavasti aspektoitunut... Kuu on onneksi "pääsemässä pakoon" neliöstä, mutta tottavie tuo oppositio Jupiteriin ja Neptunukseen Jousimiehessä on venyttänyt opintoja ja vienyt välillä ihan sivuraiteille, muun muassa opiskelemaan filosofiaa cumun verran  :Smiley Ja ties mitä hörhöyksiä, kuten hiven astrologiaa  Cheesy Saturnuksen transiittiaspektit taas ovat tuoneet pääosin positiivisia vaikutuksia vakauttaessaan elämää. Tosin yksi elämäni raskaimmista jaksoista oli progressiivisen Kuun yhtymä syntymäkartan Saturnukseen...

tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Totsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #20 : 07.06.2007 17:34:04 »

edit: jäi merkit puuttumaan  buck2
« Viimeksi muokattu: 18.08.2017 17:23:13 kirjoittanut Totsi » tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #21 : 07.06.2007 18:20:34 »

Mulla  saturnus 4astetta  kalat 4 huoneessa

Sisäisen turvallisuuden hutinoita aina ja iankaikkisesti läheisissä ihmissuhteissa. Siinä kai se ulkoinen karma sitten koetellaan jokapäiväisessä kanssakäymisessä.
Mun persoonalliset voimavarat seilaa todellakin kalamaisesti syvissä vesissä, ja välillä vielä syvemmissä.

Onko jollain toisella vastaavanlaista kokemusta?
tallennettu
Atomi
Vieras
« Vastaus #22 : 07.06.2007 18:24:51 »

Minulla Saturnus on huoneessa 3 kauriissa, joka on myös aurinkomerkkini. Saturnuksen ainoat aspektit ovat:
 saturnus  aspect_ssx  venus   ja
 saturnus   aspect_inc   uranus

Tanhua ei kyllä selitä näitä tulkinnassaan millään tavalla. Tiedän kyllä, että Saturnus on voimakas ollessaan omassa merkissään. Sad
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #23 : 07.06.2007 20:34:38 »

Huomasin muuten myös, että kaverillanikin on Saturnus T-ristin kärkenä Ravussa, mutta 5. huoneessa. Hänelläkään ei ole lapsia, eikä suunnitelmissakaan. Mietinkin, kun Saturnushan on tunnettu "viivästyttäjä", että heräämmekö sitten vanhana kaipaamaan jälkikasvua, vai kertooko Saturnus elinikäisestä "puutteesta" tällä alueella? Tosin varsinaisena puutteena en ainakaan itse sitä vielä ole koskaan kokenut, päin vastoin. Oma Saturnukseni on myös siitä jännä, että relokaatiokartalla se asettuu minullakin nykyisellä asuinpaikkakunnallani 5. huoneeseen. Olenkin tulkinnut, että jos muuttaisin kotiseudulle, niin lapsia saattaisi olla muttei työtä (6. huone). Täällä taas työtä on, muttei lapsia. Grin Toisellakin hyvällä kaverilla on Saturnus viitosessa, mutta ei osana T-ristiä. Hänkin lykkäsi esikoisen hankintaa tuonne kolmenkympin kriisiin asti (kuu myös Kauriissa). Niin ikään lapsettomalla siskollani taas on Saturnus osana T-ristiä ykköshuoneessa, ei kylläkään sen kärkenä.

Tähän joukkoon yksi lisää ( saturnus 4. huoneessa)...  Wink
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 07.06.2007 21:18:14 »

Tuo Saturnus 9.huoneessa on sellainen, mitä en ole ihan täysin käsittänyt, enkä myöskään tuota että mitä Saturnus Jousimiehessä tarkoittanee - olen aina ajatellut että se jousimiehen vapaus jotenkin lieventäisi Saturnuksen vastuunkahleita.

Tuli tästä ekana mieleen, että rajoittaako sairautesi jotenkin esim. matkustelua, joka liitetään 9. huoneeseen? Tai kohdistuvatko pelkosi mitenkään 9. huoneeseen liittyviin asioihin? Saturnushan on sinulla tärkeä, koska se on auringon hallitsija ja siinä mielessä melko haastavasti sijoittunut täysin erityyppiseen merkkiin ja huoneeseen. Tietysti sairautesi on jo sinällään tietyllä tavalla vapautta rajoittava tekijä, joten jos olet joutunut esim. koulusta olemaan poissa sen vuoksi, niin sekin sopisi symboliikkaan --> opiskelut (9. huone) hankaloituvat/viivästyvät (Saturnus). Onneksi nuo aspektit kuitenkaan eivät ole tuon hankalampia. Smiley

No ainakaan vielä ei ole matkusteluun juuri vaikuttanut, olen aina matkustellut aika paljon - sairauteni on sitä sorttia että vuosia saattaa tilani olla hyvinkin vakaa ja sitten taas heittää härän pyllyä jossain vaiheessa. Koulusta olen joutunut olemaan kyllä lääkärikäyntien takia pois jonkin verran, mutta en erityisemmin. Kuitenkin tässä nyt vähän kauhulla odottelen että miten se Saturnukseni lähtee toimimaan nyt kun sairastun tässä parin vuoden sisällä uudelleen, että miten se sitten vaikuttaa. Silloin varmaan en ainakaan pääse matkustelemaan kyllä, se on ainakin aika varma, mutta opiskelujen suhteen toivon että viivästymistä ei tapahtuisi, koska opiskelu on minulle kuitenkin todella tärkeää.  Undecided

Olen kuullut että tuo Saturnuksen aspekti Noususolmuun vaikuttaisi niin, että omat vaikeat kokemukset saattaisivat ihmisen auttamaan muita ihmisiä tms. Näin on ainakin minun kohdallani käynyt/käymässä ja uravalinnat ainakin viittaavat vahvasti tähän suuntaan. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #25 : 08.06.2007 09:43:42 »

Lainaus käyttäjältä: Ebenia
Olen kuullut että tuo Saturnuksen aspekti Noususolmuun vaikuttaisi niin, että omat vaikeat kokemukset saattaisivat ihmisen auttamaan muita ihmisiä tms. Näin on ainakin minun kohdallani käynyt/käymässä ja uravalinnat ainakin viittaavat vahvasti tähän suuntaan. Smiley

Tämä on todella mielenkiintoista, Ebenia! Minulla  saturnus aspect_tri kuunsolmu Eilen kun lueskelin Anyaran sivuilta Saturnuksesta, havahduin myös  saturnus - neptunus aspektien tärkeyteen Liz Greene: "Neptunus-Saturnuksen osalta kyse ei kuitenkaan ole halusta olla muusikko, runoilija, parantaja tai poliittinen filosofi. Kyse on siitä, että näin on pakko olla, jotta selviäisi jatkuvasta sisäisestä ristiriidasta maallisen elämän rakenteiden ja rajojen sekä Saturnuksen tuolla puolen odottavan kaaoksen kanssa."
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #26 : 08.06.2007 13:14:27 »

Erittäin ikävässä paikassa radixilla ja AP kartalla vitosessa, voisi jo tapahtua muuta kuin 5 huoneen onkelmaa..  :Smiley olen koettanut olla yhteistyöhaluinen k.o planeetan kanssa mutta nyt tuntuu että ei jaksa.

Onpa ravut muuten tunteellisia. Asiasta toiseen. Kauriin Saturnuksen polariteetti. No ei Saturnus ihan tunteeton ole (HuhHuhHuh?).  coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 08.06.2007 13:18:40 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #27 : 08.06.2007 13:23:04 »

... ja salaperäinen Saturnus ..... Shocked

Minulla  saturnus 28 astetta   skorpioni 27` 5.huonne .... siellä Se  saturnus asustelee  kuunsolmu 7 astetta   jousimies 52` kanssa... ja tuo 5.huone = L U O V U U D E N H U O N E   asettuu sekä  skorpioni että  jousimies ja vielä  kauris merkkeihin - vaan 5huone  kauris merkissä on tyhjä ----- =  Shocked  Shocked  Shocked HHRLPPP..... idiot2 niet ponimaju   ETTÄ näin aloitan tämän oman tutkimusmatkani Saturnuksen ihmeellisen maailmaan - ja varmasti muutamat kerrat vähintään  on käytävä tuolla GGRRRIMSKI KORSAKOVSKI - osiolla päästelemässä päällimmäiset paineet pihalle ..... Cheesy
« Viimeksi muokattu: 08.06.2007 13:38:02 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #28 : 08.06.2007 13:37:24 »

Kuten ehkä huomaat kirjoituksistani, Saturnus ei tee mitään helpoksi, kun vielä näkisi asioiden loppuun että mistä on kyse.

Jos se on nimenomaan vitosessa, mitä hyötyä on sen huoneen ongelmista?

Mihin Saturnus tähtää näillä ongelmilla saanko kysyä?

Huh

Ongelmathan kuuluu ratkaista?

Eli siis, tunne-elämä esimerkiksi? Onko kyse siitä mitä saa rakkaudessa tehdä tai kokea tai olettaa? Vai että 5-huoneen Saturnus vaan huvikseen teettää k.o aihepiiriin vaikeutta, ja helppous on ihan muualla esim töissä? Neutraaleissa asioissa, joissa ei tunnetta?  Kiss

Jos Saturnus olisi radixillani esim huoneessa 2 tai 12, ihan muut asiat olisi hankalia. Esim kun on Jupiter kympissä, työ yleensä sujuu. Siis, viileä uraputki ihanteena, kun tunneasioista (suhde, lapsi) aina ongelma?? Kukkuu-  Cool
« Viimeksi muokattu: 08.06.2007 13:40:53 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #29 : 08.06.2007 13:40:57 »

Kuten ehkä huomaat kirjoituksistani, Saturnus ei tee mitään helpoksi, kun vielä näkisi asioiden loppuun että mistä on kyse.

Jos se on nimenomaan vitosessa, mitä hyötyä on sen huoneen ongelmista?

Mihin Saturnus tähtää näillä ongelmilla saanko kysyä?

Huh

Ongelmathan kuuluu ratkaista?

Eli siis, tunne-elämä esimerkiksi? Onko kyse siitä mitä saa rakkaudessa tehdä tai kokea tai olettaa? Vai että 5-huoneen Saturnus vaan huvikseen teettää k.o aihepiiriin vaikeutta, ja helppous on ihan muualla esim töissä? Neutraaleissa asioissa, joissa ei tunnetta?  Kiss

.... no niinpäs olen huomannut ja oikeastaan herännyt huomaamaan - luullut tähä asti tunteneeni tuon Planetaan energiat VAAN nyt jotenkin ihan vinksahti päälaellensa  tämä tieto  Shocked ja voisi tuo hymiö olla ylösalaisin - kuin TAROTKORTEISSA - joissakin  Huh se numero neljä eli HIRTETTY - sehän on hieman samankaltainen kuin SATURNUKSEN symboli .... muutes....  Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  

Siirry: