Minerwa
|
|
« Vastaus #15 : 06.06.2007 21:33:40 » |
|
Saturnus tuntuukin nyt yhtäkkiä kovin rakkalta, kun sitä innostuin tuolla toisissa ketjuissa kodin ja lapsuuden näkökulmasta pähkäilemään Minulla siis: (IC) (MC, 9.huone) Saturnus ulottaa rajoittavat lonkeronsa jopa nousumerkkiini ( ) ollessaan oppositiossa aksendentin hallitsijaan. Ja missäpä muussa tuo merkkari luuraa kuin Saturnuksen omassa merkissä :ssa... Lapsuuteni ei ollut helppo ja tiedän tiettyjen arpien vaikuttavan elämässäni edelleen - nimenomaan rajaavasti. Minussa on myös nousumerkkini iloinen ja sosiaalinen puoli, mutta toisaalta saatan vetäytyä helposti kuoreeni tarkkailemaan maailmanmenoa etäämmältä. Välillä ryntään siis rohkeasti mukaan seikkailuun, välillä jarruttelen, emmin ja pähkäilen pääni puhki eri vaihtoehtoja - velvollisuudentuntoa unohtamatta. Ikäänkuin aaltoliikettä Merkuriukseni (+nousumerkkini) ja Saturnukseni välillä. Samainen oppositio on mukana myös T-ristissäni, johon Saturnus siis myöskin tunkee sormensa. Vastuuta ja velvollisuuksia on riittänyt, kuten johtavien merkkien T-ristissä odottaa saattaa ... Voimakas Saturnus on ikäänkuin kiviriippa, jonka kanssa on opittava elämään. Rajoitusten ja vastoinkäymisten lisäksi se liittyy kuitenkin myös sinnikkyytteen ja selviämiseen; Saturnus-läksystä voi siis aina myös oppia jotakin Minulle ainakin Saturnus on ollut karttani tärkein opettaja!
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.06.2007 21:40:16 kirjoittanut *Minerva* »
|
tallennettu
|
"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."
Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
|
|
|
Ebenia
|
|
« Vastaus #16 : 06.06.2007 22:18:13 » |
|
Minun Saturnukseni on 9.huoneessa Jousimiehessä. Koska olen Kauris ja koska MC:ni on myös Kauris, on Saturnus minulle hyvinkin tuttu planeetta eikä vastuuntunto ole koskaan ollut minulle minkäänlainen kompastuskivi, vaan enemmänkin hyvin soljuvasti elämässäni oleva yksi elämän perusta. Olen hyvin vastuuntuntoinen (Kuten kunnon Kauriin täytyykin olla) ja se on minulle hyvin luontainen luonteenpiirre kaikin puolin. Tuo Saturnus 9.huoneessa on sellainen, mitä en ole ihan täysin käsittänyt, enkä myöskään tuota että mitä Saturnus Jousimiehessä tarkoittanee - olen aina ajatellut että se jousimiehen vapaus jotenkin lieventäisi Saturnuksen vastuunkahleita. 9.huoneen Saturnuksesta olen kuullut vain sitä, että se kertoisi elämässä olevasta "guilt tripistä", eli jonkinlaisesta matkasäkistä, jota on kannettava koko elämän - minulla ainakin tämä pitää täysin paikkansa, sillä elämääni varjostaa eräs voimakas ja vaikea fyysinen sairaus. Olen myös lukenut että tämä huoneasetelma viittaisi siihen, että ihminen suhtautuu uskontoihin sun muihin hyvin objektiivisesti ja voi olla vaikeaa löytää sitä "todella omaa juttua" uskontojen ja elämänkatsomusten piiristä. En ole varma tästä omalla kohdallani, koska itselläni on aina ollut aika selvät sävelet näiden suhteen, mutta toisaalta tuo objektiivisesti asioihin suhtautuminen kuulostaa tutulta. Muuten Saturnus tekee ihan hyviä aspekteja, trini Jupiteriin ja Aksendanttiin, mutta sitten onkin tarkka neliö noususolmuun ja oppositio chironiin. Tämä mielestäni viittaisi nimenomaan tuohon sairauteni aiheuttamiin ongelmiin, muuten en osaa noita tulkita. Jousimiesvaikutus on edelleen vielä hieman epäselvää, mutta sen näkee ehkä tulevaisuudessa.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #17 : 06.06.2007 23:05:19 » |
|
Minäkin jäin tässä tutkimaan minulle vielä outoa planeettaa Saturnusta. Sehän on sosiaalisten resurssien planeetta. KUn se on minulla 8. transformaatioiden huoneessa, on se kait aika mielenkiintoinen.
Katselin varsin Tanhuan tulkintaa minun saturnuksesta.
Minulla on saturnus sulkeutuvassa kolmiossa voimakkaan Jupiterin kanssa. Se tukee minun vapaudenhaluani, laajentaa ja rikkoo rajoja. Siinä samalla varmasti olen myös tullut loukanneeksi monta, kun en ole suostunut tosikumppaniksi kovin herkästi.
Sitten saturnus tekee sulkeutuvan semisekstiilin Marssin kanssa. Se tukee kait organisaatiokykyäni ja päämäärähakuisuuttani. Pidän mielelläni sanani jos suinkin mahdollista. Ja saan luottamusta.
Saturnus on varmaan hyvä kaveri Pluton kanssa ja antaa minulle sellaista radikaalia liikkuvuutta murtaa joskus rajoja ja lyödä vanhoja raameja rikki. Mielityötäni, jos vain pystyn tekemään sitä ilman että kovin loukkaan ketään henkilökohtaisesti. Siis yleistä mielen sotaa.
Chiron antaa Saturnuksen kera taas tuota velvollisuudentunnetta, jota ilman olisin kait jo nuorena ollut aika hakusalla. Kun kuvio on vielä neliössä, tukee se henkistä kehitystäni. Siis saan oppia Saturnuksen myötä joskus kipeänkin kautta.
Mutta eihän Saturnus sitten ole yhtään hankala kaveri. Tai kaikki riippuu siitä mitä elämältä haluaa. Jos nuorena olisin näitä juttuja lukenut, näkisinkin Saturnuksen aika haasteellisena juttuna.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #18 : 07.06.2007 13:21:53 » |
|
Tuo Saturnus 9.huoneessa on sellainen, mitä en ole ihan täysin käsittänyt, enkä myöskään tuota että mitä Saturnus Jousimiehessä tarkoittanee - olen aina ajatellut että se jousimiehen vapaus jotenkin lieventäisi Saturnuksen vastuunkahleita. Tuli tästä ekana mieleen, että rajoittaako sairautesi jotenkin esim. matkustelua, joka liitetään 9. huoneeseen? Tai kohdistuvatko pelkosi mitenkään 9. huoneeseen liittyviin asioihin? Saturnushan on sinulla tärkeä, koska se on auringon hallitsija ja siinä mielessä melko haastavasti sijoittunut täysin erityyppiseen merkkiin ja huoneeseen. Tietysti sairautesi on jo sinällään tietyllä tavalla vapautta rajoittava tekijä, joten jos olet joutunut esim. koulusta olemaan poissa sen vuoksi, niin sekin sopisi symboliikkaan --> opiskelut (9. huone) hankaloituvat/viivästyvät (Saturnus). Onneksi nuo aspektit kuitenkaan eivät ole tuon hankalampia. Minulla Saturnus on väljästi kolmiossa sekä aurinkoon että Uranukseen, joka taas on kuuni hallitsija. On siis aina järki mukana äkkilähdöissäkin. Neliössä se on sitten sekä Plutoon että Venukseen & Chironiin. Jos ajatellaan että Venus symboloi mm. rahaa, niin sitä ei todellakaan ole lapsena/nuorena ollut tuhlattavaksi asti ja tietynlaisesta niukkuus-ajattelusta on ottanut aikansa oppia pois. Anyarasta löysin myös osuvan sitaatin ko. kuviosta: "Täytyy myöskin laiskotella välistä ja välistä huvitella. Se on suuri siveellinen velvollisuus". (Minna Canth, Venus-Saturnus neliö). Huomasin muuten myös, että kaverillanikin on Saturnus T-ristin kärkenä Ravussa, mutta 5. huoneessa. Hänelläkään ei ole lapsia, eikä suunnitelmissakaan. Mietinkin, kun Saturnushan on tunnettu "viivästyttäjä", että heräämmekö sitten vanhana kaipaamaan jälkikasvua, vai kertooko Saturnus elinikäisestä "puutteesta" tällä alueella? Tosin varsinaisena puutteena en ainakaan itse sitä vielä ole koskaan kokenut, päin vastoin. Oma Saturnukseni on myös siitä jännä, että relokaatiokartalla se asettuu minullakin nykyisellä asuinpaikkakunnallani 5. huoneeseen. Olenkin tulkinnut, että jos muuttaisin kotiseudulle, niin lapsia saattaisi olla muttei työtä (6. huone). Täällä taas työtä on, muttei lapsia. Toisellakin hyvällä kaverilla on Saturnus viitosessa, mutta ei osana T-ristiä. Hänkin lykkäsi esikoisen hankintaa tuonne kolmenkympin kriisiin asti (kuu myös Kauriissa). Niin ikään lapsettomalla siskollani taas on Saturnus osana T-ristiä ykköshuoneessa, ei kylläkään sen kärkenä.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Pallaskissa
|
|
« Vastaus #19 : 07.06.2007 14:30:34 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Totsi
|
|
« Vastaus #20 : 07.06.2007 17:34:04 » |
|
edit: jäi merkit puuttumaan
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.08.2017 17:23:13 kirjoittanut Totsi »
|
tallennettu
|
Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa, Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
|
|
|
täysikuu
|
|
« Vastaus #21 : 07.06.2007 18:20:34 » |
|
Mulla 4astetta 4 huoneessa Sisäisen turvallisuuden hutinoita aina ja iankaikkisesti läheisissä ihmissuhteissa. Siinä kai se ulkoinen karma sitten koetellaan jokapäiväisessä kanssakäymisessä. Mun persoonalliset voimavarat seilaa todellakin kalamaisesti syvissä vesissä, ja välillä vielä syvemmissä. Onko jollain toisella vastaavanlaista kokemusta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Atomi
Vieras
|
|
« Vastaus #22 : 07.06.2007 18:24:51 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Minerwa
|
|
« Vastaus #23 : 07.06.2007 20:34:38 » |
|
Huomasin muuten myös, että kaverillanikin on Saturnus T-ristin kärkenä Ravussa, mutta 5. huoneessa. Hänelläkään ei ole lapsia, eikä suunnitelmissakaan. Mietinkin, kun Saturnushan on tunnettu "viivästyttäjä", että heräämmekö sitten vanhana kaipaamaan jälkikasvua, vai kertooko Saturnus elinikäisestä "puutteesta" tällä alueella? Tosin varsinaisena puutteena en ainakaan itse sitä vielä ole koskaan kokenut, päin vastoin. Oma Saturnukseni on myös siitä jännä, että relokaatiokartalla se asettuu minullakin nykyisellä asuinpaikkakunnallani 5. huoneeseen. Olenkin tulkinnut, että jos muuttaisin kotiseudulle, niin lapsia saattaisi olla muttei työtä (6. huone). Täällä taas työtä on, muttei lapsia. Toisellakin hyvällä kaverilla on Saturnus viitosessa, mutta ei osana T-ristiä. Hänkin lykkäsi esikoisen hankintaa tuonne kolmenkympin kriisiin asti (kuu myös Kauriissa). Niin ikään lapsettomalla siskollani taas on Saturnus osana T-ristiä ykköshuoneessa, ei kylläkään sen kärkenä. Tähän joukkoon yksi lisää ( 4. huoneessa)...
|
|
|
tallennettu
|
"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."
Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
|
|
|
Ebenia
|
|
« Vastaus #24 : 07.06.2007 21:18:14 » |
|
Tuo Saturnus 9.huoneessa on sellainen, mitä en ole ihan täysin käsittänyt, enkä myöskään tuota että mitä Saturnus Jousimiehessä tarkoittanee - olen aina ajatellut että se jousimiehen vapaus jotenkin lieventäisi Saturnuksen vastuunkahleita. Tuli tästä ekana mieleen, että rajoittaako sairautesi jotenkin esim. matkustelua, joka liitetään 9. huoneeseen? Tai kohdistuvatko pelkosi mitenkään 9. huoneeseen liittyviin asioihin? Saturnushan on sinulla tärkeä, koska se on auringon hallitsija ja siinä mielessä melko haastavasti sijoittunut täysin erityyppiseen merkkiin ja huoneeseen. Tietysti sairautesi on jo sinällään tietyllä tavalla vapautta rajoittava tekijä, joten jos olet joutunut esim. koulusta olemaan poissa sen vuoksi, niin sekin sopisi symboliikkaan --> opiskelut (9. huone) hankaloituvat/viivästyvät (Saturnus). Onneksi nuo aspektit kuitenkaan eivät ole tuon hankalampia. No ainakaan vielä ei ole matkusteluun juuri vaikuttanut, olen aina matkustellut aika paljon - sairauteni on sitä sorttia että vuosia saattaa tilani olla hyvinkin vakaa ja sitten taas heittää härän pyllyä jossain vaiheessa. Koulusta olen joutunut olemaan kyllä lääkärikäyntien takia pois jonkin verran, mutta en erityisemmin. Kuitenkin tässä nyt vähän kauhulla odottelen että miten se Saturnukseni lähtee toimimaan nyt kun sairastun tässä parin vuoden sisällä uudelleen, että miten se sitten vaikuttaa. Silloin varmaan en ainakaan pääse matkustelemaan kyllä, se on ainakin aika varma, mutta opiskelujen suhteen toivon että viivästymistä ei tapahtuisi, koska opiskelu on minulle kuitenkin todella tärkeää. Olen kuullut että tuo Saturnuksen aspekti Noususolmuun vaikuttaisi niin, että omat vaikeat kokemukset saattaisivat ihmisen auttamaan muita ihmisiä tms. Näin on ainakin minun kohdallani käynyt/käymässä ja uravalinnat ainakin viittaavat vahvasti tähän suuntaan.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
Pallaskissa
|
|
« Vastaus #25 : 08.06.2007 09:43:42 » |
|
Olen kuullut että tuo Saturnuksen aspekti Noususolmuun vaikuttaisi niin, että omat vaikeat kokemukset saattaisivat ihmisen auttamaan muita ihmisiä tms. Näin on ainakin minun kohdallani käynyt/käymässä ja uravalinnat ainakin viittaavat vahvasti tähän suuntaan. Tämä on todella mielenkiintoista, Ebenia! Minulla Eilen kun lueskelin Anyaran sivuilta Saturnuksesta, havahduin myös - aspektien tärkeyteen Liz Greene: "Neptunus-Saturnuksen osalta kyse ei kuitenkaan ole halusta olla muusikko, runoilija, parantaja tai poliittinen filosofi. Kyse on siitä, että näin on pakko olla, jotta selviäisi jatkuvasta sisäisestä ristiriidasta maallisen elämän rakenteiden ja rajojen sekä Saturnuksen tuolla puolen odottavan kaaoksen kanssa."
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #27 : 08.06.2007 13:23:04 » |
|
... ja salaperäinen Saturnus ..... Minulla 28 astetta 27` 5.huonne .... siellä Se asustelee 7 astetta 52` kanssa... ja tuo 5.huone = L U O V U U D E N H U O N E asettuu sekä että ja vielä merkkeihin - vaan 5huone merkissä on tyhjä ----- = HHRLPPP..... niet ponimaju ETTÄ näin aloitan tämän oman tutkimusmatkani Saturnuksen ihmeellisen maailmaan - ja varmasti muutamat kerrat vähintään on käytävä tuolla GGRRRIMSKI KORSAKOVSKI - osiolla päästelemässä päällimmäiset paineet pihalle .....
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.06.2007 13:38:02 kirjoittanut Arkiviisu »
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #28 : 08.06.2007 13:37:24 » |
|
Kuten ehkä huomaat kirjoituksistani, Saturnus ei tee mitään helpoksi, kun vielä näkisi asioiden loppuun että mistä on kyse.
Jos se on nimenomaan vitosessa, mitä hyötyä on sen huoneen ongelmista?
Mihin Saturnus tähtää näillä ongelmilla saanko kysyä?
Ongelmathan kuuluu ratkaista?
Eli siis, tunne-elämä esimerkiksi? Onko kyse siitä mitä saa rakkaudessa tehdä tai kokea tai olettaa? Vai että 5-huoneen Saturnus vaan huvikseen teettää k.o aihepiiriin vaikeutta, ja helppous on ihan muualla esim töissä? Neutraaleissa asioissa, joissa ei tunnetta?
Jos Saturnus olisi radixillani esim huoneessa 2 tai 12, ihan muut asiat olisi hankalia. Esim kun on Jupiter kympissä, työ yleensä sujuu. Siis, viileä uraputki ihanteena, kun tunneasioista (suhde, lapsi) aina ongelma?? Kukkuu-
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.06.2007 13:40:53 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ »
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #29 : 08.06.2007 13:40:57 » |
|
|
|
|