Tuolla
Jumalan sormi, kärki Marsissa -ketjussa sanottiin että joku koulukunta hyväksyy vain Pluton Yodin kärkeen, noh, minulla on sellainen. Enkä minäkään ole oikein tullut hullua hurskaammaksi tästä kuviostani:
Pluto Neitsyessä - Saturnus/Venus Oinaassa - Merkurius Vesimiehessä. (Sa/Ve-yhtymä on parin asteen luokkaa.)
Placiduksessa Pluto on 11. huoneessa, Merkurius 4. huoneessa ja Saturnus/Venus 7. huoneessa. Tasahuoneet ja Koch heittävät Pluton 12. ja Merkuriuksen 5. huoneeseen.
Plutosta olen lähinnä havainnut sen että sen oppositio Aurinkooni vaikuttaisi kuvastavan eräitä piirteitä isäsuhteestani sekä jo lapsena herännyttä voimakasta kuolemanpelkoa. Mutta miten tämä yod oikein jolkuttaa... Onko se nyt niin että tunteeni(?) ja kommunikaationi purkautuvat varsin synkiksi aivoituksiksi...
Ei synkät aivoitukset astrologiasta johdu. Syy on muualla ja katsoo joka kerta peilistä kun sinne vilkaiset. Mutta tässä hiukan selkeyttämään kuviota. MAteriaalia löytyy kiitettävästi Sepon tekemistä kirjoituksista.
Kosminen planeetta pluto on hierarkisesti voimakkain planeetta ja edustaa sisäistä transformaatiota.
SEuraavana noista on saturnus joka edustaa voimavaroja ja on sosiaalinen planeetta. Yhtyneenä Persoonalliseen planeettaan veenukseen, mikä edustaa sisäistä arvomaailmaa ja rakkauselämää. Yhymähän tarkoittaa sopusointua ja sulla on tässäelämässa suuri valmius oppia käyttämään näiden planeettojen energiaa.
Merkurius on myös persoonallinen planeetta, samoin kuin seuraavana tuleva aurinko. Merkurius edustaa kommunikaatiota ja aurinko ilon ja rakkauden energiaa.
Oppositio merkitsee kysesten planeettoje välistä sisäistä ja voimakasta ristiriitaa joka ilmenee ihmissuhteissa.
Kvinkunssit ovat voimakkaita alitajunnan kautta vaikuttavia kulmia. Sinulla on voimakas alitajuinen tarve ellei suorastaan sisäinen vaatimus tehdä tässä elämässä muutamia hyvin merkittäviä ratkaisuja ilman että pystyt antamaan päätöksillesi mitään järjellistä selitystä. Elämäsi kulkee vääjäämättä johonkin tiettyyn suuntaan, josta voit tulla hiukan enemmän tietoiseksi lukemalla tulkinnat Jodin muodostavista yksittäisistä aspekteista.
Ja kuten Seppo osuvasti kirjoittaa Jodista astrokartalla:Itse pidän tätä kuviota arvokkaana kunniatehtävänä, jonka toteuttamisesta jokainen tulee saamaan runsaan korvauksen.
Rohkeutta tässä kyllä kysytään runsain mitoin samoin kuin henkistä kypsyyttäkin.
Ei pidä tehdä hätiköityjä päätösiä varsinkin kun syntymäkartta on kokonaisuus, vaikka jotkut kuviot korostuvat erivaiheessa elämää.
Ja muista miettiä myös tuota sekstiili aspektia. Se kertoo alitajuista valmiutta yhdistää planeettojen energiat keskenään. Eli ei mikään huono juttu.
Ja anteeksi tuo ensimmäisen rivin karkeus. Mutta luulen että ymmärrätte suorasukaisuuteni. Tässä kun on kyse haasteista ja valmiuksista ei syistä ja ratkaisuista.