|
Atomi
Vieras
|
|
« Vastaus #16 : 17.06.2007 16:29:29 » |
|
Mutta kun ihan aikuisen oikeesti ei ole tarkoitus korjata itsetuntoa vaan terveyttä. Olen hokannut tässä loppukeväästä, että mulla on korkeita verenpainearvoja ja nyt myös sokeriarvo oli koholla. Olen joutunut "kuole tai juokse" -valintatilanteeseen. Jos en nyt toimi, niin terveys on menetetty muutamassa vuodessa. Tämä vaan motivoi ihan kummasti yrittämään tosissaan. Minusta on mukavaa vaihtaa ajatuksia ja vinkkejä muiden laihduttajien kanssa ihan riippumatta siitä, haluaako eroon grammoista vai kiloista. Makujen suhteen on tosi pulmallista oppia uusia tottumuksia. Hedelmien syömistä pitää ehdottomasti lisätä, mutta kävisikö siihen banaani? Makeat ja esim. sitrushedelmät vihloo hampaita ja siksi niiden syöminen on epämukavaa. Mitä muita banaaniin verrattavia hedelmiä olisi Suomessa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #17 : 17.06.2007 16:57:26 » |
|
Mutta kun ihan aikuisen oikeesti ei ole tarkoitus korjata itsetuntoa vaan terveyttä. Tasapainoinen ja terve itsetunto on minun mielestäni erittäin tärkeä perusta koko terveydelle.
"Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis" -sanotaan.
Mieli ja keho ovat sympioosissa ja ilman tervettä päätä ei ole tervettä kehoakaan.
Kaikki lähtee korvien välistä, -laihdutus ja terveelliset elämän tavatkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Atomi
Vieras
|
|
« Vastaus #18 : 17.06.2007 17:51:38 » |
|
JUU! Tästä olen aivan samaa mieltä. Sen hoksasin itsekin, etten kykene laihduttamaan, jos en ole asiassa täysillä mukana. "Ei kukko käskien laula" on ihan totta minun elämässäni. Vaikka kuinka usein törmäisin kehoituksiin laihduttaa, niin se ei onnistu ennen kuin itse sitä haluan tosissani. Kaikki tosiaan lähtee korvien välistä! Sasha herätti minut taas toimintaan eli nyt lähden sitten lenkille! Ulkona on ihanan aurinkoinen, mutta sopivan viileä ilma, joten käppäily rantaan ja takaisin on varmasti mukavaa. Piti vaan herättää tuo korvien väli huomaamaan asia...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mammamma
Vieras
|
|
« Vastaus #20 : 31.08.2007 15:36:51 » |
|
Hei! Mites teillä menee? Mulla paino tippunu kesän alusta 4,5kg Mites muuten sokerilakkolaisten iho? Kuinka kauan on mennyt, että on alkanut tulla tuloksia, siis näpyt alkaneet kadota yms? Mulla on vieläkin naama ihan samassa, jos ei sitten huonommassakin kunnossa kuin aikaisemmin Vai alkaako se nyt viimeinkin puhdistua 3kk karppauksen jälkeen?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Atomi
Vieras
|
|
« Vastaus #21 : 01.09.2007 10:43:21 » |
|
Hieno homma, että tämä ketju heräsi henkiin. Onnittelut TuliTirppa kilojen katoamisesta! Mulla on mennyt henkiselle puolelle koko laikkari eli olen vasta käynyt psykologista sodankäyntiä itseni kanssa ja paino ei ole laskenut. Noh ihan jos oikein tiristää, niin puoli kiloa on saattanut läskiäkin lähteä. Karppaaminen kiinnostaisi ihan vakavissaan ja osa tuosta omasta taistelustani onkin koskettanut sitä voiko ilman ruisleipää pysyä elossa? Nykyinen ruokavalioni kun on melkein pelkästään ruisleipä. Muutos tuntuu aivan valtavalta täältä katsoen, mutta kiinnostavalta kuitenkin. Ihanaa Elwyn kuulla, että olet onnistunut! Se antaa toivoa siitä, että laihtuminen on oikeasti mahdollista vaikka onkin vaikeaa. Tai aikuisen oikeesti en usko nk. laihduttamiseen, mutta minun pitäisi vakavasti muuttaa ruokailutottumuksiani ja ruokavaliota. Nämä onnistumistarinat kertovat, että yrittäminen ei ole turhaa. Tarvitaan siis ajattelua , itsekuria ja ystäviä .
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mammamma
Vieras
|
|
« Vastaus #22 : 01.09.2007 11:37:02 » |
|
Karppaaminen kiinnostaisi ihan vakavissaan ja osa tuosta omasta taistelustani onkin koskettanut sitä voiko ilman ruisleipää pysyä elossa? Nykyinen ruokavalioni kun on melkein pelkästään ruisleipä. Muutos tuntuu aivan valtavalta täältä katsoen, mutta kiinnostavalta kuitenkin. Ach, kysymys kuuluukin, että syötkö ihan oikeaa ruisleipää, vai onko siihen sotkettu sekaan muita jauhoja? Mulla menee joku 1 ruisleipä / viikko. Ei se tunnu ollenkaan kamalalta, vaikka ruisleipä oli minunkin suokkareita ennen karppausta Käyhän tutustumassa www.karppaus.info -sivustoon
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Atomi
Vieras
|
|
« Vastaus #23 : 01.09.2007 20:14:26 » |
|
Riippuu siitä mihin ryhmään lasketaan Reisumies-leipä? En ole tainnut tutustua sen selosteosaan kovin tarkasti. Pitänee opiskella....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mammamma
Vieras
|
|
« Vastaus #24 : 02.09.2007 08:24:24 » |
|
Riippuu siitä mihin ryhmään lasketaan Reisumies-leipä? En ole tainnut tutustua sen selosteosaan kovin tarkasti. Pitänee opiskella.... Itse olen jättänyt Reissumiehen ihan suosiolla hyllyyn: Täysjyväruisjauho,- rouhe ja -hiutaleet (45%), vesi, vehnäjauho, vehnälese, ruismallas, hiiva, perunahiutale ja suola (1,2%).Runsaskuituinen, Laktoositon, Maidoton. Leivontaan käytetyistä jauhoista, rouheesta ja hiutaleista on 67% täysjyväruista. Putaan Pulla ainakin valmistaa 100% ruisleipää. Oulun seudulta saa ainakin Euromarketeista. Mut eiköhän muuallakin Suomenmaalla ole täysruisleipiä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #25 : 03.09.2007 14:21:43 » |
|
Mut eiköhän muuallakin Suomenmaalla ole täysruisleipiä Ainakin Helsingin seudun kaupoista löytyy Vaasan & Vaasan markkinoimaa Uotilan maalaisruislimppua, joka on täysruista, lisäaineeton ja vehnätön. Kurkatkaapa netistä: http://www.uotilan.fi/
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Atomi
Vieras
|
|
« Vastaus #26 : 06.09.2007 15:21:51 » |
|
Uotilan ja Putaan Pullan tuotteita ei tunnu löytyvän näiltä leveysasteilta, mutta kun muistan ottaa kauppaan lukulasit mukaan ja saan tutkittua tuoteselosteet, niin varmaan joku aito ruisleipä löytyy. Harmi, ettei Reissumies ollut pätevä, vaikka se on niin hyvää. Oiskohan näkkäreissä aitoa ruista? Pitääkin tutkailla illalla kaupassa mitä löytyy. Yritin tuossa lueskella karppaajien keskustelufoorumia, mutta siellä oli niin paljon ja laajaa juttelua, etten vielä löytänyt jutusta juurta. Menikö teiltä karppaajilta ja muiltakin uutta oppineilta miten kauan oppia uudet ruokailutottumukset? Päivä, kuukausia vai ihan vuosi?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mammamma
Vieras
|
|
« Vastaus #27 : 08.09.2007 16:06:15 » |
|
Oiskohan näkkäreissä aitoa ruista? Pitääkin tutkailla illalla kaupassa mitä löytyy. Yritin tuossa lueskella karppaajien keskustelufoorumia, mutta siellä oli niin paljon ja laajaa juttelua, etten vielä löytänyt jutusta juurta. Menikö teiltä karppaajilta ja muiltakin uutta oppineilta miten kauan oppia uudet ruokailutottumukset? Päivä, kuukausia vai ihan vuosi? Lidlissä on ainakin täysjyväruisnäkkäriä Karppisivuilla on myös ateriamatriisit, joiden avulla pääsee äkkiä sisälle uusiin ruokailukujeisiin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lunerica
Kanta-astroilija
Que cambie todo pero no el amor
|
|
« Vastaus #28 : 13.09.2007 08:54:52 » |
|
Oululaisella on nyt uusi Jälkiuunipala, joka on 100% ruista.
|
|
|
tallennettu
|
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. ~ Anna Eleanor Roosevelt ~
|
|
|
Milona
|
|
« Vastaus #29 : 13.09.2007 20:34:43 » |
|
Itselleni tehokas ja nälkää näkemätön konsti on ollu se, ettei yhdistele hiilihydraatteja, proteiineja ja valkuaisaineita samalla aterialla. Ja ennen puolta päivää vain hedelmiä/marjoja. Jo pelkästään tuo hedelmäjuttu pitää kilot kurissa -ja päivä alkaa reipaasti ja virkeästi! (kun joskus rasittaa miettiä tuota yhdistelysääntöä...) Kun ravinnosta saa riittävästi ravintoaineita, ei ratkea niin helposti mässäilyyn. Eli jos ei jaksa/pysty/ehdi muuten laihduttaa niin kun pitää -vaikka sitten lisäravinteiden avulla- riittävän vitamiini-mineraalitasapainon yllä, alkaa mässäys- ja makeanhimot hiipua. Ja multitabs päivässä ei tosiaan riitä tähän. Kannattaa katsoa joku hyvä/puhdas tuote jossa on riittävästi kaikkea. Nuo synteettiset ei välttämättä imeydy kunnolla elimistöön. Tosi hyviä vinkkejä täällä on jo ollutkin! Tietysti pienten lasten äideille ei ole niin helppoa olla laihiksella mutta kyllä nuo mukulatkin oppivat terveelliselle ruokavaliolle kun vain opettaa. Eikä terveellinen tosiaankaan ole mautonta tai pahaa!!! Yrtit ovat oiva makuelämysten tuoja! Ja tuoreet vihannekset maistuvat paljon paremmalta kuin puolieinekset. Ja vastavalmistettu ruoka on maukkaampaa kuin pakastimesta otettu. Aikaa ja vaivaa se vähän vaatii mutta kyllä kannattaa!! Tsemppiä Atomi ja muutkin!
|
|
|
tallennettu
|
usko enemmän, tavoittele tarkemmin
|
|
|
|