Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Taiteen harrastajat, hoi!  (Luettu 37854 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #60 : 06.08.2009 13:32:25 »

Mun mielestä oisit voinut rohkeammin; paksummin laittaa öljyväriä esim turkin tuuheuden, eli karvoituksen näkyvuudeksi paremmin.
No juuh, koira on todella sileäkarvainen ja originaalissa näkyy karvat paremmin. Täytyis varmaan tehdä joku karvarotu välillä, öljyväreillä varsinkin näyttäis tosi hyvälle.

Itse en osaa akvarelleilla tehdä mitään. Menee hermot, kun niillä ei saa kunnolla väriä ja jos laittaa kaksi kerrosta päällekkäin niin ei tule hyvää jälkeä. Mä olen tällanen väri-ihminen silloin kun saan värit käteen, tarvii olla paljon ja mahdollisimman puhtaita värejä.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #61 : 06.08.2009 13:49:07 »

Vaatii akvarellityö harjoituksia vaan paljon, että oppii näkemään millaiseen jälkeen akvarelleilla voi päästä. Toki se ei ole kaikille ominaisin, kuten mulle esim -ei öljyvärit-. Akvarellissa on todella hyviä väripigmettiä omaavia värejä. Itselläni Winstor ja Newton olleet yli 10 vuotta ja erittäin hyvää jälkeä tulee. Sitten on peitevärit mitä voi lisänä käyttää kun haluaa saada peitettävyyttä lisää. Toimii siis!
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #62 : 06.08.2009 13:55:56 »

Sellainen hauska pieni vinkki taiteen tekemiseen, että käyttäkääpä öljyliituja ja tärpättiä sekaisin! Sitä voi tosin käyttää vain paperille ja paperi pitää päällystää ennen aloittamista, kun tärpätti syövyttää sen muuten. Pohjustukseen voi käyttää gessoa tai liimaseosta - 2/3 liimaa (ihan erikeepperiä) ja 1/3 vettä. Sekoitetaan ja vedellään siveltimellä paperille ja sen kuivuttua pääseekin maalailemaan. Paperi täytyy pingottaa, ettei se mene ruttuun kuivuessaan.

Tärpätti liuottaa öljyliidun niin, että siitä tulee periaatteessa eräänlaista vesiväriä. Maalaamiseen tehdään stumpit eli tiukat rullat kankaasta ja maalarinteipistä (tai ostaa kaupasta). Niillä sitten levitellään tärpättiä liidun päälle. Tätä tekniikkaa ei opeteta muualla kuin meidän koulussa, koska käsittääkseni se on opettajan oma keksintö. Olen itse aivan ihastuksissani tähän, koska sillä pääsee maalaamaan, jälki kuivuu äkkiä ja työn kanssa voi ottaa rennosti. Kaikkea vaan sekasin ja lopputulos on aina hyvä. Lisäksi ylimääräisen voi pyyhkäistä pois tärpätillä ja aloittaa vaikka kokonaan alusta jos siltä tuntuu. Miinuksena on työtilojen tarve tärpätin takia ja se, että paperi ottaa vain tietyn määrän väriä ja tärpättiä vastaan. Sen jälkeen väri vain leviää ja sotkee alla olevat sävyt tarttumatta mihinkään.

Tein ensimmäisen ammattiosaamisen näytön tällä tekniikalla ja voin sanoa, että kun meidän luokalla on toinenkin, jolla on enemmän graafinen kuvitusjälki kuin maalausjälki, tämä tekniikka sopii piirtäjille tosi hyvin! Stumppia kun voi pitää kuin kynää kädessä.
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #63 : 06.08.2009 14:01:40 »

AthaMaarit: Et maininnut tuossa paperin vahvuutta. Varmaan 200-300g on paras, vai mitä? Tärpätti on vain saakelin pahan hajuista että mulla ottaa se haju niin päähän. Kiitti tuosta vinkistä, kuulostaa muuten hauskalle.

Toi työ on hyvännäköinen; maalauksellinen, ja vois sopia myös mun tekniikkaan käytettäväksi Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #64 : 06.08.2009 14:21:12 »

Koulussa on käytössä 200mg Cansonia, mutta olen todennut, että ihan perus Tiimarista löytyvä luonnostelupaperi sopii tärpätille kanssa. Se haju on kyllä ihan kauhea! Sain äidiltä pullollisen männystä tehtyä tärpättiä, joka ei haise niin pahalle. Pitää kysyä saako sitä käyttää. Meillä koulussa vaaditaan Ranskan tärpättiä noihin töiden tekemiseen, mutta olen itse huomannut, että saan siitä "hajuttomasta" tärpätistä vaan kahta kauheamman migreenin, kun keho ei ehdi ilmoittaa milloin se on saanut tarpeekseen hajusta ennen kuin on jo liian myöhä.

Jos kaipaa sileää, maalauksellista jälkeä, tärpättitekniikka ei ole siihen paras. Jos ei sitten maalaa säntillisesti selkeitä, laajoja väripintoja vähän POP-taiteen tyyliin. Minä tykkään tästä tekniikasta ihan senkin takia, että se jäljen saa tuollaiseksi luonnosmaiseksi "sotkuksi". Se antaa eloa työlle! Tämä on siitäkin kiva tekniikka, että sitä voi tehdä stumpilla, rätillä, paperilla, sormin (mielellään kumihanskat kädessä) tai ihan millä vaan. Erilaisia pintoja työhön saa pyörittelemällä, tupsuttelemalla, sivelemällä, raapimalla jne. märkää väriä.

Ai niin ja luonnokset kannattaa vetästä paperiin kiinni fixatiivilla, jos ei sitten halua levittää niitä viivoja tärpätillä pitkin pohjaa.

Sopii kesällä ulostehtäväksi hommaksi! Fiksatiivi ei ainakaan jää myrkyttämään ilmaa (se kun haihtuu sisätiloista vasta 2 viikon päästä) eikä tartte saada päänsärkyä tärpätistä.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #65 : 03.10.2009 15:54:16 »

Ah, uusinta uutta, pitkästä aikaa! Olipa ihanaa saada itsensä väännettyä piirtämään ihan ajan kanssa, kaikessa rauhassa. Pitää treenata väritystä vielä tulevaa opinnäytetyötä varten...!

Bubbles

Jos linkki ei toimi, kuva alla.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #66 : 03.10.2009 18:55:43 »

Hienoa Atha!!!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #67 : 03.10.2009 18:59:52 »

Atha  Cheesy Aivan ihana teos  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #68 : 03.10.2009 22:06:23 »

ihana tunnelma  smitten
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  

Siirry: