Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ampiaiset  (Luettu 23456 kertaa)
0 jäsentä ja 18 vierasta katselee tätä aihetta.
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #15 : 15.06.2007 21:14:21 »

Se on kyllä ihan erityinen tunne, kun useampi pistää kerralla. Puhumattakaan miltä se pienessä lapsessa tai eläimessä tuntuu. Useimmiten niiden pesää uhkaa tosiaan vahingossa. Meillä koiravanhus kiertää vieläkin pensaikon, josta pienenä haki pallonsa ja sai monta osumaa.

Minä olen varmaan tuhonnut taas yhden pesän alun, kun puutarhatuolin nojan poikkipuun alla näkyi enää se Aaviisuisen 'meditointikanta' ja vähän riekaleita.

Onkohan joku tutkinu, miksi ampiaisen tai sen puoleen muurahaisen ruumiin rakenne ei ole kovin miellyttävän olonen....oho  Shocked tuli ainakin yks mielleyhtymä.
.... totta ... puolensa nämäkin - oma lapsenlapseni 5v. on allerginen ampiaisille - ja juuri aamulla aattelinkin ETTÄ mitenkähän sitten kun tulevat hän ja pienempi siskonsa tänne  Shocked ...  noo Ampiainen luki ilmeisesti ajatukseni - sillä enää on vain jäljellä tuo " meditaatiokanta" - eikä Meditoijaa ole näkynyt koko päivänä - ei suraustakaan ....  Cool
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #16 : 16.06.2007 09:26:06 »

smitten RV ja Arkiviisu! Smiley

Mitäs sulla mondo tuli mieleen? Huh

....  Kiss nousukuu  ja mahtoiko mondon mielleyhtymä olla  Wink ...
(http://www.logodesignworks.com/images/mascot/bee_main.jpg)
http://www.logodesignworks.com/images/mascot/bee_main.jpg

jotain on täälläkin  Wink  Wink
http://www.animated-news.com/archives/00005631.html

...hmmm  smitten ... ja
(http://blog.deconcept.com/images/2005/02/bee.gif)
http://blog.deconcept.com/images/2005/02/bee.gif

Shocked vähän niinkuis HUMANBEE ....  Cheesy 

jk ja ps . arvelen kyllä että mondo tarkoitit  - suurta päätä isoja  vinoja silmiä ja pitkää kapeaa vartaloa ..... ja sellaisia kuvituksia ekaksi hainkin - vaan matkalla muuttui mieli ja kuvat... :Smiley  Cool
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #17 : 16.06.2007 10:44:57 »

Niin taiteessa (-elokuva, -sarjakuva) yritetään aina ujuttaa pikkulapsen isoa päätä ja suuria silmiä, mutta totuus on toisen näköinen. Eikä luonnon luomuksella kovin herkästi hahmota leveätä hymyäkään naamalla. No mieleen tuli juu....kaikenlaista....mutta varmasti sillä on merkitystä, että eivät ole ihmissilmälle kovin hellyyttävän oloisia. Vrt. pyöreä, pörheä, lempeä-ääninen kimalainen. Kaikkea voi rakastaa, mutta jotkut muodot ovat luonnostaan lähestyttävämpiä. 

Mielenkiintoinen näkökulma mondo  smitten  ja ....

...... totta VAAN sitä jään tuumailemaan ETTÄ jostain aina kaikki saa alkunsa - ETTÄ mitä varten niin tehdään - jotain kaiketi ilmentää - hengestä - alkuhengestä - sillä KUN nyt ajattelen esimerkiksi joutsenta tai delffiiniä - jotka sekä symboloivat että todentavat meidän sielumme ja universaalin olemuksemme rakkaudellista ~rakkaudenhengen alkukuvaa ja olomuotoa ja h e n k e ä ja voi jopa sanoa että joutsen ja delffiini täällä maassa ovat ottaneet k o d i k s e e n JUURI kantaakseen ja ilmentääkseen näitä' UNIVERSAALEJA energioita~henkeä  angel  ..... niin aina joskus kaiken kauneuden kuvaamisen joukosta löytyy myös niitä kuvauksia joissa näytetään myös ETTÄ joutsen on hyvin kiukkuinen ja herkkä nokkimaan - ja toisaalta delffinit - että ovat agressiivisia ja viekkaita  .....  ja kuitenkin jostain ON kaikki saanut kaikki alkunsa .... mielenkiintoista - enkä nyt valmiiksi saakaan tässä kohdin tätä tuumailua  Wink
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #18 : 16.06.2007 15:07:13 »

jatkan offilla.....  Huh muistan minäkin että matelijoista on  sanottu jotain samantyylistä kuin sinä nousukuu  muistat " erään sanoneen" hämähäkeistä.... -j ostain , lähes alkuhämäristä nousee tämäkin muistikuva  Shocked  .... Huh

...minulla ei ole hämähäkkien eikä rapujen, saati hyöteisten  tai mv. olentojen kanssa "ongelmia" MUTTA mun juttuni ovat olleet matelijat - ja nilviäiset - että  buck2 olen töitä tehnyt - löytääkseni ymmärrystä ja rakkaudellista suhtautumista - oikein urakalla katsonut luonto-ohjelmia ja dokumentteja käärmeistä  ja ihmisistä käärmeiden ja matelijoiden kanssa ....  Shocked

...vaiheeseen jäi tämäkin .... Huh
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #19 : 16.06.2007 18:16:05 »

Lainaus
Lähetetty: tänään kello 18:52:29Kirjoittanut: mondo
Ampiaisista vielä. Missä ne on nyt pari päivää olleet? Ei näy ei kuulu missään.

...totta - eilen ei ketään - tänään käväisi tämä Meditoija - vaan hänen meditointikantansa - lannoittaa nyt kiinanruusua - ovat lapsoset tulossa  - joten  Shocked  :Smiley näin tämä menee ... eli vannomatta parasta viittaan siihen kun "vannoin etten pesää enää eiko" no enhän rikkonut siirsin vain onneksi vielä munattoman meditointikannan .... - minä "Meditoijan kanssa keskustelin" että kitos kaikesta hyvästä jota varmasti tuonut VAAN lapsoset eivät uskalla tulla jos täällä surraa  krhm. meditoi Ampiaiset ... ettäs  Cry   smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 20.06.2007 14:25:39 »

Mistäs nyt tuulet puhaltavat, kun Suomeen on rantautunut ulkomailta joukko uutta ampiaislajia.

Kuulin, että valtaisa määrä näitä kuningattaria on levittäytynyt Suomeen!!!

Kuka osaa selittää tätä?

Ainakin feminiininen voima on jylläämässä... coolsmiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #21 : 20.06.2007 19:53:02 »

Ainakin feminiininen voima on jylläämässä... coolsmiley

Jepulis.  Wink coolsmiley
tallennettu
Karoliina
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #22 : 23.06.2007 09:56:57 »

Tämähän oli mielenkiintoinen aihe, koska meillä myös on ollut yllättävän paljon ampiaisia sisällä tän kesän aikana. Ikinä ennen ei ole ollut. Tuntuu, että niitä on muutenkin enemmän kuin viime vuosina.  :Smiley No, minä pelkään amppareita ja olin kauhusta jäykkänä kun sen ekan näin. Meinasin kans tappaa sen heti siihen paikkaan, mutta sitten mulle tuli sellainen olo, että ei, enhän mä voi sitä tappaa,kun se on väärin. No, avasin oven ja lähetin ampparille vaaleanpunaista valoa, ja pyysin anteeksi että olin aikonut tappaa sen. Sitten pyysin sitä lentämään ulos ja niin se heti sit lensi pois.  Wink

Olipa jännä kanavointi Mika-Matti! Smiley

T: Karoliina
tallennettu
Tulikukka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #23 : 26.06.2007 19:15:20 »

Kappas mikä sopiva aihe! Tänään nimittäin juuri hieman ennen heräämistäni näin unen että kolme ampiaista yritti koko ajan lähelleni. Olivat jotenkin äkäisiä. Normaalisti en ikinä tekisi niin, mutta unessa minulla oli hyönteismyrkkypullo  Shocked jolla rupesin hätyyttämään ja suihkuttamaan noita ampiaisia. Kovin olivat sitkeitä eivätkä millään meinanneet kuolla.

Kappas. Näin tässä pari yötä sitten AIVAN SAMANLAISEN unen! Kolme ampiaista, jotka olivat kiukuissaan ja yrittivät pistää.  Sad
tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #24 : 26.06.2007 20:50:45 »

Kappas mikä sopiva aihe! Tänään nimittäin juuri hieman ennen heräämistäni näin unen että kolme ampiaista yritti koko ajan lähelleni. Olivat jotenkin äkäisiä. Normaalisti en ikinä tekisi niin, mutta unessa minulla oli hyönteismyrkkypullo  Shocked jolla rupesin hätyyttämään ja suihkuttamaan noita ampiaisia. Kovin olivat sitkeitä eivätkä millään meinanneet kuolla.

Kappas. Näin tässä pari yötä sitten AIVAN SAMANLAISEN unen! Kolme ampiaista, jotka olivat kiukuissaan ja yrittivät pistää.  Sad

OHO!  Shocked
tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #25 : 26.06.2007 21:34:58 »

hm... taidan liittyä seuraanne Smiley Näin viime yönä unta olevani vanhassa puurakenteisessa mökissä, jonka katto ulottui "taivaisiin". Katon harjaan oli kiinnitetty hirvensarvia. Parista niistä ilmiintyi elävät hirvenpäät, jotka katsoivat minuun ja sanoivat jotain. LISÄKSI...katossa parveili ampiaisia...  Eivät tosin olleet vihaisia eivätkä yrittäneet pistää, kovasti vain parveilivat Smiley
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #26 : 27.06.2007 13:03:07 »

hm... taidan liittyä seuraanne Smiley Näin viime yönä unta olevani vanhassa puurakenteisessa mökissä, jonka katto ulottui "taivaisiin". Katon harjaan oli kiinnitetty hirvensarvia. Parista niistä ilmiintyi elävät hirvenpäät, jotka katsoivat minuun ja sanoivat jotain. LISÄKSI...katossa parveili ampiaisia...  Eivät tosin olleet vihaisia eivätkä yrittäneet pistää, kovasti vain parveilivat Smiley

No johan nyt ampiaiset pörräävät yhden jos toisen unissa...  :Smiley
tallennettu
Mika-Matti
Vieras
« Vastaus #27 : 27.06.2007 13:04:44 »

...
Näin viime yönä unta olevani vanhassa puurakenteisessa mökissä, jonka katto ulottui "taivaisiin". Katon harjaan oli kiinnitetty hirvensarvia. Parista niistä ilmiintyi elävät hirvenpäät, jotka katsoivat minuun ja sanoivat jotain. LISÄKSI...katossa parveili ampiaisia...  Eivät tosin olleet vihaisia eivätkä yrittäneet pistää, kovasti vain parveilivat Smiley

Kaksinaisuus (= vanha puurakenteinen mökki) ulottuu käsityskykymme huipulle asti.
Se on sitä, että jopa sellaiset käsitteet kuin "taivas" ja "maa" ilmaisevat vastakohtaisuutta/täydentävyyttä.

Minulle unesi hirvensarvet ovat kuin merkki kaksijakoisuudesta,
jonka läpi itse luonto elementeillään (= elävät hirvenpäät) meitä puhuttelee.

Ampiaiset edustavat minulle "herätystekijää",
joiden ilmaantumisen tarkoituksena on valpastuttaa unessamatkaajaa.

Nimenomaan KOLME ampiaista (ks. aikaisempien kirjoittajien viittaukset)
ilmentävät tasapainoa - kuten myös 3D:n kohtaamisen merkitystä.
Onkin kohdattava silmästä silmään paitsi kaksinaisuutensa, myös 3D:hen rajoittuneisuutensa - ennen kuin se TODELLA PISTÄÄ.

Läpäistäkseen tietämättömyytensä on tultava sinuiksi sen kanssa, mihin on samastunut, vaikka asennoituisikin "kun tässä on kaikki; kun muuta ei ole".
Sinuiksi tuleminen on sen erottamista itsestään, minkä kanssa on kuvitellut joutuvansa vain elämään, maksoi mitä maksoi,
mutta myös sen tunnistamista itsessään, jota piti irrallisena itsestään tyyliin "pois se minusta" - kuten vastuu ilmastonmuutoksesta.

Kun näet onkin kaksi eikä enää vain "sekametelisoppa", voi se kolmaskin käydä selville.

Siten polariteeteissa on mahdollisuus: täyteen etenemiseen läpi kaiken senkin, minkä kerrottiin olevan "koko kaksijakoinen totuus".

Smiley

tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #28 : 27.06.2007 15:05:25 »

Mukavaa että sait myös itsellesi jotain Smiley Ja kiitos tulkinnastasi Mika-Matti.  smitten Näen paljon yhtääisyyksiä omaan tulkintaani. Olin nimittäin enne nukahtamista pohdiskellut paljonkin näitä eri tilojen yhtymisiä, joita on tapahtunut viime päivinä (toinen tietoisuus on jo melkein päällämme) ja sitten oman elämäni muutosvaihetta. Etenkin tätä jälkimmäistä.

Kirjoitin uneni jälkeen runon hirvien sanoista, mutta illalla unohdin sen wordin leikepöydälle ja suljin iloisesti ohjelman. Embarrassed Tulos: leikepöytä tyhjeni  tickedoff Siinä puhuttiin suomen kollektiivisesta tehtävästä ja ajan olemuksen muuttumisesta. Harmittaa ihan vietävästi, mutta kun kerran olen sen jo kirjoittanut, on se ainakin orvien välissä tallessa, että ei muuta kuin uudelleen kirjoittamaan.
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #29 : 27.06.2007 15:15:36 »

Eilen kannoin ulos (lasissa siis) kolme ampparia. Ovi ei ollut kuin raollaan, mutta silti ne sisälle löysi.
Mulla ei oikein tuo telepaattinen yhteys amppareiden kanssa pelaa, vaikka kuinka niitä pyytäis menemään ulos... :Smiley
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: