Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Väärä valinta?  (Luettu 4570 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Surusielu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« : 13.06.2007 21:37:57 »

Olen teiltä näkijöiltä ja astroilijoilta muiltakin saanut aiemmin tukea, ja taas (!) kääntyisin mieluusti puoleenne. Tuleeko kenellekään mitään ajatuksia ja tuntemuksia nykyisestä tilanteestani?

Olen viimeiset vuodet vain paiskonut töitä. Osittain siksi, että olen pitänyt työstäni, osittain siksi, että ei ole mitään kilpailevaa, siis miestä tai perhettä. Olen ollut peräkkäisissä sijaisuuksissa koko valmistumisen jälkeisen elämäni, ja taas siinä pisteessä, että sijaisuus loppuu ja on lähdettävä muualle.

En taloudellisista syistä (asunto- ja opintovelkaa ja yhdenhengen talous) voinut jäädä odottelemaan, josko jotain avautuisi syksymmällä nykyisessä firmassa. Hain ja sainkin työpaikan, mutta nyt kun nimi on paperissa, niin asia pelottaa kovasti. Uusi toimiala, uusi työ, josta en tiedä opinko pitämään. Mitään vikaa hommassa ei ole, arvostettu ammatti, mutta pelkään, etten viihdy, etten pärjää ja että koko sopimus oli erehdystä. Enkä tiedä miksi.

Minun pitäisi iloita ja juhlia, kun on taas varma elanto pariksi vuodeksi ja uusia haasteita. Mutta jotenkin vaan pelottaa. Haluaisin niin mielelläni unohtaa koko työajattelun, tavata elämänkumppanin ja hankkia liudan lapsia. Mutta se onkin sitten vaikeampi juttu.

Järkevää ei ole lähteä ilman, että oman "maistellut" hommaa kunnolla. Kuitenkin joskus olen haaveillut tästä ammatista. Ja irtisanomisaikakin on pitkä, joten tästä ei noin vain irtaannuta. Toivon vain, että jos homma ei nyt kutsumukseni olisikaan, niin että asiassa voisi olla hyviäkin puolia: uusia ihmisiä, maisemia, hieman aikaa itsellekin. Olenko nyt tekemässä suurta virhettä?

Mietteitä?
tallennettu
darkgirl1982
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #1 : 14.06.2007 12:29:46 »

moikka
katoin sulle korteista.
sä ite: näyttää siltä ett sulla on kamalasti huolia ja oot alamaissa.
sun nykessa työssä on jotenkin agressiivinen meininki, jotenkin oot siellä puolustusasemissa.

sun uusi työ: jos et ota tätä duunia niin kaikki tallaa vaan samaa jamaa, eikä tapahu mitään uutta, ei mitään! jotenkin haluut uutta?
tietty moni ajattelee että muutos tuo paljon positiivista ja kaikki menee tosi hyvin. mut aina on muistettava noi huonot puolet ja osattava  hyväksymään ne.
kortit näyttää että sulla on paljon rohkeutta ja otat rohkeesti uuden duunin ja se muuttaa jotenkin elämääs.
ja miten sitten:
duunissa näytät olevan aika varovainen ja se sun pitää olla. se vie voimia mut kuitenkin tulet pärjäämään! ja sitten vielä lopuksi kortti sano: ett sun pitää olla avoin, sun pitää kertoo sun ajatukset suoraan. vaikka olis kova keskustelu niin sun pitää olla mukana eikä aristella. eli sanoo mielipitees ja sen jälkeen sun ego kasvaa ja tuut huomaamaan että oot jotain!

no, mut toivon sulle kovasti voimii ja rohkeutta. ainakin noitten kortin mukaan uusi duuni muuttaa sua ja sun egoa parempaan suuntaan!!!!!!
tallennettu

light is my power
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 15.06.2007 23:41:27 »

Ihan ensiksikin sanoisin, että minulle tulee hyvä tunne tästä uudesta työpaikasta. Kaikki uusi vaatii meiltä voimia ja pistää uskomme koetukselle, mutta kun uusi on tulossa elämään, miksi estää sitä? Yhdyn Darkgirlin kortteihin siinä, että uusi asia tuo meille haasteita mutta myös mahdollisuuksia, joita ilman elämämme junnaisia vain paikoillaan.

Nyt on tärkeää miettiä, mitä pelkäät? Miksi et voisi ottaa työtä vastaan, josta olet haaveillut? Psykologinen tosiseikka nimittäin on, että emme tee valintoja omien halujemme vaan omien pelkojemme pohjalta - ja se taas ei johda muuhun kuin tyytymättömyyteen ja surullisuuteen ennen pitkää! On tärkeintä pitää omat ajatukset positiivisina ja löytää se rohkeus hypätä kohti uutta! laugh Jos pelkäät, ettet viihdy, tuomitset jo koko homman ilman yrittämistä, niin ihan saletisti et viihdy! Saathan päänsärynkin siitä, jos uskottelet itsellesi tarpeeksi kauan, että päähäsi koskee.

Työ ei tietenkään ole pääpointti elämässä - pääpointti on itse elämä. Se, että menee sen mukaan, mitä sydän sanoo, valmiina muutoksiin ja seikkailuihin. Meillä on kuitenkin fyysisessä maailmassa fyysisiä "velvollisuuksia" - jotkin asiat on vain tehtävä. Voit tietysti heittäytyä puille paljaille erakoksi, jos haluat, mutta sanoisin, ettei se ole nyt kannattavaa Grin

Minusta tämä ei ole virhe, muttei mikään lopullinen niitti arkkuunkaan. Tämä on vain väliaikainen etappi matkalla kohti uusia tuulia ^____________^ Joskus täytyy pitää paussi ennen kuin jatkaa matkaansa kohti tärkeintä päämäärää.

Tässä sinulle vielä enkelikortti

Itsetutkiskelu
Enkelit opastavat sinua löytämään hiljaisen paikan itsetutkiskelua ja hiljentymistä varten.
Itsetutkiskelun aikana voit tulla tietoiseksi lahjoistasi ja sisäisistä voimavaroistasi.
Hiljennä mielesi ja tunteesi.
Pyydä enkeleitäsi syleilemään sinua siivillään, niin että tunnet olosi turvalliseksi ja rentoutuneeksi.
Kuuntele enkelisi kuiskauksia ja omaa sisäistä ääntäsi.
Vaadi aikaa ja tilaa itsellesi.

Hyvin selkeä osoitus siitä, että nyt tarvitaan aikaa itselle. Älä huoli turhia ja jos huolit keskity selvittämään MIKSI olet huolissasi ja mistä tuo huoli kumpuaa.
Löydä myös sisäiset voimasi ja vahvuutesi. Itsetuntemus on hengen soturin tärkein kyky.

tallennettu
Surusielu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #3 : 16.06.2007 08:57:03 »

Kiitokset molemmille! Ehkä näin tosiaan on, että pitää vaan rohkeasti lähteä kokeilemaan uutta, ja ajatella, ettei siinä ole pakko olla lopunikäänsä.
Darkgirl osui aivan oikeaan: huolia on, ja olen alamaissa. Ja tosiaankin, niin paljon kuin nykyisen työni sisällöstä pidänkin, niin en tunne oloani tiimissäni tervetulleeksi tai tärkeäksi. Olen pohtinut miksi näin on, ja olenko jotenkin itse aiheuttanut tämän, mutten ole löytänyt vastausta. Olen ollut ystävällinen kaikille, mutta kaikkihan eivät voi kaikista pitää.

Ja AthaMaarit: juuri noin olen nyt päättänyt asennoitua. Keskittyä enemmän itseeni ja hyvinvointiini.
tallennettu
Julietta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165


Profiili
« Vastaus #4 : 17.06.2007 17:50:01 »

Minullekin tuli myönteinen fiilis uudesta työstäsi. Ethän oikeastaan ole edes valintatilanteessa, koska vanhalta alata ei löydy varmaa työtä. Olisikos tämä pikemminkin ajolähtö tai kohtalon potku persuksille.

Elämänkumppani ja lapset tulevat aikanaan murehtimattakin. Mikä taas ei tarkoita, että työuran voisi lopullisesti heittää romukoppaan.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: