T-H
|
|
« Vastaus #60 : 12.08.2008 12:32:52 » |
|
Puhutte varmaankin kirjasta Haudatkaa sydämeni Wounded Kneehen. Sitä ei voi itkemättä lukea Olen ihan samaa mieltä. Kirja oli todella koskettava.
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
* Nousu Neitsyt * NativeAmerican Haukka
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #61 : 12.08.2008 12:36:16 » |
|
”Emme voi ymmärtää intiaaneja, jos emme ymmärrä heidän uskontojaan.”
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #62 : 12.08.2008 12:42:41 » |
|
http://www.malakota.com/Hau Koda! = Hei Ystäväin! (lakota kielellä) Tuolta löytyy kaikkea mukavaa tietoutta niillekkin intiaanifaneille jotka ovat vasta intiaaniuden alkutaipaleella. Kuunnelkaapa Lakota language lessons- oppitunteja. Kieli kuulostaa todella kauniilta
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #63 : 12.08.2008 14:40:47 » |
|
Intiaaniviisauksia
What is life? It is the flash of a firefly in the night. It is the breath of a buffalo in the wintertime. It is the little shadow which runs across the grass and loses itself in the sunset. Crowfoot, Blackfoot warrior 1830 - 1890
Good words do not last long unless they amount to something. Chief Joseph - 1879
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #64 : 13.08.2008 06:43:03 » |
|
Tiedän tunteen Rhodonite! Minullakin on kausia, jolloin en kestä sitä kipua, mitä intiaanien viimeisten vaiheiden ajatteleminen aiheuttaa. Kun aikoinaan sain käsiini ensimmäisen intiaanikirjani, itkin ja luin, vaikka kyseessä oli asialliseen sävyyn kirjoitettu tietokirja. Totuus sattui eniten! Silti oli sellainen tunne, että minun on pakko tietää - jotta ymmärtäisin paremmin. Jokin siinä kosketti syvältä. Koskettaa edelleen. Juuri tuon koskettavuuden vuoksi epäilenkin, että minunkin entinen elämäni liittyisi intiaaneihin... Joku tulkinta viittasi Etelä-Amerikkaan, jota kohtaan olen aina tuntenut mielenkiintoa. Haaveenani olisi päästä Machu Pichulle. Ehkäpä siellä oppisin enemmän Olisin halunnut Minerva jo aiemminkin kommentoida sinulle, mutta kun kaksi tietokonetta on hajalla... Siis olikohan se merkurius perääntymässä... Itse kyselin selvännäkijältä ihan muista asioista, ja hän kertoi että nykyinen äitini on ollut minulla opissa kun olin poppamies, siis intiaanina. Tuo Machu Pichu, eikö se ole korkealla, ja järvet, ah, todella upea paikka... Siinä on minulle kaksi tärkeää elementtiä, tila/avaruus ja vesi. Machu Picchu on korkealla Andien vuoristossa. Ilma siellä korkeudessa on erittäin ohutta. Yöt ovat todella kylmiä, ihan pakkasen puolella kun taas aamut ovat paahtavan kuumia.
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #65 : 13.08.2008 17:03:10 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #66 : 13.08.2008 17:11:53 » |
|
Suomessa on tietty joukkio Intiaaniharrastajia; tiedän sen itse kun olen ollut tekemisissä ja olen edelleen. Osa ihmisistä on niin vannoutunut intiaanin tapaan elää, että järjestäävät ihan yhteisiä tapaamisiakin. Kaikki pitää olla kuin intiaaneilla; asut, ruuat, ruokailuvälineet, tanssiesitykset, asumus; kota jne. Rituaaleista ei saa poiketa; sakon uhalla kielletty
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #67 : 13.08.2008 17:24:56 » |
|
Mitenkä hyvin teille muille Intiaanifaneille on nämä intiaaniheinot ja niiden alaheimot tiedossa? Itse koen kuuluvani tasankointiaaneihin, eli preeriaintiaaneihin. Lakotaheimo on se mikä kiehtoo valtavasti. Entäs ne ihanat intiaanimiehet, jotka vetää parhaimillaan jalat alta. Mitäs tuntemuksi ne teissä herättää? On suotavaa, että ujostelematta tuotte esiin esim seksuaaliset tunteenne inkkarimiehiä kohtaan KIITOS!
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
kultainen sulka
|
|
« Vastaus #68 : 13.08.2008 18:19:31 » |
|
Tervetuloa Tuuli-Hiuksissa Entäs ne ihanat intiaanimiehet, jotka vetää parhaimillaan jalat alta. Mitäs tuntemuksi ne teissä herättää? On suotavaa, että ujostelematta tuotte esiin esim seksuaaliset tunteenne inkkarimiehiä kohtaan KIITOS! Tähän kiireen keskellä pakko kommentoida lyhyesti, tunteet heitä kohtaan ovat sellaisia jottei tohdi eikä osaa selittää... Kun vain näkeekin pitkät tummat hiukset, niin voe tokkiisa :
|
|
|
tallennettu
|
ASC Vaaka Aurinko & Merkurius Skorpionissa Kuu Vaa * assa Venus & Mars Jousimiehessä *** * Sininen lunaarinen yö *
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #69 : 13.08.2008 19:28:52 » |
|
Tervetuloa Tuuli-Hiuksissa Entäs ne ihanat intiaanimiehet, jotka vetää parhaimillaan jalat alta. Mitäs tuntemuksi ne teissä herättää? On suotavaa, että ujostelematta tuotte esiin esim seksuaaliset tunteenne inkkarimiehiä kohtaan KIITOS! Tähän kiireen keskellä pakko kommentoida lyhyesti, tunteet heitä kohtaan ovat sellaisia jottei tohdi eikä osaa selittää... Kun vain näkeekin pitkät tummat hiukset, niin voe tokkiisa : Hei, kultainen sulka! Intiaanimiehet, juuh, ne saavat aikaan erinäisiä värinöitä... Ja se heidän kyömynenä, eikös olekkin ihana
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
Rakkauden enkeli
Vieras
|
|
« Vastaus #70 : 15.08.2008 12:07:43 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #72 : 15.08.2008 13:07:26 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
Viper Venus
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #73 : 17.08.2008 09:37:50 » |
|
Intiaanin rukous
Suuri Henki, jonka äänen kuulen tuulessa ja jonka hengityksestä kaikki maailman olennot ovat saaneet elämän, - kuule minua! Tulen eteesi, yksi lapsistasi. Olen pieni ja heikko ja tarvitsen voimaasi ja viisauttasi. Salli minun kulkea kauneudessa ja anna silmieni aina nähdä auringonlaskun puna ja purppura. Opeta kättäni kunnioittamaan luomiasi asioita. Tee korvani innokkaaksi kuulemaan äänesi. Tee minut viisaaksi että voin tietää kansalleni opettamasi asiat; opetukset jotka olet kätkenyt jokaiseen lehteen ja kiveen. En etsi voimaa ollakseni veljieni yläpuolella vaan taistellakseni suurinta vihollistani – itseäni – vastaan. Salli minun olla aina valmis tulemaan eteesi puhtain käsin ja suorin katsein niin että kun elämä haihtuu häipyvän auringonlaskun tavoin, henkeni voisi katsella sinua häpeämättä.
|
|
|
tallennettu
|
*Aurinko Härkä *Nousu Rapu *Kuu Neitsyt *Merkurius Oinas *Venus Oinas *Mars Oinas
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #74 : 17.08.2008 10:36:06 » |
|
Kiitos! Printtasin rukouksen skorpionipojalleni, joka kunnioittaa myös intiaaneja!
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
|