T-H
|
|
« Vastaus #135 : 01.03.2009 14:40:59 » |
|
.. alkuperäisasukkaat sanoivat suomalaisista "he ovat samanlaisia kuin me". OH mikä kunnianosoitus suomalaisille Kyllä näin on. Esim Saamelaisäidin ja intiaaniäidin lastenkantokehdoissa on shokeeravan paljon samanlaista. Kerraassaan upeaa. Ja Saamelaisilla on myös ollut kota asuttavana.
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
* Nousu Neitsyt * NativeAmerican Haukka
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #136 : 01.03.2009 16:19:14 » |
|
Kauniita ovat asut ja OMG miten tutunnäköisiä naisia
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Viper Venus
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #137 : 12.03.2009 13:56:14 » |
|
Tässä erään yaqui-intiaanin laulu:
Minä olen niin kaukana taivaasta jossa synnyin. Yletön kaiho täyttää mieleni. Nyt kun olen niin yksin ja suruissani, kuin lehti tuulessa, minä haluan milloin itkeä, milloin nauraa kaipuusta.
(Que lejos estoy del cielo donde ha nacido. Inmensa nostalgia invada mi pensamiento. Ahora que estoy tan solo y triste cual hoja al viento, quisiera llorar, quisiera reir de sentimiento.)
|
|
|
tallennettu
|
*Aurinko Härkä *Nousu Rapu *Kuu Neitsyt *Merkurius Oinas *Venus Oinas *Mars Oinas
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #138 : 01.04.2009 14:10:43 » |
|
Maya-isoäiti Mersedes Barriosin sanoin: "Kannamme aina mukanamme sitä energiaa, joka on siinä paikassa, jossa olemme syntyneet"
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #139 : 05.04.2009 11:55:12 » |
|
Chief Joseph (nez-perce intiaani) on sanonut:
"Hyvät sana ja lupaukset eivät kestä pitkään, elleivät ne muutu todellisuudeksi".
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #140 : 14.04.2009 06:55:45 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #141 : 18.04.2009 06:44:37 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #142 : 18.04.2009 13:05:23 » |
|
Kiitos vinkistä, kun niin vähän katson noita ohjelmia. Melkeinpä sattumalta istun ja osun johonkin.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #143 : 18.04.2009 16:59:12 » |
|
KIITTI vinkistä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
maarita
|
|
« Vastaus #144 : 20.04.2009 10:24:35 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt *Nouseva Vaaka *Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä *Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona *Mars Kauris *Jupiter Oinas *Chiron Rapu
*Maya, Sininen Magneettinen Kotka *Kiinalainen Jänis
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #145 : 21.04.2009 11:00:40 » |
|
En suosittele hapsumokkasiinien kanssa ajelemaan pyörällä. Mulla sotkeutui muutama hapsu pyörään niin että hapsut katkes. Ei inkkarit niitä valmistaneet pyörällä ajoon, vaan nopeaan ja vaivattomaan, mutta niin hiljaiseen askehdintaan
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
Viper Venus
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #146 : 13.11.2009 19:09:33 » |
|
Uskomattoman mahtava kappale: http://www.youtube.com/watch?v=2Pen8GoXPq0
Löytyy levyltä Apurimac III: Nature / Spirit / Pride
|
|
|
tallennettu
|
*Aurinko Härkä *Nousu Rapu *Kuu Neitsyt *Merkurius Oinas *Venus Oinas *Mars Oinas
|
|
|
Rakkauden enkeli
Vieras
|
|
« Vastaus #147 : 15.11.2009 14:26:41 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #148 : 10.03.2010 14:24:27 » |
|
Täällä oli aivan ihania viestejä.
Olen juuri liittynyt tälle sivustolle kun kaipasin samanhenkistä keskustelu seuraa. Ja tämä on ensimmäinen johon otan osaa koska koen suurta yhteenkuuluvuutta intiaaneihin. Eräs nainen sanoi minulle, että "sinä olet luultavasti elänyt joskus intiaanielämän". Se tuntui ihmeelliseltä.
Luin vähän aikaa sitten Linda Lay Shulerin kirjan Kun kotka kutsuu. Se oli upea lukukokemus. Suosittelen intiaaneista kiinnostuneille. (Sitä edeltävä osa on "Vain aurinko muistaa").
|
|
|
tallennettu
|
"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
|
|
|
Ulkopuolinen
|
|
« Vastaus #149 : 10.03.2010 17:11:01 » |
|
Minäkin olen varma, että olen joskus ollut maya-intiaani. Tein aiheesta koulussa tosi laajan esitelmänkin ja koko kulttuuri vain kiehtoo niin paljon, silloin, kun Suomessa oli nuo elämäntapaintiaani mieli teki mennä käymään, mutta kokoajan joku sanoi, että älä mene. No se olikin aikamoinen tarina, puistattaa ajatellakin minkälaisia kauheuksia he joutuivat kokemaan.
Ideana hyvä, toteutus karsea.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|