Minulle on jäänyt montakin mukavaa kommenttia mieleen ja toivon tietysti, että jollekulle olisi myös jäänyt minun kommentti mieleen. (Siskoni, aurinkomerkiltään Neitsyt, on aivan supermahtava laukomaan tällaisia ex tempore kommentteja noin yleisesti)
Itse muistan vuoden 2003 Tuskan. Olin katsomassa Thyrane-nimistä suomalaista bändiä ja keikka oli niin hieno, että intouduin moshaamaan ihan hirveästi (selvinpäin, minähän en harrasta humalaa). Vieressäni seisoi minulle tuntematon tosi pitkä, varmaan lähemmäs 2 metrinen, hoikka, oikein hauskannäköinen mies hameeseen pukeutuneena. Hänellä oli musta suora tukka, joka ylettyi lanteille. Hän katseli moshaamistani hetken aikaa huvittuneena ja kumartui sitten puoleeni ojentaen hiuksiaan puoleeni ja kysyi "Kummalla meistä on pidempi tukka?"
Vastasin, että tietysti hänellä, kun hän on minua niin paljon pidempikin (se tukka yksistään oli varmaan minun pituinen, kun olen niin lyhyt!
)
Yritin etsiä ukkeliä myöhemmin, jotta olisin voinut ottaa hänestä valokuvan muistoksi, mutta en enää löytänyt.
Toinen ihastuttava kommentti tuli kaveriltani. Olin tuolloin 17-vuotias ja seurustelin ensimmäisen poikaystäväni kanssa, joka asui Lahdessa. Lähdimme eräs perjantai-ilta hiimailemaan kaupungille ja satamaan, jossa sitten törmäsimme tähän miespuoliseen kaveriin ja kahteen hänen ystäväänsä. Kaveri oli ihan tillintallin ja ryntäsi suoraan kaverinsa kanssa poikaystäväni kaulaan. Minut nähdessään tämä nuori hevimies hymyili oikein muikeasti, hoiperteli luokseni, otti minut kainaloonsa ja sopersi siinä hiukan etukenossa "Kun sie nyt oot se Miikan nainen niin... saaks sua vähän halia?"