Sissis
|
|
« : 08.07.2007 19:04:30 » |
|
Tässä tulee vuodatus ylisuojelevalta äidiltä. Lapseni on herkkä ja ei pidä yksin jäämisestä, itku tulee herkästi. Sisareni mies on kerran jättänyt pojan autoon, kun kävi hoitamassa pikapikaa jotain asiaa.. joutui hakemaan (harmikseen) itkevän lapsen autosta. Siitä lähtien poika aina muistaa sanoa hänelle; ”Minua ei saa jättää yksin autoon”. Kuten sanoi taas perjantaina, mutta silti mies jätti pojan autoon, kun lähti viemään jotain paperia jollekin ja kun olisi mennyt vain minuutti tai pari… no, taas joutui kiukukseen hakemaan itkevän lapsen autosta.. Olen vihainen miehelle.. ja itselleni kun näin annan asian vaivata, mutta miksi per***e lasta ei voi ottaa mukaan..?? Tiedän, ettei lapsi mene rikki tuosta,, mutta ei kyllä luota mieheen enää.. Olenkohan sekoamassa, kun vuorokauden olen vaan pohtinut tätä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON
|
|
« Vastaus #2 : 08.07.2007 20:06:37 » |
|
Nousurapu täällä kommentoi, että eiköhän tosiaan kaikki äidit ole jollain lailla ylisuojelevia juuri oman lapsensa suhteen. Minä nousurapuna en muuten ole ollenkaan siitä pahimmasta päästä.
Mutta tuo asia kuulostaa siltä että ennemminkin olet vihainen tuolle miehelle, joka jätti lapsen yksin autoon. Niin minäkin olisin.
Älä päästä lasta hänen kanssaan enää autoon, tai vannota miestä että lasta ei saa jättää yksin autoon. Nousurapuun liittyy myös ominaisuus, ettei meinaa unohtaa joskus sattuneita vääryyksiä, eli siksi varmaan vatvot ja vatvot tuotakin asiaa.
|
|
|
tallennettu
|
Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu MC & Merkurius & Venus Vesimies Punainen Galaktinen Lohikäärme
|
|
|
Sissis
|
|
« Vastaus #3 : 08.07.2007 20:29:35 » |
|
- jos lapsi pelkää olla yksin, ei häntä pidä jättää yksin. Olen samaa mieltä ja koska tiedämme pelon, ei pitäisi lisätä sitä oman kiireensä takia. Miksi mies ei tosiaankaan ottanut lasta mukaansa asioille - se olisi hänelle itselleenkin helpompaa Hän on tottunut jättämään omat lapsensa autoon (heitä tosin jää yleisä vähintään kaksi ja useimmiten enemmän odottamaan) ja mies on sitä mieltä, että kyllä pojan jo pitää oppia olemaan hetki autossa.. Minä vaan olen kuulemma pitänyt lasta liian pumpulissa.. Allaolevaa olen yrittänyt selittää, mutta ei uppoa kyseiseen jästipäähään..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sissis
|
|
« Vastaus #4 : 08.07.2007 20:39:25 » |
|
Nousurapu täällä kommentoi, että eiköhän tosiaan kaikki äidit ole jollain lailla ylisuojelevia juuri oman lapsensa suhteen. Minä nousurapuna en muuten ole ollenkaan siitä pahimmasta päästä.
Mutta tuo asia kuulostaa siltä että ennemminkin olet vihainen tuolle miehelle, joka jätti lapsen yksin autoon. Niin minäkin olisin.
Älä päästä lasta hänen kanssaan enää autoon, tai vannota miestä että lasta ei saa jättää yksin autoon. Nousurapuun liittyy myös ominaisuus, ettei meinaa unohtaa joskus sattuneita vääryyksiä, eli siksi varmaan vatvot ja vatvot tuotakin asiaa. Olen yrittänyt hillitä suojeluani ja hiljalleen mennään eteenpäin.. Juu, niin olenkin vihainen miehelle, koska hän ei kuuntele mitä sanotaan. Jos minun puheeni menevätkin ohi, niin kun lapsi sanoo ettei halua/uskalla jäädä yksin niin hänen pitää kuunnella ja toimia sen mukaan.. Olen vannottanut(x1000 ) ja koska ei tehoa, niin täytyy viedä/hakea lapsi itse! Naulankantaan totesit tuon ettei meinaa unohtaa sattuneita vääryyksiä.. varsinkin kun ne kohdistuu lapseeni.. Voisin tirvasta sitä ukkoa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
helen
|
|
« Vastaus #5 : 09.07.2007 17:52:49 » |
|
On ehkä parempi ,kun et jätä lastasi enää sisaresi miehen hoiviin.Vaikuttaa kus.....päältä Parkuva lapsi autossa saattaa herättää ohikulkevien huomion eikä tarvitse itsekkään jälkeenpäin pähkäillä moista Lapsen etu ensin
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Rapu Nousu Leijona Kuu Oinas Näillä mennään
|
|
|
|
*yildirim*
|
|
« Vastaus #7 : 09.07.2007 18:22:42 » |
|
samalla kannalla edellisten kanssa jokainen äiti on varmasti omien lastensa kohdalla jossain määrin ylisuojeleva.
tuossa tapauksessahan ei lasta kannata autoon jättää...aiheuttaa pian vielä suurempia pelkotiloja lapselle.mielestäni olisi kuitenkin hyvä selvittää mistä johtuu tämä itkeminen autossa kun jää yksin?
vaikka se ei asiaa muuttaisi miksikään niin se voisi kuitenkin lievittää tätä itkusta syntynyttä pelkoa...
ja kuten aiemmin tuolla myös sanottiin että ei varmaan kannata jättää lasta sellaiselle ihmiselle joka tätä asiaa ei ymmärrä vaan jättää lapsen tuollein yksin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sissis
|
|
« Vastaus #8 : 09.07.2007 18:34:15 » |
|
On ehkä parempi ,kun et jätä lastasi enää sisaresi miehen hoiviin.Vaikuttaa kus.....päältä Parkuva lapsi autossa saattaa herättää ohikulkevien huomion eikä tarvitse itsekkään jälkeenpäin pähkäillä moista Lapsen etu ensin Juu, en jätä hänen hoiviinsa enää, hoitakoon kiireelliset asiansa rauhassa.. (http://i93.photobucket.com/albums/l66/zippi_02/H2-106.gif) Jatkossa sisko saa hoitaa kuljetukset tai sit minä, sanoin maksavani bensat ettei tule nirinää lisäkuluista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sissis
|
|
« Vastaus #9 : 09.07.2007 18:42:04 » |
|
Sissis, ymmärrän tasatarkkaan tunteesi, vaikka/koska minulla ssa (vain) (Ceres) Terveisin, (yli)suojeleva/-empaattinen nousu Ippuska,, on lohduttavaa tietää etten ole ainoa.. Joskus minua itseänikin ahdistaa tämä, mutta kun en vaan voi mitään sille etten halua lastani kasvattettavan "kovalla kädellä".. tässä tapauksessa niin, että "oppii kun jää yksin tarpeeksi usein.." Mielestäni tuo on huono vaihtoehto, kun lapsi on ilmaissut n.10 min. aiemmin pelkonsa..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sissis
|
|
« Vastaus #10 : 09.07.2007 19:15:31 » |
|
tuossa tapauksessahan ei lasta kannata autoon jättää...aiheuttaa pian vielä suurempia pelkotiloja lapselle.mielestäni olisi kuitenkin hyvä selvittää mistä johtuu tämä itkeminen autossa kun jää yksin?
vaikka se ei asiaa muuttaisi miksikään niin se voisi kuitenkin lievittää tätä itkusta syntynyttä pelkoa... Lapsi sanoi, että ei luota miehen sanoessa ettei viivy kauan.. ja tuli ikävä minua. Osaltaan varmaan on sekin, että en ole jättänyt yksin koskaan minnekään.. ja miksi jättäisin? Minä kyllä voin ottaa lapsen mukaan se ei hidasta eikä nopeuta asioita.. Pankkiautomaatilla olen käynyt niin et poju jää autoon, koska siitä hän näkee minut kokoajan. Olemme kuulemma liian "tiivis-paketti", sanoo sossun täti, mut minkäs teen kun kaksin ollaan..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #11 : 09.07.2007 19:18:41 » |
|
Kuuntele vain itseäsi ja äidinvaistoasi, kysehän ON omasta lapsestasi - onneksi voit tuossa asiassa valita toisinkin, kuten kerroit
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*yildirim*
|
|
« Vastaus #12 : 09.07.2007 19:25:10 » |
|
samaa mieltä ippuskan kanssa. itse tiedät mikä on parhaaksi omalle lapselle...sanokoon soskun tätit ihan mitä vaan.
ja totta on että lapsethan voi ottaa melkein joka paikkaan mukaan...itsellä jos on tilanne etten voisi ottaa niin jätän lapset vain ihmiselle johon luotan itse ja johon ennen kaikkea myös lapset luottaa...varmasti on syynsä sille jo jossain kaukana että lapsi sanoo ettei luota tähän kyseiseen ihmiseen...herkillä lapsilla sen voi kai tehdä myös pelkästään jonkun ihmisen olemus ettei vaan tuo luottamus pelaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sissis
|
|
« Vastaus #13 : 11.07.2007 11:42:52 » |
|
Ippuska, onneksi tosiaan voin valita... lapsi kuitenkin rakastaa olla serkkulassa, joten miehen emme anna pilata juttua.. jospa hänkin tajuaisi asian ajan kanssa.. Mies on paljon töissä, joten aika vähänpaikalla kun poika on heillä,, siinä yksi syy miksi poika ei luota..ei ole päässyt tutustumaan kunnolla..Jadeania, yllä yksi syy miksi poika ei luota, mutta uskon myös sen ettei kotona ole miestä vaikuttavan asiaan.. ei ole tottunut, että mies käskee/komentaa. Minäkin olen todella tarkka kenelle lapsen jätän hoitoon,, tarjokkaita on riittämiin, mutta jos en tunne hyvin niin; no thanks Ja en todellakaan anna sossun tädin pelotella/määräillä.. ja hän tietää sen, mut yrittää kuitenkin joskus olla NIIN topakka.. työnkuvaan kai kuuluu Hän on kuitenkin auttanut aikanaan minua suunnattoman paljon ja ollut oikeudenmukainen ja luottanut minuun aina..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #14 : 11.07.2007 14:48:05 » |
|
Sissis Mielestäni nykyajan ongelma ei ole (yli)suojelevuus, vaan välinpitämättömyys. ON oikein kuunnella lasta ja hänen toiveitaan & säännöt=rajat ja rakkaus
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|