Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: jälleen risteyksessä?  (Luettu 4716 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Laksmi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 09.07.2007 14:14:41 »

Olen synt. 180571 klo 19.37 Hki. Olen ollut n 3 v sinkkuna erottuani pitkästä suhteesta kaksosmieheen. Ero oli todella raastava ja miehellä oli loppuvaiheessa muita naissuhteita rinnalla. Hän ei halunnut jättää minua saatikka myöntää touhunsa.

Erovaiheessa minulla meni elämä kokonaan uusiksi ja olin miltei vuoden työttömänä. Sain alkuvuonna 2005 useiden hakujen jälkeen hyvän työpaikan. Olen ollut tässä hommassa siitä lähtien. Alku oli pelkkää selviytymistä, en miettinyt tulevaisuutta Alkupalkka oli alhainen mutta korotusta luvattiin, ja sen myös sain. Puhutaan nyt sellaisista lukemista että aikuiselle maisterille maksettiin harjoittelijan palkka. Velkaa on jonkin verran tullut hankittua, opintotukea piti maksaa takaisin ja työ edellyttää siistit vaatteet. Kun tulin suoraan kortistosta oli vaan kuluneet farkut ja t-paidat…

Nyt kun palkka on jokseenkin ok eikä elämä ole enää ihan vaan päivä kerrallaan  elämistä, olen alkanut miettiä tulevaisuutta. Edellisiin työpaikkoihin verrattuna tämä on aika ”suljettu” paikka. Työkaverit ovat hiljaista sorttia eikä me tehdä vapaa-aikana mitään yhdessä. Koska olen sinkku ja yksinäinen olen miettinyt pitäisikö vaihtaa työpaikkaa ihan sen takia että elämään tulisi vähän enemmän säpinää. Tarkoitan nyt sitä että nykyisten työkavereiden kanssa ei ole mitään yhteistä ja työajan ulkopuolella ei tutustuta lainkaan. Nykyisinhän monessa työpaikassa on harrasteryhmiä ja vapaa-ajan tapahtumia, ja näihin saa osallistua jos haluaa. Meidän työpaikalla ei ole mitään tämän sorttista. Enkä muutenkaan saa kollegoista mitään "irti".

Työssäni on myös joitain ikäviä rutiineja mutta ennen kaikkea olen huomannut, etten tule toimeen työkavereiden kanssa. Heidän ajatusmaailmansa vaikuttaa kaavamaiselta ja ovat miltei kaikki nuoria ja kokemattomia.  Ei meillä mitään riitoja ole, mutta sanotaanko että tunnen kahvihuoneessa tietyn viileyden läsnä ollessani. Lisäksi minua vältetään ryhmätöissä jossain määrin. Edellisissä työpaikoissa ollaan tosiaan pidetty toisiamme ihan ihmisinä eikä työkoneina, ja olen eräisiin ex-kollegoihin edelleen yhteydessä.  Täällä kaikilla on se asenne että ollaan vaan töissä ja that´s it.

Jos ollaan rehellisiä: mittarissa on sen verran korkeat lukemat että minua kiinnostaa vain ja ainoastaan kotileikit... Haluaisin oman kodin, perheen, miehen, lapsia, koiria, taiteellisemman työn ja taloudellisen turvan… mutta tätä en osaa hakea, tai en tiedä mistä aloittaa, mitä tehdä?

Pitäisikö sinnitellä nykyisessä työssä, keksiä mahdollisimman paljon vapaa-ajan vietettä ja toivoa parasta? Vai onko aika vaihtaa maisemia? Sinänsä työni on ihan ok, ja palkkakin antaa jokapäiväisen leivän. Mutta pelkään että ahdistun kun elämäni piirit ovat niin pienet. Ei ole tässä tilanteessa varaa esim. matkustaa ja kun työkavereista ei ole edes leffaan tai kaffelle (olen kyllä yrittänyt) niin tuntuu että pitäisi tehdä jotain repäisevää, etten jämähdä ihan paikoilleni.

Minulla on kyllä sekä henkisiä että urheilullisia harrastuksia, tuntuu vaan etteivät nämä kuviot pitkällä aikavälillä riitä, etenkin jos omaa perhettä ei siunaannu. En tiedä miten tämän nyt sanoisi, jotenkin tuntuu että työporukalta puuttuu ilo. Rahahuoletkin jossain määrin hääräävät mielessäni sillä haluaisin säästää enkä vaan maksaa velkoja pois. Periaatteessa minulla olisi jatko-opintojen mahdollisuus olemassa mutta pelkään rahoituspuolta.

Toivon että joku ymmärtäisi mitä olen etsimässä. Siis lähinnä vastausta siihen kannattaako minun etsiä elämääni uutta sisältöä ja turvallisuuden tuntua työn (uran) kautta vai vapaa-ajan jutuista? Ammatillisessa mielessä tunnen itseni aika hyvin, sosiaalisesti olen enemmän hukassa… Haluaisin toisaalta hypätä tuntemattomaan mutta pelkoni estävät minut. Pitkän työttömyyden ja pätkätöiden jälkeen tuntuu jotenkin väärältä jättää vakivirka tällaisten syitten takia? Ja vain parin vuoden jälkeen olen tyytymätön, enkö vielä tässäkään iässä ole löytänyt paikkani?

Olen  kiitollinen kaikista näkökulmista tähän ongelmaan  smitten
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 12.07.2007 18:54:46 »

Kopioin tähän listaa tämän hetkisistä ja lähestyvistä transiiteistasi:

pluto  aspect_squ  pluto Beginning of February 2006 until beginning of December 2007
 jupiter  aspect_squ MC End of January 2007 until beginning of October 2007
 uranus  aspect_tri AC Mid March 2007 until beginning of February 2008
 saturnus  aspect_squ  saturnus 26 July 2007 until 11 August 2007
 saturnus  aspect_squ  aurinko 3 August 2007 until 19 August 2007
 jupiter  aspect_squ  pluto 2 December 2007 until 10 December 2007

Neliöitä on paljon, joten taidat tosiaankin elää jonkinlaista etsikkoaikaa sisäisten kriisien keskellä. Eipä ihme, että asiat askerruttavat mieltäsi, sillä juuri tuollaisten elämänvaiheiden kautta tapahtuu yleensä muutosta ja kasvua - tavalla tai toisella. Muutokseen viittaa myös tuo helpompi transiitti, Uranuksen trini AC:een. Uranushan on tähtitaivaan kapinallinen, muutoksen tuoja. Valitettavasti en ole vielä kovin hyvin perehtynyt transiitteihin, mutta astro.comin forecast-osiosta löysin kuvausta näistä. En viitsinyt kopioida tähän pitkää litaniaa englanninkielistä tekstiä, mutta kannattaa käydä tutustumassa!!

Toivon että joku ymmärtäisi mitä olen etsimässä. Siis lähinnä vastausta siihen kannattaako minun etsiä elämääni uutta sisältöä ja turvallisuuden tuntua työn (uran) kautta vai vapaa-ajan jutuista?

Tähän en oikeastaan uskalla ottaa kantaa paljoakaan, sillä uskon, että sisimmässäsi tiedät vastauksen. Joskus sydämen äänen kuunteleminen ei ole ihan helppoa, mutta se kannattaa. Selvästikin kaipaat muutosta, tietynlaista siirtymistä seuraavalle askelmalle elämän portaikossa - mutta milloin ja miten, elämä näyttää. Uskon, että aikaa myöten löydät vastauksen omasta itsestäsi!! Kriisin silmässähän on vaikea nähdä kauemmas. Voit kuitenkin lohduttautua sillä, että neliö-transiittisi helpottavat vuoden loppua kohti; ja ristiriidoista huolimatta, neliöthän ovat nimenomaan kasvattavia  Smiley

Se, mikä kirjoituksessasi pysäytti, oli tuo työpaikkasi iloton ilmapiiri. "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"  Wink ... Olen nimittäin itse juuri tuollainen iloton työmyyrä. Työpaikallani kyllä järjestetään yhteistä toimintaa, mutten ole siihen kovinkaan aktiivisesti osallistunut. Olen halunnut rajata työn ja siihen liittyvät asiat mahdollisimman paljon erilleen vapaa-ajastani, koska työni on aika ajoin ollut hyvin uuvuttavaa. En ole oikeastaan koskaan tullut ajatelleeksi, miten työkaverit kokevat sen... Kieltämättä tunsin ripauksen syyllisyyttä kirjoitustasi lukiessani. Ehkäpä tässä on kasvun siementä myös minulle  :Smiley  Sinänsähän toivoisin itsekin tilanteen olevan toinen, mutta jotenkin vain asiat johtavat toiseen ja työpaikan ongelmat ruokkivat itse itseään. Ihanaa, että olet kaikesta huolimatta jaksanut yrittää  Smiley  Tuollaiset positiiviset ja energiset ihmisethän ovat juuri niitä ilmapiirin luojia ja ylläpitäjiä!

Toivon, että pääset toteuttamaan haaveitasi omasta perheestä! Kartallasihan on  aurinko aspect_con saturnus 7. huoneessa, mikä viittaisi alkutaipaleen vaikeuksiin parisuhteessa ja sen todellisen rakkauden löytymiseen vasta hiukan myöhemmin (kun Saturnus-läksy on läpikäytynä). Kuitenkin 5. huoneessasi on planeettoja (lapset) ja IC:si on herkässä ja hoivaavassa kalojen merkissä... Pidän peukkuja  Wink
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Laksmi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 13.09.2007 19:36:55 »

Kiitokset vastauksesta Smiley  käväsin astrodienstin sivuilla lukemassa nuo jutut. Mielenkiintoista. Sitten sairastuin ja olin melkein  viisi viikkoa sairaana.  buck2

nyt olen taas kunnossa ja pitää antaa elämän mennä omalla painolla. Kovasti olis haaveita, ja tuntuu etten nyt pysty tekemään mitään konkreettista. Pitää vaan uskoa että saan toteuttaa ne joku päivä.
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 13.09.2007 20:18:08 »

Hienoa, että olet taas kunnossa  smitten

Nyt saatiin tänne kotimaisille astrosivuillekin hienot transiitti-kartat, joista pystyy seuraamaan tilannetta vaikka päivittäin. Hiljaa hyvä tulee, ja vinkkiä kulloiseenkin elämäntilanteeseen tuntuu tosiaankin löytyvän transiiteista. Alan pikkuhiljaa päästä kärryille  Smiley

Kovasti olis haaveita, ja tuntuu etten nyt pysty tekemään mitään konkreettista. Pitää vaan uskoa että saan toteuttaa ne joku päivä.

Minulla on itse asiassa hyvin samanlainen vaihe meneillään. Tuntuu kuin pienikin yritys toteuttaa haaveita pysähtyisi aina kiviseinään  Huh ... Jotakinhan senkin on tarkoitus opettaa?! Tällä hetkellä lähinnä tarkkailen tilannetta ja yritän kuunnella itseäni. Ehkäpä se siitä  Smiley
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Harschi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 22.09.2007 15:49:50 »

Katsoin karttaasi intialaisen astrologian valossa ja täytyy sanoa, että kertomasi asiat - kaipuu kotiin ja perheeseen, vaihteluntarve, tietty etäisyys työkavereiden välillä jne. - näkyvät kyllä tosiaan kartalta. Sinulla on kymppi- eli työhuoneessa Ketu (=Kuun yläsolmu), joka on luonteeltaan jollain lailla "kuiva" ja välimatkaa pitävä planeetta - olisin sitä mieltä, että koska karttaansa ei voi vaihtaa, niin tämä asia ei välttämättä työpaikkaa vaihtamalla parane! En siis ainakaan syntymäkartan perusteella usko, että työpaikan vaihtaminen olisi ratkaisu; on ehkä parempi enemmän tai vähemmän sopeutua siihen, että työpaikka ei tule tarjoamaan mehustusta sosiaaliseen elämään, vaan pitää suuntautua muualle.

Sinulla on viime elokuussa alkanut Rahun (=Kuun yläsolmu) alajakso, joka tulee jatkumaan vielä vajaat kolme vuotta helmikuuhun 2010 saakka. Rahu on erittäin vaihtelunhaluinen ja kyllästymään altis planeetta, joka taatusti aiheuttaa levottomuutta, eli se on varmaan ainakin osaltaan levottomuudentunteen takana. Sinulla Rahu sijaitsee nelosessa eli kodin huoneessa ja levottomuus suuntautuukin pohjimmiltaan sinne, tuntuu, että sillä saralla on puutosta tai että kaipaisi nimenomaan kotielämään sisältöä. Lisäksi siellä nelosessa on Mars (mies!), joka intialaisella kartalla on vieläpä seiskahuoneen (=kumppani, avioliitto) hallitsija, eli mies ja uutta sisältöä pitäisi saada kotiin.

Uskon, että tällä saralla tuleekin muutosta ennen vuotta 2010. Erityisen kiinnostavalta minusta näyttää ensinnäkin ensi kesä 2008 ja toisekseen helmi-maaliskuu 2009, jolloin transiitti-Jupiter ylittää neloshuoneessa olevan Marsin ja Rahun.
tallennettu
sinituuli1
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 23.09.2007 22:06:27 »

Onnea Laksmi partnerin löytämisen suhteen  Smiley.Eiköhän se siitä, ehkä harrastusten kautta törmäät johonkuhun kiinnostavaan ja ei tuo yöelämäkään ole huono. Paljonhan tuolla Treffi-sivustoilla myös pyörii yksinäisiä, sinne vaan vetävä kuva ja teksti, niin eiköhän ala vipinä  Cheesy. Onnea, meitä on kaksi samalla päivämäärällä syntynyttä, Hurraa sille!

Tiedän tuon levottomuuden, kuin olisin menossa jotakin suurempaa kohti, mutta mitä?
Osaisikohan joku astrologian taitaja sanoa minulle,pistääkö kartallani silmään joku erityinen?Olen syntynyt 18.05.1972 klo 15:18 Mikkeli. angel
tallennettu

Aurinko:Härkä, Kuu:Leijona, ASC:Vaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: