Olin Saksassa. Menin paikalliseen ravintolaan, istahdin pöytään, tilasin oluen ja katselin ruokalistaa. Paikka oli tunnelmallinen, varsin pieni, ja siellä oli paljon ihmisiä syömässä, juomassa ja pitämässä hauskaa.
Paikalla oli myös stand up -koomikko, nainen, joka veti omaa showtaan lavalla. Minä istuskelin pöydässäni ja join oluttani, nautin olostani.
Kunnes huomasin että baaritsikillä oli mies, joka yritti jatkuvasti saada katsekontaktia minuun. Hän tuijotti, vilkutteli, heilutteli, yritti kaikkea... Minua ällötti koska mies oli niin ollakseen, hän oli kyllä hyvännäköinen mutta äärimmäisen leuhkan oloinen, sellainen juuri joka kaataa naisia kuin häkää...
En reagoinut mitenkään, en katsonut häneen päin. Mutta mies ei luovuttanut vaan pian hän ilmestyi pöytääni ja sanoi varsin itseriittoisesti (saksaksi tietty) että tilaan sinulle ihan mitä haluat, valitse joku juoma, ihan mitä haluat, minä maksan. Käskin hänen ystävällisesti häipyä tiehensä.
Mies lähti, mutta jatkoi vilkuiluaan ja sitten minulla napsahti. Huomasin, että lavalla showta vetävä koomikko oli Marjatta Leppänen, joten päätin olla näppärä ja nostin käteni ylös ja huusin lujaa suomeksi: Hei Marjatta, minä täällä yritän nautiskella illasta ja showstasi mutta tuo ällöttävä hurmuri tuolla yrittää jatkuvasti iskeä minua eikä vois vähempää kiinnostaa tuollainen... Joten voitko Marjatta välillä käydä tuolla baaritiskillä kertomassa tuolle miehelle että eipä tehoa tähän tyttöön että voisko rauhoittua...
Marjatta nyökkäsi, jatkoi showtaan mutta käväisi välillä sanomassa jotain baaristikin suunnalla.
Minä istuskelin pöydässäni ylimielisenä. Pian Marjatan show loppui, yleisö taputti ja osa lähti pois. Kauhukseni huomasin, että kaikki lähipöydässä istuneet ihmiset olivatkin suomalaisia, ja minua hävetti oma mölväykseni hetki sitten...
Että miksi tällainen tapaus tuli uniini?