Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Arkiviisun 'siivouskysymykset'  (Luettu 4035 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 15.07.2007 16:13:36 »

Hei!

Arkiviisu teki mielestäni tuolla siivoustopikilla niin hyviä siivouskysymyksiä, että ajattelin olevan aika tervehdyttävää niihin vastailla ja samalla miettiä tätä elämää siivousnäkökulmasta.  Wink

Tein kysymykset hänen luettelonsa pohjalta:

Mitä asioita olet kesän aikana siivonnut?
Mistätottumuksista olet päässyt irti?
Mistä tavasta olet (halunnut)päästä irti?
Mistä ihmissuhteestä toivoisit itsesi vapaaksi?
Minkä uskomuksen pystyit hajoittamaan/jättämään?
Minkä luulon olet voinut karistaa?
Mistä pelosta olet päässyt/haluat päästä?
Minkä huolen olet voinut jättää?
Mistä harmista olet vapautunut?
Oletko karman vanki vai vapaa siitä?
Entä aikansa eläneet henkisen elämisen ja olemisen monimutkaiset kaavat ja mallit ja rituaalit Mistä irti?
Miten on egosi luulottelut siitä mitä olen ja mitä en, luovuuden - rakkauden - rikkauden - riemun - runsauden - tasapainon - uuteen siirtymisen esteiden?
Miten on hyvän  yksinkertaisen rakkaudentäyteisen ..... olemisen taimien siirtäminen ravinteikkaaseen kasvualustaan ?
« Viimeksi muokattu: 15.07.2007 16:45:09 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #1 : 15.07.2007 16:18:49 »

SIIRRÄN SIIS TÄNNE NÄMÄ VASTAUKSENI .....  smitten

(https://www.astro.fi/foorumi/index.php?action=dlattach;attach=4012;type=avatar)

.... Esmiralda   angel  KIITOS  kiitos kysymyksistä ~ja vastaan näihin nyt tässä ..... sen verran kun niihin on vielä vastattavaa - loput sitten myöhemmin ~vaikka elokuussa - maassa kuitenkin  Wink ... kunhan alkaa nämät " uudet kuviot ja energiat selkiintymään" - siis tulemaan konkreettisiksi-ihan arkielämässäkin  -  Kiss

Lainaus

........ Cheesy vielä .... että myöhemmin .... Kiss

Lainaus

.... olen päästämässä irti rutiineista joita olin alkanut tehdä "kuin automaationa" esm. mitä teen aamulla heti herättyäni...

Lainaus

.... minulla on jonossa odotaamassa montakin tapaa joista olen jo pitkään halunnut päästää irti~jotka eivät enää ole hyväksi ~enkä näitä ole listannut jonkin ulkopuolisen ohjeen mukaan VAAN ihan sen mukaan miten olen kuulostellut vointiani ~hyvinvointiani  Smiley
 .... vaikkapa tietyt ruokailutavat (ja tottumukset) ...tyyliin laatu korvaa määrän ... että fyysisen kehon ravitseminen on jotain ihan muuta kuin "ruokkiminen" - eli keskityn nyt ravitsemiseen -  sellaiseen  konkreettiseen ravintoon joka edistää myös ja sekä fyysistä että  henkistä hyvinvointia - eli summa summarum ... Kiss

Lainaus

...pari vuotta kestäneestä mies-kumppanisuhteesta ... jonka YLLÄTTÄIN havaitsinkin toimivan niin ETTÄ aloin toteuttaa vain hänen "unelmiaan - ja elämisen toiveitaan" ja aloin pidätellä ja piilotella omaa luovuuden energiaani - ja siitähän ei hyvää seurannut - vaan sekä fyysinen keho että henkinen hyvinvointi  alkoi jumittaa ... ja soitella varoituskellojaan - ja niitä on parasta kuulla heti eikä vasta "15 päivä" ... ettei synny enää suurempaa vahinkoa .... crazy2

Lainaus

.... oikeastaan montakin, oleellista ja merkittävää - jo pelkästään sen SUURIMMAN JOKA OLI ESTEENÄ TÄLLE SUURSIIVOUKSELLE... palataan tähän seuraavalla kerralla - nyt ei vielä löydy sanat.... Cheesy

Lainaus

... ennakkoluulon ja ennakko-odotukset.... varsin ne jotka uskottelivat ETTÄ pieleen menee .... knuppel2

Lainaus

... olen päässyt pelon pelosta - jonka koen olevan "kaikkien pelkojen äiti" ...siis pelon tunne- energian kokemisen pelosta ... enää ei pelota kohdata pelkoja - itsessään eikä toisissa - ja hmmm. vihaisten ihmisten pelkoni - aiemmin pelkäsin ja suorastaan kammosin - vihaisia ja agressiivia ihmisiä -  he saivat minut " kokemaan avuttomuutta ja vetäytymään johonkin taka-vasemmalle" .... Shocked
Lainaus

.... isoin huoleni OLI tulevaisuudesta selviämisen huoli - eli en enää ajattele tulevaisuutta yhtenä "isona möykkynä" joka kasvaa mont everestin kokoiseksi - jo pelkästään siinä ETTEI huomisesta voi juurikaan tietää - ja kun olin huolestunut varuiksi kaikesta ja varautui kaikkeen mahdolliseen - NIIN siitä syntyi oikea MEGAHUOLI - että tämän megahuolen olen jättänyt taakseni - että asia kerrallansa - periaatteella teen mitä voin ja pyydän apua siihen mihin yksin en pysty tai  mihin on apua tarjolla .... ja lakkasin ennakoimasta mahdollisesti vastaan tukevia vastoinkäymisia tai ylipäänsä asioita joihin on parempi varautua - " ettei tule yllätetyksi" .... huh huh huijaa - oli pitkä polku päästää tästä megahuolesta irti - vaan viimein sen selätin .... Kiss

Lainaus

..... harmit hmm. tuntuu tuon megahuolen jälkeen ihan "piis of keikiltä" ... eli  jossain kohdin vain rekisteröi olevansa harmissansa - ja sitten sou - jatkaa matkaa - ja josja kun sille harmitukselle voi jotain tehdä NIIN tekee ja jollei voi tehdä mitään - niin senkin kanssa on elettävä - ja kuulosteltava ETTÄ voinko mandollisesti muutta omaa asennettani - ETTÄ  aionko jatkaa harmistuneena oloa vai onko jotain muuta vaihtoehtoa...  Wink

Lainaus
Oletko karman vanki vai vapaa
siitä?

.... alan olla kutakuinkin vapaa - erittelemättä nyt yksityiskohtia - siitä tulisi pirsketin pitkä tarina.... smitten

Lainaus
Entä aikansa eläneet henkisen elämisen ja olemisen monimutkaiset kaavat ja mallit ja rituaalit Mistä irti?

.... tiedän vain ETTÄ minulla ainakin on ollut tuhansia ja tuhansia ajatuksia, luuloja ja kuvitelmia ja uskomuksia henkisyydestä ja henkisellä tiellä olemisesta - ynnä  melkein kaikesta joihin otsakkeet voisi ottaa vaikka  tuolta henkimaailman ilmiöt topicilta "... että niitä on riittänyt - vaan tähänkin palaan - kunhan asia eli kokemus on asettunut yksinkertaiseen muotoon -  jotain sellaista kuitenkin ETTEI henkisyyttä voi suunnitella ja luulotella ja ohjeistaa itselleen  joidenkin ulkopuolisten mallien ja oppien ja toisten kokemusten mukaan - edes MESTAREIDEN elämien ohjeiden ja oppien - jotka ovat kyllä varteen otettavia suuntaviittoja   - vaan ETTÄ AINA  se jokin oleellinen tieto ja tietoisuus  on  omassa sisimmässä - vaikka useinmiten ~ lähelle on se pisin matka - ja ensin täytyy mutkitella ja hakea tietoa itsensä ulkopuolelta - jotta sitten lopulta voi asettua sen oman sisimmän totuuden ääreen - ja huomata että siellä se on jo valmiina kaikki "tiedollinen tieto = tietoisuus ja ymmärrys  siitä " mitä tarvitsee - vaan että sen matkan tarvitsi oppiakseen tuntemaan itseään - tutustumismatkana itseensä - jotta voi eroitella  omat kultajyvänsä akanoista ja  kokea sen että jokaisella meistä on oman-näköisemme polku eli tie eli matka .....  angel  Kiss

Lainaus
Miten on egosi luulottelut siitä mitä olen ja mitä en, luovuuden - rakkauden - rikkauden - riemun - runsauden - tasapainon - uuteen siirtymisen esteiden?
Miten on hyvän  yksinkertaisen rakkaudentäyteisen ..... olemisen taimien siirtäminen ravinteikkaaseen kasvualustaan ?

.... ego ~kuka sinänsä on ihan hyvä ystävä ja matkakumppani - vaan ei "johtotähti" - vaan kyllä egollakin on ihan hyviä ominaisuuksia - kunhan se alkaa ottaa ohjeensa sydämeltä - eli sisimmältä ... kas egohan muuten on alati  osallistumassa jos jonninmoisiin kilpailuihin - jatkuvaa kilpailua - siitä miltä näytän ulkoisesti, mitä toiset minusta ajattelevat , mitä minusta puhuvat ~eli ego ottaa PAHIMMILLAAN kaiken ohjeistuksen ulkoapäin ja käyttää raippaa ja ruoskaa ja mitätöintiä ja tuomitsemista ja aliarvostamista ja vähättelyä ja pilkaamista ja ivaamista ja syyttelyä ja syyllistämistä JA käyttää "taustavoiminaan " kaikkia niitä ihmisiä lapsuudestamme, nuoruudestamme ja aikuisuudestamme - jotka ovat olleet tavalla tai toisella nk. auktoriteettiasemassa meihin nähden TAI ainakin he ovat ottaneet itsellen luvan käyttää tätä valtaa meihin nähden.... vanhemmat, opettajat, isovanhemmat,  sukulaiset, esimeihet .... kuka tahansa aikuinen joka joskus on jollain lailla mitätöinnyt meidät ja "hänen sanansa, käyttäytymisensä ja äänensä" on jäänyt soimaan meihun ....  ja egohan se aina vaatii uutta ja uutta ja uusinta ja parasta.... eikä sille oikeastaan riitä mikään - kuin pieneksi hetkeksi .....  Embarrassed
ELI ego ohjeistaa meitä ulkoapäin tulevilla vaatimuksilla - , luuloilla, tavoilla ja tottumuksilla, harmilla ja huolella .....  ja kaikella tällä juuri asettaa niitä esteitä sille ETTÄ emme uskalla olla sitä mitä oikeasti olemme - tai ettemme rohkenen  alkaa tutustua itseemme voidaksemme tietää  mitä todella tarvitsemme - voidaksemme ottaa omat voimamme omaan käyttöömme -  ja uskaltaaksemme luoda itsemme näköistä, oloista ja kokoista hyvää elämää - jossa voimme hyvin ja nautimme joka hetkestä ilman halua päästä pois johonkin muualle " elämään jotain muuta elämää" kuin mitä oma elämämme juuri nyt  on - eli voimme rauhoittua ja asettua olemaan sen näköisiä kuin olemme, siinä paikassa missä olemme, olemaan työssä tai poissaa työelämästä, parisuhteessa tai ilman parisuhdetta .... mitä tahansa  ..... niin ego ei enää heiluta ruoskaansa että nyt äkkiä tänne kaikki ja heti  ... vaan voimme asettua ja juurtua - ja juurtuminen ei tarkoita jumittumista vaan asettumista kotiin eli tähän olemiseen... silloin on hyvän  yksinkertaisen rakkaudentäyteisen elämisen ja  ..... olemisen taimet  siirretty  ravinteikkaaseen kasvualustaan ~ja  niitä sitten rakkaudella hoivaamme ja niiden hedelmistä nautimme - vaikka niin ETTÄ olen koko ikäni haaveillut " omasta pienestä kahvilasta - ihmisten tulla ja olla ja viihtyä" - sellaisestä yhteisökahvilasta - niin alan sitten kasvattaa sellaista tainta - kun ego on lakannut ulisemasta " että pöljä - ei onnistu - " .....  eli yksinkertaisesti sanottuna lopetamme vastustamasta elämäämme sellaisenaan kuin se parhaimmillaan eteemme avautuu ~jotensakin näin  ..... smitten

ETTÄ tällaista tänään ja kuukauden päästä ehkä jo jotain paljon muutakin .... huu nous..... Kiss

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=14719.msg151987#msg151987
« Viimeksi muokattu: 15.07.2007 16:34:23 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #2 : 15.07.2007 17:08:20 »

- kotiani, puutarhaa = maadoittuminen

Mistä tottumuksista olet päässyt irti?
- en moiti muita, jos minulla on paha olo

- liian pitkistä yöunista (12 h),
joka johtuu uupumuksestani

- tällä hetkellä ei ole sellaista suhdetta

- uskomuksen; hmmm ... en osaa sanoa

- harhaluulon

- oiskohan tuo vanhuuden myötä yksinjääminen

- jatkuvan ylihuolehtimisen ja murehtimisen

- entisestä avioliitosta ja sen säikeistä

- uskon olevani melko vapaa

Entä aikansa eläneet henkisen elämisen ja olemisen
monimutkaiset kaavat ja mallit ja rituaalit Mistä irti?

- tuohon en osaa sanoa mitään

Miten on egosi luulottelut siitä mitä olen ja mitä en,
luovuuden - rakkauden - rikkauden - riemun - runsauden
- tasapainon - uuteen siirtymisen esteiden?

- pyrin olemaan juuri se mikä olen,
muuta en tuohon osaa vastata, en pelkää uusia asioita

Miten on hyvän yksinkertaisen rakkaudentäyteisen
..... olemisen taimien siirtäminen ravinteikkaaseen kasvualustaan ?

- mitähän tälläkin ajetaan takaa
- elän tasapainoista ja rauhallista elämää,
toivon tätä samaa lapsilleni

smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 16.07.2007 23:48:24 »

Vastaanpa, kun ei vielä nukutakaan, näihin oveliin kysymyksiin. Vaikka eihän se kesä ole vielä mennyt.  Wink

-Työasiat päästäni.
 - Voi taivas, en varmaan mistään!
 - Juoda kahvia ja epäonnistunut!  Huh
 - En oikeastaan mistään.
 - Ehkä sen, etten muka pystyisi mitään luomaan pitkäjännitteisesti.
 - Ehkä sen, että vanhuus olisi pelkkää sairautta, tai sen että sairaus ei olisi elämää. Se on, yhtä täyttä mutta erilaista.
 - Hah, en ole pelännyt ukkosta tänä kesänä, kun niitä ei ole ollutkaan täällä! Ainkaan vielä.
 - Rahahuolet. Outoa...
 - Nyt kai ei enää järki tässä juokse...
- Uskon että olen tällaisista vapaa.
 - Jeah! Vaikka en tässä tohdi sitä kertoa... :Smiley
 -Onkohan se egon harhaa, että toteaa aina vain, että ihminen on enemmän, enemmän...minuudella ei ole loppua, jotenkin aina vain löytyy lisää.
 -Rakkautta on, monenlaista, kuin on taimia tarhassani. Kyllä niitä kaikkia haluan vaalia.  smitten

Mutta olikohan tullut mitään siivottua loppujenlopuksi!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 26.07.2007 19:53:31 »

Mita olet siivonnut kesan aukana
Konkreettisesti-remontoinut asuntoa ja henkisesti olen oppinut olemaan tuomitsematta muiden tekemisia.
Mista tottumuksista olet paassyt irti
AJATTELEMATTA NEGATIIVISESTI
MIsta tottumuksesta olet(halunnut) paasta irti-tupakasta-onnistumatta!
Mista ihmissuhteesta toivoisit itsesi vapaaksi-en mistaan
Minka uskomuksen pystyit hajoittamaan-karma-muuttamalla ajatusmaailmaa -karma EI TOIMI.
Minka luulon olet voinut hajoittamaan-onnistumisesta ilman panostusta
Mista pelosta olet paassyt irti-korkean paikan pelosta, menen tahallaan jyrkimpiin paikkoihin ja nain pelko vaistyy.
Minka huolen olen jattanyt-huolehtimisesta ylisiivoomisesta.
Mista harmista olet vapautunut-harmit-niita pikkujuttuja tulee ja menee
Oletko karman vanki vai vapaa siita-VAPAA
Aikansa elaneet rituaalit-melko vapaa
Ego-minulla on ongelma egoni kanssa-loydan aina uusia taisteluita
Miten on hyvan rakkaudentaytteisen...olemisen taimien siirtaminen ravinteikkaaseen kasvualustaan-rakasta itseasi niinkuin toisia
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: