Vaikka päällämme olisi sylkeä, syöpää ja sairautta niin Sydämen ollessa puhdas voimme astua valtakunnan sisäsaleihin.. Milloin vaan..
Mielestä sen verran, että ajatuksemme ovat aina perillä siellä missä ne kulloinkin liikkuvat.. vaikka rinkiä tai siksakkia kiertäisivätkin..
Muuten pysymme täällä 'hämäräkuvien' (Valo on taittunut kosmosmatkojen aikana moniaisesti) oppikouluissa.. Ja mikäpäs täällä on ollessa! Niin paljon olemassaolevaa..
Nyt tuli kyllä mieleen, että ovathan ne henkikehostomme melkoisen ulotteisia..
Mitäs jos eläminen täällä on osittain henkimaailman tai muiden tahojen aiheuttamaa suggestiota?
*Suggestio on psykologiassa mikä tahansa yksinkertainen tai monimutkainen kommunikaation muoto, jonka tarkoituksena on saada kohdehenkilö kokemaan asioita tai toimimaan tietyllä tavalla. Se voi olla sanallista tai sitten ei. Se voi pyrkiä saamaan ihmisen toimimaan tahtonsa mukaisesti tai sen vastaisesti.
Puhekielessä suggestio sekoitetaan usein suggestiota edistaviin toimiin kuten sosiaalisiin paineisiin tai hypnoosiin.*
http://fi.wikipedia.org/wiki/The_Sims_2The Sims 2 -pelissä pelaaja perustaa perheen joko valmiina olevaan tai itse luotuun naapurustoon. Pelaaja voi myös pelata pelin mukana tulleilla perheillä. Valmiilla perheellä on jo tontti ja sisustettu talo, sekä mahdollisesti lapsia, ura ja puoliso. Valmiita perheitä on kuitenkin myös naapurustovalikoimassa ja heidät voi asuttaa valitsemalleen tontille.
Jos taas pelaaja haluaa tehdä oman perheen, hänen pitää tehdä perheelle vähintään yksi aikuinen tai vanhus-sim. Aikuisen lisäksi voi perheeseen lisätä taaperoita, lapsia, teinejä ja vanhuksia.
Perheellä on luomisen jälkeen 20 000 simoleonia (SimCityn rahayksikkö) – poikkeuksena nuoriaikuinen, jolla rahaa on muutama tuhat simoleonia opiskelujaan varten – joilla hän pääsee itsenäisen elämänsä alkuun. Perhe voi tällä aloitusrahalla ostaa joko valmiin talon tai rakentaa täysin uuden talon tyhjälle tontille. Näistä rahoista pitäisi myös riittää talon sisustukseen, ellei halua fuskata ja käyttää rahakoodeja.
Kun perhe on asettunut asumaan, pitää elanto turvata jne..
Pelissä on tarkoituksena johtaa simien elämää hyvään suuntaan, mutta valinta hyvän ja huonon elämän välillä on lähes täysin pelaajalla. Simeillä on toiveita sekä pelkoja, joita pelaaja voi toteuttaa – toiveiden toteuttamisesta sim ansaitsee tavoitepisteitä, pelkojen toteutumisesta sim menettää niitä. Tavoitepisteillä voi ostaa tavoitepalkintoja, joista voi olla hyötyä pelin edetessä.
Simeillä on myös elämäntavoite, jonka voi valita "luo perhe" -tilassa tai kun lapsi kasvaa teiniksi (lapsilla ja taaperoilla on aina kasvutavoite). Tavoitteen voi valita viidestä eri vaihtoehdosta: perhe-, romantiikka-, tieto-, mammona- tai suosiotavoite. The Sims 2: Yöelämää -lisäosassa tulee myös kaksi uutta tavoitetta: nautintotavoite sekä syöpöttelytavoite, joista jälkimmäisen voi saada vain, jos mielenmuokkauspalloa – erästä tavoitepalkintoa – käyttää tavoitemittarin ollessa liian alhaalla.
Halutessaan - ja vahingossakin - pelaaja voi aiheuttaa esimerkiksi tulipaloja, kolmiodraamoja, tappeluita tai hukkumisia –- periaatteessa vain pelaajan mielikuvitus on rajana.
Peliä ei varsinaisesti voi pelata läpi, sillä perheen elämä voi jatkua vailla päämäärää niin kauan kuin Simejä riittää. Vaikka perheen Simit kuolisivatkin, pelaaja voi aina luoda uuden perheen ja aloittaa alusta.
Peliin voi myös halutessaan ladata vaatteita, huonekaluja, taloja yms. internetistä esimerkikisi pelin virallisilta sivuilta
www.thesims2.com. Vaatteet ja tavarat yms. siirretään pelin mukana tulevaan Downloads kansioon ja puretaan ne sinne. Näin esineet siirtyvät suoraan peliin. Vaatteita voi myös tehdä itse The Body Shopilla, joka tulee myös The Sims 2:n mukana ja muilla kuvankäsittelyohjelmilla.