Kiitos että tuli lisää nimiä sinne! Ehkä niille karhuille jotain "sädettä" tai enkelivoimaa siirtyy sinne...
...surullista sanoa, mutta monen karhun tai minkä tahansa kärsivän eläimen kohdalle toivois ainoastaan varhaista kuolemaa
Itse olen sitä mieltä ettei eläimellä voi olla karmaa, eläin ei tee valintoja samalla tavalla ku ihminen. Eläin on siis aina viaton, myös petoeläimet, ne noudattaa vaistojaa. Eihän esim karhu tai leijona voi ajatella: "Hmm...pitäisköhän ryhtyä vegetaristiks, pitäisköhän kohdella vähän lempeemmin noita saaliseläimiä, pitäsköhän olla tappamatta omia poikasiaan? Ei kyllä meikäläisen täytyy tehdä parannus."
Eläin on aina oikeassa, aina hyvä.
Ainoastaan ihmisellä on mahdollisuus valita, mahdollisuus kasvaa tai taantua, kerätä karmaa. Ihminen voi myös syntyä "omaan menneisyyteensä", eli siis seuraavassa elämässä vielä "paskempana".
Laitoin muuten tän samaisen vetoomuksen eräälle suomalaiselle 50- ja 40 vuotiaiden keskustelupalstalle. Toiselta se oli kokonaan poistettu, toisella oli vastauksena että kuulepas menepäs katsomaan miten Suomessa kohdellaan sairaaloissa vanhuksia.
On totta että monet sairaalapotilaat ja vanhukset on laiminlyötyjä, mut laiminlyödyt vanhukset on se johon aina vedotaan kun jossain yhteydessä muistutetaan maailman muista kärsijöistä. Eihän se että jossain on laiminlyöntiä tarkota että johonkin toiseen asiaan ei pitäis kiinnittää huomiota. Eihän suomalaisessa yhteiskunnassa ihan ulkopoliittisissa yhteyksissäkään todeta, että: Joo, onhan siellä joo kai jotain ongelmia, ehkä joku epämääränen ydinvoimala ja sademetsää kaadetaan, mut kuules me täällä Suomessa ei oteta siihen lainkaan kantaa kun meillä on toi Itämeri niin saastunu ja kesällä sinilevää järvet täynnä, ja paljon lasten huostaanottoja, että goodbye!
Oikee ällöttää toi suomi24-palsta, hirveitä materialistisia omahyväsiä tyyppejä. Sekin mua oksettaa et vaikka kuinka on puhuttu liikenteen päästöistä vuoskaudet, kymmenet, ja siitä et pitäis tukea julkista liikennettä, niin siitä huolimatta just männä viikolla todettiin uutisissa: "Nykyään yhä useammilla suomalaisilla on 2 autoa".
Et ei niiku mitään vaikutusta, kaikki vaan menee eteenpäin niinku määrätietosesti, kaikkea vaan yhä enemmän, yhä itsestäänselvemmin, lisää, lisää, lisempää