Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kiinnostus  (Luettu 11982 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Gordon
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« : 24.07.2007 17:16:17 »

Mikä saa teidät kiinnostumaan?
Tarkoitan elämästä, ilmiöistä tai toisista ihmisistä?
Tai vaikka astrologiasta tai henkisyydestä...
Kuinka luonnehtisit kiinnostumista?
Onko se tunne, ja jos on, niin millainen?

Teen empiiristä tutkimusta kiinnostuksen kokemisesta ja kokemuksista Smiley

Gordon
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #1 : 24.07.2007 17:28:52 »

ON se tunne, juu-u - sellainen kutkuttava ja kupliva, houkutteleva  :Smiley Wink smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Gordon
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #2 : 24.07.2007 17:32:06 »

ON se tunne, juu-u - sellainen kutkuttava ja kupliva, houkutteleva  :Smiley Wink smitten

Missä se tuntuu?
Miten se vaikuttaa elämääsi, ajatuksiisi?
Herättääkö se jotain...?
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #3 : 24.07.2007 17:58:26 »

ON se tunne, juu-u - sellainen kutkuttava ja kupliva, houkutteleva  :Smiley Wink smitten

Missä se tuntuu?
Miten se vaikuttaa elämääsi, ajatuksiisi?
Herättääkö se jotain...?
Se tuntuu koko itsessä, varpaissa asti - myös kiireestä kantapäähän  Smiley
Stimuloi  Cheesy
Se herättää uteliaisuutta -> elämä saattaa joskus jopa saada uuden käänteen  :Smiley
JA  suu menee hymyyn  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Gordon
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #4 : 25.07.2007 17:38:26 »

Olen kiinnostunut tietämään mikä herättää ihmisissä kiinnostuksen/ -tunteita,
koska se on asia, jonka kanssa joudun päivittäin tekemisiin.
En työskentele mainosalalla, jos se tulee mieleesi Wink

Ihmisiä kiinnostaa periaatteessa heidän elämäänsä tavalla tai toisella koskettavat jutut, mutta mitä tapahtuu silloin, kun kiinnostus herää äkisti johonkin siihen saakka tuikituntemattomaan?

Astrofoorumilla voi osa olla marginaaliryhmää, mutta kaikenkaikkiaan porukka täällä tuntuu olevan keskimääräistä ilmaisukykyisempää ja laajempiinkin pohdintoihin orientoitunutta.

*Mariannen* kiinnostus heräsi ärhäkästi, miksi?
Ja kyllä, olen muutenkin kiinnostunut henkisesti kiinnostuneista ihmisistä Wink smitten
« Viimeksi muokattu: 25.07.2007 17:42:47 kirjoittanut Gordon » tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #5 : 25.07.2007 18:35:01 »

Hieno kysymys
Itse olen hiukan Ippulskan kannalla-tyo tai harrastus jossa on motiivia, vie itseni niin kokonaan, keskityn siihen melkein unohtaen koko maailman-se on sisalla pulppuavaa innostusta-joka vain ei jata rauhaan.
Asia josta olen kiinnostunut mietityttaa ja haen vastauksia(joita yleensa saan) miettimisen tuloksena.
Mika saa minut kiinnostumaan tietyista asioista-onko se sitten sieluni suunitelma?
Vai olenko oppinut tuntemaan heikkouteni ja vahvuuteni, astrologiasta olen saanut osittaisen vastauksen tiettyihin kiinnostuksen kohteisiin.
tallennettu
IN
Vieras
« Vastaus #6 : 25.07.2007 20:47:12 »

Mikä saa kiinnostumaan noin yleisesti asioista, ihmisistä...Hmm...  :Smiley

Ehkä se on syvällisyys ja siihen liittyen sen symboliikka.

Että jossain sanoissa, teoissa tai esimerkiksi vaikka ihan elokuvassa on jokin filosofinen ajatus tai opetus tulkittavissa pinnan alla. 

Toisaalta en kestä jotain syvällisyyttä KOKO ajan...Pieninä annoksina, pitää mielen virkeänä. Ahaa -elämys saa kiinnostumaan. Kun ymmärtää jossain tilanteessa jotain syvempiä merkityksiä. Esimerkkinä jokin elokuva, jota katselee "pintapuolisesti", mutta joka yhtäkkiä herättääkin ahaa -elämyksen "syvemmästä" symboliikasta. Jos nyt leffa pitää mainita, niin ensimmäiseksi tulee mieleen kassamagneetti "Hiipivä Tiikeri, Piilotettu Lohikäärme". Mielestäni monella tasolla symbolinen (ihana) leffa.

 :Smiley

No, minulla onkin  venus ja  mars vaaka huoneessa 12. Joten se selittääkin, tajusin just. Ahaa -elämys  2funny
tallennettu
allyson
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55


Profiili
« Vastaus #7 : 25.07.2007 23:43:15 »

Ällöttävän omanapaista, mutta niin todellista: kiinnostun ihmisistä ja asioista joita vasten pystyn peilaamaan itseäni. Uskon vakaasti, että kaikki me tarvitsemme ihmisiä ja kokemuksia, jotka avaavat omia solmujamme.

Kiinnostumme kaikesta siitä millä pystymme piirtämään itsemme kartalle.

tallennettu

'En ole varma,
että ikinä löytäisin sen mitä etsin.
Ehkä haluan etsiä ja olla epävarma.'
                           -Vivi-Ann Sjögren
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #8 : 26.07.2007 09:50:40 »

Minä en kiinnostu siksi, että joku muistuttaisi minua. Oivalsin tässä jotain. Kiinnostun, että EN olisi omissa maailmoissani, joihin voin älyllisesti ja tunnetasolla aina palata "turvaan". Kiinnostun, että kokemuspiiri laajenisi. Kaiken ei tarvitse kiinnostaa. Kymppihuoneessa  jupiter .

Vauhti ja menestys ovat ainakin kiinnostaneet, jos joku tarjoaa sellaista, eikä ahdistusta, rajoitusta, moraalisaarnaa tms, joita itse kyllä pystyn myös latelemaan. Paitsi ei ahdistusta. Jos joku tarjoaa iloista, menevää, uutta kokemusta niin silloin kiinnostun. En osaa ehkä vielä ajatella, että sairaanhoidossa tms olisi suuri hohto, vaikka Kuu kakkoshuoneessani on johtanut noihin terapiatilanteisiin monta kertaa. Siellä on kyllä myös  aurinko merkurius neptunus.

Kiinnostun siksi, että ymmärtäisin miksi toinen on erilainen, miksi kovin erilaisesta elämäntavasta voi saada onnen, tyydytyksen, menestyksen. TAI saako siitä, vaikka miten ovista ja ikkunoista pursuaisi rahaa.  coolsmiley

Kiinnostun jos joku väittää löytäneensä kaikenkattavan filosofian, mutta todennäköisesti en nielaise sitä kokonaan, jos siihen kuuluu tiukka REGIME jota on pakko noudattaa. Kiinnostun jos kuulen hyvän reitin valaistumiseen.


« Viimeksi muokattu: 26.07.2007 09:56:51 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Mika-Matti
Vieras
« Vastaus #9 : 26.07.2007 10:54:35 »

Mikä saa teidät kiinnostumaan?

Ki-energia, maailmankaikkeuden energia.
Innostus, sisäänsä tempaava nostatus.
"Ostus", tuleminen kuin ostetuksi mukaan uuteen siten, että itse on sekä ostaja (panostaja, likoonlaittaja) että ostettava.

Kiinnostus on itselunastuksen tila, jossa toimii niin ajatus, tunne kuin tahtosuuntautunut halukin.

Kiinnostunut ihminen on myös likellä kiitollista.
Kiinnostuksessa on kiitoa, kiiltoa ja kiirivyyttä - kiidätystä!

Otan jostakin KII - voin myös olla jossakin KIInni, johonkin KIInnittynyt tai
jonkin itseensä KIInnittämä.

Kiinnostuminen valveuttaa:
olen enemmän hereillä mutta myös samastunut;
huomioni ollessa valpastunut olenkin "valppaasti johonkin astunut".

Siten kiinnostus ajaa/vetää eteenpäin aktivoiden, kutsuen elämään.

Mikäli olenkin kiinnostunut kuolemisesta ja poisvetäytymisestä,
tällöinkin kiinnostukseni ohjaa aktivaatiotani suuntaan taikka toiseen.

Olen tällöin kuin Lokki Joonatan: valmis, kykenevä ja aulis
valitsemaan joko nouseville tai laskeville elämänvoimanvirtauksille myöten antamisen;
elämän rakentavien tai tuhoavien energioiden mukaan tempautumisen
(rytmiytymisen ja resonoitumisen).

Joko "Nostatus-statuksen"  :Smiley  taikka  "NO!-statuksen"   Undecided .


 Smiley


tallennettu
Gordon
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #10 : 28.07.2007 13:55:30 »

 Shocked oivaltavia pohdintoja!
Arvasin, että tää on oikea paikka heittää tämmöistä kysymystä Wink

Sitähän se, kiinnittymistä ja nostamista Grin

Mitä tekemistä vetovoimalla voisi olla kiinnostuksen kanssa?

Ovatko nämä niitä sidoksia, jotka kiinnittävät meidät elämään?

Entä jos mikään ei kiinnosta?

 idiot2
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #11 : 28.07.2007 16:29:36 »

Hmm... kiinnostuksen herättävät asiat, jotka edistävät sen hetkistä tai pidempitähtäimistä suunnitelmaa tai elämäntilannetta. Esim. niinkin arkinen asia kuin laihduttaminen voi herättää kiinnostuksen kokonaisvaltaiseen terveelliseen elämään. Sitä taas en osaa sanoa, miksi saatan tuijottaa Suomen maantiekarttaa useamman tunnin  Grin Tietty työssäni tarvitsen jonkin verran maantieteen tuntemusta, mutta vähemmälläkin pärjäisi  Grin
tallennettu
Mika-Matti
Vieras
« Vastaus #12 : 29.07.2007 11:07:58 »


Mitä tekemistä vetovoimalla voisi olla kiinnostuksen kanssa?

Esimerkiksi sukupuolinen vetovoima voi herättää kiinnostuksen,
koska ilmassa väreilee lupausta lemmen kohoamisesta
hormonien jyllätessä.
Vetovoima "heiluttaa" lupausta täyttymyksestä.
Tule niin saat...  Wink

Lainaus
Ovatko nämä niitä sidoksia, jotka kiinnittävät meidät elämään?

Sanotaanhan, että vaikka ihmisen elämänhalu olisi nollassa,
himo on jäljellä.
Himo voi viedä läpi harmaan kiven - saaden kestämään ja vuottamaan viluiset vuodetkin.

Lainaus
Entä jos mikään ei kiinnosta?

 idiot2

Pidän tyhjiötä nimenomaan energiatyhjiönä - energiatasapainon dynaamisena tilana.
Se on semmoista, että kun mikään ei kiinnosta,
voi hautautua omaan passiivisuuteensa.
Siten kiinnostamattomuuskin on kiinnostusta - ilmeten vain kuperasti,
sisäänpäin kääntyneesti tai itseään tuhoavastikin.

Näinköhän juuri puhutaankin paitsi elämänhalusta myös kuolemanvietistä.

Senhän voipi oikein tunnistaakin, kun mielialaa alkaapi viettää...

Toisaalta: tyhjiö/tyhjyys on myös elementti, joka auttaa luomistöissä.

 Undecided
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 30.07.2007 16:44:46 »

Minulla on vahva tunne, että 'kiinnostu' mihin vain ja yleensä on minulla sisäsyntyistä,

ehkä jo jostakin hyvin kaukaa saatu tai hyvin etäälle eteenpäin suunniteltu ne tahot, mihin minun tarttua.

Kiinnostukset lähtee niin helposti liikkeelle, sykäyksittäin ja uppoudun ehkä liiankin vastuullisesti ja päämäärähakuisesti kaikkeen.

Joskus mietin että pitäisi ottaa keveämmin. Toisaalta luottamus syntyy siitä vastuullisuudesta, itseen ja asiaan.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #14 : 30.07.2007 18:08:47 »

Mulla on ihan selkeä jako kiinnostuksien suhteen - tosin ideaalitilanteissa ne ovat kaikki samaan kohteeseen :Smiley

Älyllisesti kiinnostun helposti ja kaikesta, mikä voi laajentaa ymmärrystäni - pidän analysoitavista, haasteista, keskustelun tuoksinnasta väittelyineenkin, kunhan se etenee...  enää en ryhdy ihan mihin tahansa väkisinvääntöihin, vaikka kuinka kiinnostavasta aiheesta olisi kyse - sitkeyteni on vaihtunut laiskuudeksi Wink

Fyysisesti olen myös varsin kiinnostuvaa sorttia, etenkin kun maailma on niin täynnä tuota perustavaalaatuaolevaa väreilyä... :Smiley Voisi sanoa, että kehoni kiinnostuu kuitenkin huomattavasti helpommin kuin mieleni; keholleni riittää nuuskaisu, hipaisu, lipaisu tai himokas katse... Tongue

Tunteeni sen sijaan... jaa, enpä tiedä... ehkä tuo älyllinen sekä fyysinen vetovoima yhdessä saisi tunteenikin nostumaan... Joskus ihan kokemuksen kannalta nostatan tunteitani kirjoilla, leffoilla tai muilla tarinoilla, tai kanssaihmisten suosiollisella avustuksella Grin

Semmoinen mikä koskettaa, jollain tasolla, saa kiinnostumaan.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: