Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vasenkätisyys  (Luettu 11244 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
ellunen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45



Profiili
« Vastaus #15 : 16.08.2007 09:18:34 »

vasenkätisiä suvussani:
tyttäreni  vesimies
2. tyttäreni  rapu käyttää molempia käsiä tekemiseen
siskon poika  vesimies
siskon mies kalat

eli kovasti ovat vesimerkeissä ja kaikki neljä erittäin luovia persoonia piirtämisen ja musiikin parissa. Smiley
tallennettu

Sinun rakkautesi pimentää tähtesi -
kuu nousee minun elämässäni.
Minun käteni ei ole kotonaan sinun kädessäsi.
Sinun kätesi on himo -
minun käteni on kaipaus.

Edith Södergran
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #16 : 21.08.2007 17:24:07 »

Artemis- sama "vaiva", monikätinen ollaan  Wink Nuorin tyttäreni on vasenkätinen ja  kaksoset, mutta myöskin aivan tavattoman luova ja erikoinen persoona  smitten smitten
Olettekos kuullut, jotta vasenkätisyys olisi evoluutioita? Jostakin bongasin moisen ja syy tähän on juuri nuo noitaroviot, ettei ihmiskunta ole harpannut teknisesti yms. aikaisemin. Eli vasenkätinen pystyy käyttämään myös kumpaakin aivolohkoa yhtäaikaa ja tehokkaammin. Aikoinaan tämä mm. oli pelottavaa muista ihmisistä... tuntea, ajatella, toimia kaikkia yhtäaikaa ja tehokkaasti.
Nyky-yhteiskunnassa tämä tiedon tulva ja media pakottaa "taviksenkin" mukautumaan, mutta parhaiten selviävät em. vasenkätiset (poikkeuksia toki on!). Vasenkätisten määrä on lisääntymään päin...


Olin pari päivää sitten mökillä ja mieheni taas huomautti että heitän tikkaa vasemmalla kädellä  Smiley Itse en huomannut koko asiaa  Grin Jännä juttu tuo monikätisyys  Shocked
tallennettu
Mariska
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118



Profiili
« Vastaus #17 : 21.08.2007 23:21:25 »

Veljeni joka on leijona, on vasenkätinen syntyjään, nykyään molempikätinen, vasen kuitenkin vahvempi. Minä myös leijona ja oikea kätinen. Veljen tytär on neitsyt ja molempikätinen... en ole huomannut että kumpikaan olisi vahvempi toista, tosin hän on vasta 2v. Äitinsä on oikeakätinen.
tallennettu

Synnyin tahtomattani, kuolen tahtomattani, antakaa minun edes elää niinkuin itse tahdon.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: