Mars 7. huoneessa tuo agressiivisuutta pintaan joten se pitäisi noteerata kun tunteet nousee pintaan ja käsitellä pois päiväjärjestyksestä jotta pystyt luopumaan siitä miten reagoit kun parisuhteessa tulee vastustusta eli vähän niinkuin noustava asian yläpuolelle rakkauden siivin
Huomaa, että Mars on alennuksessa Ravussa kun sehän on hyvin herkkä, emotionaalinen merkki joten Marsin energisuus ei sovi yhteen äidillisen hyvin takertuvaisen Ravun kanssa. Tästä syystä myös tämä asema tuo läksyn, että pitäisi välttää kiistoja kotona.
Kyllä tuo Mars tosiaan nostaa välillä päätään vaikka Ravussa sijaitseekin, ei niinkään kaverien tai "julkiminän" kanssa, vaan juuri noissa tosi läheisissä ihmissuhteissa ja kotona. Siskon ja äidin kanssa se on semmoista räjähtävää mutta melko nopeasti leppyvää riitelyä, exän kanssa äityi lähinnä jankkaamiseksi ja murjottamiseksi. Provosoidun aika helposti, enkä mielelläni anna periksi, mutta en yleensä myöskään haasta riitaa. Hermojen parempi hallinta olisi kieltämättä hyödyksi. :
Mars Juppari neliö taas jupiterin ansiosta tuo liioittelun taitoa Marsin energiaan. Juppari 2. huoneessa viittaa siihen, että rakkaudella on tärkeä osa elämässäsi eli ns sisäistä pääomaa ja olisko piilossa vähän itseltäsikin ollut miten tärkeä se on kun se on nyt jostain syystä jonkin transiittien kautta nostettu esiin..
Oinaassa Juppari lataa melkoisen elinvoiman joten tuon energian hallitseminen voi ajoittain olla hankalaa kun Jupparihan laajentaa kunnolla silloin tällöin ja sehän voi nytkin olla yksi tekijä mikä kartallasi "laajentaa" ajattelemaan juuri parisuhdeasiaa
Taisi olla joku transiitti, nyt on taas (onneksi) tunteet rauhoittuneet tällä alueella, tosin on tässä ollutkin paljon kiireitä ja muuta ajateltavaa. Hyvä parisuhde olisi kyllä tärkeä voimavara, mutta ei semmoista aina ole saatavilla. Mutta enköhän pärjää, ja kesäkin on tulossa.
Venus Saturnus oppo, no sehän voi tuoda karmallisuuden tunteen kun sydänsuruja ja eroja tuo. Lähinnä ajatustasolla voisi olla, että on emotionaalista rajoittuneisuutta ja kylmyyttä eli mietippä olisikko ollut edellisissä parisuhteissa toista kohtaan hivenen tunteeton ? Jos on ollut rankempia Saturnusmaisia suhteita eli henkistä tai muuten vaan Vmäistä manipulointitappelua parisuhteessa niin tuota kannattaa työstää eli sellaisen on loputtava niin parisuhteessa kuin tietty muissakin ihmissuhteissa.. Manipulointia, olisko ollut tuota parisuhteissa
kun siihen mun mielestä pitkälti viittaisi.. Mulla on niistä viime vuodelta kokemusta ja olen siitä h..tistä täällä kirjoitellutkin kun vasta myöhemmin älysin, että meillä on karmat keskenämme olleet kartoilla kun sitä oli alussa vaikea edes selittää mutta jälkeenpäin tajusin, että molemmat me ohjailtiin toisiamme eli melkoista manipulointia oli lopussa... :
Nyt jo hymyilyttää
Kyllä, olen ollut hieman tunteeton, ehkä enemmänkin. En vain ole luonteeltani kovin empaattinen tai lämmin ihminen, lähinnä kiinnyn ihmisiin älyllisellä ja henkisellä tasolla, tai "kehittelen" tunteet pääni sisältä (no joo,
ja
Kaksosissa). Ex-kumppani oli makuuni liiankin vesi-merkkityyppinen, ja nythän sen vasta tajuaa, ettei kyllä sovittu juurikaan yhteen ainakaan pidemmällä tähtäimellä. Manipuloinnista en osaa sanoa paljon, en ainakaan itse tietoisesti ole manipuloinut ketään enkä huomannut kumppaninkaan näin tekevän, mutta olihan siinä suhteessa vähän epätervettä takertumista ja vääränlaisia odotuksia puolin ja toisin. Enkä ollut täysin rehellinen itselleni, joten en ollut sitä kumppanillekaan. Mutta ne on menneen talven lumia nyt.
Venus Uranus oppo, no tässä on sitten ehkä selitys kun tämähän on vähän niinku valikoivuutta miesten suhteen. Ei sinällään, ihan hyvä niin mutta mikäli tekisi liian nopeita päätöksiä alkuvaiheessa niin voi olla, että kävelee jonkun potentiaalisen ohi vaan sen vuoksi, että koiranomistajan hihna ei miellytä, näin karrikoiden
Ai Uranus aiheuttaisi valikoivuutta? Hehheh, vähän rumasti sanottu, mutta tuntuu etten juurikaan harjoittanut valikoivuutta exäni suhteen. Olisi ehkä kannattanut..
Mutta toisaalta, sitten voi olla etten olisi vieläkään ollut minkäänlaisessa parisuhteessa. Ainakin siitä oppi paljon, jos ei muuta. Uranus ei ainakaan tunnelämpöä lisää, eikä varsinkaan mitään intohimon roihuja (joita kyllä haluaisin myös joskus kokea), mutta mikä siinä on hyvää, on tietty vapaamielisyys ja riippumattomuus, ja se, että antaa muidenkin olla itsenäisiä ja vapaasti omia persooniaan. Onhan Uranuksella sitten kääntöpuolensakin, mutta jos
ei ole helppo aspekti, on se ainakin mielenkiintoinen.
Siis mietin sitä annatko miehille mahdollisuutta tutustua sinuun kun tämä aspekti on siinäkin mielessä tähdellinen kun rikot varmaan aika helposti ihmissuhteita noin yleisestikin kun vähän ehkä tätä tyyliä..
hih
No sanotaan, etten ihan helpoimmasta päästä ole tutustuttaessa, ainakaan pintaa syvemmältä. Olen kyllä muuttunut paaaaaljon avoimemmaksi nyt yli kaksikymppisenä, ja jos muuten synkkaa, niin olen mielestäni mukava ihminen, johon on kivaa ja mielenkiintoista tutustua. Ehkä se vaatii mieheltä tietynlaista pinnallisuutta syvempää ja aitoa kiinnostusta, koska pitää nähdä vähän vaivaa kumminkin. Yleensä en ole mikään aloitteentekijä, ja voin vaikuttaa torjuvalta tai vaikeasti lähestyttävältä, vaikka en tarkoittaisikaan - syytän siitä AC Kaurista.
Ja mies (tai kuka tahansa) ei saa olla tuppisuu, koska yksin en pysty pitämään keskustelua kauaa yllä. Mutta joo, minuun on yleensä helpompi tutustua kuin mitä päältäpäin näyttää.
Jos on uusi tuttavuus, rikon ihmissuhteen suhteellisen helposti (jos näyttää siltä ettei vain toimi), ja pitemmänkin suhteen unohdan melko nopeasti ja pääsen siitä helposti yli, koska en tavallaan enää muista niitä tunteita, mitä joskus oli. Olen myös sen verran ylpeä, etten tosiaankaan jää roikkumaan kehenkään, vaan se on sitten joko tai. Joko pidetään yhteyttä, tai sitten ei. Exän kanssa en ole ollut yhteyksissä enää kuukausiin, vaikka ero sujui siististi eikä mitään ongelmia ollut. En vain koe tarpeelliseksi pitää yhteyttä siihen ihmiseen, edes kaverina. Jos totta puhutaan, parisuhteen lisäksi meitä ei yhdistänyt oikein mikään, ja nykyään exäni piirteet lähinnä vain ärsyttävät. AC-Kauriina muutuin aika pian eron jälkeen asiallisen viileäksi häntä kohtaan, eikä siltä tieltä enää ole paluuta.
Niin. Olen sitä mieltä mitä olen omaa elämää tässä pohtinut että jokainen kumppani tai hetkellinenkin tuttavuus on aina se oikea siihen hetkeen, siihen elämäntilanteeseen, omiin tarpeisiin peilaten. Itse olen saanut apua moneltakin mieheltä ja jokainen heistä on auttanut minua omassa henkisessä kasvussani, vaikka en ole heidän kanssa edes seurustellut.
Olen osittain samaa mieltä, opin kyllä edellisestä suhteesta todella paljon, ja kasvoin henkisesti. Sain itsetuntoni takaisin ja löysin taas itseni, mutta siinä samassa kävi myös tuo parisuhde (minulle) tarpeettomaksi, kumppanini epäonneksi. Omiin senhetkisiin tarpeisiini nähden siis suhde oli kyllä onnistunut ja hyödyllinen. Mutta elämänkumppanin löytämiseen nähden, ei HEMMETISSÄ! Ollaan kyllä niin erilaisia ihmisiä kaikin puolin, että yhteiselosta ei olisi pitemmän päälle tullut mitään. Mutta täysin samanlaisenkaan kanssa en haluaisi olla, tuskin minun persoonallani edes onnistuisi, herramunjee minä oman miesversioni kanssa parisuhteessa...
Ei varmaan kumpikaan kestäisi, tai sitten ei päästäisi alkua pidemmälle. Mutta sopivassa suhteessa samaa ja toisenlaista, kiitos!
//
Muutenkin ei se mies etsimällä löydy vaan sillä, että ns löytää itsensä ja oppii vaikkapa rakastamaan itseään ensin kun sitten aletaan säteillä niin et on kaikki kollit kintereillä, ymmärrät varmaan mitä yritän tällä sanoa.. siis mieti vähemmän ja anna mieluummin tämän päivän onnellisuutesi näkyä maailmalle kun vika voi olla hieman siinäkin, että oletat miehen pelastavan elämäsi kun meille naisille tulee silloin tällöin niitä kausia jolloin on ihan PAKKO löytää se Mr Right.. mutta veikkaan, että tuokin näkyy tällä hetkellä kartallasi.
Toivottavasti tämä auttaisi sinua asiassa eteenpäin sillä jokainen meistä löytää onnen kun sen aika on
Tuli vaan mieleen, sitten kun on löytänyt itsensä ja rakastaa itseään ja elämäänsä ja nauttii täysin siemauksin siitä mitä tekee ja ne kaikki kollit on kintereillä, eihän sitä silloin mitään miestä kaipaa tai ehdi edes huomata saati ajatella! Mutta sitten kun on huono kausi ja kaikki v*tuttaa ja masentaa ja tylsistyttää ja kaipaisi sitä kumppania piristämän päivää, miehet tietenkin huomaa sen v*tutuksen naamasta ja piiloutuu kivenkoloihin. Mites tämmönen ristiriita hoidetaan?