No aloinpas näin saikulla, kun on aikaa, miettiin taas tuota Vertexiä.. :
Juhani Nummelan mukaan :
"
Se kuvaa
vapaata valintaa, tahdonalaista elämää, kun taas sen vastapiste 180 asteen päässä ilmoittaa pakollisista asioista.
Antivertex liittyy
pakonomaisiin toimiin, joita ei voi valita. Se kertoo
kohtalonomaisista asioista, joita ei pysty kontrolloimaan. Se liittyy ihmisiin ja asioihin, jotka aiheuttavat pakollisia sisäisiä ja ulkoisia muutoksia.”
Mulla on Vertex Ravussa, 8h, ja siis Antivertex Kauriissa( 2h).
Oma Au-merkki ja sen vastapuoli.
Rapuja minun elämässä on vaikka kuinka paljon, mutta he ovat ihmisiä, joita en ole voinut itse valita.
Lähisukulaisia, työkavereita, siis ihmisiä, jotka jotenkin muuten kuin itse hankkimalla heidät piiriini, ovat sinne tulleet.
Ja kuten vastapuoli yleensäkin, ymmärrämme hyvin toisiamme joissain asioissa, toisinaan taas toinen tapoineen vain ärsyttää.
Mutta jokainen näistä Ravuista on sen jälkeen kun olen heidät tavannut, on elämääni kiinteästi kuulunut.
Äitini ja mummoni jopa koko elämäni ajan.
Antivertex Kauriit taas ovat taas olleet omia valintojani…lähes kaikki seurustelukumppanini ovat olleet Kauriita.
Heidän kanssaan yhteiselo sujuu paljon helpommin kuin Rapujen.
Rapujen kanssa meillä on turvallinen, lämmin, suojeleva ote toisiimme, mutta jotenkin mie aina pelkään heidän puolestaan.
Työkaverini, Rapu, pitää minua kauhean vahvana ja tukeutuu usein ongelmissaan minuun,
mutta ei sitten taas kestäkkään kun annan järkeviä neuvoja tilanteeseensa.
Kauriin kanssa suhde on tasavertainen, mutta puolin ja toisin tukien kasvattava.
Jos sitten asiaa katsoo noin niin kuin Nummela sanoo..
Luulen vain, etten ole voinut valita Rapuja elämääni ( ehkä olenkin jossain ennen syntymääni maapallolle
) ja jos Antivertex onkin pakonomaista ja kohtaloa, Kauriit ovat sitä ( luulin valinneeni heidät itse, mutta he ovatkin sinne pakotettuja
)!
Lainaus nikiltä:
”
on ns. Descendentin "apulainen" (ei mikään feikki) eli ja kohtaamme "sinän",jolla on vaikutusta,usein suurta vaikutusta omaan itseemme,eli :iin.Antivertexiin taas emme voi vaikuttaa ( kohtaamisen anti on vapaan tahdon valittavissa) eli se on kohtalonomainen piste,joka "avustaa" :ia.
Vertex on kolmiossa Asciini/ sekstiili Desc…
ja mie ihan jo sekaisin…
Mutta tällä hetkellä tr.
osuu Antivertexilleni…
tässä nyt sitten odottelen, mitä kohtalonomaista elämääni pakottavasti tupsahtaa..
vai liekö sitten niin,
että tuossa Kauris-miehessä pitää pysyä!!