Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vertex, miten se on kartallasi  (Luettu 50603 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #45 : 03.02.2010 14:19:35 »

vertex 14' harka 7 tai 8 huone riippuen järjestelmästä
 aspect_con saturnus harka

vertex aspect_con kiintotähdet Almach     (Success in Venusian occupations, artistic ability, popularity) ja   
Menkar    (Disease, throat trouble, disgrace, ruin, injury from beasts, unjustified enmities; sudden emergence of deep unconscious issues)

Ns. sisko on  harka ja pari hyvää kaveria. Miespuolisia tulee mieleen yks riivaja.

Miten minut muistetaan kuoleman jälkeen... muutan maalle ( harka) ja kökötän siellä pers'aukisena jossain mökinrähjässä yksikseni koko maailman murheet ( saturnus) niskassani kunnes kohtaan tuskaisen ja hitaan kuoleman ( saturnus 8H) Syön suruuni ja turpoan niin etten pääse sängystä pois ( saturnus harka) .   Sad Shocked Ohhoh, olinpa positiivinen.  Wink
« Viimeksi muokattu: 03.02.2010 14:35:33 kirjoittanut ancelica » tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #46 : 03.02.2010 18:19:24 »

Minulla  vertex  jousimies 5. huone (kuten Tiolla ja Tanita 79.)

Vanhin veljeni on  aurinko  jousimies
Vanhin lapseni on  aurinko  jousimies
Kummityttöni on  aurinko  jousimies ja muitakin löytyy ja pidän Jousimiehistä ja tulen heidän kanssaan juttuun.

Antivertex menee sitten huoneeseen 11 Kaksosiin ja siskoni on kaksonen, toiseksi vanhin lapseni on kaksonen ja muitakin kaksosia elämästäni löytyy.

Vertexini tekee puolineliön kuulle, neliön Merkuriukselle, kolmion Uranukselle ja neliön kuunsolmulle ja muita aspekteja asteroideihin on vaikka kuin.

Olisi jännä saada asiasta kokonaiskuva ja ehkä sekin tulee aikanaan  Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
taiska
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #47 : 03.02.2010 19:51:15 »

Juhani Nummelan mukaan Vertex liittyy ihmissuhteisiin ja ihmisiin vaikuttaviin ilmiöihin sekä kasvun mahdollisuuksiin. Vertex liittyy vaikuttamiseen, ihmisen rooliin sekä ryhmätietoisuuteen. AC:ssä "minä olen", MC:ssä "minä teen" ja Vtx:ssä "minä saan reaktion toimilleni".
Se kuvaa vapaata valintaa, tahdonalaista elämää, kun taas sen vastapiste 180 asteen päässä ilmoittaa pakollisista asioista. Vertex kertoo ihmistyypeistä jotka saavat aikaan merkittäviä sisäisiä tai ulkoisia muutoksia ihmisessä. Se millainen kuva ihmisestä jää jälkimaailmalle liittyy myös usein Vertexin merkkiin.
Vertex-Antivertex-akseli osoittaa ihmistyypit jotka ovat kiinnostavia ja jotka tällä tavoin vaikuttavat kyseiseen ihmiseen.
Antivertex liittyy pakonomaisiin toimiin, joita ei voi valita. Se kertoo kohtalonomaisista asioista, joita ei pysty kontrolloimaan. Se liittyy ihmisiin ja asioihin, jotka aiheuttavat pakollisia sisäisiä ja ulkoisia muutoksia.
Hitaiden taivaankappaleiden transiittikonjuktiot Vertexiin aiheuttavat monia muutoksia elämässä.
tallennettu

meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #48 : 03.02.2010 21:40:00 »

Löysin minäkin sitten  vertex:n vihdoin, kiitos edellä olleiden neuvojen.

Tiesin melkein katsomatta jo, että siellähän se, Neitsyen merkissä.  Ja seiskassa.

Ex on  neitsyt, ja samoin moni muu mies, johon oon törmännyt exän jälkeen.  Oon ihmetellyt, että miksi ihmees nuo Neitsytmiehet  vainoaa mua, kun ei niistä mistään oo mitään tullu.  Aina kun joku uus mies tulee kuvioihin, niin Neitsyt, taas!  Mitä niiden nyt on tarkoitus mulle opettaa?

Suvussa muutenkin paljon Neitsyitä, isän sisarukset kaikki, myös isän äiti, ja mun sisaren kaikilla lapsilla joko aurinko- tai nousumerkkinä.

tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
taiska
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #49 : 03.02.2010 22:40:01 »

Tulipas tuossa ajateltua Vertexini sijaintia ja antivertexsiä omalta osaltani ja oli jotenkin niiiiiiiin selvää pässin lihaa  2funny. Ilmankos se Kuu Jousimiehessä sideerisesti osuu ja uppoo ja aika taitavaksi on pakko ollut tulla noissa 11:sta huoneiden asioissa  :Smiley
tallennettu

Norna
Vieras
« Vastaus #50 : 04.02.2010 09:38:20 »

En ole tainnut vastata tähän vielä. Kartallani  vertex on Vesimiehessä ja 5. huoneessa. Jos ei suoraan Vesimiehiä elämässäni pyöri pilvin pimein niin individualisteja ja kaikenlaisia omaperäisiä tyyppejä kylläkin. Myös jotain anarkaistaisuutta sekä kapinahenkeä on havaittavissa Smiley.
 Antivertex jos kuvaa pakollisia kohtaamisia tai asioita joihin ei voi vaikuttaa on se  leijona ja kertoo kyllä hyvin sen miten paljon erilaisten Egojen kanssa on tullut rämmittyä Smiley.

Minusta Vertex on parhaimmillaan synastrioissa, nämä oman kartan vertexit jäävät aina vähän kysymysmerkkien ympäröimäksi.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #51 : 07.02.2010 19:21:50 »

vertex  kalat 6.huone.

Kaloja ollut elämässäni ja tullut niiden kanssa hyvin toimeen.
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #52 : 08.02.2010 14:19:04 »

Hei, miten teillä näkyy anti vertex
elämässänne vai näkyykö mitenkään?

Lainaus
Vertex-Antivertex-akseli osoittaa ihmistyypit jotka ovat kiinnostavia ja jotka tällä tavoin vaikuttavat kyseiseen ihmiseen.
Antivertex liittyy pakonomaisiin toimiin, joita ei voi valita. Se kertoo kohtalonomaisista asioista, joita ei pysty kontrolloimaan. Se liittyy ihmisiin ja asioihin, jotka aiheuttavat pakollisia sisäisiä ja ulkoisia muutoksia.

Tai voisiko joku valaista minulle
tuota?
Tulevatko nämä anti vertex
tyypit samallalailla elämään kuin
vertex-kaverit, eli ovat tyyliin ihan
ystäväksi asti, vai mitähäh? Shocked

Kaloja en nimittäin kovinkaan
tunnista elämässäni olleen.. ?

Kyllähän asiatkin voivat olla kalamaisia, eikai se välttämättä tarkoita aina sitä aurinkomerkkiä. Ja jos ajatellaan, että kyseessä on henkilö joka aikaansaa muutoksen, niin voisiko hänen tehtävänsä sinuun nähden olla symbolisesti  kalat Tai keskinäiset energiat mahdollisesti jollain tapaa kalamaisia? Toisaalta jos lähtee miettimään asioina, niin asiat jotka ovat aikaansaaneet muutoksen voisivat olla jollain tapaa merkin teemojen mukaiset?

Pohdiskelin lähinnä itsekin, muut viisaammat voivat sanoa sitten miten tämä oikeasti meni =D
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #53 : 08.02.2010 21:11:07 »

astro.com -> (vasemmalta) Free Horoscopes -> Extended Chart Selection

Siellä alhaalla on sitten "Additional objects"
ja siellä listassa Vertex niin klikkaat sitä ja
sitten "Click here to show the chart" Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #54 : 08.02.2010 22:23:53 »

Terveisiä taas täällä valtavan astrokommunikointitarpeen tyyssijasta.

Enstenks: eipä nuo minun ystäväni ole kauhiasti korvaansa lotkauttaneet, kun astroilusta heille höpisen - tarkoitan pahalla ole lotkauttaneet. Tarotteja he haluavat aina luettavan ja kyselevät, että kuka se nys soppii mulle ja so on. Miehet saattavat olla hitaammin lämpeneviä, mutta olen saanut jopa siippani äijäkaverit kertomaan syntymäaikansa ja sitten olen heitä alustavasti edesauttanut ymmärtämään karttaansa.

Mulla käänteinen vertex sun kanssa.  vertex  kauris anti  vertex  rapu ja kauriita meikälle ei siunaannu elämään. Mutta sen sijaan kuu rapuja ja aurinko rapuja tulee. Myös kodin huoneeni on hyvin edustettu. Jotenkin tämä kauris  vertex ei aukea mulle. Ehkä se johtuu siitä kaapista, missä ne kaikki kaurisplanskut kökkii. Vai?
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #55 : 11.02.2010 13:52:12 »

Nyt olen tajunnut antivertex-tyyppejä.
Kolme aurinko rapua on käyttäytynyt tosi torjuvan aggressiivisesti tässä viimeisen viikon sisään - siis mua kohtaan ja lavealla käyttäytymisasteikolla. Jotenkin tunnen saavani ne täysin puolustuskannalle, siippani veli tosin vähiten. Tosi hämärää. Minusta kun sattuvat vielä olemaan ihan kivoja tyyppejä.  Shocked
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
helinä
Kohtuuastroilija
**

Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)

Profiili
« Vastaus #56 : 11.02.2010 15:49:55 »

Jos AntiVertex on ASC apuri....Molemmat neitsyitä.
Niin mulla AntiVertexillä on 12 huoneessa  pluto .

Miten muka Pluto voi olla apuri -sehän tuppaa tekemään vain
minkä Kosmos antaa luvan? Vai voiko joku hallita omaa plutoaan.

Miten tämän voisi tulkita?

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * [/color]

Kyllä nämä akselit (Asc,Dc, Mc, Ic, Vertex ja antiVertex) kartalla vaatii
tarkat syntymäajat. Sorry vaan...

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * [/color]

Ja rapujen  rapu puolia on pakko pitää - Niiden kuuluukin olla hieman äksyjä
nyt kun toiset ihmiset tuntuu käyttävän pelkkää pluto voimia  kauris merkistä käsin....
tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #57 : 11.02.2010 16:16:42 »

Ahaa sitä se siis on  Smiley No, olkoot he sitten äksyjä ja kuoressaan, kaipa ne sieltä sitten taas kömpivät kesän tullessa ulos.
tallennettu

rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #58 : 11.02.2010 16:48:45 »

No aloinpas näin saikulla, kun on aikaa, miettiin taas tuota Vertexiä.. :Smiley

Juhani Nummelan mukaan :
"
Se kuvaa vapaata valintaa, tahdonalaista elämää, kun taas sen vastapiste 180 asteen päässä ilmoittaa pakollisista asioista.

Antivertex liittyy pakonomaisiin toimiin, joita ei voi valita. Se kertoo kohtalonomaisista asioista, joita ei pysty kontrolloimaan. Se liittyy ihmisiin ja asioihin, jotka aiheuttavat pakollisia sisäisiä ja ulkoisia muutoksia.”

Mulla on Vertex Ravussa, 8h, ja siis Antivertex Kauriissa( 2h).
Oma Au-merkki ja sen vastapuoli.

Rapuja minun elämässä on vaikka kuinka paljon, mutta he ovat ihmisiä, joita en ole voinut itse valita.

Lähisukulaisia, työkavereita, siis ihmisiä, jotka jotenkin muuten kuin itse hankkimalla heidät piiriini, ovat sinne tulleet.
 Ja kuten vastapuoli yleensäkin, ymmärrämme hyvin toisiamme joissain asioissa, toisinaan taas toinen tapoineen vain ärsyttää.
 Mutta jokainen näistä Ravuista on sen jälkeen kun olen heidät tavannut, on elämääni kiinteästi kuulunut.
Äitini ja mummoni jopa koko elämäni ajan.

Antivertex Kauriit taas ovat taas olleet  omia valintojani…lähes kaikki seurustelukumppanini ovat olleet Kauriita.
Heidän kanssaan yhteiselo sujuu paljon helpommin kuin Rapujen.
Rapujen kanssa meillä on turvallinen, lämmin, suojeleva ote toisiimme, mutta jotenkin mie aina pelkään heidän puolestaan.
Työkaverini, Rapu, pitää minua kauhean vahvana ja tukeutuu usein ongelmissaan minuun,
mutta ei sitten taas kestäkkään kun annan järkeviä neuvoja tilanteeseensa.

Kauriin kanssa suhde on tasavertainen, mutta puolin ja toisin tukien kasvattava.

Jos sitten asiaa katsoo noin niin kuin Nummela sanoo..

Luulen vain, etten ole voinut valita Rapuja elämääni ( ehkä olenkin jossain ennen syntymääni maapallolle Cool
) ja jos Antivertex onkin pakonomaista ja kohtaloa, Kauriit ovat sitä ( luulin valinneeni heidät itse, mutta he ovatkin sinne pakotettuja knuppel2)!
 Shocked

Lainaus nikiltä:

on ns. Descendentin "apulainen" (ei mikään feikki) eli   ja kohtaamme "sinän",jolla on vaikutusta,usein suurta vaikutusta omaan itseemme,eli   :iin.Antivertexiin taas emme voi vaikuttaa (  kohtaamisen anti on vapaan tahdon valittavissa) eli se on kohtalonomainen piste,joka "avustaa"   :ia.

Vertex on kolmiossa Asciini/ sekstiili Desc…
ja mie ihan jo sekaisin…
 Cheesy

Mutta tällä hetkellä tr. kuunsolmu osuu Antivertexilleni…
tässä nyt sitten odottelen, mitä kohtalonomaista elämääni pakottavasti tupsahtaa..
vai liekö sitten niin,
että tuossa Kauris-miehessä pitää pysyä!!

Lips Sealed

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #59 : 12.02.2010 13:02:12 »

Juhani Nummelan mukaan Vertex liittyy ihmissuhteisiin ja ihmisiin vaikuttaviin ilmiöihin sekä kasvun mahdollisuuksiin. Vertex liittyy vaikuttamiseen, ihmisen rooliin sekä ryhmätietoisuuteen. AC:ssä "minä olen", MC:ssä "minä teen" ja Vtx:ssä "minä saan reaktion toimilleni".

Se kuvaa vapaata valintaa, tahdonalaista elämää, kun taas sen vastapiste 180 asteen päässä ilmoittaa pakollisista asioista. Vertex kertoo ihmistyypeistä jotka saavat aikaan merkittäviä sisäisiä tai ulkoisia muutoksia ihmisessä. Se millainen kuva ihmisestä jää jälkimaailmalle liittyy myös usein Vertexin merkkiin.

Hitaiden taivaankappaleiden transiittikonjuktiot Vertexiin aiheuttavat monia muutoksia elämässä.

Kiehtovaa...

Tämä pistää jotenkin miettimään omia ihmissuhteita. Mulla siis  vertex neitsyt 7. huoneessa. Olen tosiaan huomannut, että ne kaikkein läheisimmät ihmiset ovat  askendentti neitsyt :itä. Aurinko-Neitsyiden kanssa saattaa hiertää, jostain syystä olen hiukan varovainen Neitsyt-naisten seurassa. Jotenkin pelkään koko ajan, että loukkaan heitä, kun suullinen anti ei noudata mitään järjellistä kaavaa Smiley Embarrassed  Neitsyt-miehissä on pari hyvää kaveria.

Anti-Vertex sen sijaan on  kalat 1. huoneessa. Jotenkin Kalat-naisten kanssa on ollut aina tiettyä sielunkumppanuutta. Kaveripiirissä naispuolisia Kaloja, ihania ihmisiä Smiley  Kalat-miehiä en tunne, tosin joku entinen heila taisi olla Kalat ja ei toiminut...

Anti-Vertex tuntuu heijastuvan mun koko persoonassa. Vesielementti on hyvin tuttu näinkin vahvalle tuli-ihmiselle mitä itse olen. Anti-Vertex vaikuttaa ainakin mulla hyvin vahvasti, kalamaisuus tuntuu myös omassa persoonassani...

Ja Vertex maalaa sen kuvan, millä sut muistetaan kuoleman jälkeen... Mitenköhän muistellaan  vertex neitsyt :ttä Shocked  Siisteysfriikki en ole, kaikkea muuta! Toisaalta rakastan järjestystä. Vaatimaton? Juu. Nöyrä? Juu. Muut huomioiva? Ehkä juu...

Ja kun mulla  vertex /Anti-Vertex aspect_squ aurinko aspect_con uranus , niin tuntuu siltä, että mulla on aika ristiriitainen persoona. Toisaalta vapaa, energinen sielu, toisaalta on taipumusta muista huolehtimiseen arkisissa tilanteissa sekä taipumusta vajota mielikuvitusmaailmaan, vaistota asioita pinnan alta (kolmikko  jousimies neitsyt kalat ). Intuitio on vahva, kun mulla lisäksi vahva  neptunus synt. kartalla.

Suljin ja Ajatus, täällä yksi 7. huoneen  vertex neitsyt lisää Grin
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio